Britek és az utazás
Az utazás a brit fogyasztói kultúra szerves része.
A Szigetországban nem számít luxusnak az utazás. A brit emberek évente 4-6 hét szabadságot vehetnek ki, amit ki is használnak. A 12 éves és idősebb lakosság 59%-a évente legalább egyszer 5 napra el tud utazni otthonról. Ezeknek az utazásoknak a főbb célja külföld az utazók többségét tekintve. A britek inkább többször utaznak rövidebb időre, minthogy hosszabb utat tegyenek meg. A britek igényes és tapasztalt utazók. Az utazások fő célja vízparti üdülés, kulturális turizmus, körutazás; a britek többsége a légiközlekedést választja. Az "átlag turistának" a hajókirándulás, az éjszakai élet 2x-3x fontosabb, mint a múzeumok, a színház, opera, balett és koncertlátogatás. A szállodai elhelyezést, a tengerparton a bérelt villát, apartmant részesítik előnyben, míg a fizetősvendéglátás irányti igény elenyésző. Az utazás megszervezésénél szem előtt tartják a részletes szállásinformációt, az ország vonzóságát, attrakcióit, s mivel a font erős, így a kedvező pénzváltás fontos mozgatórugó. Legkedveltebb országaik Spanyolország, Franciaország, USA.
Az öt motivációs tényező utazásnál: - a jó idő (kiemelkedően fontos a briteknél) - a mindennapi élvezetek, ételek, italok, szállás - az emberek, a barátságos hangulat, a jó társaság - a látnivalók, kultúra, táj - a kikapcsolódás, szórakozás, jókedv, vidámság
A Magyarországra utazó britek: Gyakorlott, tapasztalt, gyerek nélküli utazók látogatnak el Magyarországra. Magas az üzleti utazók aránya, ami a szabadidős célú turizmus még feltáratlan lehetőségeire utal. Leginkább rövidebb időre, 2-4 napra érkeznek, útjukat maguk intézik, vagy utazási irodát vonnak be, repülővel érkeznek. Alapvetően Budapestre (építészet, kultúra) kíváncsiak. Szeretik a változatos konyhát, a hagyományos magyar ételeket ízletesek, de számukra nehezek.
(prezentáció alapján)
|