Ricsike szupee oldala!
látotagó olvassa a lapot.  

Főoldal
Vendégkönyv
Itt hirdess!!!
Magamról :):P
Mi kellene még az oldalra?
Cserék
Site tesók

"Az istenek a lovaknak,fegyverül adták a szépséget"

Puzzle
A lovakról
A ló története
A lóról
A ló testrészei
Ló szőrékszerek
Gyakori ló betegségek
Állat kínzás!!:(
Lowaglás télen
Oldaljárás tanítása
A régi lovak
Kb. mekkorát ugrik egy ló
Tudtad??
Hortobágyi VADlovak
A ló több nyelven

Gyakori szavak-->jelentésük
Háttérképek különböző méretekben
Állva alvás
Msn ikonok
Lovas viccek
Lovas cuccok
Járási módok

"Lehet, hogy a kutya az ember legjobb barátja, de a ló volt az, mellyel civilizációt hoztunk létre."

 

Hátterek
Smileyk
Avatarok
Msn Plus Letöltése
I'm...
Tréfa:)
Sweetim
Rövidítések
Msn szolgáltatások
Smileyk létrehozása
Hangulatjelek lopása :P

 

Képek
Videok
Hallgizz egy kis zenét!
Nevek jelentése
Letöltések
Lukács msn címe ;)
Koncertek

 Car Glitter
Skoda töri
Opel Corsa Kiemelkedő tulajdonságai:))
Need For Speed (csalások!)
Need For Speed (pályák)
Swift felszereltsége

Játékok
Kristálygömb

Horoszkópok

Glitterek

Szókirakó 
Még több glitter
Vicces képek

Viccek
Fordítás,angol-magyar XD
Beugratós kérdések :D
Mottók!
Szeretlek,100 nyelven
Miért jo nőnek lenni?
Beszólások
Nyelvtörők
Morbid Mónika show :D NEW!

Fejlécek

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Skoda töri

A ©koda, a világ harmadik legrégebbi autógyártójának története rendkívül változatos. Tartson velünk és képzeletbeli időutazásunk során felfedjük a márka fejlődésének igen mozgalmas száz évét, illetve képekkel tarkítva számos érdekességgel szolgálunk a Skoda hagyományairól.

1895 – A biciklitől a motorkerékpárig
Az év Karácsonyát megelőző héten, a gépészmérnök Vaclav Laurin és a könyvkereskedéssel foglalozó Vaclav Klement biciklik eloállítását kezdi meg a csehországi Mlada Boleslav helységben. Tevékenységüket a 19. század végének akkoriban nacionalista irányzatok által átitatott környezetében „Slavia“ néven kezdték meg. Néhány évvel később azonban, 1899 –ben , a céget „Laurin&Klement“ – re keresztelték át és motorkerékpárok előállításával is foglalkozni kezdtek.

1905 – Az első autók
A századforduló utáni első próbálkozásokat követően, 1905-ben az autógyártás vált a cég legfontosabb célkitűzésévé. Rögtön az első autó, a „Voiturette A“ hatalmas sikert aratott és ezzel gyártói a cseh autóipar klasszikusaivá váltak. Ezzel a szakmai elismertséggel és üzleti kiteljesedéssel a „Laurin&Klement“ gyár nemzetközi piaci pozíciója is vitathatatlanul megszilárdult, ami az akkoriban felerősödő autóipari versenyben igen nagy jelentőséggel bírt.

1907 – A részvénytársaság
A gyártás egyre csak növekedett és hamarosan kinőtte magát egy egyszerű családi vállalkozás keretei közül. A cég alapítói ezért 1907-ben arról határoztak, hogy részvénytársaság formájában folytatják működésüket. Fontos szempont volt az is, hogy most már a nemzetközi piacon is meg kellett felelniük, így szükségessé vált a gyár további bővítése és korserűsítése is.


1925 – Fúzió a ©koda-val
A 20-as években fúzióra került sor az egyik legjelentősebb ipari partnernek számító céggel annak érdekében, hogy a termelést, mely akkoriban számos személy- és tehergépkocsi, autóbusz, repülőgép motor és agráripari gépek gyártását foglalta magában, ismételten modernizálni lehessen.
1925-ben kötött tehát megállapodást a Laurin&Klement és a ©koda, mely értelemszerűen egyben az előbbi márkanév megszűnését is jelentette.

1925-1945

1930 – A világgazdasági válság után
Ebben az évben ismét önálló autóipari részvénytársasággá lett az autógyártási ágazat a Skoda konszernen belül. A világgazdasági válságot követően a „Popular” modell bevezetésével, a cég ismét hatalmas elismerést és üzleti sikert könyvelhetett el.



1939 - 1945: A Hermann-Göring-Gyárak
A fent említett ©koda Autóipari Részvénytársaság beolvadt a német Hermann-Göring cégcsoportba és tevékenységét teljes mértékben a háború kiszolgálására kellett koncentrálnia. Az egyes fegyverkomponensek előállítása mellett, Mlada Boleslavban főként különböző páncélkocsik és vontató járművek gyártása, illetve összeszerelése történt ebben az időszakban.

1945-1998

Az államosítás után
A ©koda gyárat 1946-ban államosították és működését, így a személygépkocsik gyártását is az akkori nemzetgazdasági és politikai szemlélet által diktált munkamegosztás keretein belül határozták meg. Az államosítás ellenére is sikerült azonban a Spartak, az Octavia és a Felicia modellek révén a gyár hírnevét és viszonylag jó minőségbeli színvonalat fenntartani, ez azonban sajnos arra nem volt elegendő, hogy a Skoda a hatvanas évek végén berobbanó nyugat-európai technológiai fejlődéssel felvegye a versenyt.


1991 – Csatlakozás a VW csoporthoz
Az 1989-ben bekövetkezett politikai válozásokat követően, az új gazdasági és piaci körülmények hatására a ©koda új, tőkeerős külföldi partner után kezdett kutatni, hogy a vállalat működését hosszútávon biztosítani tudja és újra nemzetközi szereplővé válhasson.
1990 decemberében a cseh kormány a Volkswagen mellett voksolt és 1991. áprilisában az új, ©koda automobilova a. s. vegyesvállalat megkezdte működését.

1994 –ben bemutatták a ©koda Felicia modellt, melynek minősége és stílusa ismét meghozta a márka számára a nemzetközi elismerést. Összesen több, mint 1 400 000 darabot gyártottak belőle.

1996 - ©koda új dimenziója
Az év áprilisában ünnepelhette a gyár azt az eseményt, hogy az új partnerség égisze alatt az egymilliomodik ©koda is elkészült Mlada Boleslavban. Ennek időpontja majdnem teljesen egybeesett a vegyesvállalat fennállásának 5. évfordulójával.
Ugyanekkor következett az új modell család, a középkategóriás Octavia bemutatása és a legkorszerűbb technológiákat felsorakoztató új gyáregység átadása is.


1998 – A ©koda először állít elő évi 400.000 autót
A ©koda eléri addigi rekord teljesítményét, évente 400.000 gépkocsit állít elő, melyet a világ 70 országába exportál. Ehhez a sikerhez kétségtelenül az Octavia modell is hozzájárult, mely ebben az évben Combi változtaban is piacra került.

1998-2004

1999 - A ©koda Fabia, mint új kategória
A Fabia bevezetésével, a ©koda új piacokat hódít és mércét állít a kisautók csoportjában. Ennek ékes bizonyítéka, hogy számos nívódíjjal illetik és megkapja a személyautók világának legtekintélyesebb kitüntetéseit is. Az „Év autója” lett számos európai országban és elnyerte a német Bild am Sonntag magazin által odaítélt „Arany Kormánykerék” díjat is.


2000 – A ©koda Fabia Combi. Nagy autó a kisautók között…
Egy évvel a Fabia első bemutatkozása utána, a skoda úgy gondolta, hogy itt az ideje, hogy a közkedvelt modell Combi változatát is bevezesse. A siker ebben az esetben sem maradt el : a kényelem és az elegancia harmonikus találkozása ismét sokakat felett győzedelmeskedett.


2001 – A Fabia Sedannal most már teljes a család

A limuzin és a combi változatok után megjelenik a Fabia Sedan. Így a Fabia család most már minden igényt kielégítően képviselteti magát kategóriájában. Az újautó eladások rangsorában a ©koda immár az előkelő harmadik helyen található.


2002 március – A Superb. A ©koda csúcsmodellje.
A Superb a ©koda visszatérését szimbolizálja a luxusautók világába. Elegáns forma, hibátlan részletek, a legkiválóbb minőségű alapanyagok és egymindent felülmúló belső tér. A ©koda e modelljével bebizonyította, hogy minden kategóriában képes maximális teljesítményt nyújtani.


2003 - Genfben debütál a Fabia RS és a Fabia WRC. Fabia RS Magyarországon is.1.4 PD TDI motor a Fabiakban. A ©koda a 4. helyet éri el a J. D. Power vevőelégedettségi felmérésén.
Elkészül a 900.000. Ocvtavia. Frankfurtban bemutatják a ©koda Roomster tanulmányautót. Elkészül a 4 milliomodik, a wolkswagennel való együttműködés keretében gyártott ©koda modell.

2004 - Armin Schwarz visszatér a ©koda Motorsport csapathoz. Legördül az egymilliomodik ©koda Octavia. Genfben bemutatják az új ©koda Octaviat. A ©koda a Tour de France hivatalos autója.
Martin Mühlmeier a ©koda Motorsport Ralicsapat igazgatója lett. A ©koda Design Centere nyerte a „DesignBEST 2004“ díjat. Elkészül az egymilliomodik ©koda Fabia. A ©koda a 2. helyet éri el a J. D. Power vevőelégedettségi felmérésén. A Porsche Hungaria ©koda divíziója a 2003-es év Skoda márkaimportőre. Megjelenik a ©koda Fabia Facelift. Bemutatkozik hazánkban az új ©koda Octavia. Bejelentik: a ©koda Auto az IIHF Jégkorong VB fő szponzora 2011-ig.

 

Hányan jártak itt
Indulás: 2007-02-11
 

Domooo Oldala
Szimi Oldala
Loren OldalaLotti Oldala
Szépíts-Építs!
Niki Oldala
Domo Oldala (másik Domo)

Site info:
Webmiss:Dodoka
Webmester:Ricsike
Designed by: Dodoka
Regis:46

 
 
Itt ne káromkodj és ne hirdess,felesleges,mivel a chat moderálható kitörlöm az olyan bejegyzéseket!!:P
 

Top Affilates:
Akinek nincs affija:
x x x x x x x
x x x x x x x
x x x x x x x

Akinek van affija:

Az én affim:

Írj a vk-be ha ide akarsz kerülni!!!

 
 

A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!