Cheat's from hgerry
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Játék menü
 
Időjárás-óra

Click for Budapest, Hungary Forecast 

 
Barátaim

S.W.I.N.E.-én:

Pyrko

Blackleopard

Mikka

Csoni

Solo

Adam1

Black (ha mondhatom ezt)

Neten:

zoligamer

planet

 
Doom 3



Doom 3

Véget ért hát a vegetálás kora! Megérkezett a DOOM3! Ezzel az eseménnyel véget ért több évnyi idegtépő marketing hadjárat és türelmetlen strigulázás a megjelenésig! A DOOM3 értékelése pont a patinája miatt nem működhet egy közönséges FPS analízis szintjén, mint amilyen például a Painkiller, vagy a FarCry! A DOOM úttörő jelenség volt, amit főleg a hangulatának köszönhetett! Éppen ezért az értékelés során a lehető legszigorúbb leszek! A messiás 3 CD-n érkezett! Lássuk mit kapunk a pénzünkért.
A környezet, mint első benyomás
Hősünk egy katonai-orvosi különítménnyel érkezik az UAC marsi támaszpontjára. Egyelőre elég ködös dolgokat hallunk, kutatás finanszírozási problémákról, balesetekről, eltűnt emberekről és a várható hatalmas tudományos áttörésről. Van pár rosszarcú illető, akik a jelek szerint nem a "hagyományos" fegyver bizniszben érdekeltek! Mindezek után, mint friss "arc" nem is kaphatnánk lelkesítőbb feladatot, mint megkeresni a legutóbb eltűnt tudományos csoport egy tagját. Miután ő megvan elszabadul a pokol és beindul a játék! Ezalatt a fél óra alatt lesz alkalmunk képet kapni az egész komplexumról. Itt jegyezném meg, hogy szűk folyosó ennyire klausztrofibikus még nem volt, pedig egy-két játékban már találkozhattunk ilyesmivel, de azok csak próbálkozások voltak ehhez képest. Minden egyes lépés, minden egyes centi amit megteszünk óhatatlanul késztet minket, hogy zseblámpánkkal körbenézzünk, mert egyszerűen leírhatatlan munkát végeztek az Id-fiúk! Külön kiemelném a terminál rendszert, ami nekem nagyon tetszett! Ezt úgy kell elképzelni, hogy az ajtók melletti interface kezeléséhez a játék nem vált képet, mint az ilyenkor szokás. Ezzel az apró húzással sem szakad meg a barangolás nyújtotta élmény – legalábbis ami engem illet! Ehhez hasonló poén a PDA, ami nem csak mint látvány érdekes, hanem mint eszköz sem utolsó. A klasszikus funkciója itt igencsak hasznos lesz, mivel az egyes ajtókhoz a kód erre tölthető fel más PDA-ból, illetve adatbázisból. További apróság, hogy a járókelők mindegyikével ugyanúgy el lehet beszélgetni, mint a Half-Life-ban! Amit viszont nem lehet szavakba önteni, az az atmoszféra, ami belengi a vidéket. Tényleg a DOOM felturbózott változatát látjuk és nem egy hasonló történetű anyagot! Szinte már-már nosztalgikus élmény játszani vele, ugyanakkor teljesen új is, gondolom érthető!

    

Későbbi sokkok
A játék alapvetően egy ilyen stand alone stílusú anyag. Tök egyedül vagyunk egy olyan helyzetben, ami a legvadabb horrorokat is kenterbe veri. Közel 2-3 órája játszom már és még eddig egy komára sem akadtam, akivel vállvetve lehetne írtani az ellent. Persze folyamatosan hallunk a rádión jajveszékelő katonákat, míg pár higgadtabb érthetően erős pesszimista hangvétellel értékeli saját- és mások helyzetét. Láthatóan a készítők célja az volt, hogy túltegyenek mindenen ami fogalmunk eddig volt a félelemről és rettegésről. Ez zömmel sikerült is nekik! Lesz itt kezdetekben zombi, különböző féle és fajta gyilkoló rettenet és megszállottan lövöldöző katonák és még nem találkoztam mindennel! Gondolom kár is lenne pocsékolnom a szót arra, hogy a grafika félelmetesen jó, de nekem a hangok sokkal jobban tetszettek! Minden csörömpölést lehet hallani, minden egyes neszt! Ez a szegmense a Doom3-nak még hatékonyabban ketyeg, mint a látvány. A jónép kidolgozottsága feladja a leckét mind a HL2-nak, mint a STALKER-nek! Szédületesen bika ahogy a karakterek kinéznek, de főleg ahogy beszélnek! Nem egy alibi-szájmozgást produkálnak, hanem valóban "beszélnek". Tipp: Sosem árt a látszólag dekorációként szolgáló hullákra párat rásózni a zseblápával (pusztán löszertakarékossági okokból), mert akkor elhamvadnak és tuti, hogy nem kelnek fel mögöttünk váratlanul!

    

Az Ördög a részletekben bújik meg
A DOOM3 számomra egyik nagy hibája, a túlkapásokban rejlik! Nem az a gond, ha rám hozzák a frászt olyan dolgokkal, hogy látszólag ok nélkül leszakad a fölöttem lógó plato, vagy hirtelen felugrik egy katona a földről! Sokszor találkoztam olyan dolgokkal, hogy végigjöttem 3 teljesen üres folyosón és a következő pillanatban már mögöttem állt valaki! Nem tudom, hogy reális fények és hangok világában egy reális ellenfél miért nagy kérés?! De lépjünk ezen túl! A másik ami zavar, hogy a halottak zöme egy-kettőre eltűnik, pedig az se lenne semmi, ha a közvetlen közelről shootgun-nal szétkapott ellen nem atomjaira esne szét, hanem reálisan ott sebesülne ahol és ahogy kell! A környezet pedig hiába szép, ha egyszer a folyamatos villódzásoktól az ember egyszerűen nem lát semmit! Erre még rátesz egy lapáttal, hogy kiszúrásként ezt a kevés villódzást is lekapcsolják időnként. Ráadásul a kezünkben lévő elemlámpa és például az említett shootgun egyáltalán nem kooperál egymással. Magyarul vagy látunk valami, vagy lövünk. Ez a fajta megoldás egyáltalán nem municióbarát, mindemellett még bosszantó is. Mentségére legyen mondva, hogy ezek a dolgok (habár komoly problémáknak tűnnek) játék közben nem vészes, hála a sebződési rendszernek, minek következtében szívósak vagyunk, mint egy állat, de az ellent sem kell félteni!

    

The show must go on!
Nehezemre esne azt mondani, hogy új klasszikus született, hiszen a DOOM3 nem nyújt se többet, se mást, mint amit kaptunk ezelőtt tíz-tizenakárhány évvel, csak mai köntösben! Rendkívüli elfoglaltság, de semmi több! De vajon kell-e mást nyújtania egy DOOM-nak, mint félelmet és izgalmakat? Hagyjuk inkább magunkat elvarázsolni, mert a nagy klasszikus visszatért!!!

   
 

Számláló
Indulás: 2004-08-16
 
Naptár
2024. Június
HKSCPSV
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
<<   >>
 
Linkek
 
S.W.I.N.E.
 
Barátaim chatja
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 

Az utóbbi idõkben komolyan foglalkoztat a retro játékok árainak robbanása. Errõl írtam egy hosszabb cikket.    *****    Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK