F1-FC
Hányan vagyunk jelenleg
hit counters
 
Főmenü

Főoldal
F1-es hírek
F1-es videók
F1-es naptár
A versenyzőkről
A csapatokról
Fórum
Itt hirdess!!
Írj nekem!
Viccek
Forma1-es játék letöltések (ÚJ!!)
Támogasd az oldalt!
Honlaptérkép

 
F1-es képek

2005
2006
2007
2008
2009
2010

 
A versenypályákról egyenként

Idei futamok:

Ausztál GP
Maláj GP
Kínai GP
Bahrain-i GP
Spanyol GP
Monaco-i GP
Török GP
Brit GP
Német GP
Magyar GP
Európa GP
Belga GP
Olasz GP
Szingapúri GP
Japán GP
Brazil GP
Abu Dhabi GP


Nem idei futamok:

Amerika-i GP
Német GP
San Marino-i GP
Kanada-i GP
Francia GP

 
Link ajánló
 
Hányan voltunk:
Indulás: 2005-01-29
 
Ez legyen a kezdőlapom

Beállítás kezdőlapnak

 
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
G-mail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Pont versenyek

Az Egyéni VB (katt a versenyzőkre):

Hely Név Pont
1.

Fernando Alonso

246p
2.

Mark Webber 

238p
3.

Sebastian Vettel 

231p

4.

Lewis Hamilton 

222p
5.

Jenson Button

199p
6.

Felipe Massa

143p
7.

Nico Rosberg 

130p
8.

Robert Kubica

126p
9.
Michael Schumacher 72p
10.

Rubens Barrichello

47p
11.

Adrian Sutil

47p
12.

Kamui Kobayashi

32p
13.

Nico Hülkemberg

22p
14.

Vitantonio Liuzzi

21p
15.
Vitalij Petrov 19p
16.

Sébastien Buemi

8p
17.
Pedro de la Rosa 6p
18.
Nick Heidfeld
6p
19.
Jaime Alguersuari 3p
20.
Heikki Kovalainen 0p
21.
Timo Glock 0p
22.
Bruno Senna 0p
23.

Jarno Trulli

0p
24.
Lucas di Grassi 0p

 

A Konstruktörői VB (katt a csapatokra):

 

Hely Név Pont
1.

Red Bull

469p
2. McLaren 421p
3.

Ferrari 

389p
4. Mercedes GP  202p
5.

Renault

145p
6.

Williams

69p
7.

Force India

68p
8.

BMW-Sauber

44p
9.

Toro Rosso

11p
10.

Virgin

0p
11. Lotus 0p
12. Hispánia GP 0p

A 2006-os év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2007-os év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2008-as év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2009-es év egyéni és konstruktőrői pontversenye

 
Szavazz!
Felmérés:
Milyen az oldal?

Király
Elmegy
Rossz
 
Speciális 3.
 
My stat

 
Látogatói adatok
 
F1 történelem
F1 történelem : 1982 - Újabb tragédiák

1982 - Újabb tragédiák

Bálint  2008.01.04. 16:49

Az 1982-es esztendőben újabb tragédiák rázták meg a Formula-1 világát, azonban ekkora egy-egy haláleset, vagy súlyos baleset már sokak számára -ha elfogadhatatlan is - de megszokott volt.

Az 1982-es évadot követően azonban szerencsésebb fordulatot vett a száguldó cirkusz világa, s egyre kevesebb áldozatot követelt a száguldás. Elio de Angelis 1986-ben bekövetkezett halála árnyékot vetett az újkor Formula-1-ére, míg az évek során felállított illúziók 1994 tavaszán szertefoszlottak, amikor az Imolában megrendezésre került verseny a világbajnokság történetének egyik legismertebb és az egyik legszomorúbb hétvégéjévé vált.

1982-ben a Ferrari egy teljesen új autóval állt rajthoz, ahol az 1,5 literes, hat hengeres motor mellett az új aerodinamikai elemek is arról árulkodtak, hogy a csapat ismét harcba szállhat a világbajnoki cím megszerzésért. Szinte már érezték a siker ízét, azonban a sors máshogyan akarta.

Niki Lauda két év kihagyást követően ismét feltűnt a versenypályákon, a McLaren csapat színeiben. A Williams csapat színeiben versenyző Keke Rosberg mindössze egyetlen győzelmet szerzett az évad során, azonban ez a diadal elegendő volt a világbajnoki cím elnyeréséhez. Lauda számára az évad elején nem nagyon termett babér, aki öt egymást követő verseny során egyetlen pontot sem szerzett.

Az évad elő futamát megelőzően, mint mindig most is nagy izgalmakkal várták az erőviszonyok alakulását. A kulisszák mögött eközben éles viták dúltak. Kyalamiban a pilóták sztrájkolni kezdtek, mivel nem akarták elfogadni a FISA által bevezetett és a FOCA által jóváhagyott új szabályt, amelynek értelmében a Formula-1-ben való szerepléshez egy úgynevezett szuperlicensz szükségeltetik. A pilóták a licensz aláírásával egyben elfogadták a szabályokat, míg egy súlyos baleset vagy haláleset esetén nem volt lehetőség a kártérítésre. Lauda és Pironi bojkottálták az első edzést. Az 1982. január 23-án megrendezésre került versenyen Alain Prost egy Renault-Turbo volánjánál győzedelmeskedett, azonban a megmérettetést követően a FISA úgy határozott, hogy a sztrájkban rést vett pilótáktól bevonja a szuperlicenszet. A bojkott kezdeményezői ellen bírságot szabtak ki. A versenyistállók kiálltak versenyzőik mellett, így néhányan önszándékból vonultak az FIA bírósága elé, amelynek eredményeként a kiszabott bírság kifizetésére kötelezték őket, azonban szerzet pontjaikat megtarthatták.

A márciusi Brazil Nagydíj újabb vihart kavart. Nelson Piquet Keke Rosberggel folytatott az első helyért küzdelmét követően a Renault és a Ferrari megóvták ezen eredményt. Ennek hátterében a Brabham és a Williams csapatok víztartálya állt, amely a fékek hűtését szolgálta. A negyven literes tankot a felvezető kért követően leengedték, így egy negyven kilogrammal könnyebb autóval vettek részt a küzdelemben. A könnyebb össztömegnek köszönhetően kényedén fel tudták venni harcot a Ferrari és a Renault ellen. Mivel a szabályok értelmében engedélyezve volt a hűtőfolyadék utántöltése, és versenybírák sem találtak semmi szabályelleneset, így a végleges döntés még váratott magára.

Az Amerikai Nagydíjon úgy rajtolt el a mezőny, hogy még nem tudták, a valóságban ki nyerte a brazil futamot. A Long Beach-en megrendezésre került versenyen Niki Lauda győzedelmeskedett. Hamarosan a döntés is megszületett a Brazil Nagydíj kapcsán, amelynek értelmében Rosberg és Piquet eredményeit törölték, így Alain Prost a zöld asztalnál egy újabb győzelemmel lett gazdagabb.

Az Imolában rendezett Nagydíjat a Brabham, Williams, Arrows, Ensign, Lotus, Fittipaldi, McLaren, March, Talbot, Theodore és Ligier csapatok bojkottálták. A mezőnyt így tizennégy autóval indították útjára, amely a kevés induló ellenére is megőrizte világbajnoki státuszát.

A futam során a Renault versenyzőinek kiesését követően Gilles Villeneuve vette át a vezetést, csapattársa Dider Pironi előtt. A Ferrari alakulata lassításra utasította versenyzőit, amelynek Pironi azonban nem tett eleget, majd megelőzte csapattársát. A kanadai versenyző soha többet egyetlen szót sem váltott vele.

A megmozdulás nem hozta meg a várt eredményeket, Piquet és Rosberg nem kapták vissza pontjaikat.

Zolderben ismét teljes volt a mezőny, mivel a szponzorok a mozgó reklámért fizettek, s nem a garázsban parkoló autókon látható reklámfelületekért.

Pironi többször próbálkozott tisztázni Villeneuve-vel az ügyet, ahonnan a Belga Nagydíj edzését követően erre már nem volt lehetősége. Az időmérőn Villeneuve be akarta bizonyítani, hogy ki az úr a Ferrari háztáján, így nyolc perccel az edzés végét megelőzően a 27-es rajtszámú autó még egyszer feltűnt a versenypályán, amikor Villeneuve autója előtt hirtelen felbukkant Jochen Mass, aki utat adva gyorsabb társnak lehúzódott a pályáról. A két versenyző azonos ívet választott, ami Gilles Villeneuve életébe került. AZ ütközés hatására autója a magasba repült, majd az első ütközés hatására a pilóta kirepült a Ferrariból, majd biztonsági korlátba csapódva ért véget fedi pályafutása. A kiváló tehetség halála megrázta Formula-1 mezőnyét. Niki Lauda: "Soha nem a pontokért küzdött, számára csupán a győzelem volt a fontos."

Június 13-án Kanadában bőgtek fel a versenyautók motorjai. Pironi számára balszerencsésen kezdődött a futam, mivel autója a rajtnál lefulladt, aki felemelte kezét, hogy figyelmeztesse mögötte álló társait. Az utolsó sorból rajtoló Ricardo Paletti azonban ennek ellenére belerohant az akadályba százötven kilométeres óránkénti sebességgel. A második versenyén rajtoló pilóta elvesztette eszméletét, így nem tudta magát kiszabadítani az égő autóból. A mentés követően még két óráig küzdöttek az életéért, amelyet azonban már nem lehetett megmenteni. Pironi hamar túltette magát az történteken, a Holland Nagydíjon már ismét felállhatott a dobogó legmagasabb fokára. A Ferrari Villeneuve helyére Patrick Tambay-t szerződtette, aki a nyolcadik helyen végzett Zandvoortban, míg a következő megmérettetésen harmadikként intette le a kockás zászló. A Francia Nagydíj a franciák versenye volt, ahol négy hazai versenyző ért elsőként célba. A futamot követően Didier Pironi állt a világbajnoki összesítés élén, azonban még számos versenyzőnek meg volt az esélye arra, hogy elvegyék elsőségét. A Német Nagydíjon Tambay diadalmaskodott, Dijon Keke Rosberg egy minden eldöntő győzelmet szerezett, átvette a vezetést a ranglistán.

Már csak két futam volt hátra az idényből, amelyek René Arnoux és Michele Alboreto győzelmével zárultak. Az évadzárón Keke Rosberg ötödikként zárta a futamot, azonban az összesítésben megőrizte elsőségét. A Formula-1 történetében így elsőször nyert egy versenyző egy győzelemmel világbajnoki címet.

 
Mindent a Forma1-ről

A Forma1-ről
Zászlók

Egy versenyhétvége
A világbajnokságok
Nagydíjak
Csapatok
Versenyzők
Hol közvetítik?
A Forma1 költségei
A Forma1 kisokos
A Forma1 szótár

 
Forma1 történelem

F1 történelem
(1950-2006)

Nagy köszönet az F1hírek.hu -nak

 
Tesztek 2010-2011
 
Bemutatók

Bemutatók 2010:

 
A honlap indulása ennyi ideje volt:
 
Visszaszámláló

The Widgipedia gallery
requires Adobe Flash
Player 7 or higher.

To view it, click here
to get the latest
Adobe Flash Player.
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
A pályák 2010-ben:

A 2010-es idény helyszínei:

 

/ Név Helyszín Időpont
1. Bahrein Bahreini GP
Manama Március 14.
2. Ausztrália Ausztrál GP
Melbourne Március 28.
3. Malajzia Maláj GP
Sepang Április 4.
4. Kína Kínai GP
Sanghai Április 18.
5. Spanyol Spanyol GP
Barcelona Május 9.
6. Monaco GP
Monaco Május 16.
7. Török Török GP
Istambul Május 30.
8. Kanadai GP
Montreal Június 13.
9. EU Európai GP
Valencia Június 27.
10. UK Brit GP
Silverstone Július 11.
11. Germany Német GP
Hockenheim Július 25.
12. Magyar Magyar GP
Mogyoród Augusztus 1.
13. Belgium Belga GP
Spa Augusztus 29.
14. Italy Olasz GP
Monza Szeptember 12.
15. Szingapúr Szingapúri GP
Szingapúr Szeptember 26.
16. Japán Japán GP
Suzuka Október 10.
17. Koreai GP
Jeonnam Október 24.
18. Brazil Brazil GP
Interlagos November 7.
19. UAE Abu-Dzabi GP Yas Land November 14.

 

 
Kereső
G-Portal kereső

 

Szoftverkereső

 
Szavazz!!
Felmérés!
Ki lesz a 2010-es világbajnok?

Jenson Button (28 / 31%)
Rubens Barrichello (1 / 1%)
Sebastian Vettel (18 / 20%)
Mark Webber (10 / 11%)
Kimi Räikkönen (3 / 3%)
Lewis Hamilton (6 / 7%)
Felipe Massa (6 / 7%)
Fernando Alonso (14 / 16%)
Nico Rosberg (2 / 2%)
Vagy valaki más (2 / 2%)

Szavazatok száma: 90

Létrehozás időpontja:
2009-10-23 13:04:09

Szavazás lezárva:
2022-08-15 15:36:58


Lezárt szavazások
 
Az utolsó módosítás ideje:
 
Üdvözöllek!
 
Az idő
 
Chat
 
Forma1-es versenyők honlapjai
 
Az F1-es csapatok honlapjai
 
A-stat számláló
 
Honnan jöttek a látogatók
 
Valuta váltó


=
 
Innen jöttek a látogatók
free counters
 

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?