Csajnak és melegnek lenni egyaránt vidám dolog lehet. Lenyitni a tetőt, kitárulkozni a világ előtt, befogadásra készen, gondtalanul. A kis kupé-kabriókban az a jó, hogy stresszmentes (sportosságmentes) vezetési élményt adnak, közel engendnek a természethez, és látni és látszani lehet bennük.
A Micra nyíltan a legaranyosabb kisautó címére hajtott a kezdetektől. A kabriósítás veszélyes átalakítás egy ennyire élőlényszerű tárgynál, én például már indulás előtt tudtam, hogy skalpolt békának fogom csúfolni. Pedig élőben nem olyan, sőt, igazából jól néz ki.
Innen nem látszik semmi
A negédes orr megmaradt, de a szülésre termett csaj csípejét utánzó hátsó rész átalakult, és a CC-sítésnél elkerülhetetlen farnyomorodás visszahozta a Micrát a megunt plüssmackók közül a kedves kisautók birodalmába. Szebb nem lett, de így már nem geilebb a baklavánál.
Hosszú, lapos fenék
Csukva minden kupé-kabrió papucsszerű, mert az eldugott tetőnek a kosaras csajokéhoz hasonló hosszú, lapos fenék kell. A Micra C+C tetővonala sokkal (7 centivel) alacsonyabb lett, mert az eredeti boltozat sehova se fért volna be. Így is hatalmas a csomagtartó, 457 liter, vagy 255, ha benne van a tető is. Csukva a C+C eleve majdnem jobban néz ki az eredetinél, de igazából a hihetetlen színek dobják fel. A palettáról mindent elárul, hogy egyetlen árnyalatot sem tudnék néven nevezni. Mind mókás, szép és feminin, mint egy ösztrogénpatak. A belső színek már nem forradalmiak, van sötétszürkés és világosbézses. A beltér jó minőségű, jól néz ki és barátságos, pont mindenben jó, amiben a Tigra TwinTop rossz.
A Micra papíron négyüléses, de ez csak a gyártó humorérzékét dicséri, hátra csak az aerobikfelszerelést ültessük. A két pótszék pakolni és pockokat szállítani jó, de emiatt nincs az első ülések mögött légterelő, ami miatt visszavág a menetszél, ami az őszi és tavaszi kabriózásnál gyilkos. Külön kapható szélterelő, ezt mindenki tekintse kötelezőnek, és alkudja bele a vételárba.
Klassz, de belülről még jobb
A Micra teteje üveg, így csukva is átlátszó. Ha mégis unjuk a napot, rolót lehet húzni elé. Nagyszerű, legyen minden autó ilyen. A Tigra és a 206CC tetőszerkezete francia Heuliez, a Micráé német Karmann. És Angliában, a sunderlandi gyárban készül, ahol az egész autó. 22 másodperc alatt nyílik, 5 km/h alatt menet közben is. És állítólag inkább meghal, mint hogy beázzon, de beázni a versenytársak sem szoktak.
Állítólag menet közben is tudja, de mi nem tudtunk elég lassan menni
A nyitható keménytető átka a súly, ezért nem használják komoly sportautókon. A Micráé 47 kiló, plusz még a hátsó fedőlemez és a hidraulika másik 23. Ez 70 kg jó magasan, ami mellett képtelenség igazán sportos futóművet készíteni. Ha ugyanis annyira kemény lenne, hogy kompenzálja a magas súlypontot, a rázkódás megölné a vásárlót.
A Micra egyértelműen a kényelemre hajt. Siklik, néma és masszív. És billeg és imbolyog, ha sportolnia kéne, de nem kell. Nyugodt autózás, pózolás és nézelődés a helyes felhasználási mód, erre tökéletes. Az új 1,6-os motor 110 lóerejét mind megeszi a megerősített kasztni, a CC közel 1200 kiló. Vadulni reménytelen és értelmetlen. Az alapmotor 1,4-es, azt a puccos sajtóbemutatóra nem is mertek hozni. Állítólag 12,8 mp alatt van százon, az 1,6-os pedig 10,6 alatt, de nekem volt türelmem ellenőrizni. Jó csaj ne száguldjon, mert úgy nincs idő megnézni. A váltó még mindig kicsit francia (a Renault-tól jön), de megteszi. Vált.
A CC felnőttessége meglepő, hihetetlenül csendes és kulturált, megdöbbentően merev, egy Maxima kicsiben, személyiséggel. A vezetési élmény prémium-bébiautós, a külső kedves, a tető átlátszó, mi kell még? Az árát nem tudjuk, állítólag a konkureciához igazítják, akármit is jelentsen ez. 2006 elejétől kapható. Ajánlom szeretettel mindenkinek, aki a férfiakat szereti. |