Mivel a 2006-os BMW Sauber felvette Nick Heidfeldet Williamsektől, és 1997 vbt Jacques Villeneuve ött volt Robert Kubica a csapat harmadik vezetőjeként. A csapat, aki tovább használja Saubert, létesítmény, javarészt támogatja azt, hogy alvázszerkezet és szélcsatorna tesztelnek, amíg BMW főhadiszállása Münchenben felelős volt azért, hogy P86 V8 motort épített az újaknak.
Előbbi, amit Petronas Sauber címszponzor megújított, az új csapattal való megállapodásuk egyszerű csapatszponzorként tette Credit Suisse-t . Az új évszakért BMW Sauber bejelentett egy műszaki szövetséget az Intellel miközben azt állította, hogy ez végül BMW úti autókon rendelkezésre álló technológiai javulásokhoz fog vezetni.
Az új egyenruha, amit 2006. január 17-én felfedtek Valenciában, volt a hagyományos BMW kék és fehér egy kevés pirossal.
Jacques Villeneuve egy hetedik helyel szerezte a csapat első pontjait a 2006 malajziai Grand Prixon , Heidfeld későn egy motorhiba miatt az ötödik helyről kiált.
Heidfeld szerezte a csapat első pódiumát az 2006 magyar Grand Prixok Kubica helyettesítette Villeneuve-öt
Kubica szerezte BMW Sauber második pódiumát az megérik az olasz Grand Prixnél miután bejáratott harmadik helyet a verseny legnagyobb része és az számára, hogy a lövészállások első köre alatt röviden vezetett. Heidfeld küzdött a versenyben és alig keresett egy pontot azáltal, hogy végzett, nyolcadika. A csapat ötödik helyét az építő bajnokságában megszilárdította Heidfeld két további pontja az 2006 kínai Grand Prix , és Toyota korai dupla nyugdíjazás az 2006 brazíliai Grand Prix . |