A S.W.I.N.E. valós Idejû Taktikai Stratégia, azaz a terep és egységeink adta lehetõséget kihasználva kelll teljesíteni a küldetéseket. Egységeink a harcok folyamán fejlõdnek, és továbblépnek a következõ pályákra. Küldetések elõtt, és alatt, lehetõségünk nyílik újabb egységek megvételére, eladására és ezek fejlesztésére (felszerelési tárgyak vásárlásával). A vásárlás ún. stratégiai pontokból (Sp.-kbõl) történik, amit többnyire az ellenséges objektumok megsemmisítésével (egységek, épületek, stb.), tehát a küldetések teljesítésével szerezhetünk meg. A játék stratégiai értékét tovább növeli még a vontatható „energiahordozó” egységek (mûhelykocsi, töltényes-utánfutó, tartályos-utánfutó) továbbá, a közvetett légierõ alkalmazása (bombázás). A terep adottságainak kihasználásával, a helyes egységek megválasztásával és specialitásuk kihasználásával egy kisebb csapat is képes felvenni a harcot akár egy nagyobb sereg ellen. Egy pályán akár több küldetés is szerepelhet, minden pályát ajánlott felderíteni, kiismerni, majd a feladatok függvényében, úgy felszámolni az elénk kerülõ ellenséges egységeket, hogy a lehetõ legkisebb veszteségünk legyen.
A játék feeling-jét nagyban növelik a poénos, laza, egységenként más-más hangon felmondott beszólások mindkét oldalról és a hozzájuk tartozó ingame animációk, melyek természetesen karakterenként eltérõek. Az egységek cikizik egymást játék közben, és a változatos szövegek miatt nem válik unalmassá az akció. 3 dimenziós fog-of-war használata, mely által kihasználhatóak a terepviszonyok (hegyek, völgyek), terepobjektumok által biztosított takarási lehetõségek, amelyek a taktikázási lehetõségeinket növelik. A grafika minõsége a nagy felbontású textúráknak és a magas poligonszámú egységeknek, pályáknak köszönhetõen nagy elõrelépést mutat a hagyományos, csak alacsony teljesítményû hardware-re készült játékokhoz |