Macsek213
Macsek213
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Menü
 
Számláló:))
Indulás: 2005-09-24
 
Linkek-vegyes
 
Horoszkóp
 
Kedvenceim
 
Közkívánatra :)
 
Autook :)
 
Túráim
 
Kurzorkövető
Cursor from www.CarrielynnesWorld.com

 
Lapozoo:))
 
Órah:)
clocksforwebFree!
 
Rakj a kedvencekhez!
Tégy a kedvencekhez!
 
Csúszka színestítő
 
Segíts Nekem!
Válaszd a neked tetszőt!
Milyen gyakran látogatod az oldalam?

Havonta
Hetente
Naponta
Naponta többször
Most vagyok először, de visszajövök még
Most vagyok először, de nem jövök többet!
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Macskatartás és társai..
 
Mercedes A150

Bemutató: Mercedes-Benz A 2004

Kicsi csillag

2004. október 11., hétfő 11:09

Az A-k dízelmotorjainak és ezek teljesítményének kapcsolata iskolapéldája annak a trendnek, miszerint a lökettérfogat és a teljesítmény arányát szinte kizárólag a marketing szabja meg. Valamennyi CDI 1991 köbcentis, tizenhat szelepes, 1600 barral porlasztó, kétszeres előbefecskendezéses második generációs Common Rail motor - de 4200-as percenkénti főtengely-fordulaton az egyik 82, a másik 107, a harmadik 136 lóerőt produkál. Úgy tűnik, immár gazdaságosabb egy jó motort butítani, mint egy kisebbet fejleszteni.


A kisebb nyomatékú motorokhoz a régi ötsebességes, az A 180 és A 200 CDI-hez, no meg az A 200 TURBO-hoz új, alumíniumból készült hatfokozatú váltó jár. Minden modellváltozat rendelhető fokozatnélküli automatával, azaz CVT-váltóval. A Mercedesnél AUTOTRONIC névre hallgató sebességváltó hét előre beprogramozott pszeudo-fokozattal kéziváltósként is vezethető. Az AUTOTRONIC-egység beépítési hossza mindössze 330 mm.


Az autó legérdekesebb alkatrészei a futóműben találhatók: az úgynevezett "parabola-hátsó tengely" és a még úgynevezettebb "szelektív lengéscsillapítók". Előbbi a hátsó futómű különlegessége. A kerekeket egy elölről hátrafelé hajló kifli alakú, nagy szilárdságú elemhez rögzítik, hátul pedig egy-egy Watt-rúddal kapcsolják egy függőleges központi himbához - az egyiket felülről, a másikat alulról. Így a karosszéria megdőlése esetén (azaz kanyarban) a kerekek függőleges helyzetben maradnak, a kasztni pedig leül, a súlypont közelebb kerül a talajhoz.


A szelektív lengéscsillapítók olyan ravaszak, hogy van bennük egy kis dugattyú, ami alaphelyzetben nyitva hagyja a teleszkópolaj gyors áramlására szolgáló extra csatornát. Ha azonban gyakori és intenzív terhelésváltások miatt - tehát sportosabb kanyarodáskor - az olajnyomás megnő, a dugattyú elmozdul és lezárja ezt az egérutat, ezáltal keményebbi teszi a csillapítást. Ez a megoldás a logika szerint azt sugallja, hogy az A-Klasse rugózása rossz úton bedurvul, tehát épp akkor keményedik fel a csillapítás, amikor a leglágyabbnak kellene lennie. Ez elvileg így is van, de a gyakorlatban nem tűnt fel, hogy ez kényelmetlenséget jelentene az utazóknak.

Dagadó kebellel...
...jelenthetem be, hogy a legújabb Mercedes sajtóbemutató rendezvényéről egy kupával távozhattam. A százkilométeres tesztutat a szervezők egy átlagtartó verseny keretébe illesztették. A veteránralikhoz hasonló versenyen időre - se hamarabb, se később - kellett odaérni az ellenőrzőpontokhoz, valamint összesen hat ügyességi feladatot is meg kellett oldanunk. Ezeken két fotocellakapu közti szakaszon kellett adott idő alatt, lehetőleg ezredmásodpercre pontosan áthaladni. Vezess.hu-s kollégámmal párban sikerült a kilenc csapatból elsőként, vagyis a legkevesebb hibaponttal kikeverednünk a nemes küzdelemből.


Az A-Merci továbbra is három felszereltségi szinten vásárolható meg. A CLASSIC az alap, a tartozéklistát olvasgatva pokolba zuhanunk és mennybe repülünk, hiszen a Mercedes olyan tételeket sorol fel, mint a kalaptartó (fúúj!), klíma hűtött kesztyűtartóval (hűű!), elakdásjelző háromszög (fúúj!), multikormány (hűű!), elsősegélycsomag (fúúj!), hat légzsák (hűű!), ködzárófény (fúúj!), fűtött ablakmosófúvókák (hűű!). Az ELEGANCE-ban és az AVANTGARDE-ban bőrbevonatok, díszlécek és egyéb apróságok színesítik az autót. Az igazi nagy extrák minden felszereltségben fizetősek, a tolatóradar például 183, a tempomat 83, az ötcédés rádió 143, az automata klíma 163 ezer forint.


Egy 136 lóerős kétliteres benzinessel, egy A 200 AVANTGARDE-dal barátkozhattunk a százkilométeres tesztúton. Az autón kanyarokban érezhettük, hogy magas és nehéz (1270 kg, az A 200CDI 1365! ), de a stabilitással ennek ellenére nem volt probléma. A kétliteres, 136 lovas, nyolcszelepes motor semmi különöset nem produkált: egyszerűen egy régivágású, rendesen megcsinált kétezres. A rövid túra során sokat nem sikerült megtudnom az autóról, mindenesetre úgy tűnik, hogy műszakilag, a nehéz vasakat tekintve nincs mibe belekötni, cserében néhány apróság bosszantja az embert belül. Ezek a kis hiányosságok sem az autóból, hanem fura felszereltségi machinációkból fakadnak.


Az ELEGANCE-ban le-fel automata az ablakemelő, az AVANTGARDE-ban csak lefelé. A kormányoszlop alapban csak le-fel, a jobban felszerelt modellben ki-be is taszigálható. A tolatóradar még a legdrágább modellben is feláras extra. Ezeket a bohóckodásokat nehéz ésszel felérni akkor, amikor más kompakt autókban lassan már alapfelszereltség lesz a kulcsnélküli bejutás, vagy a kétzónás klíma - kissé alacsonyabb áron. Ami viszont minden A-ban ott lapul, az a menetstabilizáló rendszer, amit immár egyáltalán nem lehet kikapcsolni, még alacsony sebességnél sem.

 

Összességében egy rendesen összerakott, valószínűleg igen tartós - és drága autót produkált a gyár - ahogy ezt meg is szoktuk tőle. Az A-Mercibe nehéz beleszeretni, de remek térkihasználásával, csendes, nyugodt stílusával méltó utódja az annak idején meghökkentő, mára megszokott kompakt Mercedesnek.

Árak
Típus Teljesítmény
(LE)

Nyomaték
(Nm)

Gyorsulás (0-100 km/ó) Végsebesség
(Km/ó)

3 ajtós
(Ft)

5 ajtós
(Ft)
A150 95/5200 140/3500-4000 12,6 175 4 570 000 4 749 000
A170 116/5500 155/3500-4000 10,9 188 5 109 000 5 288 000
A200 136/5750 185/3500-4000 9,8 200 5 989 000 6 168 000
A160CDI 82/4200 180/1400-2600 15 170 5 589 000 5 790 000
A180CDI 107/4200 250/1600-2500 10,8 185 5 938 000 6 138 000
A200CDI 136/4200 300/1600-2600 9,5 201 6 775 000 6 975 000

Értékelés: Tágas, csinos, Mercedes és drága autó, fura üzletpolitikai trükkökkel. 4,5

 
Üzenőfal
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
g-mail. belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Szavazz!!!
Válassz!
Töröljem az oldalam?

Ne!
Igen!
Mindegy!
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Naptár:)
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
Hírlevél:)
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Mindenféle:)
 
Szavazz2!:))
Válassz!
Megszűntessem a menüben található fórumot?

Ne! Jó helyen van az ott!
Nekem mindegy, úgy sem írok bele.
Ha tényleg nem írnak bele, szűntesd!
Igen!! Nincs semmi értelme.
Azt sem tudom mirefel csináltad meg!
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Futó szöveg:)

Üdv az oldalamon!
Remélem tetszik az oldal, és visszajössz máskor is! Ha van bannered, linkcserébe benne vagyok! Hirdess az oldalamon, de kérlek ne a Vendégkönyvben! Köszönöm!
üdv


Start | Stop
 

Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!