Színház
Vörösmarty Mihály: Csongor és Tünde
"Schell Judit pótfenekű Ilmájában, aki úgy fest, mintha kabinosnő lenne a női fürdőben, van élet." Stuber Andrea blogja, 2006. november 18.
"Ilmát Schell Judit játssza, és Ilma jó lenne, akár a rá ragasztott pótfenék nélkül is - ki nem bízik itt abban, hogy Schell Judit akár földgömbnyi feneket képes eljátszani natúrban?! " -ki- (Magyar Narancs)
"Az éteri szerelem vaskos „földi mása” Schell Judit és Szarvas József megformálásában életteli, tehetségben fogant figurákban ölt testet. " Metz Katalin: Hol is keressük ma a boldogságot?
Füst Milán: Boldogtalanok
"Schell Judit az egyetlen, aki nem hagyja magát, s óriási energiákat mozgósítva jellemet-alakot formál Gyarmaky Róza szerepéből. Ő nem a legkézenfekvőbb értelmezést választja, nem lesz belőle a szerelmi téboly áldozata, hanem sziklakemény, hideg fejjel gondolkodó, messze környezete fölé növő asszony. Kimért, olykor megfáradtságról beletörődésről, majd elsöprő határozottságáról árulkodó mozdulataival, máskor kifejezetten szögletes járásával elfojtott vágyakról, kirobbanni kész indulatokról, iszonyú szenvedésről és az értelmen-érzelmeken túli, irracionális szerelemről tud vallani. (És ahogy ő vasal, hitemre, nem vasal úgy senki magyar színpadon! Utoljára a Mirandolinában bámultam meg ezeket a laza, mégis fölényes professzionalitásról - vasalónői professzionalitásról is - valló mozdulatokat.) Alakítása köré előadást lehetett volna építeni. Talán meg kellett volna kérni a művésznőt, insturálja partnereit." Karsai György: Szoftprolik
"Schell Judit tökéletes Róza-találat. Kőkemény, tudatos tűrni tudás. „Nem ijedek meg!" – szögezi le rögtön a férfi anyjának, akármilyen előtörténetet mesél is el róla. Nagyon hidegre edzett, talán túlságosan is, ritkán horgad fel s kiabálja ki fékevesztett ereje gyengültét, az agyontiport, leigázott szenvedélyes hévet, amely Vilmoshoz láncolja őt." Börcsök Dóra: Miféle földalatti harc
Shakespeare: III. Richárd
"Schell Judit játékában nagy szerepet kap a tehetetlenség, az ellenállásra erõtlenség; mintha rezignáltan a saját majdani halálára is igent mondana, nem tehetvén mást." Csáki Judit: "Bûnökre bûn jön"
Bíró-Mohácsi: Sárga liliom
"Schell Judit mint helyi primadonna tudja a magakelletés, a dísznőség és a színházi modorosság minden gúnyos színét-fonákját. Énekel-táncol. Vetkőztetési jelenete az előadás egyik legfeszültebbje." Molnár Gál Péter: A magyar dráma napja
Vörösmarty Mihály: Czillei és a Hunyadiak
"Schell Judit hálóingben és báli ruhában, apródnak öltözötten a dráma szereplői között ágyról ágyra járó hivatásos ágyasként mindvégig megőrzi okos, önálló, fanyar személyiségét. Vörösmarty a többszörösen átjátszott politikai szívkirálynő szerepébe odalopta a shakespeare-i Rosalindát: fiúnak öltözött lány és fiút szereplő színésznő kusza kettősét. Az egészséges színészi ösztön költőibb a dramaturgiai tanács fondorkodásánál: Schell megérzékíti azt is, amit kivágtak szerepéből." Molnár Gál Péter: Czillei és a Hunyadiak
Karinthy Frigyes: Holnap reggel
"Máriaként Schell Judit nem marad adós az érzelmi ingadozás, a növekvő tanácstalanság és lelkifurdalás kulturált, intellektualizált megjelenítésével, az ideges idegenség, az önazonossághiány rándulásaival, s alkalmanként - az Ember Sándorral folytatott szóváltásokban - be is jut a dráma centrumába." Tarján Tamás: Szélzsák - szél nélkül
Csehov: Három nővér
"Hármójuk közül a legteljesebb alakítást Schell Judit nyújtja: szuggesztíven, intenzíven mutatja az erős, tehetséges, de magába zárkózó, egyre inkább kényszerpályára kerülő nőt, akinek sorsa mintha testvérei jövőjét is előrevetítené (kis túlzással azt mondhatnánk: Schell alig néhány gesztussal, szemvillanással, hangsúllyal eljátszik valamit Másából és Irinából is)." Urbán Balázs: Búgócsigák, szerepek
Martin McDonagh: A Kripli
"Külön említést érdemel – s a közönség joggal honorálta ütemes tapssal – Schell, a szép és szekszepiles fiatal színésznõ áldozatosan és illúziót keltõen öregítõ maszkja, a hetyke kis bajuszkával." Szántó Judit: Fókuszban a fordítás
"Csomós Kate-je érzelmesebb, aggódóbb és gunyorosabb, Schell Eileen-je élesebbre fent nyelvű, karcosabb és frivolabb: két pompásan megformált nőalakot látunk, két igazi clownt; cívódnak, zsörtölődnek, zsémbelnek, ahogy az a nagykönyvben meg van írva." Kovács Dezső: Bobbybaba ladikján
Csehov: Sirály
"Schell Judit olyan Nyinát alakít (következetesen és meggyôzôen), aki hiszékeny, kedves, buta lány, barátságosan szereti Trepljovot az elsô felvonásban, ájuldozik a hírneves író mellett, megmámorosodik a gondolattól, hogy színésznô legyen. A negyedik felvonásban még mindig naiv, bár bölcs dolgokat mond; szépen, meggyôzôen hazudik önmagának." Tompa Andrea: Száz év és ma
Film
Csak szex és más semmi
"Schell Judit nagyszerű a dögös és egyszerre törékeny bombázó szerepében, de ez nem meglepetés, hiszen már vagy tíz éve a Szomszédokban is képes volt szimpatikus szereplőt alakítani." Gőzsy Kati: Szex és Budapest
"Schell Judit Dórája a kellő mértékben hektikus, egyszerre bizonytalan és erős; remek alakítás." Dercsényi Dávid: Frusztrák népe
"Schell Judit sokszínű - hol szorongó, hol hízelkedő, hol kihívó, hol haragos -, ragyogó harmincas nő, aki már túl jól ismeri a férfiakat ahhoz, hogy tartson egy újabb szerelemtől, de még nem íródott rá, nem vált görcsössé a csalódások okozta keserűségtől. Schell magabiztosan játszik a hangszínekkel, finoman találja meg a helyzethez és a műfajhoz illő árnyalatot, például amikor elárulja Csányinak férfiakkal szembeni bizalmatlanságát, vagy amikor kimondja végső döntését a kórház folyosóján." Stőhr Lóránt: Broadway mozi
"Schell Judit szikrázóan és érzékien játszik, minden rezzenése hiteles. S bár feltűnt már párszor a mozivásznon, nagy alakításra most kapott először lehetőséget. Ki is használta." Szabó G. László: Csak szex, de nagyon nívós
|