F1-FC
Hányan vagyunk jelenleg
hit counters
 
Főmenü

Főoldal
F1-es hírek
F1-es videók
F1-es naptár
A versenyzőkről
A csapatokról
Fórum
Itt hirdess!!
Írj nekem!
Viccek
Forma1-es játék letöltések (ÚJ!!)
Támogasd az oldalt!
Honlaptérkép

 
F1-es képek

2005
2006
2007
2008
2009
2010

 
A versenypályákról egyenként

Idei futamok:

Ausztál GP
Maláj GP
Kínai GP
Bahrain-i GP
Spanyol GP
Monaco-i GP
Török GP
Brit GP
Német GP
Magyar GP
Európa GP
Belga GP
Olasz GP
Szingapúri GP
Japán GP
Brazil GP
Abu Dhabi GP


Nem idei futamok:

Amerika-i GP
Német GP
San Marino-i GP
Kanada-i GP
Francia GP

 
Link ajánló
 
Hányan voltunk:
Indulás: 2005-01-29
 
Ez legyen a kezdőlapom

Beállítás kezdőlapnak

 
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
G-mail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Pont versenyek

Az Egyéni VB (katt a versenyzőkre):

Hely Név Pont
1.

Fernando Alonso

246p
2.

Mark Webber 

238p
3.

Sebastian Vettel 

231p

4.

Lewis Hamilton 

222p
5.

Jenson Button

199p
6.

Felipe Massa

143p
7.

Nico Rosberg 

130p
8.

Robert Kubica

126p
9.
Michael Schumacher 72p
10.

Rubens Barrichello

47p
11.

Adrian Sutil

47p
12.

Kamui Kobayashi

32p
13.

Nico Hülkemberg

22p
14.

Vitantonio Liuzzi

21p
15.
Vitalij Petrov 19p
16.

Sébastien Buemi

8p
17.
Pedro de la Rosa 6p
18.
Nick Heidfeld
6p
19.
Jaime Alguersuari 3p
20.
Heikki Kovalainen 0p
21.
Timo Glock 0p
22.
Bruno Senna 0p
23.

Jarno Trulli

0p
24.
Lucas di Grassi 0p

 

A Konstruktörői VB (katt a csapatokra):

 

Hely Név Pont
1.

Red Bull

469p
2. McLaren 421p
3.

Ferrari 

389p
4. Mercedes GP  202p
5.

Renault

145p
6.

Williams

69p
7.

Force India

68p
8.

BMW-Sauber

44p
9.

Toro Rosso

11p
10.

Virgin

0p
11. Lotus 0p
12. Hispánia GP 0p

A 2006-os év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2007-os év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2008-as év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2009-es év egyéni és konstruktőrői pontversenye

 
Szavazz!
Felmérés:
Milyen az oldal?

Király
Elmegy
Rossz
 
Speciális 3.
 
My stat

 
Látogatói adatok
 
Forma1-es Hírek (F1hírek.hu)
Forma1-es Hírek (F1hírek.hu) : Räikkönen maláj győzelmével megkezdte a felzárkózást

Räikkönen maláj győzelmével megkezdte a felzárkózást

Bálint  2008.03.23. 10:32

A ferraris Kimi Räikkönen magabiztos sikert aratott Malajziában, amivel némileg kiköszörülte a csorbát, amit Ausztráliában szedett össze. A kettős Ferrari-győzelmet Massa hiúsította meg, aki kicsúszott. A dobogóra Robert Kubica és Heikki Kovalainen állhatott fel a címvédő mellé.

A meteorológusok hiába jósoltak egész hétvégére esőt, a Maláj Nagydíj rajtjára száraz pályán került sor, és bár az égen feltűnt néhány felhő, csapadékra nem volt kilátás a magyar idő szerint reggel 8 órakor elkezdődött futamon.

A rajtnál a két Ferrari volt a legkedvezőbb helyzetben, a pálya tisztább oldaláról induló Massa maga mögött is tudta tartani a csapattársát, Räikkönent, így az időmérőnek megfelelő sorrendben fordultak el az első kanyarban. Legalább is ami az első két helyezettet illeti.

Kicsit hátrébb ugyanis látványos csatákat vívtak a pilóták. A két McLaren kizárásával a 3. rajtkockába kerülő Trulli két oldalról "megkapta" a két BMW-t, belülről Robert Kubica, kívülről Nick Heidfeld torpedózta az olaszt, aki csak utóbbit tudta maga mögött tartani, de közben többen is elmentek mellette.

Itt még Massa is versenyben volt, sőt, vezetett is



A két McLaren is lépkedett előre, Hamilton a rajt után nem sokkal már 5. volt, de itt megérkezett Mark Webber mögé, akit nem tudott annyira megközelíteni, hogy támadást indítson ellene.

A jócskán visszaeső Heidfeld ekkor bemutatta a nap addigi legszebb jelenetét, amikor az előtte autózó és egymással foglalkozó Coulthard, Alonso duót egyszerre előzte meg belső íven. Miután a német elhúzott mellettük, a kétszeres világbajnok hasonlóan szép manőverrel hagyta maga mögött DC-t, de még így is csak 9. volt.

Az első körök megszedték áldozataikat is, Sébastien Bourdais, Timo Glock és Adrian Sutil is korán búcsúzott, előbbi kettő a rajt utáni tülekedésből jött ki rosszul, utóbbinak pedig műszaki problémája volt.

Az élen a Ferrarik félelmetes tempóban nyúltak el a mezőnytől, amit legjobban az bizonyított, hogy az első helyét továbbra is tartó Massa a 15. körben lekörözte Nico Rosberget, aki a verseny elején koccant Glockkal, és emiatt egy nem tervezett bokszkiállást is végrehajtott.

Räikkönen mögött Robert Kubica volt a harmadik, de a lengyel lényegében magányos volt, hiszen a Ferrarikat csak messziről látta, de a visszapillantó tükrében sem tűnt fel senki.

A bokszkiállások első köre azonban jelentős fordulatot hozott! Kimi Räikkönen egy körrel később állt ki, mint márkatársa, és ez az egy kör elég volt ahhoz, hogy a finn megelőzze Massát. Mindeközben Robert Kubica vette át a vezetést, aki természetesen a 3. helyre "esett vissza" a kötelező bokszlátogatása után.

A továbbra is Webberrel vívó Hamilton szerelői a bokszutcában legalább a duplájára nyújtották a szervizelés idejét, a bal első kerék ugyanis előbb nem akart lejönni, majd az új abroncsnak nem akaródzott a helyére kerülni. A brit így újra mai párja, Webber mögött kötött ki.

Hamilton nemhogy az ausztrállal nem tudott mit kezdeni, de egyre inkább felzárkózott rá Nick Heidfeld. Ez a trió a 6-8. helyen autókázott hosszasan.

Az élen Kimi Räikkönen a lekörözéseket leszámítva tiszta pályán autózhatott, és ez azt eredményezte, hogy egyre nagyobb előnyre tett szert. Massa keményen küzdött, hogy faragjon hátrányából, de besokallt, és a kavicságyban kötött ki, ahonnan már nem volt visszaút.

A brazil kiválásával Kubica örökölte a 2. helyet, aki bő 20 másodperccel követte Räikkönent, akinek innentől kezdve még könnyebbé vált az élete.

Az utolsó dobogós pozícióért Heikki Kovalainen és Jarno Trulli csatázott egymással - igaz, nem késhegyre menően-, a finn pilóta a védekező, az olasz a támadó szerepét töltötte be. Mögöttük érkezett a továbbra is változatlan sorrendben furikázó Webber, Hamilton, Heidfeld trió, míg Massa kiesését követően Alonsóé lett az utolsó pontszerző hely.

Az utolsó bokszkiállások nem hoztak érdemi változást, de a már oly sokat emlegetett háromtagú vonatban az élről Webber az utolsó "vagonba" került, Alonso előtt autózott a kétpontos 7. pozícióban.

Sebastian Vettelnek esélye sem volt harcolni a jó helyezésekért, mivel autójában a Ferrari motor a 40. körben elfüstölt, így a Toro Rosso igencsak keserves hétvégét zárt Malajziában (Bourdais ugye már az 1. körben kiesett).

Az utolsó körökben Hamilton még mindent elkövetett, hogy közelebb kerüljön Jarno Trullihoz, míg az utolsó két pontszerző helyen Webber és Alonso került közel egymáshoz.

A leintésig azonban nem változott a helyzet, Kimi Räikkönen fölényes győzelmet aratott Szepangban, ahol 2003-ban pályafutása első győzelmét is ünnepelhette. Mögötte az eddigi legjobb F1-es eredményét produkáló Robert Kubicát, és a 2. versenyén az első mclarenes dobogós helyét szállító Heikki Kovalainent intették le.

Jarno Trulli megtartotta a 4. helyet, ezzel bizonyította, hogy a Toyota valóban lényegesen jobb formában van idén, mint tavaly. Lewis Hamilton 4 ponttal gazdagodott, aminek köszönhetően összetettben továbbra is az élen áll, 3 pontos előnye van a ma 6. Heidfelddel szemben.

A legjobb nyolcban végzett még Mark Webber és Fernando Alonso, az ausztrál a Red Bull Racing idei első pontjait szállította, míg a Renault kétszeres világbajnoka a szezonnyitó után ismét pontot szerzett.

Folytatás két hét múlva Bahreinben.

Maláj Nagydíj
2008. március 23. vasárnap
Végeredmény
1. Kimi Räikkönen
[Ferrari]
1:31:18.555 10 pont
2. Robert Kubica
[BMW Sauber]
+0:19.570 8 pont
3. Heikki Kovalainen
[McLaren-Mercedes]
+0:38.450 6 pont
4. Jarno Trulli
[Toyota]
+0:45.832 5 pont
5. Lewis Hamilton
[McLaren-Mercedes]
+0:46.548 4 pont
6. Nick Heidfeld
[BMW Sauber]
+0:49.833 3 pont
7. Mark Webber
[Red Bull Racing]
+1:08.130 2 pont
8. Fernando Alonso
[Renault F1]
+1:10.041 1 pont
9. David Coulthard
[Red Bull Racing]
+1:16.220  
10. Jenson Button
[Honda Racing]
+1:26.214  
11. Nelsinho Piquet
[Renault F1]
+1:32.202  
12. Giancarlo Fisichella
[Force India]
+ 1 kör  
13. Rubens Barrichello
[Honda Racing]
+ 1 kör  
14. Nico Rosberg
[WilliamsF1]
+ 1 kör  
15. Anthony Davidson
[Super Aguri]
+ 1 kör  
16. Szato Takuma
[Super Aguri]
+ 2 kör  
17. Nakadzsima Kazuki
[WilliamsF1]
+ 2 kör  
Leggyorsabb kör
  Nick Heidfeld
[BMW Sauber]
1:35.366 (55. kör)  
Kiesők
18. Sebastian Vettel
[Scuderia Toro Rosso]
41. kör  
19. Felipe Massa
[Ferrari]
31. kör  
20. Adrian Sutil
[Force India]
7. kör  
21. Timo Glock
[Toyota]
2. kör  
22. Sébastien Bourdais
[Scuderia Toro Rosso]
1. kör  

 

A maláj futam első két napja is bővelkedett eseményekben, a pályán és azon kívül is izzott a levegő, mindez pedig parádés folytatást, jelen esetben futamot ígér. A Ferrari kirobbanó formában van, a McLaren pilótáit megbüntették, ám a néhány versenyző által imába foglalt eső még megkeverheti a lapokat.

ÉLŐ KÖZVETÍTÉS

Malajziába minden bizonnyal a legmotiváltabban a Ferrari érkezett meg, hiszen a vörösök Ausztráliában - nincs rá jobb szó - betliztek. A világbajnok alakulattal hosszú-hosszú évek óta nem fordult elő, hogy mindkét autója motorhiba miatt esik volna ki.

Melbourne-ben, a 2008-as szezonnyitó futamon pedig ez történt, Felipe Massa és Kimi Räikkönen sem ért célba. A világbajnoki címvédő finn egy pontot szerzett ugyan, mivel annyi kieső volt, hogy Barrichello kizárása után a 8. helyen rangsorolták, de tény, a Ferrari padlóra került.

Számukra nagy szerencse volt, hogy az idénynyitót mindössze egy héttel követte az idei 2. állomás, a Maláj Nagydíj, így nem sokáig kellett hallgatniuk a károgókat, a visszavágás lehetősége hamar megadatott a vörösöknek.

A Ferrari a jelek szerint nem csak nyilatkozataiban állt talpra, hanem a pályán is úgy teljesített. Az
első szabadedzésen Massánál és Räikkönennél nem volt gyorsabb, de a második tréningen is csak a nagy ellenlábas, az idei első futamgyőzelmet besöprő Lewis Hamilton volt jobb a duónál.

Az első két edzést azonban nem lehet csak ennyivel elintézni. A kipörgésgátló nélkül a pilóták ismét csak estek-keltek, de az Ausztráliában is elemében lévő technika ördöge Szepangban sem kímélte a mezőnyt.

Coulthard a motoron nagyobb biztonságban volt, mint autójában

A Red Bull Racing veterán pilótája, David Coulthard alatt az RB4-es első kerékfelfüggesztése az első tréningen darabjaira hullt, amikor a skót áthajtott a rázókövön. Normál esetben ennek nem lett volna szabad bekövetkeznie, és mivel a felügyelő testületnek bevillant, hogy DC első futóműve Melbourne-ben is atomjaira bomlott a Massával történt koccanás után, kivizsgálták a történteket.

Egy ideig a kizárás rémhíre is terjengett a bokszutcában, de végül a Red Bull folytathatta a hétvégét, de egy újabb hasonló eset után vélhetően már nem lesznek ennyire elnézőek az illetékesek.

A
3. tréninget az ausztrál forgatókönyvnek megfelelően egy BMW-s, jelen esetben Nick Heidfeld nyerte, ezek után került sor az időmérőre.

Az időjósok is folyamatosan középpontban voltak, hiszen egész hétvégre esőt jósoltak, ami csak nem akart megérkezni - a pilóták legnagyobb örömére. A kvalifikáció alatt is folyamatosan az esővel riogatták a pilótákat, ám ekkor még nem volt szükség a vizes gumikra, de az időmérő után már esett Szepangban.

A
kvalifikáció egy órájában azonban így is történt egy s más. Az első két etapban a Williams látványos gyengélkedése okozott meglepetést, a hat nappal korábban még a melbourne-i dobogón önfeledten pezsgőző Nico Rosberg például csak a 16. rajtkockát csípte el.

Az időmérő utolsó felvonásában nem volt kérdéses, hogy a Ferrarik szerzik meg az első sort, Massa és Räikkönen is külön kategóriát képviselt. Mögöttük a két McLaren foglalt helyet, de valószínűleg ez nem lett volna így, ha az utolsó másodpercekben nem tartják fel a még gyors körön lévő Heidfeldet és Alonsót.

A figyelmetlen McLarenek betartottak Heidfeldnek



A BMW-s német ugyanis remek formában volt, és a leintés előtt néhány pillanattal megkezdett utolsó körében is olyan szektoridőket produkált, amelyek után a 2. sorba volt várható. A benzinnel spóroló, a boksz felé poroszkáló Kovalainen és Hamilton azonban elfoglalta az ideális ívet, így a németnek - és a mögötte érkező, ám lényegesen lassabb Alonsónak - lassítani és szlalomoznia kellett.

Heidfeld az időmérő után nem is rejtette véka alá csalódottságát, és panaszának a versenybíróság teljesen jogosan helyt is adott. A feltartást szigorúan büntették a stewartok már Ausztráliában is, hiszen Glock Webber akadályozása miatt öthelyes rajtbüntetést kapott.

Ezek után nem volt nehéz kitalálni, hogy a McLarenre milyen
büntetés vár, Kovalainen és Hamilton a 3. és a 4. helyett majd csak a 8. és 9. rajtkockából indulhat.

Mindez azt jelenti, hogy a Ferrari számára szabad az út a győzelem felé, hiszen a legkeményebb kihívók háttérbe szorultak. A vörösök győzelmére azért még korai lenne koccintani, hiszen esőt jósolnak a futamra (mint ahogy az elmúlt két napra is...), ami egy csapásra felboríthat minden előzetes tervet, pillanatok alatt dönthet romba kiváló esélyeket, és az eredetileg sansztalanok közül is bárki az élmezőnybe keveredhet. Vizes aszfalton a 8. rajtkockából ugyanúgy lehet nyerni, mint mondjuk az utolsóból, tehát semmi sincs lefutva.

Olvasóinknak azonban semmi okuk az aggodalomra, hiszen
ÉLŐ KÖZVETÍTÉSÜNK segítségével 8 órától követhetik a futam eseményeit!

 
Mindent a Forma1-ről

A Forma1-ről
Zászlók

Egy versenyhétvége
A világbajnokságok
Nagydíjak
Csapatok
Versenyzők
Hol közvetítik?
A Forma1 költségei
A Forma1 kisokos
A Forma1 szótár

 
Forma1 történelem

F1 történelem
(1950-2006)

Nagy köszönet az F1hírek.hu -nak

 
Tesztek 2010-2011
 
Bemutatók

Bemutatók 2010:

 
A honlap indulása ennyi ideje volt:
 
Visszaszámláló

The Widgipedia gallery
requires Adobe Flash
Player 7 or higher.

To view it, click here
to get the latest
Adobe Flash Player.
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
A pályák 2010-ben:

A 2010-es idény helyszínei:

 

/ Név Helyszín Időpont
1. Bahrein Bahreini GP
Manama Március 14.
2. Ausztrália Ausztrál GP
Melbourne Március 28.
3. Malajzia Maláj GP
Sepang Április 4.
4. Kína Kínai GP
Sanghai Április 18.
5. Spanyol Spanyol GP
Barcelona Május 9.
6. Monaco GP
Monaco Május 16.
7. Török Török GP
Istambul Május 30.
8. Kanadai GP
Montreal Június 13.
9. EU Európai GP
Valencia Június 27.
10. UK Brit GP
Silverstone Július 11.
11. Germany Német GP
Hockenheim Július 25.
12. Magyar Magyar GP
Mogyoród Augusztus 1.
13. Belgium Belga GP
Spa Augusztus 29.
14. Italy Olasz GP
Monza Szeptember 12.
15. Szingapúr Szingapúri GP
Szingapúr Szeptember 26.
16. Japán Japán GP
Suzuka Október 10.
17. Koreai GP
Jeonnam Október 24.
18. Brazil Brazil GP
Interlagos November 7.
19. UAE Abu-Dzabi GP Yas Land November 14.

 

 
Kereső
G-Portal kereső

 

Szoftverkereső

 
Szavazz!!
Felmérés!
Ki lesz a 2010-es világbajnok?

Jenson Button (28 / 31%)
Rubens Barrichello (1 / 1%)
Sebastian Vettel (18 / 20%)
Mark Webber (10 / 11%)
Kimi Räikkönen (3 / 3%)
Lewis Hamilton (6 / 7%)
Felipe Massa (6 / 7%)
Fernando Alonso (14 / 16%)
Nico Rosberg (2 / 2%)
Vagy valaki más (2 / 2%)

Szavazatok száma: 90

Létrehozás időpontja:
2009-10-23 13:04:09

Szavazás lezárva:
2022-08-15 15:36:58


Lezárt szavazások
 
Az utolsó módosítás ideje:
 
Üdvözöllek!
 
Az idő
 
Chat
 
Forma1-es versenyők honlapjai
 
Az F1-es csapatok honlapjai
 
A-stat számláló
 
Honnan jöttek a látogatók
 
Valuta váltó


=
 
Innen jöttek a látogatók
free counters
 

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?