Az árnyharcos átmenetet képez a fejvadászok és a varázstudók között, ám leginkább mégis az utóbbiakhoz csoportosítható. Mestere a lopakodásnak és a lesből, hátulról történőtámadásnak. Kitűnően ért az álcázáshoz, rejtőzködéshez és a méregkeverés sem idegen tőle. Mégsem ezek azok a tulajdonságok, amik miatt egyedinek mondható maga a kaszt. A fő különleges képessége ugyanis a teljesen egyedi árnymágiahasználatában rejlik, ami részben boszorkánymesteri alapokra támaszkodik, részben pedig teljesen eredeti varázslatokat tartalmaz.
A kaszt szülőföldje Krán, de P.sz. 3223 óta (mikor két árnyharcos egy toroni akció során a Boszorkánymesterek zsoldjába állt) már Toronban is folytatnak árnyharcos képzést. A kaszt tagjai kizárólag emberek vagy kráni elfek lehetnek (Toronban persze csak embereket képeznek - Kránnal ellentétben). A fejvadászokhoz hasonlóan klánokba tömörülnek, és szigorú ősi szabályokhoz tartva magukat fegyelemben élnek. A renegátokat ők sem kedvelik, ezért - a fejvadászokhoz hasonlóan az árnyharcosok esetében is - előfordulhat a renegát játékos üldözése (ilyenkor természetesen magasabb szintűek a vadászok, mint az üldözött). Yneven összesen kb. 20 árnyharcos klán lehet, ebből kb. 15 kráni. Gorvikban egyelőre nem folyik árnyharcos képzés, ám Krán és Gorvik nagyjai tervezik egy árnyharcos iskola kiépítését a Manifesztáció miatt.
Erő
3k6(2x)
Szépség
3k6(2x)
Állóképesség
2k6+6
Intelligencia
k10+10
Gyorsaság
k6+12+kf
Akaraterő
k6+12+kf
Ügyesség
k10+8
Asztrál
k6+14
Egészség
2k6+6
HARCÉRTÉKEK
Azárnyharcosok harcértéke messze a legjobb a varázshasználók közül, de a harcosokéhoz nem mérhető. Ezt az erőkülönbséget hivatott ellensúlyozniaz árnyharcosok mágiája. KÉ alapjuk 10, TÉ alapjuk 17, VÉ alapjuk 72 és CÉalapjuk 5. Szintenként 9 HM-et kapnak, ebből kötelesek 3-3 pontot TÉ-jük és aVÉ-jük növelésére áldozni. Ezenkívül KÉ-jük minden szinten nő eggyel, még akkor is, ha amúgy erre semennyi pontot sem áldoz a játékos.
ÉLETERŐÉS FÁJDALOMTŰRÉS
Az árnyharcosok remekül bírják a fájdalmat, de szervezetük (a folytonos feketemágiahasználat miatt) nem túl erős. ÉP alapjuk 3, ehhez járul még az Egészségük tíz feletti része. FP alapjuk ennél sokkal jobb, szám szerint 7, amihez (az Akaraterő és az Állóképesség tíz feletti részén kívül) szintenként k6+3 járul.
KÉPZETTSÉGEK
Az árnyharcos képzettségei egyértelműen az észrevétlenül maradást és a lehető leggyorsabb támadást szolgálják. Mivel ezekhez rendkívül sok dolgot meg kell tanulnia, ezért kevés egyéb dologra marad ideje. KP alapja 5, ehhez szintenként további 5 KP jön. Az első szinten az alábbi képzettségekkel rendelkezik:
Képzettség
fok/%
3 geyver használata
Af
1 fegyver dobása
Af
Pszi
Mf
Csapdaállítás
Af
Álcázás/Álruha
Af
Hátbaszúrás
Mf
Írás/Olvasás
Af
Ugrás
10%
Lopózás
30%
Rejtőzködés
40%
Minden szinten 20%-ot kap, melyet eloszthat százalékos képzettségei között,de egyet egyszerre max. 15%-kal növelhet. A további szinteken a következő képzettségeket kapja meg:
Tsz
Képzettség
fok/%
2.
Ökölharc
Mf
2.
Csapdaállítás
Mf
3.
Méregkeverés/semlegesítés
Af
4.
Vakharc
Af
5.
Herbalizmus
Af
6.
Álcázás/Álruha
Mf
7.
Méregkeverés/semlegesítés
Mf
9.
Vakharc
Mf
KÜLÖNLEGESKÉPESSÉGEK
Ahogymár említettem, az elsődleges különleges képessége az árnymágiaalkalmazásában rejlik. Első szinten 8 Mp-vel bírnak, ez szintenként további 8 Mp-vel nő. Mana pontjaikat az árnymeditációval nyerhetik vissza. Másik különleges képessége, hogy humanoid (ember, elf, etc.) ellenfelein okozott sebzése minden második szinten 1-gyel nő (értsd: +1 Sp).
TAPASZTALATISZINT
Az árnyharcosok gyakorlatilag a kezdetektől fogva osztott kasztúakként léteznek, ezért kezdetben nagyon nehezen lépnek szintet, míg később ez a hátrány némileg mérséklődik.