A főhős nem más, mint Niko Bellic egy kelet-európai bevándorló, aki azért jött Liberty City-be, hogy átadhassa magát az "Amerikai Álomnak", azaz hamburger, kóla, sültkrumpli minden mennyiségben, aztán érelmeszesedés, szívleállás és daruval temetés. A játék 2007-ben játszódik, ám minden eddigi GTA játéknál nagyobb városban kell boldogulnunk.
- A GTA 4-ben a Szabadság-szobrot Boldogság-szobornak hívják.
- New York öt falujából négyet és New Jersey egyes részeit teljes egészében rekreálták a játékban. Broker = Brooklyn, Manhattan = Algonquin, Queens = Dukes, Bronx = Bohan és New Jersey = Alderney. A térkép kisebb, mint a San Andreasban, de sokkal részletesebb. Nem lesznek vidéki és sivatagos területek.
- A járókelők cigarettáznak, könyveket olvasnak, ücsörögnek a padokon, tehát sokkal valóságosabbak, mint a korábbi GTA epizódokban.
- A Rockstar ragaszkodik hozzá, hogy a mostanság leadott trailerben látható grafika nem végleges. Minél közelebb járunk majd a megjelenéshez, annál szebb lesz a játék...
- Niko-t unokatestvére, Roman vette rá, hogy költözzön Liberty City-be, aki saját bevallása szerint élvezi az amerikai álom minden aspektusát. Két gyönyörű hölggyel tengeti a napjait, tizenöt sportkocsija és persze két háztömbnyi pénze van. De valójában hazudott a kuzinjának, hogy kendőzze a kudarcait. Roman lesz az egyetlen ember, akit a kezdetek kezdetén ismerünk majd Liberty City-ben. Míg Niko elég kemény karakter, addig Roman inkább barátságos alaknak mondható. Persze nyakig ül az adósságban és egyre többen kívánják egy építkezés betonalapjába. Romannak mindenképp szüksége van a segítségünkre, annak ellenére, hogy állandó civakodásnak leszünk szem és fültanúi, mivel nélküle már a halakkal társalogna.
- Az X360-on prezentált demo kezdőpályáján Niko épp kuzinja által üzemeltetett brokeri taxiállomáson dekkol. Roman egy lepukkadt épület, zsúfolt asztala mögött üldögél és éli az amerikai álmot. A látványbeli különbségek szembetűnőek. Niko odakolbászol egy homokkő házhoz, berúgja az ajtót, előkapja a pistáját, majd benyomul a hálószobába. Üres, a konyha is, majd a hátsó ajtón távozva egy négyajtós vörös járgányra lel, melynek gyorsan be is veri az ablakát könyökével. Az üveg nagy csörömpölés közepette a földre és az ülésekre hullik, miközben Niko a kilinccsel babrál, majd a megfelelő vezetékeket összeérintve beindítja a motort. A kamera valamivel közelebb van az autóhoz, mint a korábbi GTA játékokban, így több apró részletet figyelhetünk meg a járgányon. Niko kiválasztja a neki tetsző rádióadót, majd a Manhattan-i felüljáró alatt elhúzva a dokkhoz érkezik. Bámulatos látvány tárul elénk, ahogy a várossziluett szép lassan kibontakozik a távolban. Az égen vitorlázó sirályok folyamatosan hallatják hangjukat, a partot pedig folyamatosan ostromolja a hullámverés. Niko előkapja a mobilját, melynek LCD kijelzőjén ugrálhat a telefonkönyv, az üzenetek és a kamera között. A telefonkönyvet választva újabb almenük ugranak elő: városi kapcsolatok, barátok a kikötőben és taxik. Rövid beszélgetést követően tudatja a vonal túlvégén lévő delikvenssel, hogy húzza le a belét a kikötőbe egy rövid csevej erejéig.
- A fizikát és a karaktermozgásokat szépen feltupírozták. Niko minden egyes lépésénél érezhető, hogy mennyi cucc van nála, sőt még a terepviszonyok függvényében is másképp vonszolja magát főhősünk.
- Jelentős szabadságot kapunk a korábbi részekhez képest. Lóghatunk a nekünk szimpatikus karakterekkel, hajthatjuk a lányokat, s csak akkor kell folytatnunk a küldetéseket, ha épp úgy gondoljuk. Számos módja lesz az információ szerzésnek, s állítólag Niko sorsát is magunk formálhatjuk.
- A Rockstar számos ex rendőrrel és bűnügyi szakértővel konzultált, s mint kiderült sokkal nehezebb bűnözőként boldogulni mostanság, mint mondjuk a 80-as, 90-es években. Liberty Cityben hemzsegnek a zsernyákok, így aztán számos letartóztatásnak leszünk szemtanúi és elszenvedői.
- Nem lesznek a hőshöz nem illő járművek, mint rollerek, jetpackek, repülők, hogy minél hihetőbb legyen a környezet. Motorra viszont bármikor felpattanhatunk.
- A Rockstar North-nál végre leesett a tantusz és nem neves színészekkel, inkább a karakterhez illő orgánummal megáldott szinkron"színészekkel" mondatták fel a dialógusokat. Ugyanez vonatkozik a rádióadókra, melyek kiváló, Liberty City-hez illő zenéket fognak játszani, minden mennyiségben.
- A kezdeti töltögetés után nem fogunk LOADING képernyőket kapni. A játék folyamatosan lapátolja fel a DVD-ről a szükséges adatokat, így a bel- és kültéri részek közötti átjárás is zökkenőmentes lesz.
- A játék mindkét változata (PS3 és X360) azonos lesz, azzal az apró különbséggel, hogy az X360-as változathoz lesz exkluzív letölthető, epizód alapú tartalom. A Rockstar több, mint 3 évet töltött a fejlesztéssel és Dan Houser szerint a GTA IV legalább akkora minőségbeli ugrás lesz, mint anno a GTA III. a GTA-hoz képest.
- Lesz többjátékos mód, de ne számítsunk MMO elemekre.
Forrás: Hardwired |