F1-FC
Hányan vagyunk jelenleg
hit counters
 
Főmenü

Főoldal
F1-es hírek
F1-es videók
F1-es naptár
A versenyzőkről
A csapatokról
Fórum
Itt hirdess!!
Írj nekem!
Viccek
Forma1-es játék letöltések (ÚJ!!)
Támogasd az oldalt!
Honlaptérkép

 
F1-es képek

2005
2006
2007
2008
2009
2010

 
A versenypályákról egyenként

Idei futamok:

Ausztál GP
Maláj GP
Kínai GP
Bahrain-i GP
Spanyol GP
Monaco-i GP
Török GP
Brit GP
Német GP
Magyar GP
Európa GP
Belga GP
Olasz GP
Szingapúri GP
Japán GP
Brazil GP
Abu Dhabi GP


Nem idei futamok:

Amerika-i GP
Német GP
San Marino-i GP
Kanada-i GP
Francia GP

 
Link ajánló
 
Hányan voltunk:
Indulás: 2005-01-29
 
Ez legyen a kezdőlapom

Beállítás kezdőlapnak

 
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
G-mail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Pont versenyek

Az Egyéni VB (katt a versenyzőkre):

Hely Név Pont
1.

Fernando Alonso

246p
2.

Mark Webber 

238p
3.

Sebastian Vettel 

231p

4.

Lewis Hamilton 

222p
5.

Jenson Button

199p
6.

Felipe Massa

143p
7.

Nico Rosberg 

130p
8.

Robert Kubica

126p
9.
Michael Schumacher 72p
10.

Rubens Barrichello

47p
11.

Adrian Sutil

47p
12.

Kamui Kobayashi

32p
13.

Nico Hülkemberg

22p
14.

Vitantonio Liuzzi

21p
15.
Vitalij Petrov 19p
16.

Sébastien Buemi

8p
17.
Pedro de la Rosa 6p
18.
Nick Heidfeld
6p
19.
Jaime Alguersuari 3p
20.
Heikki Kovalainen 0p
21.
Timo Glock 0p
22.
Bruno Senna 0p
23.

Jarno Trulli

0p
24.
Lucas di Grassi 0p

 

A Konstruktörői VB (katt a csapatokra):

 

Hely Név Pont
1.

Red Bull

469p
2. McLaren 421p
3.

Ferrari 

389p
4. Mercedes GP  202p
5.

Renault

145p
6.

Williams

69p
7.

Force India

68p
8.

BMW-Sauber

44p
9.

Toro Rosso

11p
10.

Virgin

0p
11. Lotus 0p
12. Hispánia GP 0p

A 2006-os év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2007-os év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2008-as év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2009-es év egyéni és konstruktőrői pontversenye

 
Szavazz!
Felmérés:
Milyen az oldal?

Király
Elmegy
Rossz
 
Speciális 3.
 
My stat

 
Látogatói adatok
 
F1 történelem
F1 történelem : 1985 - Prost nagy éve

1985 - Prost nagy éve

Bálint  2008.01.04. 16:52

Prost-nak végre sikerült az élre kerülnie. Az előző két évben lecsúszott a világbajnoki címről, azonban egy olyan szezonban, ahol komoly konkurenciája akadt, mégis sikerült megnyernie a bajnokságot.

Az 1985-ös szezon előtt a jövő két világbajnoka is fontos lépéseket tett karrierje érdekében. Nigel Mansell a elhagyta a Lotus csapatot, és a Williams-hez szerződött, Ayrton Senna a Tolemanntól a Lotushoz igazolt. Jaques Laffite visszatért a Ligiertől a Williams-hez, míg az Arrows Gerhard Berger-t szerződtette, aki korábban az ATS-nél brillírozott. A Teo Fabi vezette Toleman csapat a Monacoi futam után átszerveződött.

Az évad első futamán Rióban Alboreto jól indított, s az első rajtkockáról vághatott neki a megmérettetésnek, ám a futamot Prost nyerte, Alboreto és de Angelis előtt. A második Ferrari-ban autózó Arnoux negyedikként haladt át a célvonalon, azonban összetűzésbe került Enzo Ferrarival így helyére Stefan Johanssont szerződtették.

1985 április 21-én Estroilban bőgtek fel a versenyautó motorjai. Ezen az április végi versenyen szerezte meg Aytron Senna da Silva legelső Nagydíj győzelmét, egy olyan versenyen, ahol a körülmények annyira kedvezőtlenek voltak, hogy még a tehetséges, és sikeres pilóták is kiestek a versenyből. Senna itt kapta becenevét, a Magic-et, aki a szakadó eső ellenére is fáradhatatlan küzdelmet folytatott a győzelemért. Senna nagy riválisai vagy kicsúsztak, vagy karamboloztak a csekély látási viszonyok miatt, mialatt ő a Lotus-szal könnyedén megbirkózott a portugál pálya komplikált kanyarjaival. A fluoreszkáló sárga sisak, a kerekekről felverődő sár ellenére is egyre jobban látható volt. A győzelem után mindenki Senna-t ünnepelte, azonban Aytron hamar visszatért a valóság talajára.
"Mindenki úgy gondolta, hogy nem hibáztam, azonban ez nem igaz. Egyszer mind a négy kerékkel a pázsiton voltam, és teljesen elvesztettem az uralmamat az autóm felett. Az, hogy sikerült a pályára visszahoznom az autót, a puszta szerencsének volt köszönhető."
Senna a Pole Postion-ról rajtolhatott, és már a futam elején a mezőny élére igyekezett, majd építette ki a többi versenyző számára behozhatatlan előnyét. A meglepő nem is a gyorsasága, ha nem a könnyedsége volt, amivel az autót irányította. A küzdelem, ami mögötte zajlott, nagyon szoros volt. Csapattársa, Elio de Angelis megakadályozta, hogy Prost valamint Alboreto) megelőzzék. Prost autója a verseny felének megtétele után, az autója megúszott a vízen, aminek következtében az irányíthatatlanná vált, majd a szalagkorlátnak ütközött.

"Számomra a múlt csak számokat jelent. Én inkább a jövőben gondolkozom."- mondta később Senna.

A verseny Senna után betekintést adott abba a filozófiába, a módszeres és fegyelmezett versenyzésbe, amivel Prost és ő az egész Formula-1-es világ tempóját megváltoztatták. "A mi sportágunkban egyes pillanatok és az örömök nagyon intenzívek, és rövidek; ha valaki sikeres szeretne maradni, fontos, hogy ezeket kitartó munkával hidalja át." Ez a szezon is alátámasztotta ezt az állítását: 1985-ben ő vezetett a legtöbb körön keresztül, azonban győznie csak kétszer sikerült.
Monaco-ban szintén Senna indulhatott az első helyről, majd Alboretoval felváltva autóztak az élen amíg Prost le nem előzte mindkettőjüket és így az évadban második diadalát arathatta le. Alboreto ismét leszorult a dobogó legfelső fokáról.

A Lotus pilótái de Angelis és Senna Kanadában az első sorból vághattak neki a futamnak. De Angelis több mint tizenöt körön keresztül vezetett, majd Alboreto az élre küzdötte magát és végül csapattársa, Johansson előtt ért célba.

Detroit-ban Senna újra megszerezte a Pole Position-t, azonban hasonlóképpen mint Prost vagy Mansell ő is kiesett. Rosberg már a futam elején átvette a vezetést és megajándékozta a Williams-et a szezon első győzelmével.

Le Castellet-ben Rosberg indulhatott az első pozícióból, azonban ez a Brabham napja volt, Piquet győzelme 1957 óta az első sikert jelentette a Pirelli abroncsok számára. Keke Rosberg 10 körön keresztül vezetett, azonban a versenyt másodikként fejezte be.

Silverstoneban Rosberg bebizonyította tehetségét: az első helyről rajtolt, és ezen a versenyen futotta az év leggyorsabb körét közel 260 kilométeres óránkénti sebességgel. Senna 58 körön keresztül vezetett, amikor elfogyott az üzemanyag az autójából. Ekkor Prost vette át a vezetést, és Alboreto előtt elsőként ért célba.

A Német Nagydíj először került a Nürnburgring-en megrendezésre, ahol meglepetésszerűen Teo Fabi-nak sikerült megszereznie az első rajtkockát. A Ferrari pilótái Alboreto és Johansson már az első kanyarban összeütköztek, de Alboreto nem adta fel, és annak ellenére győzni tudott, hogy Senna valamint Rosberg váltotta egymást az élen. Prost a második helyével további pontokat szerzett.

Az Osztrák futamot az első körben bekövetkezett baleset miatt újraindították, Lauda a szezon folyamán először vezetett, azonban a küzdelmet feladni kényszerült, így Prost győzedelmeskedett, akit Senna, majd Alboreto követett.

1985-ben utoljára került Zandvoortban megrendezésre a Holland Nagydíj.
Ezúttal Piquet szerezte meg a Pole Position-t, az első körökben Rosberg állt a mezőny élén, amikor ismételten kiesett majd a vezetést Prost vette át. Laudának azonban sikerült a mezőny élére feljönnie, és megszereznie a szezonban az első győzelmét, és ami egyben pályafutása során az utolsó is volt.

Monzában a megszokott módon zajlottak az események: Senna rajtolt az élről, hamarosan Rosberg vette át a vezetést. Végül mégis Prost állhatott fel a dobogó legmagasabb fokára, ahonnan Piquet és Senna leszorultak.
Spa-ban Senna nyert Mansell előtt, leelőzvén a legelső rajtkockáról induló Prost-ot.

Amint már 1983-ban, most is Brands Hatch-ben rendezték az Európa Nagydíjat. Mansell jól szerepelt hazai közönség előtt és első győzelmét aratta.
Az elővigyázatos Prost azonban már negyedik helyével is magáénak tudhatta a világbajnoki címet. Mansell Kyalami-ban is a legjobb formáját hozta, amikor is az első helyről indulván megnyerte a futamot. A második és harmadik hely Rosberget és Prostot illette meg.

A szezont az új Adelaide-i utcai pályán rendezett futam zárta. Senna az élről rajtolt, ám a versenyt Prost nyerte. Laffite és Streiff második és harmadik
helyezésével, a Ligier-istálló számára elégedettségre adott okot az évad vége.
A Forma 1 tekintetében az 1985-ös év viszonylag szerencsésnek bizonyult, a sportautó-versenyek során azonban két tehetséges pilóta is életét vesztette.
Manfred Winkelhock (ATS) a Mosport Park-ban szenvedett halálos kimenetelű balesetet, Stefan Bellof (Tyrrell) Spa-ban, amikor az Eau Rouge kanyarban megpróbálta megelőzni Jacky Ickx-et, ami igen veszélyes manőver volt, már a kanyar vonalvezetése miatt is. A két autó súrolta egymást és kisodródtak a pályáról. Bellof autója egy betonoszlopnak csapódott, a pilóta azonnal életét vesztette. A baleset előtt senki nem tudott arról, hogy az 1986-os szezonra szerződést kötött a Ferrarival.

 
Mindent a Forma1-ről

A Forma1-ről
Zászlók

Egy versenyhétvége
A világbajnokságok
Nagydíjak
Csapatok
Versenyzők
Hol közvetítik?
A Forma1 költségei
A Forma1 kisokos
A Forma1 szótár

 
Forma1 történelem

F1 történelem
(1950-2006)

Nagy köszönet az F1hírek.hu -nak

 
Tesztek 2010-2011
 
Bemutatók

Bemutatók 2010:

 
A honlap indulása ennyi ideje volt:
 
Visszaszámláló

The Widgipedia gallery
requires Adobe Flash
Player 7 or higher.

To view it, click here
to get the latest
Adobe Flash Player.
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
A pályák 2010-ben:

A 2010-es idény helyszínei:

 

/ Név Helyszín Időpont
1. Bahrein Bahreini GP
Manama Március 14.
2. Ausztrália Ausztrál GP
Melbourne Március 28.
3. Malajzia Maláj GP
Sepang Április 4.
4. Kína Kínai GP
Sanghai Április 18.
5. Spanyol Spanyol GP
Barcelona Május 9.
6. Monaco GP
Monaco Május 16.
7. Török Török GP
Istambul Május 30.
8. Kanadai GP
Montreal Június 13.
9. EU Európai GP
Valencia Június 27.
10. UK Brit GP
Silverstone Július 11.
11. Germany Német GP
Hockenheim Július 25.
12. Magyar Magyar GP
Mogyoród Augusztus 1.
13. Belgium Belga GP
Spa Augusztus 29.
14. Italy Olasz GP
Monza Szeptember 12.
15. Szingapúr Szingapúri GP
Szingapúr Szeptember 26.
16. Japán Japán GP
Suzuka Október 10.
17. Koreai GP
Jeonnam Október 24.
18. Brazil Brazil GP
Interlagos November 7.
19. UAE Abu-Dzabi GP Yas Land November 14.

 

 
Kereső
G-Portal kereső

 

Szoftverkereső

 
Szavazz!!
Felmérés!
Ki lesz a 2010-es világbajnok?

Jenson Button (28 / 31%)
Rubens Barrichello (1 / 1%)
Sebastian Vettel (18 / 20%)
Mark Webber (10 / 11%)
Kimi Räikkönen (3 / 3%)
Lewis Hamilton (6 / 7%)
Felipe Massa (6 / 7%)
Fernando Alonso (14 / 16%)
Nico Rosberg (2 / 2%)
Vagy valaki más (2 / 2%)

Szavazatok száma: 90

Létrehozás időpontja:
2009-10-23 13:04:09

Szavazás lezárva:
2022-08-15 15:36:58


Lezárt szavazások
 
Az utolsó módosítás ideje:
 
Üdvözöllek!
 
Az idő
 
Chat
 
Forma1-es versenyők honlapjai
 
Az F1-es csapatok honlapjai
 
A-stat számláló
 
Honnan jöttek a látogatók
 
Valuta váltó


=
 
Innen jöttek a látogatók
free counters
 

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?