Peugeot 1007 (2005)
2005. március 2., szerda 12:40
A Peugeot vadonatúj szuperminije összpontszámát tekintve jobb eredménnyel zárt, mint a Renault Modus.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem |
|
|
|
|
|
Gázolási rizikófaktor |
|
|
|
|
Gyermekbiztonsági védelem |
|
|
|
|
| Teszteredmények: Frontális 16(100%) Oldalsó 17(94%) Biztonságiöv-emlékeztető 3 Összesítés 36 Gyermekbiztonság 34(69%) Gyalogosbiztonság 10(28%)
A Peugeot vadonatúj szuperminije lett a Modust követő második ötcsillagos apróság, összpontszámát tekintve jobb eredménnyel zárt, mint a kis Renault. Az utóbbi pár évben annyit fejlődött a biztonságtechnika, hogy manapság már kis méretekben is tudnak elképesztően merev szerkezeteket építeni az autógyártók.
|
|
|
Sérülés esélye a sofőrön frontális ütközés esetén |
Sérülés esélye az utason frontális ütközés esetén |
Sérülés esélye a sofőrön oldalütközés esetén |
Az 1007-es szép példa a fejlődésre, a frontális ütközést száz százalékos teljesítménnyel vette. A karosszéria alig deformálódott, minimális mértékben a lábtérnél és a szélvédő alatt, de a tűzfalon nem hatolt át az ütközés ereje. Szakaszosan nyíló első légzsákok, térdlégzsák valamint előfeszített, erőhatárolóval felszerelt biztonsági övek fékezték meg az utasok túlzott lendületű mozgását. A szerkezetek tökéletes összhangban működtek, mindenki biztonságban volt, a mellkast és a lábakat érő terhelést sikerült alacsony szinten tartani. Masszív oldalvédelem, oldal- és függönylégzsákok óvták a bent ülőket az oldalütközésben. A védelem tökéletes volt, de a sofőr gerincén jelentkező erők valamelyest csökkentették a mellkasi terhelést, így egy pontot levontak a tesztelők. Az utasoldali légzsák kikapcsolható, inaktív állapotát egy műszerfali visszajelző lámpa mutatja. A légzsák és gyerekülés viszonyait taglaló, a B-oszlopra és az utasoldali napellenző mindkét oldalára helyezett címkék kielégítő információval szolgálnak a veszélyekről. Isofix-pontokon és kiegészítő kötélzettel rögzítették a menetiránnyal egyező állásban beszerelt Britax Römer Duo Plus üléseket. Az ülések jól megtartották a gyerekeket az ütközéseknél, de a kisebbik bábu fején és mellkasán magas erőhatást mértek. A felnőttek fejütközési pontjain kipárnázták a motorháztetőt, kár, hogy a gyerekekre nem figyeltek ennyire. A lökhárító egész kíméletes, a géptető széle kevés védelmet biztosít. A frissen bemutatott 1007-est töménytelen mennyiségű légzsákkal, előfeszített, erőhatárolt, minden ülésen figyelmeztetővel ellátott biztonsági övekkel, Isofix bekötési pontokkal, blokkolásgátlóval és fékasszisztenssel szerelték föl.
|