Gyöngyösi Sportiskola '99
Ligabajnokság 2009/2010
 
Ligabajnokság csapatai
 
Regionális utánpótlás bajnokság 2009/2010
 
Menü
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Ligabajnokság 2008/2009
 
Link ajánló
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Felmérés

2008. október

 
Szavazás
Lezárt szavazások
 
Számláló
Indulás: 2008-01-31
 
Pontos idő
 
Mindenki figyelmébe!!!

A 10-11 éves életkort joggal nevezik az „igazi gyermekkornak”. Ebben az életkorban éri el a gyermek a fejlődésének azt a fokát, amely úgy tűnik pontosan fedi azt az elképzelésünket, mit is jelent jellegzetes és tipikus módon „gyermeknek lenni”. A fejlődésnek ebben a szakaszában válik „tökéletessé” testileg, lelkileg egyaránt a gyermeki személyiség. A gyermeki személyiség harmonizálódása a testiekben is feltűnő módon jelentkezik. A testalkat az arányosság igen magas fokát éri el. A megfelelő nyúlási fázis harmonizálatlan propocionáltságát felváltja az a kiegyensúlyozottság. A gyermekek képesek a testük mozgását helyesen irányítani, koordinálni.

A 10-11 éves gyermek labdarúgók képzésének fő célkitűzései:

  • Ez az életkor a legalkalmasabb a technikai készségek elsajátítására, tanulására.
  • A gyerekek törekedjenek a labdarúgó technikai elemek elsajátítására és minél jobb kivitelezésére.
  • Változó játékhelyzetekben történjen a gyakorlás.
  • A 7:7 elleni un. kettős rombusz felállási formát ajánljuk.
  • A játékosok számának növelése automatikusan több átadási lehetőséget kínál.
  • A megnövelt játéktér megköveteli az átadások különböző típusainak az ismeretét.
Fellállási forma: 1–3–3–1, ill. kettős rombusz;



A gyermeklabdarúgás esetében különösen nagy hangsúlyt kell kapnia a nevelésnek, amely nem annyira a teljesítőképesség maximális fokozására irányul, hanem elsősorban a személyiségfejlesztésre. Ezért a fiatalokkal foglalkozó edzőnek tudatos, széles körű és alapos nevelőmunkát kell végeznie. Ez feltétlenül megköveteli a megfelelő pedagógiai felkészültséget. Míg a képzés elsősorban az egyesületekben, edzéseken történi, az utánpótlás korú labdarúgókat a nevelés szempontjából számos más területen is érik különböző hatások.

A mérkőzések szerepe a gyermeklabdarúgásban

A gyereklabdarúgásban a mérkőzéseken és a tornákon való szereplés gyakran okoz konfliktust a szülők, edzők és gyerekek között.


Mi a cél, mi a siker?

A felnőtt versenysportban a cél egyértelmű: a mérkőzésen való legjobb eredmény elérése. Ott, ha nyer a csapat, akkor, eredményes, sikeres (a csapat és az edző), ha veszít, akkor nem az.

Az utánpótlás nevelésben a cél a képzés és a nevelés.
Ha a gyermek az adottságához mérten jól fejlődik (technikailag, fizikailag, pszichésen) akkor sikeres, eredményes az edző, a képzés. Ha nem fejlődik annyira, mint ami az adottságából (tehetségéből) kitelne akkor rossz.

Hazánkban gyakran fordítva gondolkodnak.        
A gyerekeket csak versenyeztetik (a magyar gyerekcsapatok végigverik a világot!), sokszor a képzés rovására is. És később, amikor előjönnek a technikai hiányosságok, amikor kiderül, hogy elmaradt a képzés, és még a mentalitása is rossz a játékosnak (önbizalom nélküli, kudarckerülő típusok), akkor a felnőtteket képezni és nevelni próbálják.
Jelenleg nincs is eredményes felnőtt labdarúgásunk!

A mérkőzés

A mérkőzés gyermekkorban csak eszköz a képzésben, melyben a gyerekek játékélményhez jutnak és gyakorolnak, a mérkőzés hangulatához szoknak stb. Nem a mérkőzés eredménye határozza meg a gyermek értékelését:

Lehet, hogy nyer a csapat, mégis mi edzők úgy látjuk, hogy egy gyermek nem fejlődik megfelelően.
Lehet, hogy veszít a csapat, mégis látjuk, hogy valaki nagyon jól teljesített.
A gyermeklabdarúgásban (12 éve korig) az állandó stresszes versenyhelyzet, a túl sok „tétmeccs”, a sorozatos elvárások közvetítése a gyerekek felé, csak a számszerű eredmény hajhászása durva hiba – ami az évek alatt károsan hat a gyermek testi és lelki fejlődésére.

Miért lehet csalóka a mérkőzésen a számszerű eredmény? Mitől függhet egy gyerek meccs eredménye?

  • A csapatunkat alkotó gyerekek adottságától, képzettségi szintjétől és motivációjától.

Ez világos, és sok mindent eldönt.

  • Az ellenfél csapatának erősségétől.

A gyereklabdarúgásban nincsenek a csapatok osztályba sorolva, mint a felnőtt labdarúgásban (NBI., NBII, stb. ) Óhatatlanul más szinten lévő nagy tudás különbségű gyerekek és csapatok találkoznak. Azt is látnunk kell, hogy kik ellen, milyen erős csapat ellen nyertünk vagy veszítettünk. Többet lehet tanulni egy országosan is erős vidéki torna „kudarcából”, mint egy kis Mikulás Kupa „diadalából” (Ne csak azt lássuk, hogy felemeltünk-e egy súlyt vagy nem, hanem azt is, hogy hány kiló volt a súlyzórúdra rátéve.)

  • Egyetlen játékos kvalitásától.

Egy ügyes, vagy csak egy „nagydarab”, nagyot lövő játékos el tud dönteni egy meccset. De ettől még egyik játékosunk sem lesz kevesebb.

  • Egy játékos vagy egy csapat biológiai korától.

A gyerekeknél a naptári és a biológiai életkor (magasság, testsúly, láberő) között évek lehetnek. Egy fejlettebb gyerek most eldönt egy meccset, de a később érők majd (évek alatt) behozzák a testi hátrányukat.

  • Az edző cserélésétől.

Az utánpótlásedző, nem feltétlenül azért cserél, mert úgy tudja megnyerni a meccset, hanem azért mert sok gyereknek próbál játéklehetőséget biztosítani még akkor is, ha ez az eredmény rovására megy! Az edző a mérkőzéseken nem az eredményességet helyezi előtérbe, hanem a képzést (aminek része, eszköze a mérkőzés), és sok gyereket játszat még akkor is, ha emiatt a csapat nem annyira „eredményes”.

  • Az edző könyörtelenségétől

A magát keménykezűnek valló „edző” (aki az első hiba után üvöltve lehozza a játékosát) ordibálással, fenyegetéssel, megfélemlítéssel 5-10 % teljesítményt még kiverhet a gyerekből egy meccsen, de hosszú távon az ilyen gyerek súlyos lelki sérüléseket szenved, és soha nem lesz kreatív, önbizalommal teli játékos. Az ilyen „edzők” nem pedagógusok és súlyos károkat okoznak a labdarúgásunknak, mert gyáva, idegileg labilis „alibi” („csak nehogy hibázzak”) játékosokat nevelnek csak, akiknek egyetlen motivációjuk az edzőtől való félelmük.

  • A képzés rovására történő erőltetett mérkőzésre készüléstől.

Ha a gyerekeket túl korán egy posztra neveljük, ha csak a kezdő csapatot menedzseljük edzésen , ha edzésen csak a legjobb három gyerekkel taktikai variációkat gyakorlunk (szabadrúgás, szöglet kombinációk), akkor rövid távon, a hétvégi meccsen eredményesebbek leszünk, de hosszútávon (képzés háttérbe szorulása miatt) hátrányba kerülhetnek a gyermekek.

Amiért nyer, vagy veszít a csapat azért még senki sem lesz ügyesebb vagy ügyetlenebb játékos. Ne feledjük: Egy gyermeknek a fejlődése nem a csapat eredményén múlik.

Kell a sikerélmény

A gyerekeknek is kell a sikerélmény, mert az egy pozitív megerősítést ad nekik, abból merítik a további lelkesedésüket, motivációjukat. De azt, hogy mit élhetnek meg sikerként, és mit kudarcként azt nagyban mi felnőttek (edzők és szülők) közvetítjük feléjük. A gyerekek, és persze mi edzők is szeretünk nyerni, és győzni is akarunk a mérkőzésen, de nem mindenáron, mert nem ez a végső cél! Nem (csak) a meccs megnyerése a siker, hanem az (is) ha a gyerek az adottságaihoz mérten egyénileg fejlődik!

A mérkőzésen, ne csak a számszerű végeredményt, fogadják el sikernek. Dicsérjenek meg, egy meccsen bemutatott szép lövést, védést, átadást, egy „nagy” ellenfél kicselezését stb.
Ne csak egy kérdésük legyen meccs után: Nyertetek vagy vesztettetek? Ez a „nyomás” még minket, edzőket is rossz irányba terel. Lássák az egyéni teljesítményt, hangsúlyozzák a játék örömét, élményét.

Ne terheljék a gyermekeket lelkileg: („most aztán nyernetek kell!” , „hát még ezeket a hurkákat sem tudtátok megverni?, „szedd már össze magad kisfiam!” „már megint milyen béna voltál”, „miért nem hajtasz jobban?” „a pályán vagánykodtál volna!” stb. stb.)
Ne hozzák be a felnőtt labdarúgás elkeserítő lelátói hangulatát a gyerekek közé.
Ne foglalkozzanak a játékvezető ítéleteivel, hibáival, mert ez átragad a gyerekekre is, és később ők is mindig másban keresik majd a kudarc okát, és nem magukban.
Ismerjék el, eredménynek az edzésen való fejlődést: egy megtanult cselt, labdaátvételt, egy sportszerű gesztust stb., mert ekkor a gyerek sikerélményhez jut!

 

Az Atalanta utánpótlásképzése:

 

A kiválasztás szempontjai:

1. Legfontosabb a tehetség, a játékintelligencia.
2. Az akarati tényezők, a labdarúgás iránti alázat és a szorgalom.
Az anatómiai felépítés döntően csak a kapusok, középhátvéd esetében lényeges.

3. Az esetleges technikai hiányosságok fejlesztését, pótlását és a fizikális képzést a későbbiekben a befektetett munka során adják meg a játékosoknak.

A kiválasztás aprólékos: többször megnézik a leigazolni kívánt gyermeket (játékost). A kiválasztás hatékonyságát jól jellemző adat: a képzésbe bekerülő gyerekek 85-90%-a eljut az ifi korosztályig!

Képzési elvek:

16 éves korig az egyéni képzés a legfontosabb. A technikai elemek elsajátítása, fejlesztése mellett a csapat taktikáját, hadrendjét 11 éves kortól fokozatosan építik fel. Az atlétikus képzés 12 éves kortól kerül előtérbe. A koordináció fejlesztése valamennyi korosztály képzési programjában kiemelt helyen szerepel.

Egységes elvek a csapatépítésben:

Posztok meghatározása: labdabiztonság – labdaérzék – technikai virtuozitás.

Támadás-felépítés: kisjátékokon keresztül, pl. nem kirúgással hozzák játékba a labdát, hanem a labdakihozatalt erősítik.

Az 1998-as csapatnál összesen 4 edző dolgozik 15 játékossal.

 

Utánpótlásképzés Kaiserslauternben

Hány játékos van a keretben? Hogyan választják ki a fiatalokat?

A mi csapatunkban 20 játékos van, akikből idén 15 kerül majd be a jövő évi U16-os keretbe. (A Német Labdarúgó Szövetség előírása szerint húsznál több játékos első osztályú klubnál egy évfolyamban nem lehet. Szerk.).

Még nincs hozzászólás.
 
Edzések
Hétfő 16:00 - 17:30 Energia pálya
Kedd 16:00 - 17:30 Energia pálya
Péntek 16:00 - 17:30 GYAK pálya

 
Kupák

3. Cordial Cup

VÁLTOZÁS!!!

A Grundball helyett a Goldball az ellenfelünk a csoportkörben.

A csoportunk:

Békéscsabai UFC

Goldball '94 FC

Szigetszntmiklós TK

GYSI

Teljes sorsolás

Kalapok

Szabályok


Karnevál kupa

Debrecen, 2009. 08. 07. - 09.

 FOTÓK

egy része

Helyezések:

1999. VII. hely

4 győzelem, 1 döntetlen, 1 vereség

Végeredmény
1
Olasz Focisuli P.
2
Interstar Sibiu
3
Olasz Focisuli F.
4
Fair Play
5
FC UTA Arad
6
CFR 1907 Cluj B
7
Gyöngyösi SI
8
Atletico Arad
9
CSS Gloria Arad
10
Loki Focisuli
11
KMF Sabacium
12
Püspökladány SE
13
CFR 1907 Cluj A
14
Kazincbarcika

 Részletes eredmények

2000. VII. hely

2002. IV. hely 


A 3G Focitábort egy nagyon színvonalas Strandfoci tornával zárták a gyerekek, melyről a www.strandfoci.hu, és képekben a www.nb1.hu oldal is beszámolt!


I. JAKO CUP - Gyöngyös

2009. 06. 20-21.

Baranyi Imi fotói

FOTÓK

Belkovics Krisztián (Cokekris) jóvoltából ismét csodálatos képek készültek.

Sehol máshol, HEOL!

Sehol máshol, HEOL!

Végeredmény

1. GYSI fehér

2. Goldball

3. GYSI piros

4. Brusno (szlovák)

5. Honvéd

6. Jászberény

7. Tura

8. DVTK

A torna gólkirálya: Horváth Kevin - Goldball

A torna legjobb  védője: Erik Kelemen - Brusno

A torna legjobb mezőnyjátékosa: Baranyi Máté - GYSI piros

A torna legjobb kapusa: Tóth Norbert - GYSI fehér

 

 
Naptár
2024. Április
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
<<   >>
 
AKTUÁLIS

Új fotóalbumok:

2008 Szilveszter

Karnevál kupa 2008

Főnixgold kupa 2009

Karácsony kupa 2008

Farsang kupa 2009

Futsal bemutató


 

Az oldal Mozilla Firefox böngészőre és 1024*768 felbontásra optimalizálva.


Ezt esszük, hogy legyen energiánk!

Ezt isszuk, de nem csak akkor, amikor meccset játszunk!

 
Indulók
 
Vicces videók
 

Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal