F1-FC
Hányan vagyunk jelenleg
hit counters
 
Főmenü

Főoldal
F1-es hírek
F1-es videók
F1-es naptár
A versenyzőkről
A csapatokról
Fórum
Itt hirdess!!
Írj nekem!
Viccek
Forma1-es játék letöltések (ÚJ!!)
Támogasd az oldalt!
Honlaptérkép

 
F1-es képek

2005
2006
2007
2008
2009
2010

 
A versenypályákról egyenként

Idei futamok:

Ausztál GP
Maláj GP
Kínai GP
Bahrain-i GP
Spanyol GP
Monaco-i GP
Török GP
Brit GP
Német GP
Magyar GP
Európa GP
Belga GP
Olasz GP
Szingapúri GP
Japán GP
Brazil GP
Abu Dhabi GP


Nem idei futamok:

Amerika-i GP
Német GP
San Marino-i GP
Kanada-i GP
Francia GP

 
Link ajánló
 
Hányan voltunk:
Indulás: 2005-01-29
 
Ez legyen a kezdőlapom

Beállítás kezdőlapnak

 
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
G-mail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Pont versenyek

Az Egyéni VB (katt a versenyzőkre):

Hely Név Pont
1.

Fernando Alonso

246p
2.

Mark Webber 

238p
3.

Sebastian Vettel 

231p

4.

Lewis Hamilton 

222p
5.

Jenson Button

199p
6.

Felipe Massa

143p
7.

Nico Rosberg 

130p
8.

Robert Kubica

126p
9.
Michael Schumacher 72p
10.

Rubens Barrichello

47p
11.

Adrian Sutil

47p
12.

Kamui Kobayashi

32p
13.

Nico Hülkemberg

22p
14.

Vitantonio Liuzzi

21p
15.
Vitalij Petrov 19p
16.

Sébastien Buemi

8p
17.
Pedro de la Rosa 6p
18.
Nick Heidfeld
6p
19.
Jaime Alguersuari 3p
20.
Heikki Kovalainen 0p
21.
Timo Glock 0p
22.
Bruno Senna 0p
23.

Jarno Trulli

0p
24.
Lucas di Grassi 0p

 

A Konstruktörői VB (katt a csapatokra):

 

Hely Név Pont
1.

Red Bull

469p
2. McLaren 421p
3.

Ferrari 

389p
4. Mercedes GP  202p
5.

Renault

145p
6.

Williams

69p
7.

Force India

68p
8.

BMW-Sauber

44p
9.

Toro Rosso

11p
10.

Virgin

0p
11. Lotus 0p
12. Hispánia GP 0p

A 2006-os év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2007-os év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2008-as év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2009-es év egyéni és konstruktőrői pontversenye

 
Szavazz!
Felmérés:
Milyen az oldal?

Király
Elmegy
Rossz
 
Speciális 3.
 
My stat

 
Látogatói adatok
 
Forma1-es Hírek (F1hírek.hu)
Forma1-es Hírek (F1hírek.hu) : Visszapillantó tükörben a Maláj Nagydíj

Visszapillantó tükörben a Maláj Nagydíj

Bálint  2007.04.09. 15:45

A Ferrarik Ausztráliában mutatott fölényét látva a McLaren hétvégi kettős győzelme némileg váratlan volt. A rajt előtti percekig semmi sem utalt arra, hogy a vörösök pofára eshetnek, de Alonso kiegyensúlyozottságának és Hamilton harcosságának köszönhetően mégis ez történt.

A Forma-1 2007-es szezonjának második futamát, a Maláj Nagydíjat egy három naposra tervezett, ám végül az eső miatt négy napossá váló teszt vezette fel Sepangban. A csapatoknak ez nagy segítséget jelentett, hiszen a versenyre ennél jobb felkészülést nem is kívánhattak volna. Persze voltak hiányzók, hiszen például a McLaren-Mercedes kétszeres világbajnoka, Fernando Alonso a gárda wokingi gyárában segédkezett, míg a Spyker istálló mindenestül kihagyta a maláj gyakorlást.

A teszt azon kívül, hogy a mezőny hasznos adatokat szerzett, csak arra volt jó, hogy találgatásokra adjon okot: vajon az Ausztrál Nagydíj óta ki mennyit fejlődött? Az nem volt meglepetés, hogy a Ferrari jól szerepelt, de még Lewis Hamilton részsikere után sem beszélhettünk jelentős fordulatról. Aztán a záró napon Kovalainen repült az élre, ez pedig az idénynyitón harmatos produkciót nyújtó Renault pilótájától némileg már váratlan volt.

A tréningek után aztán a csapatok nem győzték hangsúlyozni, hogy a teszteredmények nem jelentenek semmit, majd a versenyhétvégén dől el, hogy változott-e valami. Aztán mikor már a Maláj Nagydíj keretein belül száguldoztak a pályán a csapatok, Felipe Massa könnyedén nyerte az első két szabadedzést, tehát úgy tűnt, minden maradt a régiben.

A szombati időmérő előtt aztán Hamilton jelezte, hogy a McLarenekkel is számolni kell, ám a kvalifikáció után ismét csak a Ferrari brazilja vigyoroghatott, hiszen övé lett a pole pozíció. Massa mellől Alonso indulhatott, a Ferrari-McLaren sormintát pedig Raikkönen és Hamilton tette teljessé. A BMW-k ezúttal is jól szerepeltek, de Nico Rosberg a 6. rajtkocka megszerzése után is elmondhatta magáról ugyanezt. A Toyoták most is befértek a legjobb tízbe, a két Renault viszont pont lemaradt erről.


A vasárnapi versenyt tehát ismét a Ferrarik várhatták a legjobb előjelekkel, de a rajt után nem sokkal már igencsak nagy slamasztikában voltak. A piros lámpák kialvására Massa úgy reagált, mintha városnézésen lenne, és szép komótosan indult el. A McLaren pilótáit viszont értesítették róla, hogy itt bizony autóverseny van, ezért Alonso és a pályafutása második versenyén rajtoló Hamilton már lényegesen jobban lőtt ki, és a duó rövidesen az élre is állt. Alonsónak sem kellett több, fokozatosan növelte előnyét, és hamar egyértelművé tette, ha a technika is bírja alatta, nem lehet utolérni.

A Forma-1 első fekete bőrű pilótája remek hátvédnek bizonyult, hiszen visszafogta a Massa vezette üldözőbolyt, így Alonso egyre inkább elléphetett a mezőnytől. Felipe Massa mindent megpróbált, hogy helyrehozza a rajt utáni bénázását, ám nagy igyekezetében ismét rontott, így az ötödik helyre csúszott vissza. Ugye mindenki emlékszik még rá, hogy a pole pozícióból indult...

Közben a hátsóbb régiókban is zajlott az élet, a száguldó cirkusz egyik újonca, Adrian Sutil például már az első körben koccant Vitantonio Liuzzival, és a kavicságyban parkolt le Spykerével. A német így ezúttal sem tudta bizonyítani képességeit, de legalább most nem adott okot arra, hogy a lekörözések kapcsán kritizálják, mint tették azt többen is az Ausztrál Nagydíj után. A másik Spykerben a technika mondott csődöt, Christijan Albers a nyolcadik körben adta fel a küzdelmet. A korai búcsút látva talán érthető, hogy a csapatfőnök, Colin Kolles miért ragaszkodik annyira ahhoz, hogy valami úton-módon büntessék meg az általa "autólopással" megvádolt Toro Rossót és Super Agurit.

Ezek után a verseny viszont már lényegesen csendesebb mederben haladt tovább. Az állóvizet a kerékcserék sem keverték fel, így minden jel arra utalt, hogy a tavalyi szezonban nyeretlen McLaren kettős győzelemmel töri meg ezt a rossz sorozatot. Hamilton még rákapcsolt, és megpróbálta megközelíteni az élen álló Alonsót, hogy némi izgalmat csempésszen a versenybe. Ron Dennisnek azonban nem kellett leizzadnia a bokszban ülve, hiszen fiai nem közelítették meg egymást annyira, hogy igazi ütés-váltásra kerüljön sor, sőt a hajrában Hamiltonnak azon kellett ügyeskednie, hogy a három héttel korábbi győztest, Kimi Raikkönent maga mögött tartsa.


Ez végül sikerült is az újoncnak, és a leintésig már nem változott az élmezőny sorrendje. Alosno magabiztosan győzött, Hamilton pedig Raikkönennel a nyakán száguldott be a célba, így ismét az Ausztráliában is látott trió locsolhatta a pezsgőt a himnuszok után. Némileg váratlanul tehát fordult a kocka, és a jó ideig verhetetlennek hitt Ferrari már a második versenyhétvégén jókora pofonba szaladt bele.

A dobogósok mögött a negyedik helyet ismét Nick Heidfeld csípte el BMW-jével, megelőzve Massát, aki az előző futammal ellentétben ezúttal nem előre (a brazil Ausztráliában az utolsó helyről indulva hatodik lett), hanem hátrafelé mozdult el jelentősen a rajtpozíciójához képest. Sepangban a két Renault is pontszerző helyen végzett, Fisichella hatodik, az immáron pedig már kiegyensúlyozottabb teljesítményt nyújtó Kovalainen nyolcadik lett, kettejük közé Trulli furakodott be a Toyotával.

A Williams is jól szerepelt, bár ez az eredménylistát végigfutva nem egészen egyértelmű. De ha hozzátesszük, hogy a végül a kiesők közé feliratkozó Nico Rosberg a 44. körig a hatodik helyen autózott, akkor igazolást nyer ez az állítás. Főleg úgy, hogy a másik autóval Alexander Wurz ezúttal végigment, és a kilencedik pozíciót szerezte meg. A többiek az erőviszonyoknak megfelelő helyen végeztek, bár az most már egyértelmű, hogy a Hondáknak jól jönne egy vérátömlesztés.

Az izgalmakat az sem fokozta igazán, hogy a Bridgestone vélhetően megtalálta annak módját, hogy hogyan különböztesse meg láthatóan gumikeverékeit. A csapatok némi kivételtől eltekintve szinte egy időben használták a bordában fehér csíkkal megjelölt lágyabb, illetve a keményebb keverékeket, így az abroncsokkal való taktikázás lényegében értelmét vesztette.

Fernando Alonso sikerének köszönhetően a pilóták pontversenyében is az élre állt, bár a szezon ilyen korai szakaszában ennek még vajmi kevés jelentősége van. Hamilton ismét bizonyította, hogy a jövő bajnoka lehet, és ha az eddigi tendenciát vesszük alapul, akkor a 22 éves brit már a hétvégén, Bahreinben megszerezheti első futamgyőzelmét, hiszen Ausztráliában harmadik, Malajziában már második lett. Élete harmadik nagydíján persze óriás bravúr lenne a győzelem, de ne kételkedjünk benne, hogy ez a fiú mindenre képes...

 
Mindent a Forma1-ről

A Forma1-ről
Zászlók

Egy versenyhétvége
A világbajnokságok
Nagydíjak
Csapatok
Versenyzők
Hol közvetítik?
A Forma1 költségei
A Forma1 kisokos
A Forma1 szótár

 
Forma1 történelem

F1 történelem
(1950-2006)

Nagy köszönet az F1hírek.hu -nak

 
Tesztek 2010-2011
 
Bemutatók

Bemutatók 2010:

 
A honlap indulása ennyi ideje volt:
 
Visszaszámláló

The Widgipedia gallery
requires Adobe Flash
Player 7 or higher.

To view it, click here
to get the latest
Adobe Flash Player.
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
A pályák 2010-ben:

A 2010-es idény helyszínei:

 

/ Név Helyszín Időpont
1. Bahrein Bahreini GP
Manama Március 14.
2. Ausztrália Ausztrál GP
Melbourne Március 28.
3. Malajzia Maláj GP
Sepang Április 4.
4. Kína Kínai GP
Sanghai Április 18.
5. Spanyol Spanyol GP
Barcelona Május 9.
6. Monaco GP
Monaco Május 16.
7. Török Török GP
Istambul Május 30.
8. Kanadai GP
Montreal Június 13.
9. EU Európai GP
Valencia Június 27.
10. UK Brit GP
Silverstone Július 11.
11. Germany Német GP
Hockenheim Július 25.
12. Magyar Magyar GP
Mogyoród Augusztus 1.
13. Belgium Belga GP
Spa Augusztus 29.
14. Italy Olasz GP
Monza Szeptember 12.
15. Szingapúr Szingapúri GP
Szingapúr Szeptember 26.
16. Japán Japán GP
Suzuka Október 10.
17. Koreai GP
Jeonnam Október 24.
18. Brazil Brazil GP
Interlagos November 7.
19. UAE Abu-Dzabi GP Yas Land November 14.

 

 
Kereső
G-Portal kereső

 

Szoftverkereső

 
Szavazz!!
Felmérés!
Ki lesz a 2010-es világbajnok?

Jenson Button (28 / 31%)
Rubens Barrichello (1 / 1%)
Sebastian Vettel (18 / 20%)
Mark Webber (10 / 11%)
Kimi Räikkönen (3 / 3%)
Lewis Hamilton (6 / 7%)
Felipe Massa (6 / 7%)
Fernando Alonso (14 / 16%)
Nico Rosberg (2 / 2%)
Vagy valaki más (2 / 2%)

Szavazatok száma: 90

Létrehozás időpontja:
2009-10-23 13:04:09

Szavazás lezárva:
2022-08-15 15:36:58


Lezárt szavazások
 
Az utolsó módosítás ideje:
 
Üdvözöllek!
 
Az idő
 
Chat
 
Forma1-es versenyők honlapjai
 
Az F1-es csapatok honlapjai
 
A-stat számláló
 
Honnan jöttek a látogatók
 
Valuta váltó


=
 
Innen jöttek a látogatók
free counters
 

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?