A Reebok története:
1895-ben Joseph
William Foster -tehetséges angol, bostoni futó- elkészíti az első szöges
futócipőjét. Később mühelyét gyártóüzemmé építi át.
1958-ban jelenik meg
először a cipőkön a Reebok név, melyet egy dél-afrikai antilopfajta után nevez
el Foster két unokája.
1979-ben Paul Fireman megszerzi a márka licencét
Észak-Amerikára és ezzel megteremti egy világvállalat alapjait.
1985-ben
részvénytársasággá alakul a Reebok Int.
1990-ben kibővítik a
termékválasztékot a sporttextiliák területére is.
2006-ban a Reebok-ot
megvásásrólja az német Adidas sportóriás.
A kezdetektől fogva a Reebok olyan újdonságokkal állt elő, amelyek
meghatározták az iparág jövőjét.
1. J.W. Foster szögeket tett a
cipőjébe, ezzel megalkotva az első szögestalpú futócipőt.
2. A
Freestyle bevezetésével a Reebok aerobic-őrületet indított el. Kifejlesztette a
Pump-ot, ami azóta is a világ egyetlen tökéletes illeszkedést biztosító
technológiája.
3. A Reebok volt az első sportszermárka, amely
zenészekkel összeállva divatcipőket tervezett.
4. A Reebok volt az
első, amely Amerikában a teljes ligára kiterjedő termékszponzora lett az
NFL-nek, NBA-nek, MLB-nek, és az NHL-nek. 2006 -a fúzió létrejötte- óta az NBA
játékosai Adidas felszerlésben játszanak.
A márka célja:
A sporton, zenén, szórakozáson
keresztűl megérínteni a fiatalokat.
Sport:
A márka hiteles résztvevője a sportoknak,
amelyeket a fiatalok játszanak és néznek.
Zene:
Együtt
dolgozi több neves zenésszel (Jay-Z, 50 Cent, Daddy Yankee, Miri Ben Ari,
Nelly), és sztárral, akik a fiatalok
példaképei.
Szórakozás:
Szinészekkel, komikusokkal,
médiaszereplőkel szerződtek le.
Technológia:
Sok új, és
vakmerő fejlesztés vezet be a márka, ezzel is meggyőzve a fiatalokat a termékek
kényelméről, jó illeszkedéséről, teljesítményéről és stílusságáról.
A továbbiakban is egyedi, izgalmas módon vegyítik a sportot, a zenét, a
szórakozást, és a technológiát.
A legfőbb "fókuszkategóriák" :
- futás
-
kosárlabda
- labdarúgás
- kosárlabda
- aerobic
Forrás: reebok