Új modellek
A jövő a Renault szemszögéből.....
Radiance
Az új Radiance a teherautók forradalma. A Renault ebben a modellben mutatta meg, a jövőről való elképzelését.
Mostanáig a kamiongyártásban, a sportosságot, a dizájnt, a lellegzetességet háttérbe szorították a tervezéskor. Csak a praktikusság volt a lényeg. A Renault Radiance tervezésénél figyeltek a sportosságra, a márka jegyeire, a konfortra, stb... Így lett egyedi ez a modell. Én is amikor megláttam, azt hittem, hogy álmodom. Sportosságra utal a kiszélesedő sárhányója, elöl a két nagy légbeömlő nyílás. Az első lámpája, nagyon hasonlít a Renault Clio-jéra, ez is a márka jellegzetességeit erősíti.
A fülke alatt brummogó erőműről nem közölt adatokat a gyár, úgyhogy csak sejthető, hogy a Magnum sorozat valamelyik darabja hajtja a járgányt.
A kormány mérete úgy látszik nem lényeg, mert személyautókban használatos átmérőjűt kell tekergetnie a vezetőnek, ráadásul a váltókar kialakítása, elhelyezése is a jóval kisebb egyterűekhez hasonló.
A fénytechnika mellett sem mehetünk el szó nélkül, ugyanis a szélvédő fölött lévő fekete ablakon át beszűrődő fény nappal gyönyörű világossá teszi a fülkét. Az éjszaka sem kell panaszkodni, a rejtett lámpák az alvórészt és a többi területet nagyon esztétikusan világítják be. A személykocsiknál bőszen alkalmazott touch design, szerepet kapott a fülke tervezésénél. Az érintések finomsága egy teherautónál is fontos, mivel munkahelyként, irodaként és lakóhelyként is szolgál a fülke.
Szokatlan látványt nyújtanak a külső "tükrök". A hagyományos fűthető üveges technikát egy kiálló rúd helyettesíti, ami a képet közvetíti egy méretes belső képernyőre. A Mekra kamerák rendszere nem csak oldalra terjednek ki, hanem hátra is.
Ezt a technikai kavalkádot valószínűleg nem látjuk a következő generációs Magnumon -amit beharangoz a Radiance- de a külső jegyekkel találkozhatunk pár éven belül az utcán a legnagyobb és legerősebb széria Renault-n.
|
9 (2006.03.25.) |
A technikai fejlődés A technikai fejlődés a kamionoknál is érezhető....sőt!!! |
3 (2006.03.21.) |
Kamion tuning Szerény tudásom szerint a mostani típusokat (euro 3) igen is lehet tuningolni . A típusokat eleve úgy adják ki ,hogy van egy kissebb lóerős és egy nagyobb. Szerkezetileg teljesen egyforma , csak az agyába telepített szoftver a változás . pl. egy 430-as R.Magnum és egy 470-es között csak szoftver a változás . Persze a Márkaképviseletnél is kérheted ,hogy emeljék a magasabb kategóriába ......(csak mennyiért? ) Pár cég már komolyan foglalkozik ezekkel a tuning megoldásokkal .Később majd belemélyedek jobban ebbe a témába .
Bandita |
1 (2006.03.18.) |
|