tutkoportal
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Linkek
 
Belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Superbike
 
Fifa 07 leírás
 Idén is jelentkezik a már több ízben is bizonyított FIFA széria: a 07-es utótaggal ellátott kiadás az élethű, remekül animált játékmenetnek, és a friss licenszeknek köszönhetően professzionális élményt nyújt. Most a PC-s és a PS2-es változat magyar kommentárral
 
Fifa 07
 
Névnapkereső
Névnapkereső
Írj be egy nevet
vagy névtöredéket:

 
Márka
szavazz!!
Meik márka a kedvenced??

Suzuki
Yamaha
Honda
Babetta
Aprilia
Harley Davidson
BMW
Kawasaki
KTM
Simson
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Suzuki GSX-R 1000





VERSENYIVADÉK

A 2007-es modellév egyik szenzációja a Suzuki új GSX-R 1000-res verziója lehet, amelyen a Superbike-Vb és a MotoGP hadszínterén alkalmazott megoldások vezetnek be a gyár szakemberei. A nagyobb erô és az optimalizált kezelhetôség azonban nem minden, a fejlesztômérnökök a környezetvédelemnek is fontos szerepet szánnak.

A 2005-ös GSX-R1000-res (K5) etalon volt a versenypályákon és a közutakon. A Superbike-sorozatban egyéni és gyártói Vb-címet szerzett, míg az Endurance, azaz a hosszú távú megbízhatósági Vb-n tavaly és idén egyaránt begyûjtötte mindkét trófeát. A K5-ös az utcákon is kiemelkedett, hiszen a forgatónyomaték, a teljesítmény, a mûködési karakterisztika és a vezethetôség szempontjából is mérce volt kategóriájában. E versenysikerek, tapasztalatok és tulajdonságok vezették a Suzukit a K7-es tervezésénél is. A gyár ígérete szerint az újdonság kezesebb, könnyebben vezethetô és a gázadásokra még kiszámíthatóbban reagál, mint elôdje.

Új mérföldkô

A Suzuki mindig a maga útját járta az ezres szupersport gép tervezésénél. Amíg a konkurencia folyamatosan a furatszélesség növelésével próbál meg teljesítményt növelni, addig a Suzuki nem változtatott a blokktest furat-löket viszonyán. A K5-öshöz hasonlóan a K7-esen is megmaradt a 73,4x59 milliméteres furat-löket arány, gázreakciója, teljesítmény-leadása és nyomaték-rugalmassága mégis nagyságrendekkel javult. Egyrészt teljesen új hengerfejet, másrészt új fejlesztésû elektronikus befecskendezô-rendszert kapott. A K7-es hengerfejében új titánszelepeket helyeztek el, a szívócsatornák 10, a kipufogó-csatornák 20 százalékkal lettek nagyobbak, a szeleptányérok átmérôjét pedig annak ellenére is meg tudták növelni, hogy az égéstér méretei nem módosultak. Az SDTV, azaz a kettôs pillangószelepes, dupla befecskendezôs rendszer új generációs injektorokat kapott, amelyek 4 helyett 12 lyukon keresztül porlasztják az üzemanyagot. A hatékonyabb teljesítmény-leadás érdekében a Suzuki az alumíniumdugattyúkat és a kiegyenlítô-tengelyt is áttervezte, aminek köszönhetôen csökkent a súrlódás és a vibráció. A K7-es blokkjának hûtése is fejlôdött, hiszen a trapéz alakú hûtôradiátor kapacitása 10 százalékkal nagyobb a korábbinál. A blokk megnövelt hatékonysága mellett a károsanyag-kibocsátás mértékét is csökkentette a Suzuki. A K5-ös még csak az Euro 2-es, ellenben az új kipufogószelep-rendszerrel és háromutas katalizátorral felszerelt K7-es már az Euro 3-as normáknak is tökéletesen megfelel. A háromutas katalizátor pedig igencsak helyigényes, amiért a Suzuki az egykori GSX-R 1100-hoz hasonlóan ismét két, hagyományosan elhelyezett kipufogódobba vezette a négy henger csôrendszerét.


Nyomkövetô

A versenysportból elsôsorban a motorelektronika fejlesztéseit vitték át a szériagyártásba. Az új motorvezérlés a K5-öshöz viszonyítva négyszeres kapacitású lett, az ECM-rendszer pedig már nem csak a befecskendezést és a kipufogórendszert irányítja. A Suzuki egy igazi világújdonsággal is ellátta a K7-est, e megoldás eddig csak a MotoGP-ben és a Superbike Vb-n volt látható! A vezetô által is szabályozható teljesítmény-leadásról, azaz a változtatható motorelektronikáról van szó. A K7-es jobb oldali kormánymarkolatán található gombbal – az útviszonyok és a gumikopás függvényében – három beállításközül választhat a motoros. A változtatás természetesen menet közben aktiválható és három programot tartalmaz. Az esôs, a vegyes és a száraz körülményekhez alkalmazható teljesítmény-leadás közül lehet választani, az elektronika pedig a körülményekhez igazított teljesítmény-jellegtérképet hívja elô a menürendszerbôl.


Részletgazdag

A módosított soros négyhengeres erôforrás és az új motorelektronika mellett a 2007-es GSX-R 1000-res új vázat, változtatott futómûvet, hatékonyabb fékrendszert és új idomrendszert is kapott. Az alumínium présöntvény kettôs hídváz könnyebb és merevebb lett, ezt fôként a kevesebb hegesztési varrattal és rögzítésponttal érték el. Az elsô villa is merevebb - belsôcsô-átmérôje ugyan maradt 43 milliméteres, ám a vezetôcsô átmérô 54-rôl 56 milliméterre növekedett, továbbá a kormánynyak is nagyobb lett. A hátsó futómû is teljesen új, a könnyebb és merevebb alumínium hátsó lengôvilla új központi rugóstagot és himbarendszert kapott annak érdekében, hogy az újdonság hajtásteljesítménye a lehetô legjobb legyen. A hatékonyabb hajtás érdekében a tengelytávot is megnövelték, az immár nem 1405, hanem 1415 milliméter. A fékrendszer alkotóelemeinek mérete nem változott, ám a részletmegoldások annál inkább. Az elsô féktárcsákon több úszóbütyköt helyeztek el, aminek révén megfelelôbb a hôleadási képesség, míg hátul az idei GSX-R 600-hoz hasonlóan a féknyerget a lengôvilla felett rögzítették. A GSX-R 600-as megoldásai az állítható lábtartókonzolon és az idomokon is visszaköszönnek. A lábtartókonzolok 14 milliméteres távolságban, vízszintesen és magasságban 3 pozícióban állíthatók. A gömbölydedebb és keskenyebb idomzat is a kis Gixxert idézi. Az orridom kisebb, s elöl magasabbra húzták fel a szélvédôplexit. Az idomzathoz mérten keskenyebb a nyereg is, ez egyszerûbbé teszi a gyors kanyarváltásokat, és álló helyzetben megkönnyíti a lábletételt is.

Hegyi András - Szabó Róbert


Mûszaki adatok

Motor típusa 4 ütemû, 4 hengeres, vízhûtéses, DOHC
Furat x Löket 73,4 X 59,0 mm
Hengerûrtartalom 999 köbcentiméter
Sûrítési arány 12,5:1
Keverékképzés Benzin befecskendezéses
Olajmennyiség 3,6 liter
Gyújtás Elektronikus (tranzisztoros)
Indító rendszer Elektromos
Kenés Nedves olajteknô
Erôátvitel 6 sebességes mechanikus
Primer áttétel 1.553
Végáttétel 2.529
Váz típusa Dupla alumínium bölcsôváz
Villaszög / Utánfutás 23,8 fok / 98 mm
Felfüggesztés elöl Teleszkópos, tekercs-rugós, teljesen állítható rugó-elôfeszítés és lengéscsillapítás (húzó-nyomó)
Felfüggesztés hátul Központi rugóstag, hidraulikus lengéscsillapítók, tekercsrugók, teljesen állítható rugó-elôfeszítés és lengéscsillapítás (húzó)
Kerékabroncs elöl 17M/C x MT3.50 colos, öntött alumínium-ötvözet
Kerékabroncs hátul 17M/C x MT6.0 colos, öntött alumínium-ötvözet
Fékek elöl Radiális, 4 dugattyús féknyergek, 310 mm-es dupla tárcsával
Fékek hátul 1 dugattyús féknyergek, 220 mm-es tárcsával
Gumiabroncs elöl 120/70 ZR17 M/C 58W
Gumiabroncs hátul 190/50 ZR17 M/C 73W
Üzemanyagtartály 18,0 liter
Hosszúság 2045 mm
Szélesség 720 mm
Magasság 1130 mm
Tengelytáv 1415 mm
Ülés magasság 810 mm
Önsúly 172 kg

 
Time
 
Hányan voltak...
Indulás: 2006-10-17
 
Szavazz!!!
Szavazz!!
Meik sportot űzöd legszívesebben????

Foci
Balett
Triatlon
Vizilabda
Harcművészetek
Sakk
Vívás
Box
Futás
Úszás
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Google kereső

Google

 
egér.k
 
Moci
Szavazz!!!!
Milyen fajta motor az eseted????

Cross
Chopper
Enduró
Robogó
Túra
Superbike
Quad
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Master Bike

katt a képre

 
Időjárás

Magyarország időjárása

katt a képre

 

 
Link k
 
Motoros suli
 
Portálkereső
G-Portal kereső
 
Lehetőségek

 A kedvencekhez!

 
Eső
 
Motoros videók
 

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?