F1-FC
Hányan vagyunk jelenleg
hit counters
 
Főmenü

Főoldal
F1-es hírek
F1-es videók
F1-es naptár
A versenyzőkről
A csapatokról
Fórum
Itt hirdess!!
Írj nekem!
Viccek
Forma1-es játék letöltések (ÚJ!!)
Támogasd az oldalt!
Honlaptérkép

 
F1-es képek

2005
2006
2007
2008
2009
2010

 
A versenypályákról egyenként

Idei futamok:

Ausztál GP
Maláj GP
Kínai GP
Bahrain-i GP
Spanyol GP
Monaco-i GP
Török GP
Brit GP
Német GP
Magyar GP
Európa GP
Belga GP
Olasz GP
Szingapúri GP
Japán GP
Brazil GP
Abu Dhabi GP


Nem idei futamok:

Amerika-i GP
Német GP
San Marino-i GP
Kanada-i GP
Francia GP

 
Link ajánló
 
Hányan voltunk:
Indulás: 2005-01-29
 
Ez legyen a kezdőlapom

Beállítás kezdőlapnak

 
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
G-mail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Pont versenyek

Az Egyéni VB (katt a versenyzőkre):

Hely Név Pont
1.

Fernando Alonso

246p
2.

Mark Webber 

238p
3.

Sebastian Vettel 

231p

4.

Lewis Hamilton 

222p
5.

Jenson Button

199p
6.

Felipe Massa

143p
7.

Nico Rosberg 

130p
8.

Robert Kubica

126p
9.
Michael Schumacher 72p
10.

Rubens Barrichello

47p
11.

Adrian Sutil

47p
12.

Kamui Kobayashi

32p
13.

Nico Hülkemberg

22p
14.

Vitantonio Liuzzi

21p
15.
Vitalij Petrov 19p
16.

Sébastien Buemi

8p
17.
Pedro de la Rosa 6p
18.
Nick Heidfeld
6p
19.
Jaime Alguersuari 3p
20.
Heikki Kovalainen 0p
21.
Timo Glock 0p
22.
Bruno Senna 0p
23.

Jarno Trulli

0p
24.
Lucas di Grassi 0p

 

A Konstruktörői VB (katt a csapatokra):

 

Hely Név Pont
1.

Red Bull

469p
2. McLaren 421p
3.

Ferrari 

389p
4. Mercedes GP  202p
5.

Renault

145p
6.

Williams

69p
7.

Force India

68p
8.

BMW-Sauber

44p
9.

Toro Rosso

11p
10.

Virgin

0p
11. Lotus 0p
12. Hispánia GP 0p

A 2006-os év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2007-os év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2008-as év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2009-es év egyéni és konstruktőrői pontversenye

 
Szavazz!
Felmérés:
Milyen az oldal?

Király
Elmegy
Rossz
 
Speciális 3.
 
My stat

 
Látogatói adatok
 
F1 történelem
F1 történelem : 1981 - Piquet első bajnoki címe

1981 - Piquet első bajnoki címe

Bálint  2008.01.04. 16:48

Az 1980-as esztendő novemberében, a FOCA és a FISA saját versenynaptárakat hozott nyilvánosságra. A szponzorok befolyása azonban megakadálypzta, hogy a FIA és a FOCA külön világbajnokságot indítson.

Az egyezséget megeőzően, február 7-én megnyerte a Dél-Afrika Nagydíjat Kyalamiban, ahol csupán a FOCA csapatok vehettek részt. A fordulópontot március 4-e hozta, amikor megállpodás született, amelyben kimondták a Formula-1 alapszabályait.

A világbajnokság így március 15-én vette kezdetét, amikor az Amerikai Nagydíjon felbőgtek a versenyautók motorjai. A címvédő Alan Jones egy újabb győzelemmel lett gazdagabb. Az első rajtkockából induló Patrese huszonöt körön keresztül állt az élen, majd Carlos Reutemann uralta a mezőnyt, aki egy hibát követett el, s így a harminckettedik körben Jones átvette csapattársától a vezetést.

Két héttel később Brazíliában újabb bonyodalommal kellett szembenéznie a Formula-1 mezőnyének. Rio de Janeiro-ban hatalmas esőzések voltak, azonban Piquet ennek ellenére Slick gumikat szereltetett Brabham-Cosworth autójára. Az egész futam alatt szinte szünet nélkül esett, azonban a Williams versenyzői zavartalanul haladtak az élen. Reutemann tíz és fél másodperccel vezetett Jones előtt, amikor a csapat arra utasította, hogy engedje el csapattársát, aki nem volt hajlandó teljesíteni a feladatot. "Az egész pályafutásom során azért álltam rajthoz, hogy győzedelmeskedjek, és ebben a pillanatban éppen arra kértek, hogy ajándékozzam el a diadalt. Ha eleget tettem volna a kérésnek vissza is vonulhattam volna, mert ha megtettem volna, nem lennék igazi autóversenyző." Jones ezzel szemben nagyon haragudott csapattársára: "Carlost mindig úriembernek tartottam, soha nem feltételeztem volna róla, hogy figyelmen kívűl hagyja a csapat utasítását. Most már ismerem a nézőpontját, és következő megmérettetésen ellene is küzdeni fogok, leszorítom, és kerék-kerék harcot folytatok vele."

Az Argentin Nagydíjon az időjárás nem okozott problémát, és ezúttal Piquet számára sem okozott gondot a gumiválasztás és versenyautója is kifogástanul üzemelt. Csapattársa Hector Rebaque a második helyről kényszerült feladni a küzdelmet, s így a versenyistállónak nem sikerült kettős győzelmet aratnia. Reutemann hazai versenyén másodikként haladt át a célvonalon, míg Jonesnak meg kellett elégednie a negyedik hellyel, aki Alain Prost mögött ért célba. A címvédő három pontos lemaradásával csak a második helyet foglalta el összetettben a világbajnoki ranglistán, amivel egy cseppet sem volt megelégedve. Imolában csupán a nyolcadik rajtpozíciót sikerült megszereznie, aki egy kör megtétele alatt a negyedik helyre jött előre, aki egy túl merész előzést manőver során hozzáért csapattársa első spoileréhez. Végül Jones két kör hátránnyal csupán a tizenkettedik lett, mialatt Piquet második futamgyőzelmét ünnepelhette az évad során. Reutemann harmadik helyével megőrizte elsőségét az összesítésben.

A Williams két versenyzője között egyre kiélezettebbé vált a küzdelem. Zolderben Reutemann a boxutcában elütötte az Osella szerelőjét, Giovanni Amadeot, aki életét vesztette. Kollégái a futamot megelőzően tiltakozni kezdtek a boxutcák nem megfelelő biztonsága miatt. Néhány pilóta szolidaritásból a felvezető kört követően kiszállt versenyautójából, így egy újabb felvezető kört rendeltek el a rendezők. Az első rajtkockát megszerző Reutemann helyett Piquet vezette a mezőnyt, míg mögötte szintén nem a megfelelő sorrendben sorakoztak fel a versenyzők. A célegyeneshez visszatérve a Brazil pilóta eltévesztette a pozícióját, így még egy kört kellett teljesítenie, hogy beállhasson a másik rajtkockába. Amikor Piquet visszatért az újabb felevezető köréből, néhány pilóta motorja már felmelegedett, így Ricardo Patrese autója lefulladt. Bár a szabályok nem engedélyezik, Dave Luckett mégis odaszaladt a pilótához, hogy újra életet leheljen a lefulladt motorba. Amikor Luckett az Arrows mögé ért, a lámpák zöldre váltottak, és Patrese csapattársa, Sigfried Stohr nekiment a szerelőnek. Csodával határos módon Luckett súlyos sérülésekkel úszta meg a balesetet, azonban újabb botrányhoz vezetett, hogy nem állították meg a versenyt. Piros zászlók helyett feketét lengettek, így a második kört követően a harmadik helyen álló Didier Pironi lefékezett, amivel kifékezte a mögötte haladó pilótákat is. A futamot Patrese és Stohr távollétében újraindították, Pironi átvette a vezetést, miközben Jones Piquet a védőkorlátnak tolta. Pironi a tizenharmadik körben úgy látta helyesnek, ha elengedi a címvédőt, aki mindenáron győzni szeretett volna. Jonesot követően Reutemann és Laffitte is probléma nélkül haladt el Pironi mellett. Jones hét körön keresztül a mezőny élén állt, amikor versenye a szalagkorlátnak csapódva ért véget.

Az esőzések miatt, idő előtt, az ötvenegyedik körben Reutemannt intették le elsőként a kockás zászlóval, azonban Monte Carlóbana hajtómű meghibásodása miatt feladni kényszerült a küzdelmet, ami ösztönzően hatott Jonesra. Piquet zavarták a címvédő folyamatosan indított támadásai, így egy előzési manőver közben hibát vétett, s szalagkorlátnak csapódott, így Jones előtt szabaddá vált az út a győzelem felé. Az autó azonban felmelegedett, így kiállni kényszerült a boxba. A kiállást követően ugyan még sikerült visszatérnie az első helyre, azonban négy körrel a futam vége előtt Gilles Villeneuve megelőzte, s megszerezte a Ferrari 126CK-Turbo első győzelmét. Jarama-ban Villeneuve megismételte teljesítményét, míg Jones a tizenkilencedik körben a pálya szélére kormányozta versenyautóját. Porst hazai versenye előtt csupán négy ponttal rendelkezett, míg René Arnoux-nak csak két pontot sikerült összegyűjtenie. A Renault csapatfőnöke, Gerhard Larousse és a versenyigazgatója, Jean Sage mindet elkövettek a Dijoni versenypályán való jó szereplés érdekében. Erőfeszítésük kifizetődőnek bizonyult, Arnoux első, míg Prost a harmadik helyre kvalifikálták magukat. Arnoux végül nem állt rajthoz a megmérettetésen, így Prost győzelmében bíztak. A nyolcvan körös verseny ötvenkilencedik körében Piquet hat másodperccel vezetett Prost és Watson előtt, amikor szakadni kezdett az eső, aminek következtében leintették a versenyt. Mivel ekkorra a pilóták még nem teljesítették a versenytáv hetvenöt százalékát, így a versenybírók egy új rajtot rendeltek el a fent maradó 84 kilométerre, amelynek során Alain Prost megszerezte első győzelmét, amelyet ötven újabb diadal követett.

A következő állomás Silverstone volt, ahol Watson megszerezte a McLaren csapat rég várt győzelmét. Alan Jones Hockenheimban nagyon közel állt ahhoz, hogy elsőként haladjon át a célvonalon, azonban ez a diadal nem sokkal futam végét megelőzően meghiúsult. Hasonlóképpen a Monte Carlóban megrendezésre került futamhoz, a Német Nagydíjon is az üzemanyag rendszerben keletkezett gőzbuborékok hátráltatták a címvédőt.

Jacques Laffitte Zeltweg-ben aratott győzelmét követően feliratkozott a világbajnoki esélyesek listájára, míg Zandvoortban Piquet másodikként haladt át a célvonalon, míg Prost egy újabb győzelemmel lett gazdagabb. Mozában ismét a francia pilóta diadalmaskodott.

A szeptember 27-én Montrealban megrendezésre került futamon Jones és Reutemann is jó eséllyel állt rajhoz, hogy a megmérettetést követően az évad utolsó előtti versenyén világbajnokká avassák, azonban a heves esőzések a nullával tette egyenlővé az esélyeket. A Williams versenygépei éppen olyan eséllyel indultak, mint a Goodyear abroncsokkal szerelt Brabham autók, azonban a Michelin gumikkal nem tudták ilyen körülmények között felvenni a küzdelmet. Bár Reutemannak sikerült jól elcsípnie a rajtot, azonban az egy esztendővel korábbi Piquet-Jones incidens helyszínéül szolgáló pályaszakaszon vetélytársa támadásának áldozatává vált. Jones esélyei hamar meghiúsultak, amikor másodszor gurult ki a boxba. Prost esélyei is hamar elszálltak, amikor összeütközött a Lotus versenyzőjével, Nigel Mansellel, így Jacques Laffitte haladhatott át elsőként a célvonalon. Az 1981-es évad utolsó megmérettetésén Jones egy újabb győzelemmel lett gazdagabb, azonban a világbajnokká Nelson Piquet avatták, aki ötven világbajnoki ponttal rendelkezett.

 
Mindent a Forma1-ről

A Forma1-ről
Zászlók

Egy versenyhétvége
A világbajnokságok
Nagydíjak
Csapatok
Versenyzők
Hol közvetítik?
A Forma1 költségei
A Forma1 kisokos
A Forma1 szótár

 
Forma1 történelem

F1 történelem
(1950-2006)

Nagy köszönet az F1hírek.hu -nak

 
Tesztek 2010-2011
 
Bemutatók

Bemutatók 2010:

 
A honlap indulása ennyi ideje volt:
 
Visszaszámláló

The Widgipedia gallery
requires Adobe Flash
Player 7 or higher.

To view it, click here
to get the latest
Adobe Flash Player.
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
A pályák 2010-ben:

A 2010-es idény helyszínei:

 

/ Név Helyszín Időpont
1. Bahrein Bahreini GP
Manama Március 14.
2. Ausztrália Ausztrál GP
Melbourne Március 28.
3. Malajzia Maláj GP
Sepang Április 4.
4. Kína Kínai GP
Sanghai Április 18.
5. Spanyol Spanyol GP
Barcelona Május 9.
6. Monaco GP
Monaco Május 16.
7. Török Török GP
Istambul Május 30.
8. Kanadai GP
Montreal Június 13.
9. EU Európai GP
Valencia Június 27.
10. UK Brit GP
Silverstone Július 11.
11. Germany Német GP
Hockenheim Július 25.
12. Magyar Magyar GP
Mogyoród Augusztus 1.
13. Belgium Belga GP
Spa Augusztus 29.
14. Italy Olasz GP
Monza Szeptember 12.
15. Szingapúr Szingapúri GP
Szingapúr Szeptember 26.
16. Japán Japán GP
Suzuka Október 10.
17. Koreai GP
Jeonnam Október 24.
18. Brazil Brazil GP
Interlagos November 7.
19. UAE Abu-Dzabi GP Yas Land November 14.

 

 
Kereső
G-Portal kereső

 

Szoftverkereső

 
Szavazz!!
Felmérés!
Ki lesz a 2010-es világbajnok?

Jenson Button (28 / 31%)
Rubens Barrichello (1 / 1%)
Sebastian Vettel (18 / 20%)
Mark Webber (10 / 11%)
Kimi Räikkönen (3 / 3%)
Lewis Hamilton (6 / 7%)
Felipe Massa (6 / 7%)
Fernando Alonso (14 / 16%)
Nico Rosberg (2 / 2%)
Vagy valaki más (2 / 2%)

Szavazatok száma: 90

Létrehozás időpontja:
2009-10-23 13:04:09

Szavazás lezárva:
2022-08-15 15:36:58


Lezárt szavazások
 
Az utolsó módosítás ideje:
 
Üdvözöllek!
 
Az idő
 
Chat
 
Forma1-es versenyők honlapjai
 
Az F1-es csapatok honlapjai
 
A-stat számláló
 
Honnan jöttek a látogatók
 
Valuta váltó


=
 
Innen jöttek a látogatók
free counters
 

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?