2006 - Az utolsó pillanatban füstölt el Schumacher álma |
Bálint |
2008.02.14. 17:22 |
2005 után óhatatlanul is előtérbe kerültek azok az információk, amelyek Schumacher távozását vetítették előre. A csapat és maga a pilóta is kerülte a kérdést, de az tisztán látszott, hogy bármi is legyen a végső döntés, még egyszer mindent bele akar adni a Ferrarival, hogy esetleg egy nyolcadik világbajnoki címmel a zsebében vonuljon vissza az aktív versenyzéstől.
|
2005 - Eljött az őrségváltás ideje |
Bálint |
2008.02.07. 18:24 |
Előbb vagy utóbb minden sorozat megszakad. Ez az, amit a hetedik világbajnoki cím után senki nem akar elhinni, pedig Michael Schumacher a saját bőrén tapasztalta meg, a végső sikerhez nem elég, ha ő odateszi magát maximálisan, ha technikailag nem állnak az ellenfelek szintjén, akkor az ismételt címvédés dugába dőlhet.
|
2004 - Schumacher tündöklésének utolsó éve |
Bálint |
2008.01.24. 16:14 |
Schumacher a 2003-as szezon után úgy nyilatkozott, hogy pályafutása egyik legszebb évadán van túl, hiszen sosem kellett még olyan keményen gépészkednie a világbajnoki címért, mint 2003-ban. A 2004-es évad más miatt marad meg a német emlékezetében kellemes emlékként. Akkor még nem tudhatta, hogy utolsó világbajnoki címét ünnepli majd, de ez akkor valószínűleg nem is érdekelte, hiszen könnyedén lett ismét a Forma-1 királya.
|
2003 - Schumacher megszenvedett a hatodikért |
Bálint |
2008.01.11. 16:43 |
A Ferrari 2002-es teljesítményéről kizárólag szuperlatívuszokban lehet beszélni. Mind a konstruktőri, mind az egyéni bajnokságban ellenfél nélkül maradtak a maranellóiak, ráadásul az addig sok borsot az orruk alá törő McLaren-Mercedes Kimi Räikkönennel és David Coultharddal sehol sem volt. Nem csoda tehát, hogy mindenki a Schumacher-éra folytatására számított.
|
2002 - Schumacher és a Ferrari tarolt |
Bálint |
2008.01.05. 11:04 |
2001-ben a Ferrari klasszisa, Michael Schumacher megvédte címét, és a szezon hajráját tétnélkülivé tette. A semleges szurkolók bíztak benne, hogy 2002-ben szorosabb lesz a küzdelem, ám a német sikere ezúttal még egyértelműbb volt.
|
2001 - A Ferrari-éra első fejezete |
Bálint |
2008.01.04. 17:17 |
Megszámlálhatatlan számú kemény munkaóra után 2000-ben a Ferrari felért a csúcsra, több száz ember sokéves erőfeszítése jelent meg Michael Schumacher világbajnoki diadalában. A McLaren-Mercedes nehezen viselte az olasz istálló térnyerését, és 2001-ben "bosszút esküdtek".
|
2000: Schumacher révbe ért a Ferrarival is |
Bálint |
2008.01.04. 17:15 |
Mika Häkkinen a címvédése után már a 2000-es szezon felkészítő fázisában is kissé petyhüdtnek tűnt. A finnen érezni lehetett, hogy ő már megtette a magáét, és nem akar, de talán nem is tud oroszlánkörmökkel küzdeni, ahogyan azt tette eddig. A másik oldalon viszont ott volt Schumacher, aki ferraris pályafutása során eddig mindig, ha csak gyűszűnyivel is, de lemaradt a trónról. Azzal viszont végképp senki sem számolt, hogy az idény első felében nem ők lesznek a világbajnokság legnagyobb esélyesei.
|
1999 - Schumacher kidőlt, Häkkinen duplázott |
Bálint |
2008.01.04. 17:13 |
1998-ban, ha csak egy hajszállal is, de a Ferrari lemaradt mindenről. Ezért már az 1999-es szezon legelején hatalmas nyomás alá helyezte az istállót az olasz sajtó. Húsz évvel Jody Scheckter világbajnoki címe után Olaszország ismét világbajnokot akart ünnepelni, amely álom egy rettenetes baleset után pillanatok alatt szertefoszlott.
|
1998 - Mika Häkkinen először a világ tetején |
Bálint |
2008.01.04. 17:12 |
Villeneuve 1997-es diadala után mindenki a folytatást várta, ám 1998-ra elfogyott a szufla a kanadaiból, és közelében sem volt a legjobbaknak. Ezzel szemben Michael Schumacher ott folytatta, ahol előző évben abbahagyta, és az esélyesek között feltűnt a finnek büszkesége, Mika Häkkinen is.
|
1997 - Villeneuve felért a csúcsra |
Bálint |
2008.01.04. 17:10 |
Már az 1997-es szezon előszeléből sokan arra következtettek, hogy kivételesen pazar idényben gyönyörködhetnek majd. A három új csapat megjelenése az autósport királykategóriában, valamint az új nevek, illetve a furcsa átigazolások biztosítottak minket arról, hogy egy percig sem fogunk unatkozni a tévéink előtt popcornt ropogtatva.
|
1996 - Damon Hill legyőzhetetlen volt |
Bálint |
2008.01.04. 17:07 |
Schumacher gyengélkedése, Hill diadalma, és Villeneuve felcsillanása a porondon.
|
1995 - Schumacher megvédte bajnoki címét |
Bálint |
2008.01.04. 17:01 |
Közel egy esztendő telt Roland Ratzenberger és Ayrton Senna halálos balesetét követően, amikor egy új Formula-1-es évad vette kezdetét. A Mercedes-Benz akkori főnöke, Helmut Werner bejelentette a McLaren csapattal való együttműködést.
|
1994 - Tragédia Imolában |
Bálint |
2008.01.04. 17:00 |
Az új évadot megelőzően sokan egyetlen versenyző győzelmében bíztak. Számos rajongó és szakértő véleménye osztozott abban, hogy Ayrton Senna da Silva világbajnoki címet szerez a Williams versenyistálló színeiben. Azonban tragédia történt…
|
1993 - Egy világbajnok búcsúja |
Bálint |
2008.01.04. 16:59 |
A Williams-Renault versenyistálló az 1993-as esztendőben is világbajnoki címet tudott szerezni, és ahogyan azt Nigel Mansell is tette, a bajnoki cím megszerzését követően Alain Prost is visszavonult a Formula-1-ből.
|
1992 - Mansell vs. Mezőny 9:7 |
Bálint |
2008.01.04. 16:58 |
Alain Prost az 1991-es esztendő csalódásait követően egy év szünetet tartott, mivel egyetlen csapat sem tudott olyan autót a rendelkezésére bocsátani, amivel világbajnoki címet tudott volna szerezni.
|
1991 - Senna megvédte bajnoki címét |
Bálint |
2008.01.04. 16:57 |
Ayrton Senna az 1991-es esztendőben egy újabb világbajnoki címmel lett gazdagabb, aki így Ascarit, Fangiot, Brabhamet és Prostot követően az ötödik olyan bajnok volt, aki sikeresen megvédte világbajnoki címét.
|
1990 - Senna másodszor is bajnok lett |
Bálint |
2008.01.04. 16:56 |
Az 1988-as esztendő világbajnokának, Ayrton Sennának a részvétele eleinte kétséges volt az 1990-es évadban, miután a 1989-es Suzukai Nagydíjat követően veszélyesnek ítélték manőverét Prosttal szemben, majdnem elvették a szuperlicenszét.
|
1989 - A McLaren pilóták küzdelme folytatódik |
Bálint |
2008.01.04. 16:55 |
Ebben az évben a McLaren helyezte nem volt olyan egyszerű, mint egy évvel korábban, azonban a McLaren-Honda MP 4/5 3,5 literes V10-es motorja Senna és Prost vezetői tudásával kombinálva a F1 történetének egyik legsikeresebb párosítása volt.
|
1988 Senna és Prost küzdelme |
Bálint |
2008.01.04. 16:54 |
Az 1988-as esztendőben a Formula-1 történetének egyik legnagyobb, és legkiélezettebb küzdelme vette kezdetét, amikor Ayrton Senna és Alain Prost is a McLaren-Honda volánjánál mérték össze tudásukat.
|
1987 - Harc a Williams versenyzők között |
Bálint |
2008.01.04. 16:54 |
Annak ellenére, hogy a Williams istállónak az 1986-os esztendőben "csupán" a konstruktőrök bajnoki címet sikerült megszereznie, az új évadban mégis őket tartották a legesélyesebbnek a világbajnokságra.
|
1986 - Prost megvédte bajnoki címét |
Bálint |
2008.01.04. 16:53 |
Az 1986-os évadot megelőzően megkezdődtek a találgatások, hogy az új esztendőben ki lesz a mezőny leggyorsabb pilótája. Az előző szezonban Keke Rosberg kimagasló teljesítményével hívta fel magára a figyelmet, a Williams gyakori meghibásodása ellenére is.
|
1985 - Prost nagy éve |
Bálint |
2008.01.04. 16:52 |
Prost-nak végre sikerült az élre kerülnie. Az előző két évben lecsúszott a világbajnoki címről, azonban egy olyan szezonban, ahol komoly konkurenciája akadt, mégis sikerült megnyernie a bajnokságot.
|
1984 - Küzdelem az utolsó méterekig |
Bálint |
2008.01.04. 16:51 |
Az 1984-es esztendőben egy addig sokak számára ismeretlen fiatalember is feltűnt a versenypályákon, akinek nevét számos autósport-kedvelő elismeréssel ejti ki. Ő volt Aytron Senna da Silva.
|
1983 - Szoros küzdelem a világbajnoki címért |
Bálint |
2008.01.04. 16:50 |
A Cosworth motorral szerelt autóval rajthoz álló csapatok számára csalódást jelentett az 1982-es évad. 1983-ban a turbó erőforrások kerültek előtérbe, a tizenöt futamból az évad során -mindössze három verseny kivételével- a turbók diadalmaskodtak.
|
1982 - Újabb tragédiák |
Bálint |
2008.01.04. 16:49 |
Az 1982-es esztendőben újabb tragédiák rázták meg a Formula-1 világát, azonban ekkora egy-egy haláleset, vagy súlyos baleset már sokak számára -ha elfogadhatatlan is - de megszokott volt.
|
1981 - Piquet első bajnoki címe |
Bálint |
2008.01.04. 16:48 |
Az 1980-as esztendő novemberében, a FOCA és a FISA saját versenynaptárakat hozott nyilvánosságra. A szponzorok befolyása azonban megakadálypzta, hogy a FIA és a FOCA külön világbajnokságot indítson.
|
1980 - Hatalmas küzdelem az első helyért |
Bálint |
2008.01.04. 16:47 |
Az 1979-es esztendő sikerein felbuzdulva a Ferrarinál arra számítottak, hogy ebben az évadban is sikerül megismételni teljesítményüket, azonban 1980-ban a Ferrari versenyzői egyszer sem állhattak fel a dobogó legmagasabb fokára.
|
1979 - A megállíthatatlan Ferrarik |
Bálint |
2008.01.04. 16:46 |
Az 1979-es évad hatalmas újításokat hozott a száguldó cirkusz világába, ekkor jelent meg a „szívóhatás”, mely óriási előrelépést jelentett az autó leszorító ereje terén. Mindenki sokat fejlődött, de természetesen voltak, akik jobban dolgoztak.
|
1978 - Győzelem és tragédia a Lotus csapatban |
Bálint |
2008.01.04. 16:45 |
Az évad kezdetét megelőzően a csapatfőnökök próbálták megfejteni a Lotus titkát, s nagy érdeklődéssel várták Chapman új "alkotását", a Lotus 79-et. Peterson úgy érezte, vissza kell térnie korábbi csapatához, hogy neve ne merüljön feledésbe.
|
1977 - Lauda a csúcson tért vissza |
Bálint |
2008.01.04. 16:44 |
Scheckter három évet töltött a Tyrrell csapatnál, amikor az 1977-es évadra a Walter Wolf Racing színeiben folytatta pályafutását. James Hunt és Jochen Mass továbbra is a McLaren versenyistállót képviselték, az új M23-mal.
|
1976 - Lauda nagy éve, bár Hunt lett a bajnok |
Bálint |
2008.01.04. 16:43 |
A 76-os évadban a szaksajtó mellett a bulvárlapokban is egyre gyakrabban számoltak be az F1 történéseiről, s ezáltal a sportág is népszerűbbé vált. 77-ben egy új időszámítás vette kezdetét, amikor a Renault turbófeltöltővel szerelt autójával állt rajthoz.
|
1975 - Lauda nem talált legyőzőre |
Bálint |
2008.01.04. 16:42 |
Azt követően, hogy a Ferrari elvesztette a világbajnoki címet, az olasz sajtó azzal vádolta a maranellói csapatot, hogy a McLaren azért győzedelmeskedett, mert a Ferrari nem segítette megfelelően Regazzoni munkáját.
|
1974 - Szoros küzdelem a világbajnoki címért |
Bálint |
2008.01.04. 16:41 |
Az 1974-es esztendőben húsz csapat, illetve ötvenhat pilóta állt rajthoz Formula-1-es versenyeken, míg számos új pilóta nem tudott megfelelni az időmérő edzés követelményeinek.
|
1973 - Stewart megszerezte harmadik világbajnoki címét |
Bálint |
2008.01.04. 16:40 |
Komoly küzdelmek árán Jackie Stewart (Lotus) megszerezte harmadik világbajnoki címét, majd a szezon végén, autóversenyzői karrierje csúcspontján visszavonult. François Cevert, valamint Roger Williamson halálos balesetet szenvedtek.
|
1972 - A Lotus ismét a dobogó legtetején |
Bálint |
2008.01.04. 16:39 |
A Lotus az 1972-es évadot a Lotus72-vel kezdte, feltűnő, új festéssel; a fekete-arany színekkel egy cigaretta-márkát reklámoztak, amely később az autók legfőbb ismertetőjévé vált.
|
1971 - Stewart második bajnoki címét szerezte meg |
Bálint |
2008.01.04. 16:39 |
Jack Brabham 126 Formula-1-es futam, és három világbajnoki címet követően visszavonult a versenyzéstől. Saját csapatot alapított, ahová Graham Hill is leszerződött. A March anyagi okokból arra kényszerült, hogy megváljon főbb versenyzőitől.
|
1970 - Jochen Rindt, a posztumusz világbajnok éve |
Bálint |
2008.01.04. 16:38 |
Mivel a 60-as években gyakran történt halálos baleset a pályákon, újabb biztonsági intézkedéseket hoztak. Ez az esztendő egy szomorú eseményről is emlékezetes maradt; a F1 történetében először -és remélhetőleg utoljára- avattak posztumusz világbajnokot.
|
1969 - Stewart támadásba lendül |
Bálint |
2008.01.04. 16:37 |
Az 1968-as esztendő több szempontból is mérföldkőnek számított a Formula-1 történetében. Ez egyrészt a vezetőszárnyak és a reklámok megjelenésének, valamint Ford-Cosworth motorok kiváló szereplésének tudható be.
|
1968 - Egy új időszámítás kezdete |
Bálint |
2008.01.04. 16:36 |
Az 1968-as esztendő mérföldkőnek számított a Formula-1 történetében, mivel számos olyan esemény történt, amelyek még a napjaink modern száguldó cirkuszára is nagy kihatással vannak.
|
1967 Brabham és a Repco ismét az élen végzett |
Bálint |
2008.01.04. 16:35 |
Az 1967-es esztendő első futamát nagy várakozás előzte meg, a motorsportok szerelmesei izgatottan várták az évad kezdetét. A szezonnyitó futamnak Kyalami adott otthont, ahol ismét összemérhették tudásukat a Formula-1 neves személyiségei.
|
1966 - Bejöttek a 3 literes erőforrások |
Bálint |
2008.01.04. 16:34 |
Mivel az 1966-os évadtól új, a háromliteres szabályok léptek életbe a Formula-1-ben, a csapatoknak a tél sem jelentett pihenőt, keményen dolgozniuk kellett, hogy meg tudjanak felelni a követelményeknek.
|
1965 - Jim Clark visszatért az élre |
Bálint |
2008.01.04. 16:34 |
Az 1964-es esztendő világbajnoka, John Surtees nem tudta megvédeni világbajnoki címét, mivel az évad utolsó két megmérettetését megelőzően, 1965. szeptember 24-én súlyos balestet szenvedett Mosportban a Lola T70 volánjánál.
|
1964 - Surtees két- és négykeréken is bajnok lett |
Bálint |
2008.01.04. 16:33 |
Míg a 63-as esztendőben Clark sikerei miatt sokan egyhangúnak vélték az F1-et, a 64-es év sok izgalommal szolgált a sport rajongói körében. Jim Clark, Graham Hill és John Surtees között szoros küzdelem alakult ki a világbajnoki cím megszerzéséért.
|
1963 Jim Clark sikereinek kezdete |
Bálint |
2008.01.04. 16:32 |
Az 1963-as esztendőben Jim Clark húsz Formula-1-es versenyen állt rajthoz, amelyből tíz a világbajnoki sorozathoz tartozott. A 27 esztendős skót pilóta tizenkét alkalommal győzedelmeskedett, ebből hétszer világbajnoki futamon.
|
1962 - Graham Hill és Jim Clark küzdelme |
Bálint |
2008.01.04. 16:31 |
Az 1961-es esztendő novemberében nyolc vezető személyiség távozott a Ferraritól, köztük Carlo Chiti és Romolo Tavoni. A címvédő Phil Hill és Baghetti továbbra is kitartottak az olasz csapat mellett, ám Phil számára nemigen termett babér.
|
1961 - A grófi család utolsó gyermeke is az F1 áldozata lett |
Bálint |
2008.01.04. 16:31 |
A Ferrari csapata kihasználta az 1960-as esztendő alatt rendelkezésre álló időt arra, hogy megfelelően felkészüljenek az új évadra, így nem volt meglepő, hogy ebben az esztendőben ők játszották a főszerepet a F1-ben.
|
1960 - Az orrrmotoros autók búcsúja |
Bálint |
2008.01.04. 16:30 |
A Formula-1 történetében utoljára 1960-ban vettek részt orrmotoros autók a megmérettetéseken. Ezt követően mindössze egyszer fordult elő, hogy egy ilyen gépezet rajthoz állt az autóversenyzés elit osztályában.
|
1959 - Jack Brabham támadásba lendül |
Bálint |
2008.01.04. 16:29 |
Az 1958-as esztendőben bekövetkezett tragikus baleseteket követően a felelősök belátták, hogy valamit tenniük kell a pilóták biztonsága érdekében. A CSI 1958. október 29-én ismertette az Formula-1-re vonatkozó új szabályokat.
|
1958 - Moss sportszerűségével sokak szívébe lopta magát |
Bálint |
2008.01.04. 16:28 |
Az talán mindenki számára ismert, hogy a Formula-1 nem csupán a fényes diadalokról és hatalmas technikai kihívásokról szól. A tragikus események, a sors igazságtalanságának kérdése is hozzátartozik a száguldó cirkuszhoz.
|
1957 - Fangio, az élő legenda |
Bálint |
2008.01.04. 16:27 |
Az 1957-es esztendő első Formula-1-es megmérettetésén Juan Manuel Fangio és Stirling Moss ismét egy csapatban versenyeztek.
|
1956 - Küzdelem a Ferrari és Maserati között |
Bálint |
2008.01.04. 16:27 |
Bár az 1955-ös esztendőben a Mercedes-Benz volt az egyik legmeghatározóbb csapat az autóversenyzés elit kategóriájában, 1956-ban mégsem álltak rajthoz egyetlen Formula-1-es megmérettetésen sem.
|
1955 - A tragédiák éve |
Bálint |
2008.01.04. 16:26 |
Az 1955. január 16-án rendezett Argentín Nagydíjjal vette kezdetét az új Formula-1-es évad. A Mercedes W196-os autója közel hetven kilogrammal könnyebb lett, míg a motor teljesítménye 280 lóerő volt.
|
1954 - Az Ezüstnyilak sikerrel tértek vissza |
Bálint |
2008.01.04. 16:25 |
Az 1954-es évad kezdetével életbe léptek a 2,5 literes szabályok a Formula-1-ben. A 750 ccm -es, kompresszoros motorok használata is engedélyezett volt, azonban ezt a lehetőséget egyetlen csapat sem választotta.
|
1953 - Ascari folytatta a Ferrari sikersorozatát |
Bálint |
2008.01.03. 20:00 |
Mivel mindenki meg volt győződve arról, hogy a korábban bevezetett szabályok helyett újakat léptetnek majd életbe, az 1953-as esztendőben nem voltak jelentős technikai újítások.
|
1952 - Arattak a Ferrarik |
Bálint |
2008.01.03. 17:54 |
Az Alfa Romeo kiszállásával a Ferrarik előtt megnyílt az út, így senki nem vehette el tőlük a világbajnoki címet.
|
1951 - Fangio éve |
Bálint |
2008.01.03. 17:53 |
1951-ben Fagioli helyét Felice Bonetto vette át az Alfa Romeonál. Froilan Gonzalez, aki korábban Maseratival versenyzett, a Ferrarihoz igazolt, Ascari és Luigi Villoresi mellé, majd az 1951-es évad egyik kulcsfigurájává vált.
|
1950 - Az F1 első éve |
Bálint |
2008.01.03. 17:52 |
Nem kellett eltelnie sok időnek a második világháború után, hogy a motorsport újjáéledjen. 1950-ben az igazgatói testület úgy határozott, itt az idő, hogy elindítsák a világbajnokságot.
|
Az autóversenyzés történelme az F1-ig |
Bálint |
2008.01.03. 17:51 |
->
|
|