Hajók
Az 1000 hajó, ami Spártából Heléna után indul, különböző módszerekkel készült el. Két valódi, 35 m hosszú, motorhajtású hajó épült Máltán acélból, faborítással, ezeken forgatták le a vízi jeleneteket. "Ha a stáb és a szereplők is fent vannak a fedélzeten a nyílt vízen, egy csomó biztonsági előírásnak kell megfelelni - magyarázza Phelps. - Biztosítani kell a mentőmellényeket és a mentőcsónakokat, ezért ezeknek mind építenünk kellett egy rejtett részleget." A görög flotta partraszállásához 4 hajó épült Mexikóban - 3 teljesen, kettő félig. Mivel ezeknek nem kellett kihajózniuk, csak horgonyozniuk a parton, a hajótest készülhetett fából. A két valódi, vízen használható hajó kivételével a teljes görög armadát, ami több mint ezer hajóval közelíti meg Trója partjait, a Framestore CFC készítette, Európa legnagyobb vizuális effektekkel foglalkozó cége.
|