|
szárnyas visító (air screamer)
Hol: lakóterület, üzleti negyed Támadás: rugás Találatok: Kés: 5 Pisztoly: 3 Cső: 3 Puska: 1 Kalapács: 1 Vadászpuska: 1 Balta: 2
jellemzés: Szintén gyakran előfordulnak. Tekintve, hogy Harry-nél gyorsabbak és repülve előbb-utóbb beérik, nem nagyon lehet eliszkolni előlük. Rúgásuk ugyan nem okoz súlyos sérülést, de egy idő után sok kicsi sokra megy. Fuss pár kört egy-két megállással és odapörköléssel tűzdelve, így szedd le őket.
metafora: Ez a kép Alessa egyik kedvenc könyvének, a Conan Doyle írta Elveszett világ egyik rajzáról származik. |
|
éjszakai repkedő (night flutter)
Hol: üzleti negyed, üdülőterület
jellemzés: Az üzleti negyed másik világában jelenik meg. Érzékeny a fényre.
metafora: A világ átalakulásának befolyása erős; a fejét teljesen elborítják a férgek. |
|
pokoli kutya (groaner)
Hol: lakóterület, üzleti negyed Támadás: harap Találatok: Kés: 4 Pisztoly: 2 Cső: 2 Puska: 1 Kalapács: 1 Vadászpuska: 1 Balta: 2
jellemzés: Gyakran előforduló szörnyek, mivel nem üldöznek, nem nehéz előlük elfutni. Ha problémamentesen akarod kinyírni őket, két pisztolylövés leteríti őket. Kutyák ellen lehetséges a lőszerrel spórolni a csövet vagy a baltát használva. Érzékeny a hangra, és a puskalövésre reagál.
metafora: Elődjei azok a nagy kutyák, amelyeket Alessa ki nem állhatott. |
|
féregfejű (wormhead)
Hol: üzleti negyed, üdülőterület
jellemzés: Erősebb, kutya típusú karakter.
metafora: A világ átalakulásának befolyása erős; a fejét teljesen elborítják a férgek. |
|
motyogó (mumbler)
Hol: iskola, szennyvízcsatorna Támadás: karmolás Találatok: Kés: 6 Pisztoly: 3 Cső: 3 Puska: 1 Kalapács: 1 Vadászpuska: 1 Balta: 2
jellemzés: Ahhoz képest, hogy a játékban viszonylag későn tűnik fel, elég gyenge ellenfél (Kaufmann gyilkolási kísérlete alkalmával akadsz bele először az egyikbe). A mólót és a vidámparkot összekötő csatornákban lazulnak, a pisztolyon kívül másra nincs szükséged. Mivel őket sem jelzi a rádiód, kéznél tartott fegyverrel kószálj, hogy ne támadhassanak lesből.
metafora: Ez a kép a tündérmesék kicsi, ám veszélyes állataitól és kis démonjaitól származik. |
|
babadémon (doll demon)
Hol: iskola Támadás: kés, kézi Találatok: Kés: 5 Pisztoly: 3 Cső: 3 Puska: 1 Kalapács: 1 Vadászpuska: 1 Balta: 2
jellemzés: Lassúak és alacsonyak, csoportos támadás kivételével nem jelentenek veszélyt. Már mielőtt elkapnának is könnyedén kinyírhatod őket pisztollyal, de nem árt takarékoskodni. Használd a csövet. |
|
szellem (larval stalker)
Hol: iskola, vidámpark Támadás: nincs Találatok: Kés: 0 Pisztoly: 0 Cső: 0 Puska: 0 Kalapács: 0 Vadászpuska: 0 Balta: 0
jellemzés: Tulajdonképpen nem is szörnyek, csak jobbra-balra lézengenek. Kis sötét átlátszó pingvinhez hasonlatosak és csipognak. Ártani nem tudsz nekik, de a rádiód jelzi közelségüket. Tökéletesen békés.
metafora: Nevetése előidézi az iskolai kötekedés emlékeit. |
|
szellem #2 (spectre)
Hol: a nagy semmiben Támadás: kés, megragadás Találatok: Kés: 7 Pisztoly: 3 Cső: 3 Puska: 1 Kalapács: 2 Vadászpuska: 1 Balta: 3
jellemzés: Úgy festenek, mint az átlátszó babadémonok. Bár rádiód jelzi őket, nehezen észlelhetőek és csak kivont fegyverrel tudod meg pontosan, hol is lapulnak. Ne pazarolj a fiúkra puskalőszert, pisztollyal késztesd őket jobb belátásra. Figyelj, mert a nagy semmi közepén általad már megtisztított terepen bukkannak fel. |
|
vérszívó (bloodsucker)
Hol: kórház
jellemzés: Csápos szörny, amelynek nincsen hatékony támadása.
metafora: A férgek, kígyók és társaik iránti erős undor megtestesülése. |
|
csótány (creeper)
Hol: iskola, kórház, szennyvízcsatorna Támadás: harap Találatok: Kés: - Pisztoly: 1 Cső: 1 Puska: 1 Kalapács: 1 Vadászpuska: 1 Balta: -
jellemzés: Mindenfelé rájuk akadhatsz. Kár lövöldözni rájuk: fuss el vagy lapítsd matricává őket pl. kalapáccsal. Nagy sebességgel halad, és erősen reagál a fényre.
metafora: Alessa rovaroktól való félelmének kivetülése. |
|
tomboló (romper)
Hol: üzleti negyed, üdülőterület Támadás: megragad és csócsál Találatok: Kés: 7 Pisztoly: 5 Cső: 4 Puska: 1 Kalapács: 1 Vadászpuska: 1 Balta: 3
jellemzés: Ezek között lőfegyverrel célszerű rendet tenni. Gyorsak, nehezen pusztulnak és nehezen cselezhetők ki. Távolról fél tucat lövéssel udvarolj nekik. Ha közelítenek, válts gyorsan puskára. Ha már rajtad vannak, pakold el a fegyvert és illesd kalapáccsal őket, ha kellemetlenkednek.
metafora: Alessa felnőttektől való félelmének kivetülése. |
|
lógó karom (hanged scratcher)
Hol: szennyvízcsatorna Támadás: karmolás Találatok: Kés: 10 Pisztoly: 6 Cső: 5 Puska: 2 Kalapács: 3 Vadászpuska: 1 Balta: 4
jellemzés: Bosszantó kis förtelmek, nem mindig indítják ugyanis be a rádiót. Hogy ne szakadjanak egyből a nyakadba, nagy, nyílt szobák esetén kéznél tartott fegyverrel kószálj körbe, akiket Harry tűztávon belül becéloz. Ők is kéz a kézben settenkednek, válaszd tehát a puskát.
metafora: A rovarfajták összességének megtestesülése. |
|
zombi nővér (puppet nurse)
Hol: kórház, senki földje Támadás: késsuhintás, megragadás Találatok: Kés: 9 Pisztoly: 5 Cső: 4 Puska: 2 Kalapács: Vadászpuska: 1 Balta: 3
jellemzés: Lassúnak tűnnek, de hajlamosak reád rontani a kis huncutok. Általában kéz a kézben andalogva állják utad - legyen kéznél a puska. Más esetben, ha egyedül vannak, ne tétovázz kézifegyverrel köszönteni őket. Gyorsaságát és fizikai erejét a ruhája és a frizurája mutatja.
metafora: Egy nővér, amelyet megszállt valami. Ez a megszállott test ugyanolyan, mint amivé Cybil válik. |
|
zombi doktor (parasitized doctor)
Hol: átváltozott kórház Támadás: késsuhintás, megragad Találatok: Kés: 11 Pisztoly: 7 Cső: 6 Puska: 2 Kalapács: 2 Vadászpuska: 1 Balta: 4
jellemzés: A nővérkékhez hasonlóak, de szívósabbak náluk. Ne vállalj be a srácokkal kézitusát, hacsak nem kalapáccsal. Ott a puska, tudod hogy használd.
megjegyzés: Habár a női, nővér-típusú teremtmények jellemzőek a sorozatra, volt egy doktor-típusú kreatúra is, amellyel nem találkozunk a széria későbbi felvonásaiban. |
FŐELLENSÉGEK
|
első számú főellenség: Széthasított fejű gyík (split head)
Hol: iskola, alsó pince Támadás: fejelés, harapás, egészben lenyelés Fegyver: cső / pisztoly v. puska
Úgy fest, mint egy fej nélküli nagy szalamandra. Emlékszel még, hogyan szólt a mese a könyvtárban olvasott könyvben, amelyik az asztalon volt? Ez volt benne: "Ezt hallván az íjjal és nyíllal felfegyverzett vadász így szólt: 'Megölöm a gyíkot.' Ellenfelébe akadva aztán így hergelte azt: 'Ki ijed meg egy gyíktól?' Ezt hallván a gyík idegesen ennyit sziszegett: 'Lenyellek téged egyben!'. Ekkor aztán a hatalmas teremtmény támadásba lendült, s hatalmasra tátotta száját. S a férfi pontosan ezt akarta. Nyugodtan feszítette meg íját, s egyenesen a tátogó gyík torkát vette célba. Könnyedén suhant a nyíl s bökte át a gyík torkát, mely holtan zuhant össze."
Most már tudod, mit kell tenned. Futkoss a piramis körül, használd fedezékként azt. A következőt teheted.
Easy / normál fokozaton: Vedd elő a pisztolyt. Fusd körbe a piramist, míg biztos távolságba nem érsz. Lőj el két-három lőszert ellenfeledre és fuss tovább. Ezt addig ismételgesd, míg a gyík el nem kezd bömbölni és nyálat köpni. Ekkor válts puskára, engedd magadhoz közel a gyíkot, és várd meg, míg eltátja a száját. Két torokgyík-lövés megteszi a munkát.
Hard fokozaton: Vedd elő a csövet. Mivel gyorsabb vagy a gyíknál, érd be hátulról. Kb. négyszer suhinthatod meg, mielőtt megfordulna. Fordulj meg te is, és csináld ugyanezt az ellenkező irányba. Addig folytasd, míg a gyík ki nem tátja a száját nyálköpési célzattal. Vedd elő a puskát, a műsor innen ugyanaz, mint fentebb. Csomó lőszert megspórolhatsz így.
metafora: Egy nagy gyík újjászületése és átváltozása, amely az általános iskola egyik tündérmeséjében jelenik meg. |
|
Második számú főellenség: duplacsápú (twinfeeler)
Hol: Silent Hill plaza koszos pincéje Támadás: savköpés Fegyver: kalapács / pisztoly
Viszonylag könnyű főellenség. Mielőtt belemerülsz vad kiirtásába, találd meg a közelben elfekvő vadászpuskát. Ezután pozícionáld magad a veled együtt lezuhant vasrácsra, ahol várd meg, míg a féreg előgyűrűzik. Végy egy éles bal-jobb kanyart, majd fordulj meg, most szemben vagy a csúszómászóval. Addig sebezhető, míg a rácson keresztülcsúszik-mászik, üssed-vágjad-lőjed, míg el nem nyeli a föld. Addig fondorkodsz így, míg rút ellenfeled össze nem kuporodik.
metafora: Alessa szobája egyik rovarának kivetülése. |
|
Harmadik főellenség: molylepke (floatstinger)
Hol: üzleti negyed, háztető Támadás: savköpés, fullánk Fegyver: puska
A duplacsápú érettebb formája. Mérgező gázzal, és farkának mérgező csípésével támad. Nagy köröket téve fuss körbe-körbe a tetőn, míg a lepke célba vesz. Fülelj, hogy meghalld a köpése susogását. Minden köpés után annak újratöltési ideje áll rendelkezésedre, hogy egyszer meglődd a puskával. Azért csak egyszer, mert mérge töltése alatt a teremtmény megpróbál fullánkjával megcsípni. Mozogj el és cselezd ki újra a köpetet, majd ismét lőj bele. Egy kis idő után a lepke megzuhan, hősöd pedig visszatér a rendes Silent Hill-be.
metafora: Alessa szobájának díszítésére használt, egyik rovarfajta képe. |
|
Negyedik főellenség: a démon által megszállt Cybil (possessed Cybil)
Hol: Vidámpark körhinta Támadás: lövés, pisztolysuhintás Fegyver: vadászpuska
A döntésed, hogy megölöd-e Cybilt, vagy sem, meghatározza a játék végét. Ha ki akarod nyírni, 'bad' végződés elnyerése lesz a jutalmad - ez esetben vedd magadhoz a vadászpuskát. Mozogj jobbra és balra, míg Cybil lövöldöz rád. Lövései között lesz időd viszonozni a tüzet. Kb. egy perc alatt kifogy Cybil lőszere, onnantól biztos távolból küldheted őt a halálba.
Ha amellett döntesz, hogy kigyógyítod a lányt és 'good' endingre hajtasz, a birtokodban kell legyen a kórház konyhájában talált műanyag üveg (Plastic Bottle), melyet megtöltöttél ugyanott az igazgatói irodában (Directors Office) talált löttyel. Ha mindez megvan, lépj Cybilhez és öntsd nyakon a kotyvalékkal, aki erre rendbe jön. |
|
Utolsó főellenség #1: Alessa (incubator)
Hol: démonkamra Támadás: ? Fegyver: vadászpuska
Ez egy elég nagy szoba, érdemes kihasználni. Fusd félig körbe, eressz ki kb. öt lövést ellenfeledre, majd iszkolj tova. Alessa, ahhoz képest, hogy főellenség, elég könnyen kinyúlik, kb. egy tucatnyi lövés végez vele.
megjegyzés: Az "inkubátor" név a koraszülött baba részére szolgáló inkubátort jelenti. |
|
Utolsó főellenség #2: gonosz szellem (incubus)
Hol: démonkamra Támadás: villámok Fegyver: vadászpuska
Ez a fentiekben írtakkal egyező szoba, de ezúttal közel kell maradnod ellenfeledhez, körülötte közepes nagyságú köröket teljesítve. Ellenfeled repülni is tud, fegyvered határozottan a vadászfegyver (Rifle) legyen. Addig lótifutizz, míg a boss három villámot ki nem szór, melyek közül egy se találjon el. Ekkor megállsz és beleeresztesz egy kiadós sorozatot. Kb. hat lövés után újratölti a villámjait, tehát fuss tova. Ezt ismételgetve figyelj arra, hogy ne találjon el, mert a villám keményen büntet.
Ellenfeled kb. 5 sorozatot (25-35 találat) követően esik holtan össze. Ha sikerül igazán közel kerülnöd hozzá tüzelés előtt (ekkor Harry majdnem teljesen vízszintesen céloz), a tapasztalat szerint nagyobb kárt teszel benne. Pisztolynál lightosabb fegyverrel nemigen kifizetődő küzdeni, de feltehetőleg kalapáccsal (Hammer) is kinyírható Samael, amennyiben elég közel vagy hozzá, és lefelé sújtasz.
metafora: Dahlia istenképzete szellemi képének megtestesülése. | |