M40 (Púpos) személyvonati mozdony
(képekhez katt a hivatkozásra)
Az M40 sorozatú DVM 6 gyári típusjelű kezdetben 605, majd 740 kW motorteljesítményű dízel-villamos erőátvitelű mozdonyokat 1963-1970 között - elsősorban személyszállító vonatok továbbítására gyártotta a Ganz-Mávag. Ez az első dízel mozdony amit a MÁV a 60 évektől használ személyvonatok továbbítására. A mozdonyokból 67 darabot normál, 13 darabot - Záhony határállomás térségében ellátandó tolatási feladatokra széles nyomtávra építettek. A normál nyomtávolságú mozdonyokat olajtüzelésű vonatfűtő gőzkazánnal látták el.Annak ellenére, hogy több, mint 100 db M40-es készült ahhoz képest nagyon kevés van belőle.
Technikai adatok:
Gyártó: Ganz-MÁVAG
Gyártási év: 1966 1967-1970 1966-1967 Motorcsere
MÁV számára épített darabszám: 85. db.
Dízel motor: GANZ16 JV 17/24 GANZ16 VFE 17/24 JenbacherJ 316 DS
Meghajtás: Dízel villamos
Teljesítmény: 589kW -740 kW
Tengelyelrendezés: Bo'Bo'
Kerékátmérő: 1040 mm
Ütközők közötti hossz: 14250 mm
Magasság: 4150 mm
Szélesség: 3115 mm
Tömeg: 72,6 t, 74 t
Max. Sebesség: 100 km/h
|