Silent Hill 3
|
A Konami játéka egyértelműen az egyik legnépszerűbb túlélőhorror. Stílusában – és lassan ismertségében is – lassan leszorítja a Resident Evil-t. Míg a Silent Hill lassan kvadrológiává bővült, már a filmes alapokat is letették Hollywoodban. Azonban kétségtelen, hogy a játék menetelése nem volt töretlen siker – nemrég olvastam valahol, hogy ez a sorozat leggyengébb darabja. Hogy miért? Nézzük csak meg ezt egy kicsit közelebbről… |
Történet |
Heather Mason. Mond ez a név bármelyik Silent Hill-esnek valamit? Akinek igen, az tesó. Igen, ő az a kislány, akinek apjaként 4 évvel a harmadik rész előtti első részben túlél(het)tük a borzalmakat. A kislány azóta nagylány lett, de a múltja ugyanúgy kísérti. 17 év távlatából is rémálmok györtik és egy Claudia nevű rejtélyes nő Silent Hill-be hívja, hogy beteljesítse sorsát és megtudja végre ki is ő… Nos, hogy őszinte legyek a történet fantasztikus, tele kisebb-nagyobb fordulatokkal, meglepetésekkel és borzalmakkal. |
|
Silent Hill, avagy a név kötelez: |
Amire a Resident Evil évek óta képtelen volt, a Konami csapata megcsinálta. Komoly erőket fektetett abba, hogy játékaik minden évben a kor színvonalának megfelelően a legtöbbet és a legjobbat nyújtsák, ugyanakkor próbálták megőrízni a hagyományos Silent Hill-ízt. A grafika páratlan a zenei megoldások pedig egyszerűen döbbenetesek. Ez nem is zene, hanem valami ipari csörömpölés és ezen a Szokol-jellegű rádiónk sercegése se sokat javít, gondolom nem nehéz elképzelni, hogy az 5.1-ben hörögve nyakunkba szuszogó lényekkel karonöltve az audió hatás mire képes. Nem véletlenül lett a Silent Hill az ami. Az első időkben a pokolba fogjuk kívánni a Konami teljes gárdáját, mivel a kamera állásához igazodik az irányítás. Mivel ez a kontrol adott esetekben a legrosszabb pillanatokban tud teljesen kifordulni önmagából, biztos nem egyszer csuklott egyik-másik Konamis anyukája. Egyébként nem értem miért nem lehet egy normális kezelést kitalálni – ez egyébként sok egyéb játéknál is probléma. Hál’istennek a hangulat valami olyan páratlan, hogy a kezelés okozta kellemetlenségekért busásan kárpótol… |
|
Durvulás harmadik fokozatban: |
Már X rész óta ugyanabban a városban zajlanak a kalandok mégsem vált sosem unalmassá a játék és a változatosság kedvéért ismét nagyon beteg dögök lepték el az ismert utcákat és házakat. Viszont a szörnyek palettája igen érdekesen alakult! Talán láttam már ijesztőbb megoldásokat is, de a helyzet így sem rossz. Elég komoly rémségek vannak itt mindenhol! Furcsamód nem a szörnyek és az akciók teszik továbbra sem félelmetessé a játékot, sokkalinkább azok a helyzetek, amikor nem kell harcolni. A környezet borzasztó fenyegető kisugárzásától lesz a Silent Hill harmadik része újra zseniális, csakúgy mint az elődei! Ráadásul mindez elfut egy középkategóriás gépen (max a VGA kártyából kell egy combosabb darab)! |
|
Játszd újra, Konami! |
Ma már tudjuk, hogy a Konami nemhogy nem zárta le a harmadik résszel a Silent Hill-sagát, hanem The Room címen a negyedik rész is napvilágot látott, sőt készülget fű alatt az ötödik epizód is. Egy biztos, amíg a minőségből nem engednek, addig nyugodt szívvel ajánlom mindenkinek a Silent Hill-t, mert megbízható anyag, hosszútávú élménnyel… Egyedül az irányítás van elszúrva folyamatosan… |
www.gamestar.hu |