**Alexa baba**
**Alexa baba**
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Kérdések/Válaszoljatok rájuk!
 
Mesék,Legendák
 
Menü
 
Bölcsesség!
Mindenki, aki gondol valamire, az fantaziᬮ Aki pedig kimondja ,az hazudik.... [dt] A sz󠯬yan, mint a m騺 m麥 鳠full᮫ja van. [dt]
 
Szépítkez
 
Mennyien voltatok edigg itt?
Indulás: 2005-12-29
 
Naptár
 
A színek
 
Lépj be a Tevédhez!
Tevéd neve:

Hívójele:

 
Alexa baba óra!

 
 
Baby vársz?
 
A hét $zÉpsÉgE
 
Tanulási technika

Előszó:

Az általunk oktatott tanulási technológia két dologra hívja fel a figyelmet:

1./ milyen hibákat ejtünk a tanulási folyamat során, mely megnehezíti vagy lehetetlenné teszi a hatékony bevésődést a tudatunkba. Ennek során foglalkozunk majd a következő 3 hibával:
a./ Idegen szó, kifejezés,
b./ Aki sokat markol, keveset fog,
c./ Vizuális megjelenítés hiánya.

2./ milyen módszereket használjunk a tanulás során és milyen azok hatékonysága:
a./ néma olvasás,
b./ hangos olvasás,
c./ előadás

A fenti pontokat a következő fejezetekben részletesen elmagyarázzuk és a gyakorlatokon keresztül meg fogjuk értetni veletek, hogyan kell eredményesen alkalmazni a módszert.

 

1.

1./ Milyen hibákat ejtünk a tanulási folyamat során?

a./ Idegen szó, kifejezés,

Ha a szövegben valahol olyan szót találsz, amit nem értesz, soha ne menj tovább mert azt követően már nem fogod érteni az olvasott materiát! Ilyenkor vedd elő valamelyik szótárt vagy az Internetet, amely megmagyarázza számodra az idegen szót, kifejezést, és csak ezután folytasd az olvasást.

Ha így teszel sokkal könnyebben érted meg a később olvasott szöveget, mert nem veszíted el a fonalat! Ellenkező esetben reménytelen lenne a matéria elsajátítása.

A lényeg:
Ha nem értek egy szót, tisztázom a jelentését!

b./ Aki sokat markol, keveset fog

A tanulás olyan, mint a házépítés.
Valójában pontosabb hasonlat lenne az, hogy a tanulás nem olyan, mint a házépítés (nem kell maltert keverni, téglát pakolni, a mesteremberekkel veszekedni), de most nézzük a tanulás egyik gyakori problémáját ebből a szemszögből.

A ház nem egyszerre készül el, a falakat csak akkor húzzák fel, ha az alatta lévő alap biztosan áll. Szerencsés esetben egy tételsor megtanulása rövidebb ideig tart, mint egy többlakásos épület felépítése, de az egymásra épülő ismereteknek is biztos lábon kell állniuk.

Ne akard egyszerre megtanulni a teljes anyagot, hanem oszd fel kisebb részekre. Mikor az első részt megértetted, csak akkor haladj tovább a következőre. A bekezdések tartalmai gyakran egymásra épülnek.
Ha nem értetted meg azt a szövegrészt, amire a következők hivatkoznak, akkor nemcsak a tanulás eredménye lesz jóval rosszabb, hanem gyakran előkerül az "én ezt nem értem", az "ezt nem lehet megtanulni", vagy az "értelmetlen az egész" érzés. Ekkor szoktad gyorsan becsukni a könyvet és átsétálni a barátnődhöz.Pedig lehetséges megtanulni! Csak a megfelelő módszert kell megtalálni hozzá.

A lényeg:
Mikor eljutottál arra a pontra, hogy nem világos minden összefüggés, lapozz vissza és ellenőrizd le saját magad. Tényleg megértetted az előző fejezetet? Mikor a válasz igen, akkor vagy képesek újra haladni a tananyaggal.

Kemény talajba ássuk az alapot, biztos alapra építsük a falat, egyenes falra ácsoljuk a tetőgerendákat, és csak ezután zsindelyezzük a tetőt. Aztán már jöhet a vihar. (Olyan, mint egy órai számonkérés. Pontosabban nem olyan.)


c./ Vizuális megjelenítés hiánya

A harmadik gyakori hiba a tanulás folyamatában, ha egyetlen forrásod az előtted lévő könyv. Ha csupán a nyomtatott/írott sorok alapján kell elsajátítanod az anyagot. Képzelj el egy repülőgép-szerelőt, aki sosem lát egy valódi gépet, vagy egy mérnököt, aki úgy tervezi meg az új bevásárlóközpontot, hogy nincs előtte vizuális kép, csak leírt szavak.

Az eredményes tanulás érdekében neked is szükséged van arra, hogy az adott anyagot szemléletessé, megfoghatóvá tedd. Ezt teszi a programozó, mikor először folyamatábrát készít és aztán ennek alapján írja meg a programot. Így jár el a fiatal esztergályos, mikor kezébe veszi a fémet, amelynek tulajdonságairól tanul. Az első osztályos diák is hamarabb tanul meg összeadni két számot, ha nemcsak a könyvben lévő rajzok vannak előtte, hanem tényleg kezébe vehet néhány körtét.

A lényeg:
Tedd érzékelhetővé a megtanulandó anyagot. Legyen látható, kézzel megfogható. Minden tantárgyhoz, szakmához ki lehet találni egy makettet, vagy modellt.

2.

2./
Milyen módszereket használjunk a tanulás során és milyen azok hatékonysága:

a./ néma olvasás

Ha egyszer elolvasunk egy jó könyvet, akkor a tartalmát el tudjuk mesélni barátunknak. Fel tudjuk idézni az érdekes kalandok sorozatát, a főhős nevét. De ha igazán tetszett a könyv, és némi idő múlva újra elolvassuk, mindig találunk benne olyan részeket, melyekre egyáltalán nem emlékeztünk.

Sajnos gyakran kell olyan tananyagot megtanulnunk, ami bennünket nem igazán érdekel. A természetért rajongó gyerek könnyebben megtanulja, melyek a páros ujjú patás állatok. Aki szereti a matematikát, rövid idő alatt megérti a két ismeretlenes egyenletek megoldásának lehetőségeit. Azonban a legszélesebb érdeklődési területtel megáldott tanuló is szembesülhet olyan anyaggal, aminek megtanulása nem nyújt számára felhőtlen örömöt.

Nézzük meg egy gyakorlati példán keresztül az olvasás utáni megértés hatékonyságát.
Lépj a következő oldalra, és olvasd el az ott megjelenő szöveget. Próbálj meg minél jobban odafigyelni a tartalmára, és minél többet jegyezz meg belőle.

A TANKÖNYV FOGALMA, FUNKCIÓI:

Fogalma: a tantárgy tantervi anyagának didaktikai szempontú feldolgozását adja, amelyből a tanulók a tanítási-tanulási folyamatban ismereteket szereznek, jártasságokat és készségeket sajátítanak el, s amelyből szilárd világnézetet formálnak.

Didaktikai funkciója:
ˇ információs funkció
ˇ transzformációs funkció
ˇ kutató funkció
ˇ önképző funkció
ˇ ellenőző - értékelő és autókorrekciós funkció.

A jó tankönyv követelményei:
ˇ a tanterv alapján készül és attól részletesebb
ˇ érvényesíteni kell a tanterv világnézeti koncepcióját
ˇ a tanuló munkaeszköze
ˇ úgy fogható fel, minta tankönyvcsalád egyik tagja
ˇ ismereteket tartalmazzák, és segítsék a tanulót a tanulási módszerek elsajátításában
ˇ tegye lehetővé a csoportos és egyéni tanulást
ˇ megfelelő arányban váltakozzanak a tanulni való szövegek, a kérdések, feladatok, gyakorlatok, képek, illusztrációk, összefoglaló ismétlés szempontjai
ˇ eltérő módon közölje a törzsanyagot és a kiegészítő anyagot
ˇ segítse elő a tantárgyi koncentrációt
ˇ stílusa legyen érdeklődést keltő, kerülje az egyhangúságot
ˇ szerkezete tükrözze az oktatási anyag felépítését
ˇ érvényesüljenek az esztétikai és egészségügyi szempontok
ˇ a maximalizmus nem érvényesülhet.

Tankönyvek korszerűsítése:
ˇ több tanévre egy könyv
ˇ tankönyvcsalád
ˇ füzetes tankönyv
ˇ munkatankönyvek (tankönyv és munkafüzet).

MILYEN A JÓ TANKÖNYV:
ˇ fontos a megnyerő, vonzó külső, ezért elengedhetetlen a használók véleménye
ˇ a tankönyv - tanító könyv, amely csak az igazságot és tudományos eredményeknek megfelelő tananyagot továbbíthatja
ˇ fontos követelmény a pontosság, megbízhatóság és a hitelesség
ˇ alkalmazkodjon a befogadók szellemi fejlettségéhez, életkori sajátosságaihoz
ˇ általános kritérium a tankönyv nyelvezete, stílusa
ˇ olyan értékeket mutat fel, amelyet érdemes követni.

Rendben van, beismerjük, vannak érdekesebb leckék is :)

A következő lépés az, hogy írj le mindent, amire emlékszel.
Írhatod papírra, vagy egy szövegszerkesztőbe, elküldheted e-mailben, a lényeg, hogy előtted legyen a felidézett szöveg amikor a következő oldalra lépünk.

3.

2./
Milyen módszereket használjunk a tanulás során és milyen azok hatékonysága:

b./ hangos olvasás

Legutóbb a néma olvasás hatékonyságát ismerhettük meg. Sajnos ma a legtöbb fiatal így tanul, ami nem túl hatékony és sok időt rabol el életünkből. Ugye nem lepődsz meg, ha most a hangos tanulásról lesz szó? Tanulási technológia tanfolyamunk legújabb részében azt szeretnénk megmutatni Neked, mennyivel jobban alkalmazható ez a módszer.

Olvasd el a következő oldalon lévő szöveget hangosan. Ismerős lesz, a néma olvasás során ugyanezt próbáltad minél jobban visszaidézni. Nem könnyebb tehát és nem nehezebb, mint a múltkor. Nézzük meg, most hogyan sikerül!

 

A TANKÖNYV FOGALMA, FUNKCIÓI:

Fogalma: a tantárgy tantervi anyagának didaktikai szempontú feldolgozását adja, amelyből a tanulók a tanítási-tanulási folyamatban ismereteket szereznek, jártasságokat és készségeket sajátítanak el, s amelyből szilárd világnézetet formálnak.

Didaktikai funkciója:
ˇ információs funkció
ˇ transzformációs funkció
ˇ kutató funkció
ˇ önképző funkció
ˇ ellenőző - értékelő és autókorrekciós funkció.

A jó tankönyv követelményei:
ˇ a tanterv alapján készül és attól részletesebb
ˇ érvényesíteni kell a tanterv világnézeti koncepcióját
ˇ a tanuló munkaeszköze
ˇ úgy fogható fel, minta tankönyvcsalád egyik tagja
ˇ ismereteket tartalmazzák, és segítsék a tanulót a tanulási módszerek elsajátításában
ˇ tegye lehetővé a csoportos és egyéni tanulást
ˇ megfelelő arányban váltakozzanak a tanulni való szövegek, a kérdések, feladatok, gyakorlatok, képek, illusztrációk, összefoglaló ismétlés szempontjai
ˇ eltérő módon közölje a törzsanyagot és a kiegészítő anyagot
ˇ segítse elő a tantárgyi koncentrációt
ˇ stílusa legyen érdeklődést keltő, kerülje az egyhangúságot
ˇ szerkezete tükrözze az oktatási anyag felépítését
ˇ érvényesüljenek az esztétikai és egészségügyi szempontok
ˇ a maximalizmus nem érvényesülhet.

Tankönyvek korszerűsítése:
ˇ több tanévre egy könyv
ˇ tankönyvcsalád
ˇ füzetes tankönyv
ˇ munkatankönyvek (tankönyv és munkafüzet).

MILYEN A JÓ TANKÖNYV:
ˇ fontos a megnyerő, vonzó külső, ezért elengedhetetlen a használók véleménye
ˇ a tankönyv - tanító könyv, amely csak az igazságot és tudományos eredményeknek megfelelő tananyagot továbbíthatja
ˇ fontos követelmény a pontosság, megbízhatóság és a hitelesség
ˇ alkalmazkodjon a befogadók szellemi fejlettségéhez, életkori sajátosságaihoz
ˇ általános kritérium a tankönyv nyelvezete, stílusa
ˇ olyan értékeket mutat fel, amelyet érdemes követni.

 

Most írj le mindent, ami eszedbe jut. Próbáld meg minél pontosabban papírra vetni a sorokat, mert ezt fogjuk összehasonlítani az eredeti szöveggel.

Ha kész vagy, lépj tovább
 
4.
 

2./
Milyen módszereket használjunk a tanulás során és milyen azok hatékonysága:

b./ előadás

Miután megismerkedtünk a néma olvasás és a hangos olvasás hatékonyságával, újabb tanulási módszert mutatunk be. Az előadást. Sajnos nagyon kevesen használják ezt a módszert. Vagy nincsenek tisztában ennek eredményességével, vagy nem is hallottak róla. Az ötlet lényege, hogy add elő a megtanultakat valakinek, például testvérednek, a kedvenc állatodnak, a szobanövényeknek, vagy akár a plüss dinoszauruszodnak. Teljesen mindegy, hogy ki "figyel" Rád, a lényeg a Te előadásod. Akkor tanulunk a legjobban, ha tanítunk. A bevésődés ekkor a legjobb.

Olvasd el a következő oldalon lévő szöveget hangosan. Jegyezz meg minél többet belőle!
A TANKÖNYV FOGALMA, FUNKCIÓI:

Fogalma: a tantárgy tantervi anyagának didaktikai szempontú feldolgozását adja, amelyből a tanulók a tanítási-tanulási folyamatban ismereteket szereznek, jártasságokat és készségeket sajátítanak el, s amelyből szilárd világnézetet formálnak.

Didaktikai funkciója:
ˇ információs funkció
ˇ transzformációs funkció
ˇ kutató funkció
ˇ önképző funkció
ˇ ellenőző - értékelő és autókorrekciós funkció.

A jó tankönyv követelményei:
ˇ a tanterv alapján készül és attól részletesebb
ˇ érvényesíteni kell a tanterv világnézeti koncepcióját
ˇ a tanuló munkaeszköze
ˇ úgy fogható fel, minta tankönyvcsalád egyik tagja
ˇ ismereteket tartalmazzák, és segítsék a tanulót a tanulási módszerek elsajátításában
ˇ tegye lehetővé a csoportos és egyéni tanulást
ˇ megfelelő arányban váltakozzanak a tanulni való szövegek, a kérdések, feladatok, gyakorlatok, képek, illusztrációk, összefoglaló ismétlés szempontjai
ˇ eltérő módon közölje a törzsanyagot és a kiegészítő anyagot
ˇ segítse elő a tantárgyi koncentrációt
ˇ stílusa legyen érdeklődést keltő, kerülje az egyhangúságot
ˇ szerkezete tükrözze az oktatási anyag felépítését
ˇ érvényesüljenek az esztétikai és egészségügyi szempontok
ˇ a maximalizmus nem érvényesülhet.

Tankönyvek korszerűsítése:
ˇ több tanévre egy könyv
ˇ tankönyvcsalád
ˇ füzetes tankönyv
ˇ munkatankönyvek (tankönyv és munkafüzet).

MILYEN A JÓ TANKÖNYV:
ˇ fontos a megnyerő, vonzó külső, ezért elengedhetetlen a használók véleménye
ˇ a tankönyv - tanító könyv, amely csak az igazságot és tudományos eredményeknek megfelelő tananyagot továbbíthatja
ˇ fontos követelmény a pontosság, megbízhatóság és a hitelesség
ˇ alkalmazkodjon a befogadók szellemi fejlettségéhez, életkori sajátosságaihoz
ˇ általános kritérium a tankönyv nyelvezete, stílusa
ˇ olyan értékeket mutat fel, amelyet érdemes követni.
 
Most próbáld meg előadni a kiválasztott - szenvedő - alanynak. Ránézhetsz közben a szövegre, akár ki is nyomtathatod és a kezedben tarthatod. Magyarázd el neki az anyagot! Játszd el, hogy Te adod le az anyagot, mint tanár. Ha akarod add elő humorosan, ha akarod légy szigorú, de az elejétől a végéig add elő.

 
Képek
 
Ezoterika
 
School
 
Fittnes
 
Mágiák
 
Érdekességek
 
A Szem a lélek tükre.
Tartalom
 

Az utóbbi idõkben komolyan foglalkoztat a retro játékok árainak robbanása. Errõl írtam egy hosszabb cikket.    *****    Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK