Visszapillantó tükörben a Maláj Nagydíj
Bálint 2007.04.09. 15:45
A Ferrarik Ausztráliában mutatott fölényét látva a McLaren hétvégi kettős győzelme némileg váratlan volt. A rajt előtti percekig semmi sem utalt arra, hogy a vörösök pofára eshetnek, de Alonso kiegyensúlyozottságának és Hamilton harcosságának köszönhetően mégis ez történt.
A Forma-1 2007-es szezonjának második futamát, a Maláj Nagydíjat egy három naposra tervezett, ám végül az eső miatt négy napossá váló teszt vezette fel Sepangban. A csapatoknak ez nagy segítséget jelentett, hiszen a versenyre ennél jobb felkészülést nem is kívánhattak volna. Persze voltak hiányzók, hiszen például a McLaren-Mercedes kétszeres világbajnoka, Fernando Alonso a gárda wokingi gyárában segédkezett, míg a Spyker istálló mindenestül kihagyta a maláj gyakorlást.
A teszt azon kívül, hogy a mezőny hasznos adatokat szerzett, csak arra volt jó, hogy találgatásokra adjon okot: vajon az Ausztrál Nagydíj óta ki mennyit fejlődött? Az nem volt meglepetés, hogy a Ferrari jól szerepelt, de még Lewis Hamilton részsikere után sem beszélhettünk jelentős fordulatról. Aztán a záró napon Kovalainen repült az élre, ez pedig az idénynyitón harmatos produkciót nyújtó Renault pilótájától némileg már váratlan volt.
A tréningek után aztán a csapatok nem győzték hangsúlyozni, hogy a teszteredmények nem jelentenek semmit, majd a versenyhétvégén dől el, hogy változott-e valami. Aztán mikor már a Maláj Nagydíj keretein belül száguldoztak a pályán a csapatok, Felipe Massa könnyedén nyerte az első két szabadedzést, tehát úgy tűnt, minden maradt a régiben.
A szombati időmérő előtt aztán Hamilton jelezte, hogy a McLarenekkel is számolni kell, ám a kvalifikáció után ismét csak a Ferrari brazilja vigyoroghatott, hiszen övé lett a pole pozíció. Massa mellől Alonso indulhatott, a Ferrari-McLaren sormintát pedig Raikkönen és Hamilton tette teljessé. A BMW-k ezúttal is jól szerepeltek, de Nico Rosberg a 6. rajtkocka megszerzése után is elmondhatta magáról ugyanezt. A Toyoták most is befértek a legjobb tízbe, a két Renault viszont pont lemaradt erről.
|
A vasárnapi versenyt tehát ismét a Ferrarik várhatták a legjobb előjelekkel, de a rajt után nem sokkal már igencsak nagy slamasztikában voltak. A piros lámpák kialvására Massa úgy reagált, mintha városnézésen lenne, és szép komótosan indult el. A McLaren pilótáit viszont értesítették róla, hogy itt bizony autóverseny van, ezért Alonso és a pályafutása második versenyén rajtoló Hamilton már lényegesen jobban lőtt ki, és a duó rövidesen az élre is állt. Alonsónak sem kellett több, fokozatosan növelte előnyét, és hamar egyértelművé tette, ha a technika is bírja alatta, nem lehet utolérni.
A Forma-1 első fekete bőrű pilótája remek hátvédnek bizonyult, hiszen visszafogta a Massa vezette üldözőbolyt, így Alonso egyre inkább elléphetett a mezőnytől. Felipe Massa mindent megpróbált, hogy helyrehozza a rajt utáni bénázását, ám nagy igyekezetében ismét rontott, így az ötödik helyre csúszott vissza. Ugye mindenki emlékszik még rá, hogy a pole pozícióból indult...
Közben a hátsóbb régiókban is zajlott az élet, a száguldó cirkusz egyik újonca, Adrian Sutil például már az első körben koccant Vitantonio Liuzzival, és a kavicságyban parkolt le Spykerével. A német így ezúttal sem tudta bizonyítani képességeit, de legalább most nem adott okot arra, hogy a lekörözések kapcsán kritizálják, mint tették azt többen is az Ausztrál Nagydíj után. A másik Spykerben a technika mondott csődöt, Christijan Albers a nyolcadik körben adta fel a küzdelmet. A korai búcsút látva talán érthető, hogy a csapatfőnök, Colin Kolles miért ragaszkodik annyira ahhoz, hogy valami úton-módon büntessék meg az általa "autólopással" megvádolt Toro Rossót és Super Agurit.
Ezek után a verseny viszont már lényegesen csendesebb mederben haladt tovább. Az állóvizet a kerékcserék sem keverték fel, így minden jel arra utalt, hogy a tavalyi szezonban nyeretlen McLaren kettős győzelemmel töri meg ezt a rossz sorozatot. Hamilton még rákapcsolt, és megpróbálta megközelíteni az élen álló Alonsót, hogy némi izgalmat csempésszen a versenybe. Ron Dennisnek azonban nem kellett leizzadnia a bokszban ülve, hiszen fiai nem közelítették meg egymást annyira, hogy igazi ütés-váltásra kerüljön sor, sőt a hajrában Hamiltonnak azon kellett ügyeskednie, hogy a három héttel korábbi győztest, Kimi Raikkönent maga mögött tartsa.
|
Ez végül sikerült is az újoncnak, és a leintésig már nem változott az élmezőny sorrendje. Alosno magabiztosan győzött, Hamilton pedig Raikkönennel a nyakán száguldott be a célba, így ismét az Ausztráliában is látott trió locsolhatta a pezsgőt a himnuszok után. Némileg váratlanul tehát fordult a kocka, és a jó ideig verhetetlennek hitt Ferrari már a második versenyhétvégén jókora pofonba szaladt bele.
A dobogósok mögött a negyedik helyet ismét Nick Heidfeld csípte el BMW-jével, megelőzve Massát, aki az előző futammal ellentétben ezúttal nem előre (a brazil Ausztráliában az utolsó helyről indulva hatodik lett), hanem hátrafelé mozdult el jelentősen a rajtpozíciójához képest. Sepangban a két Renault is pontszerző helyen végzett, Fisichella hatodik, az immáron pedig már kiegyensúlyozottabb teljesítményt nyújtó Kovalainen nyolcadik lett, kettejük közé Trulli furakodott be a Toyotával.
A Williams is jól szerepelt, bár ez az eredménylistát végigfutva nem egészen egyértelmű. De ha hozzátesszük, hogy a végül a kiesők közé feliratkozó Nico Rosberg a 44. körig a hatodik helyen autózott, akkor igazolást nyer ez az állítás. Főleg úgy, hogy a másik autóval Alexander Wurz ezúttal végigment, és a kilencedik pozíciót szerezte meg. A többiek az erőviszonyoknak megfelelő helyen végeztek, bár az most már egyértelmű, hogy a Hondáknak jól jönne egy vérátömlesztés.
Az izgalmakat az sem fokozta igazán, hogy a Bridgestone vélhetően megtalálta annak módját, hogy hogyan különböztesse meg láthatóan gumikeverékeit. A csapatok némi kivételtől eltekintve szinte egy időben használták a bordában fehér csíkkal megjelölt lágyabb, illetve a keményebb keverékeket, így az abroncsokkal való taktikázás lényegében értelmét vesztette.
Fernando Alonso sikerének köszönhetően a pilóták pontversenyében is az élre állt, bár a szezon ilyen korai szakaszában ennek még vajmi kevés jelentősége van. Hamilton ismét bizonyította, hogy a jövő bajnoka lehet, és ha az eddigi tendenciát vesszük alapul, akkor a 22 éves brit már a hétvégén, Bahreinben megszerezheti első futamgyőzelmét, hiszen Ausztráliában harmadik, Malajziában már második lett. Élete harmadik nagydíján persze óriás bravúr lenne a győzelem, de ne kételkedjünk benne, hogy ez a fiú mindenre képes...
|