†††Mit is jelent? Mit kell tennem? Hogyan játszak?†††
Drága Kedves Látogatók!
Ezen szösszenet célja nem más, mint Dracen bemutatása olyan egyének számára, akik még soha nem láttak hasonlót, szóval megpróbálok a lehető legegyértelműbb lenni.
Tehát, ez a játék műfajilag fórumrpg, ami -minő meglepő- arra utal, hogy tulajdonképp ez a játék egy fórumon keresztül játszandó szerepjáték. Remélem már sokkal érthetőbb, de ha esetleg mégse, belemászok a témába, mert végülis ez lenne a cél...
Képzelj el egy fórumot, viszonylag sok topickal (témával). Na, mivel ugyebár ez az egész egy város lenne, gondolom magától értetődő, hogy a fórum az megegyezik a várossal, és a topicok (témák) is azért viselnek erősen városi helyszínekre emlékeztető neveket, mert bizony ám, azok jelképezik a helyszíneket. Ha esetleg nem lenne egyértelmű, nézz fel az oldalra, és rögtön az lesz! ;].
De itt nincs ám vége a mesének. Egy város ugyebár nem város lakók nélkül, kivéve, ha valami kihalt kísértetváros, de ezt a lehetőséget inkább hagyjuk figyelmen kívül =). A városban zajló életet jelképezik a megfelelő topicba (témába) írt hozzászólások, amikben a játékosok szépen, irodalmian leírják, hogy mit csinál a karakterük. Az irodalmian nem poén, tényleg megkövetelünk egy bizonyos minőség- és mennyiségbeli szintet, amit azért illik betartani. Minőség-kérdésben ajánlom, hogy olvass bele a topicokba (témákba), és próbálj azokhoz igazodni. Esetleg ha nagyon bizonytalan vagy, küldj egy privát üzenetet az egyik Adminisztrátornak (kiemelt, sárga név), és meg fogja mondani, hogy jó-e, avagy még korrigálásra szorul.
A mennyiségkorlát jelenleg 15 sor, ami nem olyan hatalmas mennyiség, és ha tényleg ki szeretnéd fejezni, hogy mit tesz a karaktered, biztos nem lesz vele gond, észre se veszed, és már oldalakat írtál! ;].
Természetesen úgy az igazán izgalmas, ha minimum kettő, vagy még több karakter van játékban egymással, és akár párbeszéd, akár valami mozgalmasabb esemény alakul ki. Ezek jöhetnek spontán is, de akár meg is lehet beszélni egy másik játékossal privát üzenet keretében. Ilyenkor egyik alapszabály, hogy ne mozgassuk a partner karakterét, legfeljebb utalásokat tehetünk arra, hogy mit szeretnénk, hogy csináljon. És tilos, és kizárással büntetendő a „PK” (PlayerKiller), vagyis másik játékos legyilkolászása, gondolom érthető okokból.
Párbeszédeknél néha probléma lehet a minőség ill. a mennyiség tartása, mivel a legtöbb beszélgetés nem igazán mozgalmas, és simán le lehet rendezni két sorral, amiben válaszolsz, és esetleg egy tőmondatban leírod a karaktered arckifejezését. Na, ez az, amit kerülni kell. Ilyen helyzetekhez nagyon illik például: egy ki nem mondott, cinikus gondolat a partner viselkedéséről, kinézetéről, vagy csak úgy egyáltalán a témáról. De simán belefér akár egy hosszabb belső vívódás, egy régi emlék felidézése, vagy akármi, lényeg a kreativitás.
|