F1-FC
Hányan vagyunk jelenleg
hit counters
 
Főmenü

Főoldal
F1-es hírek
F1-es videók
F1-es naptár
A versenyzőkről
A csapatokról
Fórum
Itt hirdess!!
Írj nekem!
Viccek
Forma1-es játék letöltések (ÚJ!!)
Támogasd az oldalt!
Honlaptérkép

 
F1-es képek

2005
2006
2007
2008
2009
2010

 
A versenypályákról egyenként

Idei futamok:

Ausztál GP
Maláj GP
Kínai GP
Bahrain-i GP
Spanyol GP
Monaco-i GP
Török GP
Brit GP
Német GP
Magyar GP
Európa GP
Belga GP
Olasz GP
Szingapúri GP
Japán GP
Brazil GP
Abu Dhabi GP


Nem idei futamok:

Amerika-i GP
Német GP
San Marino-i GP
Kanada-i GP
Francia GP

 
Link ajánló
 
Hányan voltunk:
Indulás: 2005-01-29
 
Ez legyen a kezdőlapom

Beállítás kezdőlapnak

 
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
G-mail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Pont versenyek

Az Egyéni VB (katt a versenyzőkre):

Hely Név Pont
1.

Fernando Alonso

246p
2.

Mark Webber 

238p
3.

Sebastian Vettel 

231p

4.

Lewis Hamilton 

222p
5.

Jenson Button

199p
6.

Felipe Massa

143p
7.

Nico Rosberg 

130p
8.

Robert Kubica

126p
9.
Michael Schumacher 72p
10.

Rubens Barrichello

47p
11.

Adrian Sutil

47p
12.

Kamui Kobayashi

32p
13.

Nico Hülkemberg

22p
14.

Vitantonio Liuzzi

21p
15.
Vitalij Petrov 19p
16.

Sébastien Buemi

8p
17.
Pedro de la Rosa 6p
18.
Nick Heidfeld
6p
19.
Jaime Alguersuari 3p
20.
Heikki Kovalainen 0p
21.
Timo Glock 0p
22.
Bruno Senna 0p
23.

Jarno Trulli

0p
24.
Lucas di Grassi 0p

 

A Konstruktörői VB (katt a csapatokra):

 

Hely Név Pont
1.

Red Bull

469p
2. McLaren 421p
3.

Ferrari 

389p
4. Mercedes GP  202p
5.

Renault

145p
6.

Williams

69p
7.

Force India

68p
8.

BMW-Sauber

44p
9.

Toro Rosso

11p
10.

Virgin

0p
11. Lotus 0p
12. Hispánia GP 0p

A 2006-os év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2007-os év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2008-as év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2009-es év egyéni és konstruktőrői pontversenye

 
Szavazz!
Felmérés:
Milyen az oldal?

Király
Elmegy
Rossz
 
Speciális 3.
 
My stat

 
Látogatói adatok
 
Forma1-es Hírek (F1hírek.hu)
Forma1-es Hírek (F1hírek.hu) : A BMW kettős győzelemmel lett úrrá a kanadai tébolyon

A BMW kettős győzelemmel lett úrrá a kanadai tébolyon

Bálint  2008.06.08. 21:42

Kanadában a jelek szerint nem lehet unalmas F1-es futamot rendezni! A tavalyi káosz után ezúttal is tetőfokára hágott az izgalom, rengeteg megcsúszás, és Hamilton figyelmetlensége is komolyan befolyásolta a végeredményt. Az viszont elvitathatatlan, a BMW Sauber már régóta megérdemelte ezt a sikert.

A Kanadai Nagydíjat tehát Robert Kubica nyerte, aki tavaly itt Montrealban horrorisztikus balestet élt túl, mögötte pedig csapattársát, Nick Heidfeldet intették le. Ez volt a BMW Sauber első győzelme, ami kapásból dupla lett. A dobogó 3. fokára David Coulthard állhatott fel.

Száraz időben sorakozott fel a mezőny a rajtrácsra - tisztelet a kivételnek, Vettel és Button a bokszutcából indult -, de a mogorva felhők, és az erős szél is jelezte, hogy a későbbiek folyamán valóban megérkezhet a meteorológusok által "beígért" eső.

Az időmérő után a többség által élesen kritizált pálya a rajtig megújult, a kritikus 10-es kanyar, és még több más pont is új aszfaltborítást kapott.

A rajt az idei év egyik legsimább startja volt, senki nem koccant neki senkinek, a túlzott óvatoskodás tehát meghozta az eredményét.

Az élen
Lewis Hamilton megtartotta első helyét, és bár Räikkönen bepróbálkozott Kubica mellett, a lengyel is tartotta a 2. pozíciót. Kicsit hátrébb Nico Rosberg rajtolt remekül, a fiatal német az első kanyarkombinációban megelőzte Fernando Alonsót.

Ezt követően kezdetét vette a nem túl látványos vonatozás. Az élen Hamilton egyre nagyobb előnnyel vezetett Kubica előtt, de a BMW Sauber mögött is csak tisztes távolban haladt Räikkönen.

A trió mögött jobban összerázódott a mezőny, ez pedig néhány unaloműző jelenetet eredményezett. A mezőny talán két legnagyobb nyomás alatt lévő pilótája gondoskodott arról, hogy a sorrend ha csak minimálisan is, de változzon. Nick Heidfeld ránézésre is nagyon agresszíven vezetett,
Nelsinho Piquet pedig a Toyota duójának legyűrésével hívta fel magára a figyelmet.

Ekkor azonban egy teljesen ártalmatlannak látszó szituációnak - ha nem is közvetlenül - komoly következményei lettek.
Adrian Sutil autója valamiféle műszaki probléma miatt csendesen megállt a pálya szélén a 12. körben. Ezzel valójában nem is lett volna probléma, de mivel a pályamunkások nem tudták kiemelni a Force Indiát, és az szép lassan elkezdett égni a hirtelen megszűnő menetszél miatt, pályára küldték a biztonsági autót.

A mezőny összerázódott tehát, Hamilton jó 6 másodperces előnyét bukta el, de kicsit később ennél is többet. Amikor ugyanis bokszutcába már tankolás céljából is be lehetett hajtani az első öt helyezett pilóta egyből be is hajtott. Hamilton, Kubica, Räikkönen, Rosberg és Alonso állt ki tehát egyszerre.

A bokszutca kijáratában azonban még piros volt a lámpa, de ezt nem mindenki érzékelte. A szervizeléssel leghamarabb végző Kubica és Räikkönen még lefékezett a kijáratban, ám Lewis Hamilton későn eszmélt, és hátulról felöklelte Räikkönent. A vb-pontverseny éllovasai számára ekkor véget ért a Kanadai Nagydíj, hiszen a
Ferrari és a McLaren is üzemképtelen lett. A Hamiltonba belecsúszó Rosberg orrkúpcsere után folytathatta.

Miután a biztonsági autó elhagyta a pályát, a sorrend teljesen a feje tetejére állt. A korábbi élmezőny két talpon maradó képviselője, Kubica és Alonso a középmezőnybe esett vissza, a 10. és 11. helyre. Azonban az előttük haladók még nem voltak kint kerékcserén, így ez a sorrend nem volt reális. Az élen Nick Heidfeld zavartalanul száguldhatott, és akkora előnyre tett szert, hogy márkatársa elé térhetett vissza, ezzel pedig valójában megőrizte első helyét, hiszen a hátralévő 40 körre elegendő üzemanyagot kapott.

A német éppen Kubica és Alonso elő tért vissza, akik ugye még a biztonsági autós fázisban voltak kint szervizelni. A német a nehéz autóval nem sokat kekeckedett csapattársával, de Alonsót már nem engedte el, a spanyol beragadt a BMW mögé.

Időközben szép sorjában azok is érkeztek a bokszutcába, akik eddig még nem voltak tankolni, így kialakult a valós sorrend, ami így festett: Kubica, Heidfeld, Alonso, Coulthard, Barrichello és Kovalainen. Ez azonban gyorsan megváltozott, ugyanis Alonso kiszállt a versenyből. A kétszeres világbajnok váltója Heidfeld mögött megadta magát, és a
Renault a falnak csapódott - ezzel valószínűleg egy dobogós helyezés lett oda. Alonso azonban annyit még ki tudott csiholni az R28-ból, hogy leguruljon az aszfaltról, így a versenyben maradtakat megkímélte attól, hogy a safety car bejöjjön eléjük.

A bokszutcában újabb érdekes jelent játszódott le,
Nakadzsima Kazuki ugyanis leszakadt orrkúppal igyekezett befelé, de a Williams maga alá gyűrte a légterelőt, így irányíthatatlanul a bokszutcát a pályától elválasztó falnak ütközött.

22 körrel a futam vége előtt Kubica érkezett második és egyben utolsó tankolással egybekötött kerékcseréjére. A lengyel a rövid látogatás után az élre állt vissza, csapattársa, Heidfeld elé. Még bőven volt hátra, de az első BMW-győzelem ott volt a küszöbön, sőt, a duplázásra is nagy volt az esély.

Massa közben remek helyzetfelismerő képességéről tett tanúbizonyságot, amikor az előtte egymással tusakodó Kovalainent és Barrichellót egyszerre hagyta faképnél. A brazil örömét tovább növelhette, hogy értékes pontokért folyta a csata, a ferraris így már 4. lett - egészen addig, amíg ki nem állt tankolni.

Kubica vezető helyét senki nem veszélyeztette, csapata is csak annyit kért tőle, hogy hozza haza ezt a győzelmet. Heidfeldre David Coulthard (!) jelentett volna veszélyt, ám a skót rontott, és bár pozíciót nem vesztett, de hátránya megnőtt a BMW-ssel szemben.

A 4-5. helyen a Toyota duója haladt, akiket Barrichello ajándékozott meg ezekkel a helyezésekkel, a brazil ugyanis elvétette az egyik kanyart. A rutinos hondás pilótát később Massa is legyűrte, az utolsó pontot pedig Sebastian Vettel birtokolta néhány körrel a vége előtt.

A végeredmény a hajrában már csak annyiban változott, hogy, Massa befurakodott a két Toyota közé.

Az elsők két helyen tehát a két BMW Saubert intették le, a német-svájci alakulat totális sikert aratott Montrealban. A dobogó 3. fokára a pódiumra hosszú idő után visszatérő David Coulthard állhatott fel, a skót is joggal örülhetett.

A pályafutása első futamgyőzelmét elkönyvelő Kubica ezzel a 10 ponttal - valamint Hamilton és Räikkönen nullázásával - összetettben is az élre állt, 4 ponttal vezet a 38 pontos Hamilton és Massa előtt.


Kanadai Nagydíj
2008. június 8. vasárnap
Végeredmény
1. Robert Kubica
[BMW Sauber]
1ó36:24.447 10 pont
2. Nick Heidfeld
[BMW Sauber]
+ 16.495 8 pont
3. David Coulthard
[Red Bull Racing]
+ 23.352 6 pont
4. Timo Glock
[Toyota]
+ 42.627 5 pont
5. Felipe Massa
[Ferrari]
+ 43.934 4 pont
6. Jarno Trulli
[Toyota]
+ 47.775 3 pont
7. Rubens Barrichello
[Honda]
+ 53.597 2 pont
8. Sebastian Vettel
[Toro Rosso]
+ 54.120 1 pont
9. Heikki Kovalainen
[McLaren-Mercedes]
+ 54.433  
10. Nico Rosberg
[Williams]
+ 54.749  
11. Jenson Button
[Honda]
+ 1:07.540  
12. Mark Webber
[Red Bull Racing]
+ 1:11.299  
13. Sébastien Bourdais
[Toro Rosso]
+ 1 kör  
Leggyorsabb kör
  Kimi Räikkönen
[Ferrari]
1:17.387 (14. kör)  
Kiesők
14. Giancarlo Fisichella
[Force India]
54. kör  
15. Nakadzsima Kazuki
[Williams]
49. kör  
16. Fernando Alonso
[Renault]
47. kör  
17. Nelsinho Piquet
[Renault]
42. kör  
18. Kimi Räikkönen
[Ferrari]
20. kör  
19. Lewis Hamilton
[McLaren-Mercedes]
20. kör  
20. Adrian Sutil
[Force India]
14. kör  

 
Mindent a Forma1-ről

A Forma1-ről
Zászlók

Egy versenyhétvége
A világbajnokságok
Nagydíjak
Csapatok
Versenyzők
Hol közvetítik?
A Forma1 költségei
A Forma1 kisokos
A Forma1 szótár

 
Forma1 történelem

F1 történelem
(1950-2006)

Nagy köszönet az F1hírek.hu -nak

 
Tesztek 2010-2011
 
Bemutatók

Bemutatók 2010:

 
A honlap indulása ennyi ideje volt:
 
Visszaszámláló

The Widgipedia gallery
requires Adobe Flash
Player 7 or higher.

To view it, click here
to get the latest
Adobe Flash Player.
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
A pályák 2010-ben:

A 2010-es idény helyszínei:

 

/ Név Helyszín Időpont
1. Bahrein Bahreini GP
Manama Március 14.
2. Ausztrália Ausztrál GP
Melbourne Március 28.
3. Malajzia Maláj GP
Sepang Április 4.
4. Kína Kínai GP
Sanghai Április 18.
5. Spanyol Spanyol GP
Barcelona Május 9.
6. Monaco GP
Monaco Május 16.
7. Török Török GP
Istambul Május 30.
8. Kanadai GP
Montreal Június 13.
9. EU Európai GP
Valencia Június 27.
10. UK Brit GP
Silverstone Július 11.
11. Germany Német GP
Hockenheim Július 25.
12. Magyar Magyar GP
Mogyoród Augusztus 1.
13. Belgium Belga GP
Spa Augusztus 29.
14. Italy Olasz GP
Monza Szeptember 12.
15. Szingapúr Szingapúri GP
Szingapúr Szeptember 26.
16. Japán Japán GP
Suzuka Október 10.
17. Koreai GP
Jeonnam Október 24.
18. Brazil Brazil GP
Interlagos November 7.
19. UAE Abu-Dzabi GP Yas Land November 14.

 

 
Kereső
G-Portal kereső

 

Szoftverkereső

 
Szavazz!!
Felmérés!
Ki lesz a 2010-es világbajnok?

Jenson Button (28 / 31%)
Rubens Barrichello (1 / 1%)
Sebastian Vettel (18 / 20%)
Mark Webber (10 / 11%)
Kimi Räikkönen (3 / 3%)
Lewis Hamilton (6 / 7%)
Felipe Massa (6 / 7%)
Fernando Alonso (14 / 16%)
Nico Rosberg (2 / 2%)
Vagy valaki más (2 / 2%)

Szavazatok száma: 90

Létrehozás időpontja:
2009-10-23 13:04:09

Szavazás lezárva:
2022-08-15 15:36:58


Lezárt szavazások
 
Az utolsó módosítás ideje:
 
Üdvözöllek!
 
Az idő
 
Chat
 
Forma1-es versenyők honlapjai
 
Az F1-es csapatok honlapjai
 
A-stat számláló
 
Honnan jöttek a látogatók
 
Valuta váltó


=
 
Innen jöttek a látogatók
free counters
 

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?