F1-FC
Hányan vagyunk jelenleg
hit counters
 
Főmenü

Főoldal
F1-es hírek
F1-es videók
F1-es naptár
A versenyzőkről
A csapatokról
Fórum
Itt hirdess!!
Írj nekem!
Viccek
Forma1-es játék letöltések (ÚJ!!)
Támogasd az oldalt!
Honlaptérkép

 
F1-es képek

2005
2006
2007
2008
2009
2010

 
A versenypályákról egyenként

Idei futamok:

Ausztál GP
Maláj GP
Kínai GP
Bahrain-i GP
Spanyol GP
Monaco-i GP
Török GP
Brit GP
Német GP
Magyar GP
Európa GP
Belga GP
Olasz GP
Szingapúri GP
Japán GP
Brazil GP
Abu Dhabi GP


Nem idei futamok:

Amerika-i GP
Német GP
San Marino-i GP
Kanada-i GP
Francia GP

 
Link ajánló
 
Hányan voltunk:
Indulás: 2005-01-29
 
Ez legyen a kezdőlapom

Beállítás kezdőlapnak

 
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
G-mail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Pont versenyek

Az Egyéni VB (katt a versenyzőkre):

Hely Név Pont
1.

Fernando Alonso

246p
2.

Mark Webber 

238p
3.

Sebastian Vettel 

231p

4.

Lewis Hamilton 

222p
5.

Jenson Button

199p
6.

Felipe Massa

143p
7.

Nico Rosberg 

130p
8.

Robert Kubica

126p
9.
Michael Schumacher 72p
10.

Rubens Barrichello

47p
11.

Adrian Sutil

47p
12.

Kamui Kobayashi

32p
13.

Nico Hülkemberg

22p
14.

Vitantonio Liuzzi

21p
15.
Vitalij Petrov 19p
16.

Sébastien Buemi

8p
17.
Pedro de la Rosa 6p
18.
Nick Heidfeld
6p
19.
Jaime Alguersuari 3p
20.
Heikki Kovalainen 0p
21.
Timo Glock 0p
22.
Bruno Senna 0p
23.

Jarno Trulli

0p
24.
Lucas di Grassi 0p

 

A Konstruktörői VB (katt a csapatokra):

 

Hely Név Pont
1.

Red Bull

469p
2. McLaren 421p
3.

Ferrari 

389p
4. Mercedes GP  202p
5.

Renault

145p
6.

Williams

69p
7.

Force India

68p
8.

BMW-Sauber

44p
9.

Toro Rosso

11p
10.

Virgin

0p
11. Lotus 0p
12. Hispánia GP 0p

A 2006-os év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2007-os év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2008-as év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2009-es év egyéni és konstruktőrői pontversenye

 
Szavazz!
Felmérés:
Milyen az oldal?

Király
Elmegy
Rossz
 
Speciális 3.
 
My stat

 
Látogatói adatok
 
F1 történelem
F1 történelem : 1998 - Mika Häkkinen először a világ tetején

1998 - Mika Häkkinen először a világ tetején

Bálint  2008.01.04. 17:12

Villeneuve 1997-es diadala után mindenki a folytatást várta, ám 1998-ra elfogyott a szufla a kanadaiból, és közelében sem volt a legjobbaknak. Ezzel szemben Michael Schumacher ott folytatta, ahol előző évben abbahagyta, és az esélyesek között feltűnt a finnek büszkesége, Mika Häkkinen is.

Már a 97-es szezon végén hallani lehetett némely szakember szájából, hogy 1991. után Mika Häkkinen lehet az, aki ismét világbajnoki trófeához segíti a wokingi alakulatot. Akkor még nem sokan hitték el ezt, ám a szezon első versenyén mutatott teljesítménye után mindenki elképzelhetőnek tartotta, hogy hét év epekedés után valóban a finn hozza el a hőn áhított címet az ezüstnyilaknak.

Március nyolcadikán nyitotta meg a kapuit a száguldó cirkusz az 1998-as szezonban. Ausztráliában már az időmérőn is látszott, hogy a McLarenek gyorsabb csomaggal érkeztek, Häkkinen például majd egy másodperccel gyorsabb volt Villeneuve-nél. Miután vasárnap a harmadik helyről rajtoló Schumacher Ferrarijának motorja a hatodik körben bemondta az unalmast, a McLaren-Mercedesek ellenfél nélkül maradtak a pályán. Jacques Villeneuve, 1997. világbajnoka mindössze az ötödik helyen ért célba, és rajta kívül akkor talán már mindenki tudta, hogy labdába sem fog rúgni 1998-ban.

A futam krónikájához hozzátartozik, hogy a harminchatodik körben Mika Häkkinen félrehallotta az utasítást és kijött a bokszba (2007-ben már úgy emlékezett vissza Ron Dennis, hogy megbuherálták a rádió frekvenciáját), aminek következtében David Coulthard a finn elé került, ám a verseny utolsó köreiben maga elé engedte csapattársát. A nagydíj után nagyon sokan támadtál a McLarent, hiszen a skót egyértelműen félreállt csapattársa előtt. A csapat a FIA-nál is magyarázkodhatott, de végül megúszták a furcsa affért.

A Brazil Nagydíjon tovább folytatódott az ezüstnyilak pazar szereplése. Häkkinen szombaton jó egy másodperccel volt gyorsabb Schumachernél, míg a többiek, beleértve Jacques Villeneuve-öt is, messze a finn mögött foglaltak helyet. A futamot a hatalmas erőfölényben lévő McLarenek uralták. Mika Häkkinen mögött huszonhárom másodperc hátrányt összeszedve a Ferrarival igyekvő kerpeni mindössze a harmadik lett. "A jelen helyzetben annak is örülnünk kell, hogy nem köröztek le minket. Ez is valami, nem?" -nyilatkozott keserűen a futam után Michael Schumacher.



A Ferrari-hívek látva a McLaren-Mercedes egyeduralmát, minden reményüket a hagyományosan Ferrari-pályának mondott argentin aszfaltba vetették. A pálya nem is hazudtolta meg magát, Schumacher már az időmérőn is Häkkinen elé tudott férkőzni, és a versenyen is az első három-négy kört leszámítva tökéletes vezetés bemutatva huszonkét másodperces előnnyel gördült át elsőként a célvonalon. Igaz Schumacher sikeréhez az is kellett, hogy Coulthard az első pozícióban hibázzon, hiszen különben nem biztos, hogy a német bírt volna a skóttal. DC az egyik éles jobb kanyarnál azonban elszámította magát, ám erőszakosan bevágott Schumacher mellé, aminek következtében a két autó összeért, és Coulthard megpördült, míg a német folytathatta útját, és meg is nyerte az Argentin Nagydíjat. Második Mika Häkkinen, harmadik a szezon során később még számtalanszor bronzérmes Eddie Irvine lett.

A tengerentúli siker után ismét reménykedni kezdtek az olaszok versenyképességében a szurkolók, ám az álomból Imolában rántotta ki a wokingi alakulat az optimistábbakat: szombaton ismét tarolt a McLaren. Coulthard szerezte meg az első rajtkockát, mögötte Häkkinen, és a köridőben leszakadt Michael Schumacher foglalhatott helyet. A verseny viszont már inkább a Ferrari szája íze szerint alakult. Igaz ugyan, hogy David Coulthard révén eggyel nőtt a McLaren 98-as diadalainak a száma, de Häkkinent a 17. körben megtréfálta a technika ördöge, és a finn kiállni kényszerült. Schumacher és a csapata (a leszorító-erő növelése érdekében toronyszárnyakat kapott a Ferrari, amit azonban az FIA a verseny leintése után betiltott) mindent megpróbált, hogy behozza a skótot, de az autó kevés volt ehhez, és a német végül 4,5 másodperces hátránnyal "csak"a dobogó második fokára állhatott fel. Ezen a hétvégén került először szóba az, hogy Michael Schumachert a pletykák szerint a McLaren magához szeretné édesgetni. Vasárnap Jürgen Hubber, a Mercedes igazgatója már kerek-perec kijelentette, hogy a németet akarják látni 1999-ben a vezetőülésben.

A Spanyol Nagydíjon domborodott ki leginkább a McLaren-Mercedes fölénye. Adrian Newey, aki ebben az évben csatlakozott az istállóhoz, a barcelonai pályára optimalizálta a versenyautót, így nem csoda, hogy az időmérőn Häkkinen és Coulthard az első két pozíciót játszi könnyedséggel szerezte meg, és a versenyen is végig dominálva, ellenfeleiknek esélyt sem adva kettősgyőzelemre vezették a McLaren-Mercedest. Csak egyetlen beszédes adat: Schumacher 47 másodpercet kapott a finntől. A Spanyol Nagydíj időmérőjének érdekessége, hogy a szezonban először nem indulhatott el egy versenyző (Ricardo Rosset) a futamon a 107%-os szabály miatt.

Monacóban mindenki abban bízott, hogy a tűzpirosak remek szerepléssel feledtetik a spanyol fiaskót, de a nagy akarásnak nyögés lett a vége. Már az időmérőn is feltűnt, hogy a Ferrari nem olyan versenyképes a hercegségben, mint azt gondolták, arról nem is beszélve, hogy úgy törtek az autóik, mint a porcelánbabák. A két McLaren időmérőn aratott diadala nem volt meglepő, az azonban már inkább, hogy a harmadik legjobb idejével Giancarlo Fischella a Benettonnal a negyedik helyre szorította Schumachert. Az Olaszországból érkező több ezer szimpatizáns a kedvezőtlen előjelek ellenére nem adta fel a reményt, csak akkor, amikor Schumacher hosszú csata után összekoccant Alexander Wurzzal, és a bokszban kiszállt a sérült autóból. Ross Brawn ugyan figyelmeztette a németet, hogy sikerült megjavítani az autót, de a több mint 4 perces hátrányt az ismét az autóba ülő korábbi világbajnok már nem tudta ledolgozni, és végül a tizedik helyen zárt. Második helyen Fisichella, míg a harmadikon az addig háttérbe szoruló Eddie Irvine végzett. Schumacher hatalmas esélyt szalasztott el, hiszen ahelyett, hogy közelebb férkőzött volna a McLarenekhez, újabb tíz pontot ajándékozott a wokingiaknak.

A monacói égés után még a legvérmesebb olasz lapok is visszafogták magukat, és nem vakították a népet azzal, hogy Schumacher még simán világbajnok lehet: "Ez a hajó elment", "A McLaren-Mercedes idén megfoghatatlan" és ehhez hasonló címekkel jelentek meg írások. Szó ami szó, az első hat futam alatt összehozott huszonkét pontos hátrány ijesztően hatott, és bárki mást ez elrettentett volna, de nem Schumachert, aki Kanadában visszavágott a benne, és a csapatban kétkedőknek.

Szokás szerint a német a két McLaren mögül rajtolt. Már az első körben hatalmas balesetnek lehettünk szemtanúi. Alexander Wurz, Johnny Herbert, Jarno Trulli és Jean Alesi olyan csúnyán "összecsókolózott", hogy piros zászló is előkerült a pályabírók kelléktárából. A második rajtnál Mika Häkkinen váltóhiba miatt azonnal kiszállt a küzdelemből. A McLaren-Mercedest ezen a hétvégén Murphy megsemmisítette, hiszen a kényelmes előnnyel vezető David Coulthard szintén műszaki hiba miatt állt ki, és Schumacher így végül is a harmadik helyről mindenféle erőfeszítés nélkül örökölte meg az első pozíciót. A németnek a simának tűnő versenyt is sikerült izgalmassá tennie. A kerekcserét követően a bokszból kifele menet nem vette figyelembe a pirosan villogó lámpát, ami gyors autó közeledését jelentette, hanem szabályosan rárontott a teljes gázzal a célegyenesből érkező Frentzen autójára, amiért 10 másodperces bokszutca-áthaladásos büntetést kapott. A német azonban nem adta fel, és körönként több mint egy másodpercet adva az ideiglenes elsőnek, Fisichellának, behozta a Ferrarit az olasz előtt. Harmadikként Eddie Irvinet intették le.

A Francia Nagydíj előtt nem volt nehéz észrevenni, hogy Mika Häkkinen gödörbe került, és ha nem evickél ki onnan záros határidőn belül, akkor maximum tapsolhat Michael Schumacher világbajnoki címéhez. Az időmérőn ennek megfelelően Häkkinen ismét régi formáját hozta, de most már senkit nem érdekelt, hogy mit mutat szombaton a finn. Mindenki újabb győzelemre volt éhes, hiszen a Ferrarit terelgető Schumacher vészesen közel került a pontvadászatban hozzá. Az első rajtot lefújták, mert Verstappen beragadt, és a másodikat ismét nem a McLaren-Mercedes, hanem a Ferrarik kapták el jobban. A futam során a Ferrari technikája egyértelmű volt: Schumacher kényelmes előnyt dolgozott ki, míg csapattársa Irvine mintegy 50 körön át a harmadik helyen tartotta a kétségbeesetten előzni próbáló Mika Häkkinent.



Az 1998-as Brit Nagydíjat nagyon sokáig, nagyon sokan nem felejtik majd el. Szokásához híven a pole-t ismét Häkkinen kaparintotta meg. Olivier Panis és Ralf Schumacher eredményét a FIA utólag elvette, mivel a két versenyző nem tudott a szabályoknak megfelelő időn belül kikászálódni az autóból, ami ugye előírás a Forma-1-ben. A hatalmas esőzések miatt a rajtot előrébb hozták, hogy elkerüljék a tömegbalesetet. Ennek a húzásnak, mint később kiderült roppant fontos szerep jutott. Schumacher a második helyről startolt, de hamarosan a harmadik pozícióból rajtoló Coulthard megelőzte, és ismét egy kettős diadal felé vették az irányt az ezüstnyilak. A tizenharmadik körben aztán bejött Schumacher fohásza, hiszen zuhogni kezdett az eső és a "rainingmen" előtt Coulthard (kiesett) és Häkkinen is hibázott (vissza tudott jönni a pályára, sőt, vezető helyét is megtartotta). A 44. körben aztán a leszakadó félben lévő német segítségére sietett a sors, ugyanis be kellett hívni a biztonsági autót, így ismét felzárkózhatott közvetlenül a finn mögé. Az eső áztatta aszfalton a favoritnak számító német addig-addig tartotta nyomás alatt Häkkinent, amíg az nem hibázott, és kicsúszott. Schumachernek sem kellett több, azonnal megelőzte a pontverseny éllovasát, és újabb diadalra készült. Igen ám, de a németet 10 másodpercre büntették, és így Mika Häkkinen simán bejött előtte a célba, és sokáig maga Schumacher is azt hitte, hogy ezt a csatát elvesztette. Ám kiderült, hogy a bokszban keresztülhaladt a célvonalon, és így mégis ő nyerte meg a Brit Nagydíjat.

Természetesen a meglehetősen furcsa körülmények között aratott siker felkorbácsolta az indulatokat, Häkkinen és a McLaren-Mercedes óvást nyújtott be. A panaszt azonban elutasították, mert nem tudták bizonyítani a büntetés jogosságát. Elvileg azért kapta a német a büntetést, mert nem vett figyelembe egy sárga zászlót, viszont Alexander Wurz is, a sértett is úgy nyilatkozott, hogy sehol nem volt sárga zászló. Továbbá az is a Ferrari mellett szólt, hogy a versenybíróság későn közölte a büntetést, azaz pontosabban mondva, nem közölték konkrétan, hogy milyen formában kell letölteni a büntetést. Mert azt is megtehették volna a versenybírák, hogy a német időelőnyéből levonják a büntetést, és úgy állapítják meg a futam végeredményét. A FIA mindent figyelembe véve jogosan nem vette el Schumachertől a tíz pontot.

A 10. állomáson, Ausztriában a szombati napon egészen biztosan Giancarlo Fischella volt a legboldogabb, aki mindenkit megelőzve megszerezte élete első pole pozícióját. A futamra már nem tudta átmenteni fantasztikus formáját, és egy ütközés következtében idejekorán be is fejezte a versenyt. A nem túl izgalmas Osztrák Nagydíjon Häkkinen szerezte meg a tíz pontot. Coulthard hat, Schumacher négy ponttal gazdagodott.

A Német Nagydíjra elkészült az új Ferrari, és érthetetlen módon pont akkor vetették be az olaszok, amikor a "régi" konstrukcióval szárnyalt Schumacher. Az elhibázott döntésnek az lett az eredménye, hogy a versenyt végig szenvedte a német, miközben Häkkinen boldogan ünnepelte újabb győzelmét, melyben a dobogón Coulthard és Villeneuve volt a finn segítségére.

A száguldó cirkusz Németország után hazánkba látogatott, és Schumi igen jó előjelekkel várta a három napos küzdelmet. Az előző két évben a pole-ból rajtoló német joggal reménykedett a csodás szereplésben, ám szombaton megkapta az első fricskát finn riválisától, aki megnyerte az edzést. Amikor a Ferrarinál az adatok kiértékelése után, a miértékre adott válaszokat követően álomra hajtották az emberek a fejüket, egyikőjük sem gondolhatta, hogy a Magyar Nagydíj az évad egyik legjobb vasárnapját produkálja majd. A futam első harmadában Schumacher helyzete elkeserítő volt. Cammogott a Ferrarival, miközben a két ezüstnyíl egyre csak távolodott a némettől. Ami azonban a kerékcserék után történt, leginkább egy Ferraris mesekönyvbe illene. Schumacher Ross Brown tanácsára elképesztően kevés üzemanyaggal jött ki a pályára, és a megváltozott menetdinamikájú autóval tizenkilenc körön keresztül másodperceket vert a McLarenekre, és a mezőnyre, ami elég volt a győzelemhez, és ahhoz, hogy a sírból visszahozza magát a világbajnoki címért folyó versengésbe. A futam krónikájához azért az is hozzá tartozik, hogy Häkkinen autója a végére belassult, és a finn végül csak a hatodik pozícióban végezhetett. Második helyen csapattársa, Coulthard, míg harmadik helyen ismét az egyre jobb formába lendülő Jacques Villeneuve ért célba. A szervezők biztosan nem mulattak olyan jól az amúgy fantasztikus versenyen, hiszen szurkolói rendbontás miatt 1 millió dollárra büntették a magyarokat, amit később a negyedére csökkentettek.

Michael Schumacher hosszú idő után ismét nyeregben érezhette magát, hiszen hátránya mindössze hét pontra csökkent Häkinennel szemben, és Spa következett, amely mindig is a német egyik kedvenc aszfaltcsíkja volt. A rajt után Coulthard hatalmas tömegbalesetet okozott. Egy kezünkön meg tudtuk számolni, hogy kinek maradt az autója épségben. A megismételt rajtnál Häkkinen megpördült, és Schumacher máris száguldhatott a tíz pontért. Ám ekkor nagyon furcsa dolog történt. A másik McLarenben ülő (már lekörözésre váró) David Coulthard bevárta Schumachert, és amikor a német mögé ért hirtelen elkezdett versenyezni. A skót célja egyértelmű volt. Hibára akarta késztetni a Ferrarist. A kissé alattomos tervet siker koronázta, ugyanis Coulthard nem engedte el Schumachert, aki ezért előzéssel próbálkozott, és egyenesen belerohant a McLaren hátsójába. Az incidens után Schumacher a bokszutcában zaklatottan rohant oda a skóthoz, ami érthető is volt, hiszen mindketten komolyan megsérülhettek volna a manőverben.



Schumacher és Coulthard belga balesete



A német nagyon elkeseredett, hiszen hatalmas esély volt a kezében, és ahelyett, hogy a pontverseny élére állt volna, tovább terelte maga előtt a hátrányt. A futam egyébként Damon Hill és Ralf Schumacher, azaz Jordan-kettősgyőzelmével ért véget. Harmadikként a Sauber-Petronassal versenyző Jean Alesit intették le.

A vitatott körülmények sokaságát felvonultató Belga Nagydíi után az olaszok hazai pályán esélyt sem adtak az ezüstnyilaknak. Schumacher először az évben mindkét McLarent maga mögé tudta utasítani már az időmérő edzésen is. Igaz, a rajtnál kicsit elaludt, de a két Mercedes meghibásodott, ezért könnyűszerrel zsebelte be a tíz pontot, és ismét nyitott volt minden, hiszen Schumacher és Häkkinen 80-80 ponttal kéz a kézben vezette a pontversenyt, amikor már csak két futam volt hátra. Akkor még nem tudhatta egyikőjük sem, hogy a Goodyear Forma-1-es történetének utolsó győzelmét aratta.

A "luxemburgi" versenyen ismét jól alakultak a dolgok a Ferrari számára. Häkkinen beragadt Irvine mögött, míg Schumacher az élen haladt. Irvine azonban talán még a kelleténél is előzékenyebb volt, és túlságosan hamar engedte el a wokingi oroszlánt maga mögül. A McLaren-Mercedes kapva kapott az alkalmon, és ott verték meg az olaszokat, ahol eddig a legjobbak voltak, a kerékcserés taktikánál. Häkkinen a kiállás után Schumacher elé került, és az előnyét a verseny végéig meg is őrizte, és négy pontos előnnyel várta az utolsó, mindent eldöntő Japán Nagydíjat. Másodikként Schumacher, harmadikként pedig Coulthard ért célba.

Szuzukában mindenki meghökkenésére a Ferrari azt a kuplungrendszert alkalmazta, amellyel a wokingiaknak a teljes szezonban meggyűlt a bajuk. Az edzésen még nem is voltak gondok, hiszen a Ferrari volt a leggyorsabb, de a verseny megismételt rajtjánál (Trulli nem tudott elindulni), amikor a német feltartotta a kezét, mindenki tudta, hogy elúszott a világbajnoki címe, hiszen a mezőny végéről kellett felzárkóznia. A kerpeni nem adta fel, és egy kör alatt tíz helyet jött előre, láthatóan gyilkolta az autót. A verseny utolsó harmadában már a harmadik helyen autózott, amikor nézők millióinak szeme láttára egy defektben testesült meg mindaz, amit úgy hívnak, hogy balszerencse. A fantasztikusan versenyző német elbukta a világbajnoki címet, azaz fogalmazzunk inkább úgy, hogy megint nem ért oda, míg Häkkinen haláli nyugalomban, azzal a tudattal gördült át célvonalon, hogy ő 1998. világbajnoka.



Szezonösszefoglaló



A verseny után sokan nekimentek a Goodyearnak, de igazából nem tehetőek felelőssé azért, ami történt, hiszen Schumacher a sors tréfái miatt végig kínozta az autót, és a gumikat, amit azok egy határ után már nem bírtak sérülés nélkül elviselni. Ezt maga Schumacher is elismerte. Az 1998-as Japán Nagydíj volt a Tyrrell utolsó versenye az autósport királykategóriájában.


Az 1998-as világbajnokság végeredménye
Pilóták:

  Pilóta Csapat Pont
1. M. Häkkinen McLaren 100
2. M. Schumacher Ferrari 86
3. D. Coulthard McLaren 56
4. E. Irvine Ferrari 47
5. J. Villeneuve Willaims 21
6. D. Hill Jordan 20
7. H. Frentzen Willaims 17
8. A. Wurz Benetton 17
9. G. Fisichella Benetton 16
10. R. Schumacher Jordan 14
11. J. Alesi Sauber 9
12. R. Barrichello Stewart 4
13. M. Salo Arrows 3
14. P. Diniz Arrows 3
15. J. Herbert Sauber 1
16. J. Trulli Prost 1
17. J. Magnussen Stewart 1
18. S. Nakano Minardi 0
19. E. Tuero Minardi 0
20. R. Rosset Tyrrell 0
21. T. Takagi Tyrrell 0
22. O. Panis Prost 0
23. J. Verstappen Stewart 0



Csapat

  Csapat Motor Pont
1. McLaren Mercedes 156
2. Ferrari Ferrari 133
3. Williams Mécachrome 38
4. Jordan Mugen Honda 34
5. Benetton Playlife 33
6. Sauber Petronas 10
7. Arrows Arrows 6
8. Stewart Ford 5
9. Prost Peugeot 1
10. Minardi Ford 0
11. Tyrrell Ford 0

 

 
Mindent a Forma1-ről

A Forma1-ről
Zászlók

Egy versenyhétvége
A világbajnokságok
Nagydíjak
Csapatok
Versenyzők
Hol közvetítik?
A Forma1 költségei
A Forma1 kisokos
A Forma1 szótár

 
Forma1 történelem

F1 történelem
(1950-2006)

Nagy köszönet az F1hírek.hu -nak

 
Tesztek 2010-2011
 
Bemutatók

Bemutatók 2010:

 
A honlap indulása ennyi ideje volt:
 
Visszaszámláló

The Widgipedia gallery
requires Adobe Flash
Player 7 or higher.

To view it, click here
to get the latest
Adobe Flash Player.
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
A pályák 2010-ben:

A 2010-es idény helyszínei:

 

/ Név Helyszín Időpont
1. Bahrein Bahreini GP
Manama Március 14.
2. Ausztrália Ausztrál GP
Melbourne Március 28.
3. Malajzia Maláj GP
Sepang Április 4.
4. Kína Kínai GP
Sanghai Április 18.
5. Spanyol Spanyol GP
Barcelona Május 9.
6. Monaco GP
Monaco Május 16.
7. Török Török GP
Istambul Május 30.
8. Kanadai GP
Montreal Június 13.
9. EU Európai GP
Valencia Június 27.
10. UK Brit GP
Silverstone Július 11.
11. Germany Német GP
Hockenheim Július 25.
12. Magyar Magyar GP
Mogyoród Augusztus 1.
13. Belgium Belga GP
Spa Augusztus 29.
14. Italy Olasz GP
Monza Szeptember 12.
15. Szingapúr Szingapúri GP
Szingapúr Szeptember 26.
16. Japán Japán GP
Suzuka Október 10.
17. Koreai GP
Jeonnam Október 24.
18. Brazil Brazil GP
Interlagos November 7.
19. UAE Abu-Dzabi GP Yas Land November 14.

 

 
Kereső
G-Portal kereső

 

Szoftverkereső

 
Szavazz!!
Felmérés!
Ki lesz a 2010-es világbajnok?

Jenson Button (28 / 31%)
Rubens Barrichello (1 / 1%)
Sebastian Vettel (18 / 20%)
Mark Webber (10 / 11%)
Kimi Räikkönen (3 / 3%)
Lewis Hamilton (6 / 7%)
Felipe Massa (6 / 7%)
Fernando Alonso (14 / 16%)
Nico Rosberg (2 / 2%)
Vagy valaki más (2 / 2%)

Szavazatok száma: 90

Létrehozás időpontja:
2009-10-23 13:04:09

Szavazás lezárva:
2022-08-15 15:36:58


Lezárt szavazások
 
Az utolsó módosítás ideje:
 
Üdvözöllek!
 
Az idő
 
Chat
 
Forma1-es versenyők honlapjai
 
Az F1-es csapatok honlapjai
 
A-stat számláló
 
Honnan jöttek a látogatók
 
Valuta váltó


=
 
Innen jöttek a látogatók
free counters
 

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?