Kicsit megkésve de törve nem. A WestWood játéktörténelmet író C&C sorozatát, kb a Tiberian Sun-nál hagytam abba, mert – kövezzen meg mindenki, ha akar, de akkoris kimondom – szerintem unalmas volt. Azóta jött több ígéretes alkotás is (Commandos-sorozat, Sudden Strike, stb.) amik bizonyították, hogy igenis van új az RTS nap alatt és láttam, hogy kidobják a WestWood srácok a Generals-t. Na ezt meglessük! Mit fejlődtek? Mik a korszakalkotó újítások?
3D pompa
A külcsín ott van a szeren. A Tiberian Sunnál is bizonyított 3D-s alkalmazások itt is működnek. A környezethez alkalmazkodó járműmozgások, meredeken felfelé lassabb, le gyorabb közlekedés, magas pontokról messzebbre lehet lőni, stb. A Kínai, a GLA, vagy az USA oldalát választva is az első pálya inkább grafikai erőfitogtatás, mintsem lényegi missziók. Azok később jönnek. Lesz itt minimum egy szőnyegbombázás, benzinkút robban, stb. A tankok, a katonák, a repülők, az épületek, mint egy szép város képét adják vissza, aki nem hiszi tekintsen meg pár képet. Itt tehát nincs is baj. A környezetre kedvünk szerint zoomolhatunk. A víz ugyan egy kicsit gagyi lett, mert olyan, mintha egy lepedőt mozgatnánk, de aki nem bírja ne nézzen oda :) Röviden az eddigi legszebb grafikájú Command and Conquer...
Pár arpóbb változás
A bányászható érc helyett a pénzforrás raktárakból jön, illetve elfoglalt finomítókból. Előbbiből helikopterrel hozzák már az utánpótlást. Ezek amúgy alkalmasak kommandósok szállítására és ledobására is. Tehát érdemes rájuk vigyázni… A másik érdekesség a menü és az előléptetési menet. A menü teljes egészében a képernyő alsó sorában kapott helyet. A termelés és a térkép, meg minden. Ez egy kicsit nehezíti ugyan a kiigazodást de pár pálya alatt megszokható. Az előléptetés skillekkel történik automatikusan. A skillekhez lőni és ölni kell (milyen meglepő!). A kijelző mindig mutatja, hogy az ranglétrán történő előrehaladásunknak hála milyen járműveket és egységeket kaphatunk. Ezek egy része már jól ismert… Pusztán most teljesítményhez kötötték! A pálya – zömmel – teljes egészében lerombolható. Ezt a WestWood ki is használta. Például lesz majd gát, ami felrobbantható, hogy a víz rázúduljon mindenre, ami jön.
Elkéne egy nagy General!
Összességében ha egyes szegmenseit vizsgálom a játéknak nincs sok hiba, de az a baj, hogy a WestWoodnál megállt az idő. A taktikázási lehetőség megintcsak nem érvényesül. Frontális ütközetek vannak és kurszki állapotok. Persze ennek is van egy bája, de ezt lelőtték az első C&C-be, a Red Alert-ben (mind a két részében), a Tiberian Sun-nál és gyanítom (ha kihagytam volna valamit) a többi sem volt kivétel. Kész elmebaj, hogy nem lehet sokat írni a Generals-ról, mert egyszerűen nincs mit. Mindenki vegyen elő egy 95-ös C&C értékelést és képzelje el az egészet 3D-ben Generals címmel. Ennyi. No Comment... Sajnos az ördög a részletekben lakik. Jóllehet, hogy élvezetes játék, és hazudnék ha azt mondanám, hogy engem nem kötött le, de bosszantóak olyan tudatosan elkövetett hibák, amiket már 10 éve sem értettem... És megint nincsen légiharc!
10 éves színvonal
Hihetetlennek tartom, hogy még mindig képesek ilyen koncepcióval egyesek játékot kiadni. A túlerő a kulcsszó továbbra is és változatlanul nem értem miért kell egy harckocsi hadosztálynak sortüzet leadni ahhoz, hogy egyetlen katona meghaljon. A Sudden Strike 2 „silányabb” látvánnyal lényegesen komolyabb stratégiai vénát kívánt, mint a „nagy” C&C. Elég izolált WestWood gondolkodással állunk szembe és ennek egy középkategóriás játék az eredménye. Kétlem, hogy a C&C képes lesz kivergődni ebből a kátyúból belátható idő belül, ha továbbra is így gondolkodnak a "szülei"...