Volkswagen Beetle RSi
A 2000-es Genfi Autószalonon a Volkswagen a megújult Sharan mellett a New Beetle alapjaira épített Beetle RSi tanulmánnyal vonzotta a közönséget. A tavalyi Detroiti szalonon elsőként bemutatott RSi-t még tovább fejlesztették a wolfsburgi mérnökök, ennek eredményeképpen született meg az idei változat.
A Beetle RSi tervezésénél a lehető legtöbbet, legsportosabbat hozták ki az újkori Bogár bumfordi, gömbölyű retro-formájából. A metál-ezüst színű tanulmány a tavalyihoz képest 80 mm-rel szélesebb, továbbá módosult az orr- és farkiképzés. A Beetle RSi megkapta a Beetle Cup kupasorozatban induló modellek nagyobb levegőbeömlős első lökhárítóit, hátulját a hatalmas szárny mellett a dupla krómozott kipufogóvég és a kiegészítő tetőspoiler határozza meg.
Az erőteljes külsőhöz nyomatékos motor párosul. A 3,2 literes V6-os motor azon a 2,8 literes V6-oson alapul, amellyel a Beetle Cup sorozat Bogarai is futnak. A hathengerest sportkocsikhoz illő, műszerfalra helyezett indítógomb kelti életre. A 225 lóerős, hengerenként négyszelepes motor 6,4 másodperc alatt gyorsítja fel az RSi-t nulláról 100 km/órás tempóra, végsebessége 220 km/h feletti. A hatfokozatú váltó a megemelt középkonzolon található kis alumínium váltókarral kapcsolgatható, az erőt a Volkswagen 4MOTION összkerékhajtása viszi át a négy kerékre.
Motor: V6-os benzines, hengerenként négyszelepes Hengerűrtartalom: 3200 ccm Teljesítmény: 165 kW (225 LE) 6200 1/min Nyomaték: 317 Nm - 3200 1/min Gyorsulás 0-100 km/h: 6,4 s Végsebesség: 224 km/h Erőátvitel: 4MOTION összkerékhajtás, 6 sebességes kézi váltó Fék: hűtött tárcsafékek elöl-hátul, ABS, fékerő-elosztó Kerekek: 9 J x 18 ET 10 Gumiabroncsok: 235/40 ZR 18
|
A Beetle RSi felfüggesztését a motor teljesítményéhez hangolták. A 18 colos alumínium keréktárcsák a Beetle Cup-ból ismerősek, az ezekre kerülő 235/40 ZR 18-as gumiabroncsok kiváló úttartást biztosítanak.
Az utastérben fekete, trópusi narancs és ezüst színek dominálnak, ezek kiváló minőségű anyagokkal, Alcantara bőr kárpitozással párosulnak. Polírozott alumínium fokozza a sportos hangulatot a pedálokon, ablakemelőkön, és a műszerfal egyes elemein. A Recaro sportülések kiváló oldaltartást adnak, hátsó részük ezüstszínű. A rádió kezelőszerveit a műszerfalon találjuk, a rádiót viszont hátulra helyezték. A Volkswagen egy kisebb széria legyártását tervezi a Beetle RSi modellből.
|