Napököl
Pszi-pont: 20 Meditációs idő: 5 szegmens Hatóidő: 1 kör
A kyr pszivel rendelkező varázslók a Dwyll unióban fedezték fel/fejlesztették ki ezt a diszciplinát. Lényege, hogy egy kör erejéig a varázsló teljes zónájában vakitó fehérség támad a varázslón kívül mindenki számára.
Mentál penge
Pszi-pont: 20+ 4/kör Meditációs idő 1kör+ spec. Erősség: 18+spec. Hatóidő: min. 2 kör Az egész lényege, hogy a varázsló mentális támadást indit a cél ellen. Annak a pszionikus pajzsait természetesen le kell bontania, vagy fel kell erősitenie az alkalmazást, ha sikerül akkor a megtáma-dottra súlyos fejfájás tör. Amely a 3. körre már fizikai fájdalommal is jár ha az elvéti az akaraterő próbáját. Ez főleg varázshasználók ellen kiváló, mivel a pszi hatása alatt nem képes 4 szegmensnél hosszabb létrehozású mágiát alkalmazni. Ha mégis megpróbálja, akkor annak 45% esélye van hogy rosszul sikerül.
Pszeudó Pszip: 5 + leírás Meditáció Ideje: 5 szegmens
A diszciplína alkalmazója elkülöníti és leválasztja Tudata egy részét: Saját Intelligencia és Asztrál pontjaiból ad át számára, miáltal önálló létre hívja. A megszületett pszeudó Tudat -röviden Pszeudó- nem bír Anyagi Testtel, nincs is jelen az Anyagi Síkon, csak asztrálisan és mentálisan létezik. A teremtojétol kapott Pszi-pontok tartják „életben" - számára ezek jelentik az Életero-pontot. Ha Pszi-pontjai elfoglak, a Pszeudó meghal.
A Pszeudó nem igazi lélek, hanem ember által létrehozott életképtelen másolat. Ezért életereje, azaz a Pszi-pontjai folyamatosan fogynak: minden körben 1 Pszi-pontot veszít, s ez ellen lehetetlen tenni.
A Pszeudónak soha nincs Mágiaellenállása, csak Pszi-pajzsokkal védheti önmagát. Minden Asztrál- és Mentálmágia hat rá, s így könnyen teremtoje ellen fordítható. O maga csak általános pszi-diszciplínákat képes alkalmazni, mágiát vagy bármi mást akkor sem, ha teremtoje jártas benne. Csak olyan ellenfél ellen vetheto be, akit a teremto a diszciplína alkalmazásakor lát - akár természetes, akár mágikus úton. Amint a Pszeudó útjára indult, a vizuális kapcsolatra többé nincs szükség. A teremto saját Pszi-pontjaiból bármennyit átadhat a Pszeudónak, mely ezáltal önálló Pszi-tevékenységre is képes lesz. Játéktechnikailag éppolyan Pszivel rendelkezo lénynek számít, akár bármelyik karakter, éppúgy befolyásolható pszivel vagy mágiával, asztrálisan és mentálisan. Az anyag-jellegu varázslatok és diszciplínák viszont nem hatnak rá. A teremtojétol kapott pontokból a Pszeudó Pszi-pajzsokat építhet magának és használhat más általános diszciplínákat is. Ezáltal hatékony fegyverré válhat.
A Pszeudó képes arra, hogy áthatoljon mások pszi-pajzsain, anélkül, hogy azokat lebontaná, így töméntelen Pszi-pontot veszítene. A dinamikus pajzsok egyáltalán nem jelentenek számára akadályt, a statikusok közül is csak az képes megállítani, melynek erossége (E) nagyobb a Pszeudó erosségénél. (A Pszeudó erossége annyi E, amennyi éppen aktuális Pszi-pontjainak száma). A nála gyengébb statikus pajzsokon a Pszeudó 1 kör alatt átjut. Ha bejutott, attól kezdve egyenesen az elmére hathat, azaz diszciplínái ellen a Pszi-pajzsok nem, csak a Tudatalatti Mágiaellenállás (TME) védi áldozatát. Természetesen asztrál típusú támadásához az asztrál-, mentál típusúhoz a mentál-pajzson kell belül kerülnie. Érdemes azonban úgy tartalékalma a Pszi-pontjait, hogy kifelé is elegendo maradjon a statikus pajzsokon való áthaladáshoz, különben mögöttük reked s idovel elpusztul; avagy kockáztathat is, remélve, hogy maradék Pszi-pontjaival megölheti áldozatát.
A Pszeudó önállóságát, a létrehozására áldozott Intelligencia pontok határozzák meg: 1 pont esetén csak elore meghatározott feladatok {cselekvések, diszciplínák} pontos, gépies végrehajtására képes. (példa!). 2 pont esetén a teremto a cselekedeteket feltételek teljesüléséhez kötheti, az utasítás-sorozatokban elágazásokat is elhelyezhet (példa!). 3 pont esetén a Pszeudó önállóan mérlegelve, saját elhatározása szerint cselekedhet: teremtoje éppúgy „játszhat" vele, mintha második karaktere lenne. A 3 ponttal létrehozott Pszeudó Intelligenciája természetesen nem 3, hanem, annyi, mint teremtojéé; a 2-vel és 1-gyel létrehozotté pedig elméletileg
l. A Pszeudó létrehozására ugyanannyi Asztrál és Intelligencia pontot kell áldozni. Ezeket a teremto ideiglenesen elveszíti, s csak akkor kapja vissza, ha a Pszeudó „életben” visszatér, s a két Tudatrész újra egybeolvad. Ekkor a Pszeudó természetesen megszunik létezni, a teremto visszakapja Képesség-pontjait, s a Pszeudó megmaradt Pszi-pontjait is. Ha azonban a Pszeudó Pszi-pontjai elfogynak, s ezért „meghal", a létrehozására áldozott Intelligencia és Asztrál pontokat a teremto örökre elveszíti. Ez a Pszeudók használatának óriási kockázata.
|