F1-FC
Hányan vagyunk jelenleg
hit counters
 
Főmenü

Főoldal
F1-es hírek
F1-es videók
F1-es naptár
A versenyzőkről
A csapatokról
Fórum
Itt hirdess!!
Írj nekem!
Viccek
Forma1-es játék letöltések (ÚJ!!)
Támogasd az oldalt!
Honlaptérkép

 
F1-es képek

2005
2006
2007
2008
2009
2010

 
A versenypályákról egyenként

Idei futamok:

Ausztál GP
Maláj GP
Kínai GP
Bahrain-i GP
Spanyol GP
Monaco-i GP
Török GP
Brit GP
Német GP
Magyar GP
Európa GP
Belga GP
Olasz GP
Szingapúri GP
Japán GP
Brazil GP
Abu Dhabi GP


Nem idei futamok:

Amerika-i GP
Német GP
San Marino-i GP
Kanada-i GP
Francia GP

 
Link ajánló
 
Hányan voltunk:
Indulás: 2005-01-29
 
Ez legyen a kezdőlapom

Beállítás kezdőlapnak

 
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
G-mail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Pont versenyek

Az Egyéni VB (katt a versenyzőkre):

Hely Név Pont
1.

Fernando Alonso

246p
2.

Mark Webber 

238p
3.

Sebastian Vettel 

231p

4.

Lewis Hamilton 

222p
5.

Jenson Button

199p
6.

Felipe Massa

143p
7.

Nico Rosberg 

130p
8.

Robert Kubica

126p
9.
Michael Schumacher 72p
10.

Rubens Barrichello

47p
11.

Adrian Sutil

47p
12.

Kamui Kobayashi

32p
13.

Nico Hülkemberg

22p
14.

Vitantonio Liuzzi

21p
15.
Vitalij Petrov 19p
16.

Sébastien Buemi

8p
17.
Pedro de la Rosa 6p
18.
Nick Heidfeld
6p
19.
Jaime Alguersuari 3p
20.
Heikki Kovalainen 0p
21.
Timo Glock 0p
22.
Bruno Senna 0p
23.

Jarno Trulli

0p
24.
Lucas di Grassi 0p

 

A Konstruktörői VB (katt a csapatokra):

 

Hely Név Pont
1.

Red Bull

469p
2. McLaren 421p
3.

Ferrari 

389p
4. Mercedes GP  202p
5.

Renault

145p
6.

Williams

69p
7.

Force India

68p
8.

BMW-Sauber

44p
9.

Toro Rosso

11p
10.

Virgin

0p
11. Lotus 0p
12. Hispánia GP 0p

A 2006-os év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2007-os év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2008-as év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2009-es év egyéni és konstruktőrői pontversenye

 
Szavazz!
Felmérés:
Milyen az oldal?

Király
Elmegy
Rossz
 
Speciális 3.
 
My stat

 
Látogatói adatok
 
F1 történelem
F1 történelem : 1952 - Arattak a Ferrarik

1952 - Arattak a Ferrarik

Bálint  2008.01.03. 17:54

Az Alfa Romeo kiszállásával a Ferrarik előtt megnyílt az út, így senki nem vehette el tőlük a világbajnoki címet.

Bár az előző évad utolsó versenyén a legendás csapatnak, az Alfa Romeónak sikerült legyőznie a Ferrarikat, a jövőben azonban nagyon sok munkát kellett volna az istállóba invesztálni, hogy fel tudják venni a küzdelmet a maranellóiakkal. Bár az olasz kormány anyagi támogatást nyújtott nekik, egy teljesen új autó finanszírozására azonban nem volt lehetőség. Sokan abban bíztak, hogy Wilfredo Ricard középmotoros versenyautójával, a Tipo 512-vel állnak majd rajthoz, amire azonban nem került sor. Nem sokkal az idényt megelőzően bejelentették visszavonulásukat a Formula-1-ből. A helyzet nem volt túl rózsás, mivel Antonio Lago már 1951-ben közölte a nyilvánossággal, hogy csapata a továbbiakban nem vesz részt a megmérettetéseken. A Simca is anyagi gondokkal küszködött, és a BRM csapatnak sem sikerült kimagasló teljesítményeket elérnie az előző esztendőben. A szabálymódosítások ellenére a Ferrari játszotta a főszerepet 1952-ben. Az autó már a Forma-2-ben is sikeresen szerepelt. Olyan első osztályú pilóták mint Ascari, Villoresi, Piero Taruffi, valamint Farina erősítette a csaptatot, aki az Alfa a versenysorozatból való kiszállását követően a Ferrari rendelkezésére álltak.

Az FIA-nak sikerült életet vinnie a Formula-1-be, különböző csapatok vállalkoztak a kihívásra, a Ferrari legyőzésére. Franciaországból a Gordini (Jean Behra, Robert Manzon), Angliából például a Copper-Bristol, Connaught, HWM, Alta, Frazer Nash és ERA. Ezek közül a legsikeresebbnek a Cooper-Bristol bizonyult, akiknek pilótája, Mike Hawthorn egy kiváló fiatal versenyző volt.

Alberto Ascari nem vett részt az évad első futamán, a május 18-án, Svájcban rendezett megmérettetésen, mivel az indianapoliszi 500 mérföldes versenyre készült. Az évad nem kezdődött szerencsésen, mivel Rudolf Carracciola egy nemzetközi autóversenyen súlyos balesetet szenvedett, ami egyben karrierje végét is jelentette. A legendás autóversenyzővel történt tragédia megrázta a Formula-1 mezőnyét.

Ascari távollétében a Ferrari pilótája, Giuseppe Nino Farina tizenhat körön keresztül uralta a mezőnyt, azonban gyújtási hiba miatt feladni kényszerült a küzdelmet. Csapattársa, Piero Taruffi megszerezte élete első győzelmét. Alberto Ascarinak nem volt szerencséje Indianapoliszban, kiesett. Moss (HWM) a hetedik helyen autózott, amikor visszalépett, miután a másik két HWM szintén kiesett a versenyből ugyanabban a körben (12) a féltengely meghibásodásának következtében, így Behra a harmadik helyre került.

Július 22-én a Belga Nagydíjon megkezdődött Alberto Ascari fantasztikus győzelem-sorozata. Még a világbajnok Farina sem tudott vele lépést tartani, akit két perccel később intettek le a második helyen, mint a legendás Antonio Ascari fiát, Albertót. Manzon a Gordinivel harmadik lett, de a figyelem központjában Hawthorn állt, aki ezen a megmérettetésen debütált. Sokáig a harmadik helyen volt, azonban az üzemanyagtartály meghibásodott, s végül csak negyedik lett. Ez volt az angol autók addigi legjobb eredménye, és ezáltal John Cooper kis vállalata is javuló teljesítményt mutatott.

Az igazi nagy vetélytárs azonban hiányzott a résztvevők közül. Ő Juan Manuel Fangio volt. Az argentin pilóta már a Svájci Nagydíjon sem tudott rajthoz állni, mivel a hathengeres Maserati nem készült el időben.

A helyzet az évad többi versenyén sem változott, Fangio egyetlen versenyen sem vett részt. Egy júliusi hétvégén az 51-es évad világbajnoka két versenyen részt kívánt venni. Az egyik Észak-Írországban került megrendezésre, a másik egy nappal később, Monzában. A szombati megmérettetést követően Bira herceggel Milánóba szerettek volna repülni, hogy időben megérkezzenek Monzába. Louis Rosier-vel sikerült elérniük egy Londonba tartó repülőjáratot, ahonnan azonban egyetlen gép sem közlekedett Olaszországba. Ennek okán Fangio és Rosier Párizsba utaztak, hogy onnan talán indítanak repülőgépet Monza irányába. A hatalmas vihar miatt azonban minden járatot töröltek.

Már késő volt, éjfélre járt az idő, amikor Rosier úgy döntött, hogy a saját Renault-jával elviszi Fangiót Lyonba, abban bízva, hogy mire odaérnek, elcsendesedik a vihar. A két pilóta reggel hét órakor érkezett meg, azonban nem volt olyan gép, amellyel időben odaértek volna a versenyre. Rosier ekkor kölcsönadta autóját Fangiónak, akinek igyekeznie kellett, hogy odaérjen a megmérettetésre. Végül sikerült neki, azonban a szűkös idő miatt nem volt lehetősége kipróbálni az autót, így felvette a sisakját, majd rajthoz állt.

Fangio korábban egyetlen métert sem tett meg a Maseratival, amelyben majdnem a halálát lelte. Nem telt el tíz perc a versenyből, amikor Fangio balesetet szenvedett vele. A második körben a Maserati letért a pálya ideális ívéről, majd egy szalmakupacba ütközve felrepült a levegőbe. Szemtanúk arról számoltak be, hogy az autó négyszer átpördült, mielőtt megállt. Fangiót kiszabadították a roncsok közül, aki elvesztette eszméletét. Azt, hogy a pályafutása legszörnyűbb balesetét élve megúszta, azt az Automobil Szövetségnek köszönheti, amely az 1952-es esztendőtől kötelezővé tette a bukósisak használatát. Fangiót ez védte meg a biztos haláltól. Az argentin világbajnok súlyos sérüléseket szenvedett. Balesetét követően közel három hónapig gipszben feküdt.

Egy héttel Ascari Spában szerzett győzelmét követően a Ferrari csapata nagy vereséget szenvedett. Ennek a futamnak az eredménye nem számított bele a világbajnoki összesítésbe.

Hét nappal a Rouenben megrendezésre került futam előtt a Gordini csapat legyőzte a Ferrarikat, akik egy hathengeres autóval álltak rajthoz.. Alberto Ascari eleinte lépést tudott tartani a francia versenyzővel, Jean Behrával. A Ferrari azonban nem bírta a 180 kilométeres óránkénti átlagsebességet, a motor túlmelegedett, így Ascarinak fel kellett adnia a küzdelmet. A harminc esztendős Behra is kitűnően versenyzett, bár sokan úgy vélték, hogy a csapat 2,5 literes motorral ment. Behra (Gordini) Reimsben legyőzte a Ferrarit, azonban a verseny eredménye nem számított bele a világbajnokságba.

A Francia Nagydíjon azonban ismét visszatértek a Ferrarik. Az első három helyen a maranellóiak végeztek. Alberto Ascari főlényesen győzött, a második és a harmadik helyen beérkezett Nino Farina és Piero Taruffi egy, illetve két kört kaptak tőle.

Silverstone-ban Ascari és Taruffi első, illetve második lett. A közönség kedvence azonban Mike Hawthorn volt, akinek a harmadik helyezésével mindenki elégedett volt. Dennis Poore Hawthorn előtt ment, de egy hosszas tankkiállás után csak a negyedik helyre tudott visszatérni.

A Német Nagydíjon Ascari a rajttól kezdve uralta a mezőnyt, és a győzelme már szinte biztosnak tűnt. Két körrel a verseny vége előtt azonban a kigurult a boxba, hogy olajat töltsenek autójába. Ezzel elveszítette vezető pozícióját. Csapattársa, Nino Farina átvette a vezetést, aki kilenc másodperccel vezetett Ascari előtt, aki egy kör elteltével ledolgozta hátrányát, majd a célegyenesben megelőzte az 1950-es év világbajnokát.

Ascari végül tizennégy másodperces előnnyel elsőként haladt át a célvonalon. Antonio Ascari fia, ekkora sorozatban harmadszorra nyerte meg a Német Nagydíjat, megszerezte a Nürnburgring bajnoka címet is. Ezzel egyidőben biztosította világbajnoki címét.

A következő világbajnoki futamot Zandvoortban, Hollandiában rendezték meg. Ascari itt sem engedte ki a kezéből a győzelmet és a szintén Ferrarival versenyző Farina és Villoresi előtt lépte át a célvonalat. Hawthorn a Cooperrel újra nagyot alakított és végül az előkelő negyedik helyen fejezte be a futamot.

Az évad utolsó futamán, Olaszországban Ascari ismét nyert, a Monzában megrendezésre került megmérettetésen azonban a modenaicsapat konkurenciát kapott. Elkészült Gioachino Colombo Maserati A6GCM autója, amivel Froilan Gonzalez a második sorból indulva átvette a vezetést, és a versenytáv felének megtételéig meg is őrizte azt. A Ferrarik 160 liter üzemanyaggal a fedélzetükön az egész versenytávot teljesíteni tudták, mivel fogyasztásuk száz kilométerenként 22-25 liter volt, míg a hathengeres Maserati 33 liter üzemanyaggal tudta teljesíteni ugyanazt a távolságot. A Maserati csapat versenyzőinek így tankolnia kellett, így az 1952-es Olasz Nagydíjat Ascari nyerte José Froilan Gonzalez előtt. Érdekesség, hogy a futam leggyorsabb körét (2:06.1) tizedmásodpercre pontosan Ascari (Ferrari) és Gonzalez (Maserati) futotta egy kör különbséggel.

1952-év végi összesítés:

01. - Alberto Ascari (ITA) / Ferrari - 36 pont
02. - Giuseppe Farina (ITA) / Ferrari - 24 pont
03. - Piero Taruffi (ITA) / Ferrari - 22 pont
04. - Rudi Fischer (SUI) / Ferrari - 10 pont
04. - Mike Hawthorn (GB) / Cooper-Bristol - 10 pont
06. - Robert Manzon (FRA) / Gordini - 9 pont
07. - Troy Ruttman (USA) / Kuzam-Offenhauser - 8 pont*
07. - Luigi Villoresi (ITA) / Ferrari - 8 pont
09. - Froilan Gonzalez (ARG) / Maserati - 6,5 pont
10. - Jim Rathmann (USA) / Kurtis-Offenhauser - 6 pont*
10. - Jean Behra (FRA) / Gordini - 6 pont

* pontok az Indy 500 versenyből

 
Mindent a Forma1-ről

A Forma1-ről
Zászlók

Egy versenyhétvége
A világbajnokságok
Nagydíjak
Csapatok
Versenyzők
Hol közvetítik?
A Forma1 költségei
A Forma1 kisokos
A Forma1 szótár

 
Forma1 történelem

F1 történelem
(1950-2006)

Nagy köszönet az F1hírek.hu -nak

 
Tesztek 2010-2011
 
Bemutatók

Bemutatók 2010:

 
A honlap indulása ennyi ideje volt:
 
Visszaszámláló

The Widgipedia gallery
requires Adobe Flash
Player 7 or higher.

To view it, click here
to get the latest
Adobe Flash Player.
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
A pályák 2010-ben:

A 2010-es idény helyszínei:

 

/ Név Helyszín Időpont
1. Bahrein Bahreini GP
Manama Március 14.
2. Ausztrália Ausztrál GP
Melbourne Március 28.
3. Malajzia Maláj GP
Sepang Április 4.
4. Kína Kínai GP
Sanghai Április 18.
5. Spanyol Spanyol GP
Barcelona Május 9.
6. Monaco GP
Monaco Május 16.
7. Török Török GP
Istambul Május 30.
8. Kanadai GP
Montreal Június 13.
9. EU Európai GP
Valencia Június 27.
10. UK Brit GP
Silverstone Július 11.
11. Germany Német GP
Hockenheim Július 25.
12. Magyar Magyar GP
Mogyoród Augusztus 1.
13. Belgium Belga GP
Spa Augusztus 29.
14. Italy Olasz GP
Monza Szeptember 12.
15. Szingapúr Szingapúri GP
Szingapúr Szeptember 26.
16. Japán Japán GP
Suzuka Október 10.
17. Koreai GP
Jeonnam Október 24.
18. Brazil Brazil GP
Interlagos November 7.
19. UAE Abu-Dzabi GP Yas Land November 14.

 

 
Kereső
G-Portal kereső

 

Szoftverkereső

 
Szavazz!!
Felmérés!
Ki lesz a 2010-es világbajnok?

Jenson Button (28 / 31%)
Rubens Barrichello (1 / 1%)
Sebastian Vettel (18 / 20%)
Mark Webber (10 / 11%)
Kimi Räikkönen (3 / 3%)
Lewis Hamilton (6 / 7%)
Felipe Massa (6 / 7%)
Fernando Alonso (14 / 16%)
Nico Rosberg (2 / 2%)
Vagy valaki más (2 / 2%)

Szavazatok száma: 90

Létrehozás időpontja:
2009-10-23 13:04:09

Szavazás lezárva:
2022-08-15 15:36:58


Lezárt szavazások
 
Az utolsó módosítás ideje:
 
Üdvözöllek!
 
Az idő
 
Chat
 
Forma1-es versenyők honlapjai
 
Az F1-es csapatok honlapjai
 
A-stat számláló
 
Honnan jöttek a látogatók
 
Valuta váltó


=
 
Innen jöttek a látogatók
free counters
 

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?