F1-FC
Hányan vagyunk jelenleg
hit counters
 
Főmenü

Főoldal
F1-es hírek
F1-es videók
F1-es naptár
A versenyzőkről
A csapatokról
Fórum
Itt hirdess!!
Írj nekem!
Viccek
Forma1-es játék letöltések (ÚJ!!)
Támogasd az oldalt!
Honlaptérkép

 
F1-es képek

2005
2006
2007
2008
2009
2010

 
A versenypályákról egyenként

Idei futamok:

Ausztál GP
Maláj GP
Kínai GP
Bahrain-i GP
Spanyol GP
Monaco-i GP
Török GP
Brit GP
Német GP
Magyar GP
Európa GP
Belga GP
Olasz GP
Szingapúri GP
Japán GP
Brazil GP
Abu Dhabi GP


Nem idei futamok:

Amerika-i GP
Német GP
San Marino-i GP
Kanada-i GP
Francia GP

 
Link ajánló
 
Hányan voltunk:
Indulás: 2005-01-29
 
Ez legyen a kezdőlapom

Beállítás kezdőlapnak

 
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
G-mail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Pont versenyek

Az Egyéni VB (katt a versenyzőkre):

Hely Név Pont
1.

Fernando Alonso

246p
2.

Mark Webber 

238p
3.

Sebastian Vettel 

231p

4.

Lewis Hamilton 

222p
5.

Jenson Button

199p
6.

Felipe Massa

143p
7.

Nico Rosberg 

130p
8.

Robert Kubica

126p
9.
Michael Schumacher 72p
10.

Rubens Barrichello

47p
11.

Adrian Sutil

47p
12.

Kamui Kobayashi

32p
13.

Nico Hülkemberg

22p
14.

Vitantonio Liuzzi

21p
15.
Vitalij Petrov 19p
16.

Sébastien Buemi

8p
17.
Pedro de la Rosa 6p
18.
Nick Heidfeld
6p
19.
Jaime Alguersuari 3p
20.
Heikki Kovalainen 0p
21.
Timo Glock 0p
22.
Bruno Senna 0p
23.

Jarno Trulli

0p
24.
Lucas di Grassi 0p

 

A Konstruktörői VB (katt a csapatokra):

 

Hely Név Pont
1.

Red Bull

469p
2. McLaren 421p
3.

Ferrari 

389p
4. Mercedes GP  202p
5.

Renault

145p
6.

Williams

69p
7.

Force India

68p
8.

BMW-Sauber

44p
9.

Toro Rosso

11p
10.

Virgin

0p
11. Lotus 0p
12. Hispánia GP 0p

A 2006-os év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2007-os év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2008-as év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2009-es év egyéni és konstruktőrői pontversenye

 
Szavazz!
Felmérés:
Milyen az oldal?

Király
Elmegy
Rossz
 
Speciális 3.
 
My stat

 
Látogatói adatok
 
F1 történelem
F1 történelem : 1955 - A tragédiák éve

1955 - A tragédiák éve

Bálint  2008.01.04. 16:26

Az 1955. január 16-án rendezett Argentín Nagydíjjal vette kezdetét az új Formula-1-es évad. A Mercedes W196-os autója közel hetven kilogrammal könnyebb lett, míg a motor teljesítménye 280 lóerő volt.

Az 1955. január 16-án rendezett Argentín Nagydíjjal vette kezdetét az új Formula-1-es évad. A Mercedes W196-os autója közel hetven kilogrammal könnyebb lett, míg a motor teljesítménye 280 lóerő volt. Az autóversenyzés kedvező hatással volt az autóiparra, az előző esztendőben negyven százalékkal megemelkedett a gépjárművek eladási statisztikája. Juan Manuel Fangio hazai versenyén elsőként haladt át a célvonalon, így várható volt, az egész esztendőben meghatározó szerepet fog játszani.

A futam során összesen tizenhatszor került sor pilótacserére, mivel a 35 fokos hőmérséklet szinte elviselhetetlen volt a versenyautókban ülve. Fangiot követően, az ötödik helyezett Roberto Mieres teljesítette egyedül a versenytávot, míg egy-egy autót három pilóta is vezetett. Alberto Ascari vezető pozícióból esett ki, a Lancia D50 megpördülését követően. Stirling Moss autójával egy addig szokatlan probléma merült fel: az üzemanyagvezetékben gőzbuborékok keletkeztek.

Moss a pálya mellett leparkolta versenyautóját, amelyből egyes brit lapok azt a következtetést vonták le, hogy a brit pilóta idegei felmondták a szolgálatot. Mossnak végül sikerült eljutnia boxutcába, ahol átvette Hans Herrmann autóját, amelyet őt megelőzően Karl Kilng vezetett. A Herrmann-Kling-Moss trió végül a negyedik helyet szerezte meg. Fangio a verseny során égési sérüléseket szenvedett a jobb lábán, a jobb oldali kipufogócső felforrósodása következtében. "Minden égetett, még a kormánykerék is. Némely pillanatban 120°C-os hőmérséklet uralkodott az autóban. A versenytáv felének megtételét követően már levegőt is alig kaptam. Hála Istennek minden szerencsésen végződött. Soha nem fogom elfelejteni ezt a futamot." - adta közre az argentin pilóta.

Négy hónappal később Monaco utcáin bőgtek fel a versenyautók motorjai. Ekkor már sötét felhők kezdtek gyülekezni a Formula-1- felett, amelyekből villámként csaptak le a tragédiák. Nem sokkal a megmérettetést megelőzően Stirling Moss a Mercedes-Benz-300-SLR volánjánál megnyerte a Mille Migliát vetélytársa, Juan Manuel Fangio előtt. Moss győzelmét egy tragédia árnyékolta be, amely egy kislány életét követelte. Padua-ban egy Alfa Romeo a nézők közé hajtott. Pau-ban Mario Alborghetti szintén halálos balesetet szenvedett, amely során kilenc néző is megsérült. Hans Herrmann Monte Carloban egy edzés során szerencsétlenül járt, s csigolyatörést szenvedett, de ő túléte. Ekkor még senki nem sejthette, hogy ebben az esztendőben még közel száz áldozatot fog követelni az autóversenyzés.

A Mercedes Herrmann helyére a francia André Simont szerződtette, ő helyettesítette sérült társát. Fangio és Moss meggyőző fölénnyel uralták a mezőnyt, amíg mindeketten a motor meghibásodása következtében ki nem estek. A 81. körben Stirling Moss is feladni kényszerült a küzdelmet, így Alberto Ascari átvette a vezetést. Öröme nem tartott sokáig, mivel ezt a kört ő sem tudta befejezni. Az alagútból kiérkezvén elvesztette uralmát a Lancia felett, kisodródott a pályáról, majd a tengerbe zuhant. A matrózok gyorsan a szerencsétlenül járt olasz pilóta segítségére igyekeztek. A gyors intézkedésnek köszönhetően csupán néhány karcolással megúszta a balesetet, legalábbis Ascari nem panaszkodott. A futamot a 37 esztendős Maurice Trintignant nyerte, aki egy Ferrari volánjánál versenyzett.

Ascarit a biztonság kedvéért kórházba szállították, és a Hans Herrmann melletti szobába helyezték el. A német pilóta elmondásai szerint Ascari nagyon makacs volt, nem akart az intézményben maradni, így a saját felelősségére hazaengedték. A Monacói Nagydíjat követő csütörtökön Ascari már Milánóban múlatta az időt családja társaságában. Ekkor telefonhívást kapott Eugenio Castellottitól, aki Monza-ba hívta a Ferrari új sportautójának tesztelésre. Ascari rögtön elindult Monza-ba, ahol egy rövid időt Castellotti és Luigi Villoresi táraságában töltött a pálya melletti vendéglőben. Ekkor megkérte barátját, hogy mehessen néhány kört az autóval, próbaképpen. Ascari fejére húzta barátja sisakját, majd beült a versenyautóba. Három és fél kör elteltével 240 kilométeres óránként sebességgel a Vialone kanyarban az autó felborult, Ascari kizuhant a gépezetből. Nem sokkal később hű barátja, Luigi Villoresi karjaiban távozott az élők sorából. Alberto Ascari édesapjához hasonlóan 36 esztendősen hunyt el, aki 1925. július 26-án, Franciaországban vesztette életét. Ascari három nappal élt többet, mint édesapja, azonban a halála a négy nappal korábban bekövetkezett balesetére vezethető vissza. A tengerbe zuhanáskor egy vérrög keletkezett Ascari agyában, ami a sportautó teszteléskor egy rövid eszméletvesztést okozott. Fangio a legnagyobb ellenfelét veszítette el. Gianni Lancia feloszlatta versenycsapatát.

Amerikából is sokkoló hírek érkeztek: az Indianapolisi 500 mérföldes versenyen Bill Vukovich is életét vesztette, amikor autója felborult, majd lángra lobbant. A pilótáknak ez plusz lelki megterhelést jelentett, de szerencsére a Belga Nagydíjon nem történt semmi tragédia. Fangio és Moss kettős győzelmet szerzett a Mercedes-nek, míg Giuseppe Farnia harmadik lett. Ezt követően a Le Mans-i 24 órás versenyen mérték össze tudásukat az autósport neves személyiségei, ahol Mike Hawthorn komoly csatát folytatott Fangio-val a vezető pozícióért. Az órák 18 óra 20 percet mutattak, amikor röviddel a 35. kör vége előtt Hawthorn megelőzte Lance Macklint, aki a Fangio-val vívott csatájában megfeledkezett arról, hogy ki kell állnia a boxba tankloni. Macklin balra húzta az autóját, Pierre Levegh elé, aki éppen akkor érkezett meg oda 200 kilométeres óránkénti sebességgel. A francia pilótának semmi esély nem volt arra, hogy lefékezze autóját, sem arra, hogy kikerülje. Élete utolsó pillanataiban még felemelte jobb karját, hogy figyelmeztesse a mögötte haladó Fangiot. A Mercedes nekiütközött Macklin Austinjának, majd a nézőktől zsúfolt lelátóra zuhant. Juan Manuel Fangio csodával határos módon ki tudta kerülni a baleset helyszínét, és nem esett baja. Levegh és számos néző számára ekkor már késő volt. A Mercedes felrobbant, a francia pilóta 81 embert rántott magával a halálba. A halálesetek mellett sokan súlyos sérüléseket szenvedtek, így a helyszín egy vérfürdővé vált. A versenyigazgató, Charles Faroux ennek ellenére sem állíttatta le a küzdelmet, amelyet végül Mike Hawthorn nyert.

Franciaország, Németország, Svájc és Spanyolország is lemondta a versenyeket a nyár folyamán. Nagy elégedetlenség tört ki az emberek között, akik azt követelték, hogy tegyenek többet a biztonság érdekében. A tragédiákat követően a sport háttérbe szorult, és ebben az esztendőben még összesen három versenyt rendeztek. Zandvoortban és Monzaban Fangio győzedelmeskedett, aki egy újabb világbajnoki címmel lett gazdagabb, míg Stirling Moss Anintree-ben vehette át a győzelemért járó kupát. Moss első győzelméről sokat vitatkoztak, hogy a világbajnoki címvédő, Juan Manuel Fangio nem szándékosan hagyta-e, hogy hazai futamán Moss győzeldelmeskedjen. Az angolok számára egy igen jelentős esemény történt egy a világbajnoksághoz nem tartozó versenyen: Tony Brooks győzött.

Miután az évad utolsó három versenyét megkímélték a sorscsapások, mindenki abban bízott, hogy többé egyetlen versenyt sem fognak tragédiák beárnyékolni. Ez a "kívánság" sajnos nem teljesült, mert bár ha olyan sokan, mint az 1955-ös esztendőben nem is vesztették életüket autóversenyek során, a halál az elkövetkezendő évek, évtizedek folyamán gyakran ragadott magával egy-egy versenyzőt, pályaőrt vagy nézőt.

 
Mindent a Forma1-ről

A Forma1-ről
Zászlók

Egy versenyhétvége
A világbajnokságok
Nagydíjak
Csapatok
Versenyzők
Hol közvetítik?
A Forma1 költségei
A Forma1 kisokos
A Forma1 szótár

 
Forma1 történelem

F1 történelem
(1950-2006)

Nagy köszönet az F1hírek.hu -nak

 
Tesztek 2010-2011
 
Bemutatók

Bemutatók 2010:

 
A honlap indulása ennyi ideje volt:
 
Visszaszámláló

The Widgipedia gallery
requires Adobe Flash
Player 7 or higher.

To view it, click here
to get the latest
Adobe Flash Player.
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
A pályák 2010-ben:

A 2010-es idény helyszínei:

 

/ Név Helyszín Időpont
1. Bahrein Bahreini GP
Manama Március 14.
2. Ausztrália Ausztrál GP
Melbourne Március 28.
3. Malajzia Maláj GP
Sepang Április 4.
4. Kína Kínai GP
Sanghai Április 18.
5. Spanyol Spanyol GP
Barcelona Május 9.
6. Monaco GP
Monaco Május 16.
7. Török Török GP
Istambul Május 30.
8. Kanadai GP
Montreal Június 13.
9. EU Európai GP
Valencia Június 27.
10. UK Brit GP
Silverstone Július 11.
11. Germany Német GP
Hockenheim Július 25.
12. Magyar Magyar GP
Mogyoród Augusztus 1.
13. Belgium Belga GP
Spa Augusztus 29.
14. Italy Olasz GP
Monza Szeptember 12.
15. Szingapúr Szingapúri GP
Szingapúr Szeptember 26.
16. Japán Japán GP
Suzuka Október 10.
17. Koreai GP
Jeonnam Október 24.
18. Brazil Brazil GP
Interlagos November 7.
19. UAE Abu-Dzabi GP Yas Land November 14.

 

 
Kereső
G-Portal kereső

 

Szoftverkereső

 
Szavazz!!
Felmérés!
Ki lesz a 2010-es világbajnok?

Jenson Button (28 / 31%)
Rubens Barrichello (1 / 1%)
Sebastian Vettel (18 / 20%)
Mark Webber (10 / 11%)
Kimi Räikkönen (3 / 3%)
Lewis Hamilton (6 / 7%)
Felipe Massa (6 / 7%)
Fernando Alonso (14 / 16%)
Nico Rosberg (2 / 2%)
Vagy valaki más (2 / 2%)

Szavazatok száma: 90

Létrehozás időpontja:
2009-10-23 13:04:09

Szavazás lezárva:
2022-08-15 15:36:58


Lezárt szavazások
 
Az utolsó módosítás ideje:
 
Üdvözöllek!
 
Az idő
 
Chat
 
Forma1-es versenyők honlapjai
 
Az F1-es csapatok honlapjai
 
A-stat számláló
 
Honnan jöttek a látogatók
 
Valuta váltó


=
 
Innen jöttek a látogatók
free counters
 

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?