tutkoportal
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Linkek
 
Belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Superbike
 
Fifa 07 leírás
 Idén is jelentkezik a már több ízben is bizonyított FIFA széria: a 07-es utótaggal ellátott kiadás az élethű, remekül animált játékmenetnek, és a friss licenszeknek köszönhetően professzionális élményt nyújt. Most a PC-s és a PS2-es változat magyar kommentárral
 
Fifa 07
 
Névnapkereső
Névnapkereső
Írj be egy nevet
vagy névtöredéket:

 
Márka
szavazz!!
Meik márka a kedvenced??

Suzuki
Yamaha
Honda
Babetta
Aprilia
Harley Davidson
BMW
Kawasaki
KTM
Simson
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
CB1300

 

CB 1300

Éppen tíz évvel azután, hogy 1992-ben a Big One, a Honda nagy óriása előtt letérdeltek a 180 cm-nél magasabbra nőtt motorosok, bemutattak egy még nagyobb Biget, a CB1300-at. Valójában már négy éve létezett az 1300 köbcentis Super Four, de csak a felkelő nap hazájának szumó birkózói élvezhették az XXL-es élvezetet, és csak idéntől kapható a kontinensen.

Külsőre gyönyörű. Szinte nincs olyan motoros, aki ne áldozna néhány percet, ha meglát egy CB1300-at. Méretei lenyűgözők. Óriási motorblokk, hatalmas tank, széles ülés, nagy kerek lámpa, vaskos hátsógumi. Bár első ránézésre megszólalásig hasonlít a Big One-ra, ha jobban megnézzük, kiderül, hogy nem sok közös alkatrészük van.

A régi és a modern összeházasításából születtek a lámpák. A hatalmas kerek első lámpa üvege tiszta, helyette a foncsor van megtörve, ahogy az a frissebb gépeken szokásos. A CB-kre annyira jellemző kacsafarok síkjába simul a LED-ekből épített hátsólámpa, de a hátulról érkezőnek a klasszikus Super Four osztott lámpa látványát mutatja.

A műszerezés teljesen átfogó. A két bögre méretű műszerházat guszta süllyesztett fejű csavarok tartják össze. Balra a sebességmérő, jobbra a fordulatszámmérő - valamint egy LCD kijelzős óra. A két mutatós műszer között fedélzeti komputer nagy LCD kijelzővel. Itt van a dupla napi számláló, a km számláló, sőt van kalendárium is benne: a naptár figyelmezet a közelgő szervizbe menetelre, de bármilyen más dátumra is, amit beprogramozunk. Már csak a műholdas navigációs rendszer hiányzik.

Meglepően könnyen emeltem fel oldalsztenderről - de a motort felmérve egyből levettem, hogy a CB1300-zal ésszel kell megállni, ha egy parkolóból kiálláskor nem a segítőkész járókelők jóindulatára akarok hagyatkozni. 790 mm-es ülésmagassága elsőnek nem tűnik magasnak, de mivel igen széles az ülés, azért szét kell vetni az alsó végtagokat, és csak a 180 cm felettieket kényezteti a kétoldalas teletalpas talajkapcsolat.

A CB1300 által követett udvariassági szabályok a teljesítményhatárt nem engedik a képtelen nyomatékérték fölé, és alacsony fordulattól húzva stresszmentesen dolgozik a motor. Az 1284 köbcentis, soros négyhengeres motorból a Honda 114 lóerőt ígér 7500-as fordulatnál, és 117 Nm-nyi nyomatékot 6000-nél. Azt kell elképzelni, hogy nem kevesebb, mint 100 Nm nyomatékkal indul meg alig valamivel 1000 1/min felett. Aki először próbálja, garantáltan találkozni fog a lúdbőrözés jelenségével. Rossz pont, hogy a CB1300 kissé vibrál 3000 1/min-nél, általában ez nem zavar senkit sem.

A bronzos ezüstös felület és a magas szelepfedél ad retro jelleget a blokknak függetlenül attól, hogy nincs rajta hűtőborda egy szál sem. Ekkora motoron már nem tűnik nagynak a 40 cm széles hűtővíz radiátor.

Kívülről is hatalmasnak látszik a kuplungház, ami alatt 8 tárcsás lamella-garnitúra lapul egymáshoz, és továbbítja a hajtást az ötsebességes váltó felé. Nagyon simán, határozottan és hondás finomsággal lehet köztük váltogatni.

A zökkenőmentes, elemi erővel érkező gyorsulásért többek között a motorirányító elektronikával kontrollált PGM-FI benzinbefecskendező rendszer a felelős. A négy darab, 36-os torokátmérőjű, 12 lyukkal operáló injektorral először a 900-as Horneten találkoztunk. Az üzemanyag-fogyasztásról a teszt alatt sajnos nem sikerült pontos képet alkotni.

Kicsit meglepő, hogy a motorok eme királykategóriájában csak egy kipufogódob került a CB-re. Igaz, az jó nagy, és a 4-2-1 elrendezést kiváló mérnöki esztétikával oldották meg. Egyszóval szép.

A motor duplabölcsőben kapott helyet, ami bár látszólag nagyon hasonló az 1000-eséhez, de rövidebb tengelytávot ad ki 2 és fél centivel, és 3 kg-mal könnyebb is. Az első, tradicionális teleszkópvilla sajnos nem állítható - ekkor súlynál a Honda mérnökei szerint már nem számít, ha ráül egy ember, vagy kettő, de szerencsére a két hátsó Showa rugóstagnak előfeszítése és csillapítása is állítható. A nagy busz test ellenére a CB1300 meglepően kezesen viselkedik, 360 fokos irányváltásra 2,7 m-es átmérőjű placc elegendő.

Elég kemény vele gyorsan menni - úgy 160 km/h felett az ellenfél az ellenszél, így épp csak néha belecsíptem a 200-ba. Azóta felszerelték a tesztelt CB1300-at egy kis szélterelő plexivel. A nagy huzatért kárpótol, hogy amint akad egy kis rés, azonnal előzhetünk - akár visszaváltások nélkül is.

A Big One fékeit sok kritika érte, lélegzet visszafojtva én is részese voltam hátsó ülésén egy Lánchíd alagúti fékezésnek, mikor a céltárgy előtti métereken csak úgy úszott a motor, mire megállt. Ez már a múlté, a két söröstálca méretű első tárcsát és az új négydugattyús féknyergeket a két és félmázsás malachoz méretezték.

A túrázók számára mindenképpen érdekes - aki pedig ilyen motort vásárol, nem hiszem, hogy az ország határai között marad - hogy az ülés alatt több mint 12 literes tárhely van, ebbe nem csak a gyári szerszám és a láncspray, de az esőruha és néhány a kétszersült is bezárható. Az ülés nyitása is a régi szép időket idézi. Nem elég az ülészárban a kulcsot elfordítani, hanem a sisakzár füle mögötti fekete műanyag kallantyút kell lefelé húzni. A motor tágas és kényelmes két személynek teljes ellátással. Minimális változtatással a túrázás minden lehetőségét magába rejti.

H.I.S.S. indításgátló
A Honda fegyvere a motortolvajok ellen egy indításgátló rendszer, amely megakadályozza, hogy az eredeti, gyári kulcson kívül bármilyen más eszközzel beindítsák a motort.

A vásárló a motorhoz két gyári kulcsot kap, amelyekbe speciális programozott jeladót ültettek be. A gyújtáskapcsoló felső peremébe egy antennát építettek, amely azonnal felismeri a megfelelően kódolt kulcsot. A kulcsfelismerő rendszer jelet továbbít a gyújtás- és a befecskendező-rendszer vezérlő elektronikájának (ECU), ahol ismét összehasonlítódik a két kód. Ha ezek megegyeznek, akkor a gyújtáskulcs elfordításakor a fordulatszámmérő jobb alsó részébe épített visszajelző felgyullad, és a motor indítható.

Amennyiben a kulcs kódja nem egyezik az ECU kódjával - még ha a kulcs minden más tekintetben azonos is az eredeti kulccsal -, a motor nem indítható el. A motor fekete doboza bénítja meg a gyújtást, ezért azt nem lehet megkerülni sem áthidaló vezetékkel, sem a gyújtáskapcsoló modul lecserélésével.

A notórius gyújtáskapcsoló babrálók kártételei ellen masszívabb és ellenállóbb lett a kapcsoló. Ugyan a Super Blackbird új lopásgátló berendezése nem véd az összes tolvajfortély ellen, de a leggyakoribb eltulajdonítási gyakorlattól, hogy csak ráülnek és elmotoroznak gépünkkel, mindenképp.

 
Time
 
Hányan voltak...
Indulás: 2006-10-17
 
Szavazz!!!
Szavazz!!
Meik sportot űzöd legszívesebben????

Foci
Balett
Triatlon
Vizilabda
Harcművészetek
Sakk
Vívás
Box
Futás
Úszás
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Google kereső

Google

 
egér.k
 
Moci
Szavazz!!!!
Milyen fajta motor az eseted????

Cross
Chopper
Enduró
Robogó
Túra
Superbike
Quad
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Master Bike

katt a képre

 
Időjárás

Magyarország időjárása

katt a képre

 

 
Link k
 
Motoros suli
 
Portálkereső
G-Portal kereső
 
Lehetőségek

 A kedvencekhez!

 
Eső
 
Motoros videók
 

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?