|
[Későbbi] [3614-3595] [3594-3575] [3574-3555] [3554-3535] [3534-3515] [3514-3495] [3494-3475] [3474-3455] [3454-3435] [3434-3415] [3414-3395] [3394-3375] [3374-3355] [3354-3335] [3334-3315] [3314-3295] [3294-3275] [3274-3255] [3254-3235] [3234-3215] [3214-3195] [3194-3175] [3174-3155] [3154-3135] [3134-3115] [3114-3095] [3094-3075] [3074-3055] [3054-3035] [3034-3015] [3014-2995] [2994-2975] [2974-2955] [2954-2935] [2934-2915] [2914-2895] [2894-2875] [2874-2855] [2854-2835] [2834-2815] [2814-2795] [2794-2775] [2774-2755] [2754-2735] [2734-2715] [2714-2695] [2694-2675] [2674-2655] [Korábbi] [Archívum]
A kilométer azért nagyon gyanus. 13 év alatt 41000 km azt jelenti, hogy egy évben kb 3200 km-est mentek vele! Vagyis egy hónapra lebontva ez 262 km. Ez nagyon nem reális, hacsak nem hobbi autó volt.
Amúgy a próbakörön rossz utakat keress, hogy a futómű állapotát fel tud mérni. Ellenőrizz le mindent, aminek működnie kell. Ablakemelők, ablaktörlők, ablakmosó szívattyúk stb. Nézz a kocsi alá próbakör után nem e csöpög valami. Kérdezd meg, hogy mikor volt vezérműszíj csere, mert elvileg 80 ezer után kell kb. ha az mondja volt akkor a km nem biztos, hogy reális. |
rooli..hmm..tavaly nyaron kerestem egy ilyet a paromnak..ugye akkor az enyem meg megvotl, es nagyon szerette o is, gondoltuk legyen..raakadtam a bordora, 1.05 millioert.. a kilometerora allas nem tunt fel, vagy nem volt jelolve, de tenyleg nagyon megkimeltnek nezett ki a kocsi. szerintem ez ugyanaz a kocsi, a furi csak az, hogy en akkor felhivtam, en no vette fel, mondta hogy a fiae a kocsi, hivjam ot. felhivtam emberunket, tiszta dzsanga hangon aszongya mar eladta a kocsit. oke, nincs tovabb..nezz szet jol.. negyven ezer kilometerrel meg szinte ujnak kell lennie..meg benne van a muanyag szag :)
korrodalasnak nyoma se kellene hogy legyen. ha valami feltunik, idoben, terben, akkor kerdezz batran... auto mindig lesz elado... de egymillioert foleg...
szmorevoutam, akiorulmerbekotottekazablakvezerlomodulokat |
Helló rooli!
Az autó nagyon jó választás! A hibák amikre oda figyelhetsz: álltalában az ajtók alja rosdásodni szokott belülről, a teleszkópos antenna is hamar megadja magát, az első ablakok a tükör mellet karcosodnak a lehúzgálástól, csomagtartó teleszkóp nem a legerősebb fajta.
A benne lévő kilóméter kétlem hogy igaz lenne de ezt ezekből szerintem ki tudod deríteni, ja meg az ülés és kormány kopottsága, fogd meg az anyagot az oldaltámasz aljánál ahol beszálsz, ha nagyon al van vékonyodva az is árulkodó jel lehet.
egyébként meg istenem? ha visszacsavarták az órát nem nagy gáz ha az autó karban volt tartva és minden valóban működik is benne.
Sok sikert hozzá!!!! |
Hello skacok. Most szeretnék vásárolni egy 323f-et eddig két japó kocsim volt(CRX Swift GTi).A tanácsotokat szeretném kérni mit érdemes ezeknél a típusoknál átnézni vásárlás közben? Értem ezalatt a típushibák,vagy mazda betegségek.A karosszérián hol találhaóak korodáltságok,merre nézzem őket? A kiszemeltről csak annyit egy 1997 es 1.5 -ös hihetetlen,de 41000Km-es darab klímás.A napokban megyek le megnézni,de a tulaj nagyon makacs nem akar engedni az árból mivel az autó újszerű állapotban van.Állítólag ő a használtautón hírdette már egy bordó 1050000Ft ér de jelenleg nncs ott hírdetve.Én egy újság cikkben találtam rá.Netán aki ismeri ezt az autót,vagy régebben látta a hírdetést megköszönném ,ha írna.Bocsánat előre is ,ha rosz helyre írtam.De előre is köszönök mindent.
|
Nagyon jól sikerült az év első mazda talija. Még ilyet!
Várom az oklevelet az Activity első helyéért. :)
Köszi Xejbo a szervezést, Xejbo anyunak és Xejbo apunak a segítséget, a mennyei sajtos sütit, és persze a társaságnak a jó hangulatot! |
: D
Már mindent tökéletesen és vlágosan értek. |
Semmi ördöngőséget nem csináltam. A műszer feket kábelét (ami a negatív) az egyik vezetékhez kötöttem (érintettem) , a másikat a (pirost) a másik kábelhez. A műszer amennyiben a polirás nem egyezik akkor egy - jelet rak a mért értékhez. (Természetes nem az számít, hogy feket vagy piros, hanem, hogy a műszerbe ez hová van dugva.) A COM felirat a negatív vagy test ki hogy hívja.
Itt egy kép egy műszerről: |
Na jó, de mihez képet és mit mértél? Egyen, vagy váltóáramot? Ezzel arra lennék kiváncsi, hogy a fejegység, amire mértél, csak a pluszt rángatja e. |
Műszerrel. Bekapcsoltam a rádiót és hagszóró nélkül rámértem. |
Pepe!
A mazdánk hátsó ajtajának akusztikája egy kalap kaki. Innen bármilyen hangszórót használsz, nem fogsz jó hangot kapni, max középmélyeket, közepeket, és középmagasokat. A pluszt hogy mérted ki?
Szmöre!
Az antenna egy 12V os szállal vala vezérelve. Van benne egy relé és két végálláskapcsoló. Ha a relé 1 es állapotában van, akkor a behúzási végálláskapcsoló állitja le a motort, ha a kettes állásában, akkor a kitolt álapotú. Nincs lehetőség a magad általi szabályzásra, illetve nincs nagyon értelme. Az antenna hossza ki van számolva, hogy a rádiójeleket a legjobb mértékben fogja, ha beljebb van x centivel, sokkal roszabb a hatásfoka.
Szerintem békélj meg vele! |
Én a múlt héten vettem 1 pár MAC Audio hangszórót a hátsó ajtókba, mivel a régi, ami mellesleg nem eredeti volt megadta magát.
(Próbáltam a régit korábban javítani, de egy idő után előjött a régi problémája.) Emlékeim szerint a hangszóróra ment egy zöld,
illetve egy kékes zöld kábel, nos műszerrel megmérve a zöld volt emlékeim szerint a negatív.
Egyébként hatalmasat csalódtam a MAC Audióban. A rögzítéshez, adott a négy furat a hangszóró fémkereten, erre illeszkedik a rácsot tartó nagy gyűrű. A probléma az volt, hogy az egyik hangszóró fémfuratai nem a megfelelő helyen voltak emiatt tűreszelővel mind a négy furatot ki kellett reszelnem. Idegőrlő fél óra volt. Nem vagyok egy nagy hangigényes ember, de nem ájultam el a hangjától sem, igaz a fejegységem egy csúcsmodell.
Szóval ezt nem ajálom: www.mac-audio.de/index.php |
Cici, en szuklatkoru vagyok..autoradiot siman bekotok ..antennakitoolast ablakemelo kapcsoloval...ez a gond..ot lab, mit hova? azt szeretnem elerni hogy az antennamm ugy mukodjon mint az ablak..kicsit nyomom, kicsit megy ki..sokat nyomom sokat megy ki..es visszafele ugyanez :)))
nos?
szmore votam |
Autórádiók bekötése, lábkiosztása:
http://elektrotanya.com/?q=hu/autoradiobekotesek |
+1 kis segítség
A kocsiban telepített hangszórókábelről nem mindíg lehet tudni, hogy az melyik ér a pozitív, illetve a negatív.
Megoldás:
Tegyük láthatóvá a hangszórót, vagy a rácson ÓÓVATOSAN dugjunk be egy kis pálcát (nádszálat) úgyelve, hogy ne szoruljon, és a hangszóró membránját ne sértsük meg!
Kapjunk elő egy 1,5V-os ceruzaelemet és érintsük a két ponthoz. Ekkor látható, hogy a membrán kifelé, vagy befelé mozdul el, illetve a kis pálcánk kiugrik e. Ha kifelé mozdul el a membrán, akkor az elemet helyesen kötötttük rá. Jelöljd meg a pozitív vezetéket, mert úgy is el fogod felejteni, hogy melyik volt az... :)
A hangszóró NEM szereti az egyenáramot! Az elemet csak maximum 1-2 másodpercig tartsuk oda. Nagyobb feszültségű elem használata tilos, mert sitty sutty tönkrevágja a hangszórónkat. |
Rengeteg elgépelés van, ezekért sorry!
Hozzáfűzném még azt, hogy azért kell zsugorcsövet használni, mert nem csak esztétikailag sokkal szebb, de a nyári hőségben nem enged el, mint a szigetelőszalag ragasztója.
Ha nincs kék vezeték akkor sincs baj, meg kell keresni az adott szálat.
Kábelek: (A színkódok általában értendők, eltérések lehetnek)
Fix 12V - A rádió memóriájának megtartásához létfonosságú táp, de a teljes áramellátás is ezen a szálon érkezik. Sárga
Kapcsolt 12V - Köthetjük a gyújtásra, ilyenkor csak a slusszkulcs elfordításakor hallgathatjuk a zenét, illetve a kulcsot kiszálláskor kivéve autómatikusan kikapcsol a fejegység, ekkor a benn maradó kénytelen csöndben ülni. Megoldás a kábel fix tápra való kötése. Piros
Test - Tápellátás föld pontja. Köthető a kaszni bármely jól vezető fémpontjához, vagy érkező testkábelhez. Fekete
Hangszórókábelek: 4, vagy 8 kábel párokban általában azonos színnel a hangszóróra futó párok rendelkeznek. A pozitív csikkal van jelölve. (Tök mindegy melyik a pozitív és melyik a negatív, lényeg, hogy minden hangszórón ugyan úgy legyen, különben ellenfázist hallunk, ami tönkreteszi a hangképet és idegesítő is. Lila, Zöld, Szürke, Fehér
Remote szál. Az előbb már kiveséztem. Kék.
Light - Ha a jármű rendelkezik a helyzetjelző felkapcsolását "jelző" kábellel, és a fejegység is fogadja azt, akkor elérhetjük, hogy este az autórádió kijelzője ne égesse ki a retinánk. Narancssárga
Mute. Ha van beépített kihangosítónk, a szükséges esetben a hifit némítja le. (Nemtommillyenszínű)
Ennyi elég.
Sokszor tapasztalhatjuk, hogy ha csak fejegységet haználunk és ez 4 hangszórót hajt, basszusoknál hunyoríthat a kijelző. Ezt a gyári tápkábel alulméretezése, eloxidált kábelek, illetve az elégtelen testelés okozhatja. Célszerű fix tápnak egy nagyobb keresztmetszetű kábelt alkalmazni direkt az akkutól, de a megfelelő biztosíték használata nem előírt, hanem kötelező vazze, mert ha a kábel sérül és testhez ér, simán felizzik és minden meggyújt a környéken.!!!!! |
Antennaprobléma:
Sokszor fordul elő, hogy pl CD-t, MP3-at szeretnénk hallgatni a kocsiban, de a fejegységet bekapcsolva automatikusan előbújik az elektromos antenna.
A megoldás egy kis rejtett kapcsoló. (..amit én személy szerint a fejegység alatti tárolórekesz hátsó felületére szereltem. Ugyan itt található az alvázneon és a strobi kapcsolója is. Ezt találja meg a rendőr... :):) )
Bekötés: Szabvány szerint a fejegységből kijövő kék színű kábel a "remote" szál. A fejegységünk bekapcsolásakot 12V jelenik meg rajta, de nem terhelhető, csak kapcsolásra szolgál. Ha ezt a szálat egy kapcsolóval megszakítjuk, elérjük, hogy csak kívánt esetben erektáljon rádióegségünk eleme.
Figyelem! Ha a járműben külön erősítő is van, bonyolultabb a dolgunk, mert ugyan ezt a kimenetet használják általában az ők is, önmaguk be/ki kapcsolására. Ha jól megszakítjuk, lehet, hogy naagy kuss lészen.. Ekkor Célszerű egy külön erősítő remote szálat hátrahúzni, de vigyázat. Minnél többb kábel van a kocsiban az audio rendszeren, annál több esélyünk van, hogy valami nemkívánatos zajt szed össze.
(Ha barkácsolunk, ügyeljünk a kábelek alapos szigetelésére, lehetőleg zsugorcsővel, mert az esetleges rövidzárak súlyosan károsíthatják a berendezéseinket, roszabb esetben tüzet is okozhatnak!!!) |
Hali mki!
Szmore:Nekem egy haver csinálta meg az antennám,hogy ne mászkáljon szegénykém csak,ha akarom.
Én nem értek az ilyen elektronikához,de ő csak egy kapcsolót tett be,aztán arra kötötte valahogy oszt jó!.Biztosan nem, nagy valami mert a srác is csak hobbi szinten csinálgat ezt-azt,mégis sikerült neki is ből.
Ja:
Valaki aki volt már a Szelidi-Tónál írjon már valamit a körülményekről,szálláslehetőségekről stb.Lehet párommal el kéne idén menni..ha összejönne egy kis szabadidő
Azért jó tudni,hogy az Egyetlenemen kívül van más hölgyemény is aki így szereti ezt a típust...
Jerico voltam akireegykicsitrájöttazírhatnékígyhátírtegykicsit.
Béke!
|
Köszi Szmore!mI
Miért kell Laci szemét száját befogni?
Most a deviltuningnál 39100ft! Ha vki tud olcsobban az szoljon!!!
Nekem 215/40R16 van a felnin!
Ha minden igaz akkor MarCo-val találkozom a hétvégén és megyek egy kört a kocsijával, neki is APEX van alatta! Akkor meglátom mennyire kemény a cucc!
Ilyen árlistát kaptam a rugókra:
FK 35-40mm 27.900.- ft
TA-Technix 40/40 vagy 60/60mm 37.900.- ft
Merwede 40/40 vagy 60/60mm 38.900.- ft
Weitec 40/30mm 44.900.- ft
Az APEX meg 39100 Ft mint irtam!
Az FK nekem nem szimpi, a többi meg nem annyival olcsóbb hogy érdemes lenne olyat venni az APEX helyett! |
gyerekek, baj van..mukodik az elektromos antenna..ennel idegesitobb szerkezetet eletemben nem lattam :))) valaki, valakik, szerintem Tom koztuk volt, mukodott egy kapcsolot, ami mozogtatta az antennat, de csak amikor kellett. kerdes... ha egy hatso ablakemelo kapcsolot kotok az antenna vezerlo szalra, akkor az fogja nekem mozogtatni ki-be, addig amig en akarom? vagy b@szik bele hat lab magasrol, hogy megalljon ha elengedem a gombot...
Tooooooooooooooooooom,...Ciciiiiiiiiiiiiii :)))
szmore voutam, indexekkicserelveablaktorlokujakpedalokbeszerelve
|
homm, apex -40-em van a feherben, a piros meg szuz :)
laci szemit szajat fogjatok be, deviltuningos cucc, 37000 volt plusz posta valami 2000 korul. neem tom, nem emlekszem, nem en vettem at :) 4 nap alatt megjott, nem volt gond, balazsek ha tudnak segitenek.
13-as 15-os felnivel hasznaltam, a kerekatlo ugyanaz mindket esetben. stabilabb, mindent vero uttartas, kanyarokban 60as tablanal sima 90, feszitett kanyarvetellel 100, de akkor mar kapaszkodsz a kormanyban...javallom hozza a legalabb 195-os gumikat, merevitett oldalfallal. villamossin kotelezo 60, ha nincs tetoablak ennel nagyobb sebessegnel megcsinalod, plusz vigyazni a padkakra. ha ovatosan szembe allsz a szegelykovekkel, akkor atlagos magassagnal rafer a spojler a kore, ha feloldalasan allsz, akkor veszelyben az olajtekno, es a katalizator. gyakori dolog az elso kerekek mogotti sarfogok foldet erese, a surolo hang idegesito, de ennyit meger a dolog. csak olyan helyen marja rola a festeket az aszfalt ahol amugy se latod. a kocsi alatt meg ne maszkaljal inkabb uljel benne :D
lexivesebben minden autoba beletennem a sportrugo keszletet, most azon morfondirozok, hogy a pirosba teljes- allithato futomu keruljon. meglatjuk.
ami sima rugo, arra aszongyak a gyarinal 30%kal kemenyebb. oszt punktum. razni raz. ez is igaz. jobban mint a gyari rugok. nem tom hogy epp 30%kal raz jobban, de erezheto. a vezetesi elmeny szinten... az audik mindig szivnak :))))
en nem merek senkinek otletet adni, hogy mit vegyen... ta technics, fk auto, van beloluk annyi mint a szemet. az anglusoknal mindenki spax-ot tesz bele... az apex viszont apex..
ha valamire extran kivancsi vagy szooolj...
szmore voutam, folottebb almos
|
[Későbbi] [3614-3595] [3594-3575] [3574-3555] [3554-3535] [3534-3515] [3514-3495] [3494-3475] [3474-3455] [3454-3435] [3434-3415] [3414-3395] [3394-3375] [3374-3355] [3354-3335] [3334-3315] [3314-3295] [3294-3275] [3274-3255] [3254-3235] [3234-3215] [3214-3195] [3194-3175] [3174-3155] [3154-3135] [3134-3115] [3114-3095] [3094-3075] [3074-3055] [3054-3035] [3034-3015] [3014-2995] [2994-2975] [2974-2955] [2954-2935] [2934-2915] [2914-2895] [2894-2875] [2874-2855] [2854-2835] [2834-2815] [2814-2795] [2794-2775] [2774-2755] [2754-2735] [2734-2715] [2714-2695] [2694-2675] [2674-2655] [Korábbi] [Archívum]
| |