Britney Jean Spears [középső nevét dzsín-nek
ejtsd!] 1981. december 2-án született egy kis kertvárosban Kentwoodban, mely
Louisiana államban található. Britney már kislánykorában mozgalmas életet élt.
Öt évesen táncolt egy jazz-balett osztályban, énekelt gyerekkórusban és az
óvodai ünnepségeken is. Nyolc éves korában egy atlantai meghallgatáson vett
részt, melyet a Disney Channels Mickey Mouse Club tartott. Bár szerephez nem
jutott - mivel még túl fiatalnak és tapasztalatlannak tartották- a producer
mégis segített neki közvetítőt találni New Yorkban. Itt az Off-Broadway
Táncközpontban és a Professional Performing Arts Schoolban (Előadó művészek
Szakmai Iskolája) tanulhatott. Britney hamarosan nemzetközi hirdetésekben jelent
meg, és részt vett az Off-Broadway országos vetélkedőjén, mely a kislány
nyereségével zárult. Az iskolában szerepeket osztogattak neki, s ezek közül igen
kiemelkedő volt egy Ruthless nevű kislány alakítása. A film egy régi thriller
átdolgozása volt. A gyermek ugyan édesen nézett ki, mégis maga volt az ördög. A
kis Britney eleinte élvezte a dolgot, de amikor közölték vele, hogy karácsonykor
is dolgoznia kell, sírva fakadt. Tudták, hogy ezt így nem lehet folytatni
(Britney egyébként rettenetesen félt a Télapótól). 12 éves korában ajánlatot
kapott és bekerült a Mickey Mouse Clubba, ahol a napi nyolc órás műsorok
leforgatása mellett tanulnia is kellett. Nem sokkal később sikeres
meghallgatások után szintén a klub oszlopos tagjává vált a ma is hírhedt
énekesnő Christina Aguilera és Brit későbbi szerelme: Justin Timberlake is. A
kis műsorvezető két évig szerepelt a showműsorban, mígnem 1994. október 22-én a
Mickey Mouse Club megszűnt, így Britney és Justin elszakadtak egymástól,
átmenetileg hazaköltöztek. Brit beiratkozott a McComb-i Park Lane Akadémiára,
de rájött, hogy ő nem ezt akarja. „Égtem a vágytól, hogy kiszabaduljak innen és
újra világot lássak!” - nyilatkozta. 15 évesen repülőre ült, és visszament
New York-ba, ahol tagja lett egy lányeggyüttesnek, az Innosense-nek, ám hamar
ráébredt, hogy így csak eltékozolja tehetségét, így rövid időn belül kiszállt a
csapatból. Britney eldöntötte, hogy inkább készít egy demo-kazettát. Mikor a
felvétellel elkészült, édesanyja New York-ba küldte a rövidke hanganyagot. Nos,
Britney demo kazettája útlevélként szolgált karrierjéhez, ugyanis a lány
hamarosan a Jive Records lemezkiadó meghallgatásán vett részt. Itt figyelt fel
rá Max Martin, a Backstreet Boys útjának egyengetője, és Eric Foster White, aki
egykoron Whitney Houston prodecere volt. A meghallgatás alatt a producerek
beleszerettek Britney hangjába, és meglátták benne a szunnyadó tehetséget, így
Brit már 1997-ben aláírta első lemezszerződését a Jive Records-sal. Hamarosan
megkezdték a debütáló album felvételeit, mely végül hat hónap alatt készült el.
A felvételek Svédország Stockholmjában, illetve New Yorkban zajlottak, melynek
körülményeiről Britney így nyilatkozott: „Nem voltak ott a barátaim és nagyon
sokat kellett dolgoznom, de igazán szeretem, amit csinálok, ezért őszintén
szólva ez nem az az igazi munka számomra”. 1998. júliusában megkezdte
bemutatkozó albuma előreklámozását, promócióját…
Justin Timberlake Britney debütálásakor már rég egy
fiúcsapat énekeseként működött. Nevük: N’Sync. Britney és Justin újra
találkoztak, és az akkor már sikeres boyband felajánlotta segítségét Britney
nészerűsítésének céljából. A lány tizenöt-húszperces előadásai előzték meg a
fiúcsapat koncertjeit. A közönség lelkesen fogadta Spears kisasszonyt, és ez
ígéretesnek tűnt. 1999. márciusában végre kiadták az énekeshölgyike első
kislemezét, majd egy hónappal ezt követően albumát, melyen tizenkettő popdal
található, s melynek címe: …Baby one more time. Britney betört a világpiacra és
aratott. Lemezével az eladási listák első helyére küzdötte fel magát, és
összesen 18 millió lemezt adott el. Így első albuma elérte a 18 szoros platina
minősítést. Brit olyan példaképei nyomdokaiba léphetett, mint Mariah Carey,
Madonna, Whitney Houston, vagy éppen Janet Jackson. A siker átütő erejű volt, a
média nyomban felkapta, az interneten a legkeresettebb fogalommá vált és első
videoklippje, mely egyben albumának címadó dala, a Music Television
leggyakrabban sugárzott videójává lépett elő. Ezzel kapcsolatban Brit
nyilatkozata a következő: „Egyfolytában imádkoztam azért, hogy a dalaimat
játssza az Mtv és a rádió. Minden vágyam teljesült.” A tinisztár ekkorra már
rajongói klubokat is szerzett, és ártatlan szűzkislány imázsával rajongók
millióit tudhatta magáénak. A kritikusok egyöntetű véleménye szerint új
szupersztár született. Ám akkoriban még sokan nem hittek az énekesnőben és rövid
pályafutást jósoltak neki. Egyslágeresnek gondolták, és úgy vélték, amilyen
fényes a csillogás, olyan rövid is. A kétkedők számításai nem bizonyultak
valósnak. Az ifjú sztár ugyanis megjelentette következő dalát, mely a Sometimes
címet viselte. Ez szintén egy nagyon dallamos kis szám, lassabb volt elődjénél,
s a klipben továbbra is képvislte szűzi imázsát. Az imidzs dologról eképp
vélekedik: „Csak hab a tortán. Az imázs csak egy előadó kifejezési eszköze, de
szerintem nem ez a siker kulcsa. Példa erre a …Baby one more time, melynek
sikere a rádiókban kezdődött.” Ez az állapot mindössze akkor változott, mikor
Britney hozzáfogott soron következő számának vászonra viteléhez. Ebben Nigel
Dick segítette (Bomti, Sometimes, később Oops klip). Az ominózus dal címe You
drive me crazy volt (Megörjítesz). A videóban topban jelent meg a hímnemű
rajongók legnagyobb örömére. Britney tehát nem csak a topot hozta újra divatba
Amerikában, hanem a köldöke is szimbólummá vált, a legszexisebb testrészének
számított. Botrányt kavart viszont mellének hirtelen megnövekedése. Az első
klipben 1998. telén szemlátomást még kislányos méretei voltak, azonban a Crazy
videoklipjében 1999. szeptemberében már hangsúlyt kapott női mivoltja is. De ő
mindvégig hárított. „A melleim maguktól nőttek meg”- mondta, de a média nem
kímélte. Pletykák tömkelegét zúdították az énekesnőre, aki mindvégig lazán fogta
fel az újságírók gyanusítgatásait, bár azt még ma sem tudhatjuk pontosan mi igaz
a pletykákból. Annyi biztos, hogy a hárítások után Brit néha kétértelmű
megjegyzéseket is tett egy-egy interjújában: „Elég szomorú, hogy a tehetség és a
kreativitás ellenére a rajongók képesek ekkora jelentőséget tulajdonítani egy
testrésznek. És mi van akkor, ha igaz a hír? Mi köze van a zenémhez?”- tette
hozzá. Bár higgadtsága ellenére azt is hozzáfűzte: „A pletykák egy idő múlva
kezdenek idegesítővé válni.” Magyarországon 2000-ben a szennylapok közül a Blikk
vitte a prímet. Ezek az újságok nem csupán pontatlanok, hanem túlzóak is, ezért
információszerzésre nem alkalmasak. Valamkint hajlamosak hírként feltüntetni egy
rossz pletykát is. Az egészben az a legszörnyűbb, hogy a kiszemelt áldozat, ez
esetben Britney nem tud védekezni, így szabadon terjeszthetik írásukat. No
persze nem minden esetben történik ez meg, 2000-ben számos rossz írást
olvashattak a rajongók a Blikkben (is!).
Az irigység és a gyűlölet határtalan. Britney
egyre nagyobb sikerét látva megnőtt az így érzők tábora. A csámcsogásokat
felváltották a sokkal hitelesebbnek látszó hamisítványok, a montázsok. Ezek nagy
része annyira profi munka, hogy valóban nehéz megkülönböztetni a valódiaktól. A
képek az interneten cikáznak és mindig más címen érhetők el. Némely képek egy
Britney arca, és aktmodell teste együttest ábrázolnak, egyes képek azonban
egyszerű torzítások nem éppen szívhez szóló felirattal. A képek annak idején
alaposan belegázoltak Britney lelkivilágába. Ma már megérti, hogy ez az ára
annak, ha világszerte ismerik. Britney első forró képei a Rolling Stone
magazinban jelentek meg. A lap felkérte a tinidívát egy fotózásra, amire a
házukban került sor. Ezek a fotók topban és rövidnadrágban készültek, és nagyon
jól sikerültek. Britney imázsához híven visszafogottak voltak, mégis volt
ezekben a képekben valami erotikus hatás. „Ezeken a képeken sem mutatok meg
többet magamból, mint bármely lány a strandon.” - mondta Britney, amikor a prűd
amerikaiak kifakadtak. Az emberek nem láttak benne mást csak a tinédzserek
megrontóját. Még a multinacionális élelmiszercég, a Nestlé is visszalépett a
lány koncertturnéjának szponzorálásától. Az indok a következő: „A fotók nem
férnek össze a cég család imázsával.” A botrányozások elülte után minden ment
a maga ütemében. 1999. november 11-én a tinisztár részt vett a dublini Mtv
díjkiosztón, mikor is négy díjacskában részesítették munkásságáért. A díjak
„címerei”: legjobb női előadó, az év áttörése, legjobb előadó pop kategóriában,
legjobb pop kislemez. Az elismerés nem csak az európai díjkiosztón öltött
formát. Az USA Billboard Awardson Brit szintén négy szobrocskát zsebelt be. A
kategóriák majdnem megegyeznek az előbbiekkel. 2000 januárjában megjelent a
Born to make you happy maxija (Azért születtem, hogy boldoggá tegyelek).
Negyedik volt a sorban, ismét sikeres, több országban listavezető. Igaz ezek a
sikerek már nem voltak annyira átütő erejűek, mint a hölgyike berobbanását
követően, de elismertsége maradt a régiben.
Mindeközben készült Brit
új albuma is, s új turnéjának előkészületeivel is foglalkoztak már. Nem
kifelejtendő, hogy Britney-nek a ...Baby one more time turnéja után volt egy
rövidebb lélegzetvételű Crazy 2K Tour-nak nevezett koncertsorozata, amelyben már
ízelítőt adott az új hanganyagból. Az albumát egyébként olyan reményekkel
készítették, hogy legalább akkorát robbanjon, mint elődje. A felvételek
Stockholmban, Svájcban és New Yorkban készültek, főként Max Martin
közreműködésével, de más dalszerzők is segédkeztek, mint például Shania Twain
férje, Robert John Lange, aki egy fantasztikus balladát írt a lemezre Don’t let
me be the last to know címen, de erről a dalról később még lesz szó… Britney sem
akart tétlenül ülni, úgy gondolta ezúttal ő is ír egy számot a korongra, mely el
is készült. A rövidke dal címe Dear diary, vagyis Kedves naplóm. Az új
Britney Spears albumot végül 2000. május 16-án publikálták Oops!...I did it
again (Hoppá, már megint megcsináltam) címen, ami Kanadában és az Egyesült
Államokban is első helyen debütált. Alig egy éven belül pedig 10 millió példány
kelt el belőle, csak az USÁ-ban, 900 000 az Egyesült Királyságban, és 1,2 millió
példány Németországban. Mindezekkel a tényekkel együtt a legnagyobb számban
fogyó albummá vált, amit női előadó jelentetett meg. Az első szám, amit
megjelentettek róla a CD címadó dala volt, ami nyomban slágerré vált. Britney
Spears népszerűsége tovább nőtt, és ezzel a dallal bebizonyította, hogy nem
tiszavirág életű előadó, aki sikertelen próbálkozásai után eltűnik a
süllyesztőben. Ez a közepes tempójú dal hónapokig vezette a listákat és
általa az album nagy, sőt óriási tételben fogyott. Az Oops!...I did it again
című dal pedig sok országban a 2000. év legsikeresebb és legmeghatározóbb dalává
vált és hónapokig vezette a listákat. Hazánkban Magyarországon is (többek
közt)!
Természetesen nem ez volt az egyedüli dobás az albumról. De nehéz
valakinek túlszárnyalni a sikereit, ha egyszer már rekordokat döntögetett. Mikor
egy interjúban megkérdezték az énekesnőt, hogy akkoriban legyőzhetetlennek
érezte-e magát, ezt a választ kapták: „Tény, hogy nyeregben éreztem magam, de
legyőzhetetlennek nem. Azt azért nem mondanám.” Az énekesnő viszonylag szerény
kijelentése egyáltalán nem megdöbbentő. Britney jelleme ilyen: laza és vicces,
ugyanakkor szerény és öntudatos. Kitűnő példa erre a következő esemény: Mikor
Britneyt az FHM megválasztotta a 2000. év második legszebb hölgyének, a sztár a
következőket reagálta: „Egyáltalán nem vagyok szexszimbólum, vegyük például
Jennifer Lopezt. Ő sokkal szebb nálam… Amikor az emberek csodálnak és azt
mondják, milyen jól nézek ki és mennyi energiám van, egy kicsit
elbizonytalanodom. Ezeknek az embereknek egyszer látniuk kellene azt, amit én
látok a tükörben minden reggel.” Az albummal nagyjából egyidőben jelentette
meg édesanyjával közösen diktált Heart To Heart című könyvét, mely magyar
fordításban sajnos azóta sem jelent meg. Az iromány életrajzi jellegű, főként
Britney és az édesanyja közötti kapcsolatról szól. "A mi kapcsolatunk több, mint
anya-lánya kapcsolat. A legjobb barátok is vagyunk egyben. Anya mindig tudja
mire gondolok, vagy épp mit érzek, anélkül, hogy szólnék egy szót is." - mesélte
el Britney könyvük megjelenésekor... A tinisztár még ekkortájt is azt
állította, hogy szűz -és talán ez volt imázsának a leghangsúlyosabb és
ellentmondásosabb korszaka- mivel olyan családban nevelkedett, ahol azt
tanították neki, hogy a szüzességét csak a házasság után veszítheti el. A
színpadon mégis teljes gázzal pörgött, előadásmódjára a dinamikusság volt
jellemző. Sokaknak tetszett ez az ellentét. A reflektorfényben szexi díva,
hétköznapokon kedves lány. Mindez nagyon hatásosnak bizonyult, ám akadtak
kétkedők is. Szinte minden újság írt arról az esetről, amikor egy multimilliomos
üzletember próbára téve Britney szavahihetőségét, ajánlatot tett neki.
Felajánlott 14 millió dollárt, ha hajlandó vele tölteni az első éjszakát. (14
millió $= 3 976 000 000) Britney nem csábult el, sőt felháborodott a
tisztességtelen ajánlaton. A popdíva megkezdte Oops!...I did it again
turnéját 2000 nyarán, ami már nem csupán turné, hanem világturné volt. Az élő
koncerteken előadott show színvonala rendkívüli fejlődést mutatott. A londoni
Wembley Arena-ban leadott show-ról TV felvételt is készített az HBO. Brit
mindezek ellenére a klipforgatásokat sem függesztette fel. A Lucky című klipjét
egy los angeles-i stúdióban vették fel Dave Meyers rendezésében. Ez volt az első
kisfilm jellegű videó, ráadásul telepakolták trükkökkel is. Nagyon színes, tán a
legszínesebb videó mindközül. Nos, az alaptörténetet négy percbe kellett
sűríteni, így az eseményeknek viszonylag gyorsan kellett pörögniük, ám ez mégsem
lelhető fel a videóban, mert rendkívűl szemléletesen ábrázolja a hősnő, Lucky
érzelmeit. Csupán a refrén áttanulmányozása elég ahhoz, hogy megértsük a
lényeget: „Ő olyan szerencsés, egy igazi sztár, de mégis csak sír, sír, mert
magányos a szíve…” Az újságírók menten felfigyeltek a dal üzenetére és gyanút is
fogtak, miszerint az énekesnő saját magáról énekel a dalban, csak épp hangyányit
másképp. Britneynek ez viszont nem állt szándékában, így az egyik
sajtótájékoztatón megragadta az alkalmat, és közölte: „Lucky csak a képzelet
szülötte. Én teljes mértékben elégedett vagyok az életemmel”. Brit ezzel pontot
tett az ügy végére. 2000. szeptember 10-én a new yorki Metropolitan
Operaházban rendezték meg a Music Television díjkiosztóját, melyen mindenki, aki
csak számított részt vett. Azt est nyitója Janet Jackson volt, de megjelent
Pink, Eminem, Fred Durst, Christina Aguilera, az N’Sync és rajtuk kívül még
sokan mások. Britney Spears és Justin Timberlake kéz a kézben jelentek meg és a
show alatt is együtt ültek. Mígnem egyszer csak a szőke buksi eltűnt a közönség
soraiból, és a színpadon tűnt újra fel. Először kalapban és öltönyben táncolt,
amolyan Jacko félében, mikor aztán a zene váltott, hirtelen letépte magáról a
ruhaneműt, és vad táncba kezdett! Sokan azt gondolták, hogy ruha sem lesz a
kosztüm alatt hiszen egy igen testhez simulós, és bőrszínű ruháról volt szó
alatta, de még így is sokan utcalánynak kiáltották ki Spearst. Noha az előadása
az est fénypontja volt, ennyi energiát, és ekkora megdöbbenést senki nem váltott
ki, az előadók közül! Bár a díjátadón díjat nem nyert, mindenképp aratott.
Mellesleg ez volt az első olyan díjkiosztó, mikor barátjával együtt jelent meg,
felfedve érzelmeiket, illetve ez a gála volt az első lépés a kislányos-iskolás
imázs végleges elhagyása felé. Britney kiforrottabb lett, és ez nem csak
korában, hanem dalaiban és előadásmódján is érződött. 2000. novemberében
elkészült Britney soron következő videóklippje, mely a Stronger-hez készült.
Először kérték fel a rendezésre Joseph Kahn-t, aki nagyszerű futurisztikus
ötleteivel színesítette tovább a Britney videók sorát. Kahn egyébként olyan
nagyszerű munkákat tudott már maga mögött, mint a Backstreet Boys Everybody-ja,
Janet Jackson Doesn't really matter-je, vagy éppen a Brandy és Monica slágeréhez
készült videóklip, amely a The boy is mine. Az időzítés tökéletes volt, és
érezhető az a fajta változás, amit tudatosan is akartak érzékeltetni már a VMA
2000 óta. A popénekesnő nővé érett, igazi nővé. Talán túlságosan is kirúgott a
hámból. Nem sokkal később ugyanis turnéjának európai állomásain, például a
németországban lévő lipcsei fellépését követően egy after-partyn olyan mélyen a
pohár fenekére nézett, hogy a paparazzik igencsak örültek, hogy lencsevégre
kaphatták ezt a csiszolatlan virágszálat - aki akkor még nem töltötte be a 21.
életévét sem - egy bárból kijövet.
2001. első hányadában írta alá 7-8 millió dollárról szóló
szerződését a Pepsi kóla óriás-üdítőital-vállalattal. A céggel több reklámot is
elkészítettek, saját promóciós track-ekkel, melyekhez Wade J. Robson (Britney
tánckoreográfusa és a Dream Within a Dream turné egyik fő embere) adta nevét. A
Pepsi-vel kötött szerződése egészen a késői 2003-as évig kinyúlt, de ne
szaladjunk ennyire előre! A hölgyeménynek nem ez volt ugyanis az első
reklámfelkérése. Azelőtt is jó reklámarcnak bizonyult és valóban több
reklámügynökség is kopogtatott már az ajtaján. A termékgyártók egyáltalán nem
bánták meg a választásukat. Ezt olyan nagy nevek bizonyítják, mint a Tommy Jeans
farmerok, a Got Milk, a Polaroid, a Skechers edzőcipők, a Clairol termékei, a
McDonalds és két internetes oldal is, a youtopia.com, illetve a sweet16.com is.
Ezek után nem csoda, hogy Brit beállt a híres Pepsi-sek táborába, mint amilyen
egykoron Michael J. Fox, Ricky Martin vagy Michael Jackson
volt.
2001-ben
megörvendeztette rajongóit édesanyjával Lynne-nel közösen írt regényével, amely
az első (és talán nem is utolsó) szépirodalmi alkotásuk volt. A könyvecske címe
Mother's Gift, magyarul pedig "A szeretet éneke" címet kapta. A körülbelül 160
oldalas keményfedeles könyv a híresztelésekkel ellentétben nem életrajzi mű,
hanem kitalált történet, személyes tapasztalatokból merített elemekkel. A könyv
utolsó oldala röviden bemutatja nekünk a Britney Spears Foundation-t, ami az
énekesnő alapítványa. Olyan gyerekek segítségére jött létre, akik hátrányos
anyagi helyzetük miatt nem tudják kamatoztatni tehetségüket, tánc és
énektudásukat. A tábor záró előadásait egyébként Britney személyesen látogatja
és az első sorokban izgulja végig minden alkalommal a gyerekek
fellépéseit. Novemberben (egész pontosan november 6-án) megjelent a harmadik
album, mely nemes egyszerűséggel a "Britney" nevet kapta. Öt számhoz adta a
nevét, a Cinderellának a szövegét maga írta meg és olyan különböző producerekkel
dolgozott, mint a Neptunes, de kihagyhatatlan volt a jól megszokott Max Martin
nevezetű "slágergép", egy duett Pharrel Williams-szel és persze barátjával,
Justin Timberlak-kel is készítettek egy közös track-et, a What it's like to be
me-t. Az album rögtön első helyen landolt az USA és Kanada listáin. Előbbi
helyen több, mint 740 000 eladott példányt tudott maga mögött már az első héten.
Az album sikere oda vezetett, hogy hivatalosan is ő lett a SoundScan
történelmében az egyetlen női előadó, akinek első három albuma rögvest a
toplista tetején debütált. Magyarországon is volt igény Britney-re. Az első
szállítmányt elkapkodták, az utánpótlás azonban elmaradt. Történt ugyanis, hogy
egyik éjszaka a tinisztár új albumát szállító kamionból az összes CD-lemezt
egész egyszerűen ellopták. Ez nem csak nálunk, hanem Hollandiában is megtörtént.
Sajnos ellentmondás, hogy az eladások ellenére végül az Egyesült Államokban
csupán az I'm a Slave 4u (ami az először kiadott dal róla) vált slágerré. Az
említett dal premierje a nagyszabású Mtv gálán történt, a Video Music Awards-on,
szeptemberben. A dzsungeli díszletek között később egy kígyó is a műsorba
került. A PETA nevű állatvédő-szervezet rögtön nemtetszését fejezte ki az
állatok jogait védve, köztük főként az albínó piton fellépésen való használala
miatt, amit Britney a nyakába rakott a második refrén erejéig. Nem sokkal
később megkezdődött Britney turnéja, a Dream Within a Dream (Álom az álomban),
melynek 2002-ben egy második sorozata is volt, kisebb eltérésekkel. A turné az
„álom” témával promotálta az új Britney albumot, és ölelte körül a legnagyobb
slágereket. Las vegas-i állomásáról (melyet élőben közvetített az HBO különböző
katonai támaszpontokon) DVD is készült. 2002. első felében moziba került
Britney Spears első és saját filmje, a Crossroads (Álmok útján). A könnyed,
romantikus vígjáték. A nézettsége miatt már az első héten megszerezte a lista
második helyét, de a kritikusok által több ízben támadott film aztán mégis
jelölve lett a Razzie-ra, ami köztudottan a legrosszabbaknak járó „elismerés”.
Britney, mint legrosszabb színésznő és az „I’m not a girl, not yet a woman”,
mint legrosszabb filmbetétdal nyerte el a nem túl hízelgő díjacskát. Ezzel
Britney méginkább Madonna nyomdokaiba lépett, akinek szintén nem sikerült, még
hosszú évek alatt sem kivívnia a filmesek elismerését. Britney egyébként nem
félt, hogy a rajongók csalódnak majd benne a mozi miatt, mert azt vallja, hogy
akinek van szíve, azt megérinti a film. „Engem nem érdekel, mit gondolnak a
kritikusok, az viszont aggasztana, ha tetszene nekik. Ugyanis minden filmet
utálok, amit ők istenítenek; amit meg én szeretek azt a kritikusok utálják.
Nekem az a fontos, hogy a rajongóimnak tetsszen. Hiszen nekik való film ez.
Beülnek a moziba és lesz egy jó estjük!” – hangoztatta többszöri alkalommal is
az énekesnő. Mindenképp őt igazolja a tény, hogy a nézettségi rátája a filmnek
igen magas volt, még ha szakmailag nem is kapott
elismerést.

Nem mindenki gondolta úgy, ahogyan a
kritikusok. Többen a hírességek közül is Britney mellé álltak. Így az Austin
Powers-t játszó Mike Myers is, aki felajánlott egy vendégszerepet neki, filmje
harmadik –Aranyszerszám- című epizódjának nyitójelenetében. Britney magát
játssza ugyan és szerepe rövid, de Boys c. slágere, amellyel a moziban is
feltűnik, rákerült az Original Soundtrack albumra, illetve májusban leforgattak
egy közös klipet Myers-szel az említett dalhoz. Ezzel is tovább szinesítve a
videóklipek sorát. Britney magánéletében ekkor törés következett. Négy évig
tartó kapcsolata Justin Timberlake-kel a végéhez ért. Utolsó közös megjelenésük
a publikum előtt 2002. márciusában volt, pontosan a Crossroads premierjén. A
szakítást a bulvársajtó és a média nyomban felkapta, és ami először még úgy tűnt
menthető az is végül teljesen elveszett a semmibe, azaz kiderült, hogy Brit és
Justin többé nem egy pár. A szólókarrierbe kezdett fiú Cry me a river című
dalával azt sugallta, hogy kapcsolatuk azért ért véget, mert a lány megcsalta
őt. Britney később elmondta: „Nem állítom, hogy hazudik, de az igazság így nem
teljes. Justinnal barátok vagyunk és mindketten hibáztunk.” Nem sokkal ezután a
második törés következett, ami végül az „i” betűre feltette azt a bizonyos
pontot. Az énekesnő szülei beadták a válókeresetet. 2002. júniusában
elterelve a magánéleti buckáról a figyelmet, Britney új üzletágban próbálta ki
magát és éttermet nyitott New York szívében, amit Nyla-nak nevezett el. A nívós
helyen a déli ízek és az otthonias fogások mellett koktélokat is szintúgy
megkóstolhattak az arra tévedő városiak. A Nyla hivatalos megnyitóján Britney
személyesen jelent meg, és elmondta, hogy üzletasszonyként is kipróbálná magát,
ezért vágott bele az étterem megnyitásába. Hogy miért pont New York-ban? Erre
Spears ennyit felelt: „Imádok itt lenni, a new york-iak vagány, jófejek.” Az
étterem nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, ezért később 2003-ban
bezárt. Britney szeptemberben visszavonult a rivaldafényből, és 2003-ra a
szakmabéli kritikusok előre megjósolták karrierjének végét. A hölgy ekkorra már
50 millió eladott albumot tudott maga mögött és jónéhány Grammy jelölést, melyek
közül ugyan még egyet sem sikerült elnyernie, de emlékezzünk csak arra, hogy ez
a díj a zenei Oscar-nak felel meg, aminek már a jelölése is kincset ér. Nem
beszélve arról, hogy a legnagyobbakként számontartott előadóművészek, mint
amilyen Madonna is; csupán karrierjének hetedik évében kapta meg ezt az igazán
értékes elismerést. Britney 2002 végén még „csak” négy mozgalmasabb évet
mutathatott fel. Mindenesetre a lány közel egy évre visszavonult, noha sokáig
úgy tűnt, még ez az idő is kevés volt ahhoz, hogy begyógyítsa a
sebeket. Britney a rivaldafénybe 2003. augusztusában tért vissza az MTV Video
Music Awards díjkiosztó gáláján, példaképével Madonnával, illetve énekes
kollégáival Christina Aguilera-val és Missy Elliott-tal közösen, egy fellépés
erejéig. Ez a nyitány hatalmas vihart kavart, noha a koncepciózus fellépés
csúcspontján elcsattant csók sokkal nagyobb figyelmet kapott Britney-Madonna,
mint az Aguilera-Madonna páros esetében. Az alapötlet szerint egyébként egy
esküvő zajlott le a színpadon, a popkirálynő, mint vőlegény szerepében, ő pedig
a két menyecske kíséretében. Britney így emlékszik vissza a történtekre: "Amikor
együtt dolgoztunk Madonnával, voltak olyan pillanatok, amikor egyszerűen nem
tudtam elhinni, hogy ott állok mellette a színpadon. Azelőtt ilyen még a
legvadabb fantáziámban sem fordult elő." A publikum szerint a polgárpukkasztó
színpadi műsor Brit részéről az ex, Justin Timberlake-felé intézett piciny
bosszúja. 2003-ban a lány elkezdte a zsidó miszticizmus tanait, melyet más
néven Kaballah-nak hívnak. Teljes értékű tagjává vált a Kabbalah Központ-nak,
mikor Madonna bemutatta őt egy zsidó bölcsnek. Később héber tetoválást
csináltatott a nyakára, mely a hetvenkét Kabbalah isten közül az egyiknek a
nevét ábrázolja. Britney már ezelőtt is csináltatott egy Kabbalah által
inspirált héber tetoválást a nyakára, ami egy apróbb baleset miatt elvesztette
jelentését, azaz rosszul lett felrajzolva. Ez tehát az énekesnő második
félretetoválását jelentette, ugyanis a lábán található japán betűk jelentéséről
sokáig azt hitte, hogy a "titokzatos" jelentést hordozzák, holott tulajdonképpen
csak annyit jelentenek: "furcsa". Britney 2003. november 6-án szakmai
elismerést kapott, ugyanis csillagot készítettek neki a hollywood-i Walk Of Fame
sétányon, amit ünnepélyes keretek között avattak fel. A jelenlegi adatok szerint
ő a legfiatalabb énekesnő/sztár Hollywoodban, aki ekkora megtiszteltetésben
részesülhetett. 24 óra múlva napvilágott látott az újabb Britney album, melyet
az In The Zone névre kereszteltek. Lemondva a korai albumaihoz szintipopot
gyártó Max Martin-ról, most olyan más ismert és kevésbé ismert producerekkel
dolgozott együtt, mint RedZone, Moby, R. Kelly vagy a The Matrix. Spears
kilencet maga írt az album tizenhárom dalából és első ízben producerkedett az
albuma megannyi track-jén is. Az In The Zone stílusos skáláját vonultatja fel a
különböző zenei irányzatoknak, az utcai hip-hop-tól kezdve az electro-trance-en
át az újszerű rockbetétekkel gravírozott, fortélyos popzenéig.

A lemezre Britney egy teljesen saját dalt is
komponált Everytime címmel, amit ugyan már jó előre megírt egy németországi útja
során, mégis ráhelyezte új korongjára. Másik érdekesség az (I got that) Boom
boom című szám, melyben szintén szerepel két vendégénekes-rapper, a Ying Yang
Twins. Britney a két dalt kiemeli a többi közül: "Ez a két szám különösen kedves
számomra, mert egyikőjük sem hasonlítható bármihez, amit eddig csináltam. A Boom
boom kemény, szélsőséges és szórakoztató, míg az Everytime sötét és megfáradt.
Teljesen "levetkőztet" engem, mint énekest és dalírót. Olyan őszinte, amennyire
csak lehet." Több szexuális tartalmú, és egyértelműen szexuális üzenetet hordozó
dal is szerepel az albumon, mint amilyen a Touch of My Hand is, ahol az egészen
különleges hangszerelést a vonósok és a közép-keleti gitár riffek adják.
"Elkészíteni ezt az anyagot, egy hihetetlen utazást jelentett számomra. Volt rá
alkalmam, hogy felfedezzem és megismerjem ezeket a nagyszerű zenészeket, és
végül együtt csinálni egy olyan hanganyagot, ami tisztán tükrözi azt, ahol éppen
tartok." - jelentette ki Brit. Már debütálásának hetében a USA listák tetejére
mászott fel, rögvest 609 ezer eladott példányszámával. Ezekkel az eredményekkel
Britney lett az első és egyetlen olyan női elóadó, akinek az első négy lemeze
mind a toplisták tetején debütált. Első kislemezként kimásolt dal egy duett
lett, melyet Madonnával énekelt fel, címe: Me Against The Music. Ezzel
teljesülni látszott az énekesnő egyik legnagyobb álma, a duett gyerekkori
kedvencével, illetve ez megspékelve egy közös videóklippel. A publikum véleménye
ezzel kapcsolatban megosztott volt, hiszen egyesek örömmel fogadták a közös
munkát, míg mások idegenkedtek attól, hogy a korábban Madonna-kopírozónak
kikiáltott Britney-t és a jócskán a korában lévő Madonnát egy újabb közös
produkcióban lássák. A lány az ezzel kapcsolatosan felé intézett vádakra csupán
annyit reagált: "Csak egy Madonna van, és nem is lesz több. A célom egy olyan
karriert befutni, ami hasonlóan sikeres, de másképp különleges." A legnagyobb
sikereket elért dal a másodikként megjelentetett Toxic lett végül, Cathy Dennis
tollából, amely 2004-ben végre meghozta Britney első Grammy elismerését. A díjat
a "legjobb dance felvétel" kategóriában nyerte el. Várandós volt ugyan egy MTV
Video Music Awards-os elismerés, azonban ezt mégsem kapta meg, ezzel is nagy
felháborodást keltve a rajongó- és szimpatizáns táborban, lévén, hogy az igen
teátrális és vizuálisan gazdag megoldásokkal és változatos ötletekkel előrukkoló
lány még mindig nem tudhat magáénak egy ilyen díjacskát sem.
by:
Erik
|