Egy csapat csak akkor juthat fel a csúcsra, ha egy cél lebeg minden csapattag szeme elött: legjobbnak lenni!((Ferrari 2007))

TRY.HU
 Oldalunk már try.hu végződéssel is elérhető:)

Sziasztok!

Köszönjük, hogy ennyien nézitek az oldalunkat:) Próbálunk állandóan és minden nap frissíteni újítani valamit és a lehető legjobban szerkeszteni az oldalt! Szurkoljunk együtt a csapatnak látogassatok sokszor az oldalra!:)

A két szerk.


Up | Down | Top | Bottom

Fórum
Nos elindult a fórumunk is regisztráljatok minél többen és indítsatok új témákat!:)

 

                       Oldal Infó                    

Szerk: Eszter,Betty
Téma: Forma1 
Indulás: 2007. 03. 04.
Elérhetőség:
f1_ferrari@citromail.hu

             Következő futam           

   Április 08. Maláj Nagydíj

http://www.f1racing.hu/images/tracks/malajzia.jpg

http://www.lyngsat-logo.com/icon/tv/rr/rtl_klub.gif

               Menü                            

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
 
szavazás
Szerinted Kimi vagy Massa?

Kimi
Massa
Mind2
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 




 

         Világbajnoki pontállás         

1.Kimi Raikkonen 10p
2.Fernando Alonso 8p
3.Lewis Hamilton 6p
4.Nick Heidfeld 5p
5.Giancarlo Fisichella 4p

           Csapatok pontállása         

1.McLaren-Mercedes 14p
2.Ferrari 13p
3.BMW-SauberF1 5p
4.Renault F1 4p
5.AT&T Williams 2p

 

 
Pályája

FORMA1 ELŐTTI PÁLYAFUTÁSA:

Räikkönen kilencévesen kezdett el gokartozni. 1988-ban már részt vett néhány finn ifjúsági futamon az A, B és C osztályban és első győzelmeit
is learatta. 1991-ben a finn gokart bajnokság mini sorozatában versenyzett, 1992-ben a finn Rakéta Gokart Bajnokság junior osztályában.
Ugyanebben a sorozatban 1993-ban a kilencedik, 1994-ben a második helyen végzett. 1995-től a finn gokart bajnokság A osztályában versenyzett,
amelyben 1996-ban a negyedik helyet szerezte meg. 1996-ban részt vett a gokart Európa-bajnokságon, a világbajnokságon és az északi
bajnokságban is.

1997-ben megnyerte a finn gokart bajnokság A osztályát és negyedik helyet ért el az északi gokart bajnokság A osztályában. Részt vett a
világbajnokságon is az A osztályban. 1998-ban ismét megnyerte a finn gokart bajnokság A osztályát és megnyerte az északi gokart bajnokság A
osztályát is. Második helyet szerzett a gokart Európa-bajnokságon a Super A osztályban és harmadik helyet a Monaco Kupán a Super A osztályban.

1999-ben második helyet szerzett a finn gokart bajnokság A osztályában és tizedik helyet a gokart világbajnokság a Super A osztályban.
Ugyanebben az évben kezdett el autókkal versenyezni a Forma–Renault bajnokságban a Haywood Racing Teammel. Első futamán a harmadik helyen végzett.
Ötödik helyet szerzett a Forma–Ford Euro–kupában. A Forma-Renault téli bajnokságán négy versenyből négyet megnyert a Manor Motorsport csapattal.

2000-ben – továbbra is a Manor Motorsporttal – megnyerte a Forma–Renault brit bajnokságát, tíz futamon hét győzelmet aratott, hétszer
szerzett pole pozíciót és hatszor futott leggyorsabb kört. A Forma–Renault Európa–bajnokságon három versenyen indult, ebből kettőt megnyert,
összetettben ezzel a hatodik helyen végzett.

PÁLYAFUTÁSA A FORMA1-BEN:

Sauber

A Forma–1-es Sauber-Petronas csapat vezetője, Peter Sauber felfigyelt a fiatal finn eredményeire és 2000 szeptemberében meghívta egy
tesztelésre, majd később még továbbiakra. Saubernek tetszett, amit látott és leszerződtette Räikkönent a 2001-es szezonra csapatához Nick
Heidfeld csapattársának. Sokan kritizálták ezt a lépést (beleértve a FIA elnökét, Max Mosley-t is), mivel Räikkönen mindössze 23 versenyt futott
autókkal mielőtt Forma–1-es szerződést kapott. Mosley – és mások is – úgy vélték, hogy nagy kockázatot jelent egy ilyen tapasztalatlan
versenyzőt Forma–1-es autóba ültetni.

Räikkönen azonban a teszteken megfutotta a szuperlicenchez szükséges kilométereket, így ideiglenes engedélyt kapott a versenyzésre a FIA-tól
az első futamokra azzal, hogy a versenyzési engedélyét akkor véglegesítik, ha nem okoz problémát.

Räikkönen nem okozott problémát, sőt első versenyén rögtön pontot szerzett egy hatodik hellyel. Később a szezon során még nyolc pontot
gyűjtött és ezzel a világbajnokság tizedik helyén végzett. Csapattársa, Heidfeld 12 pontot gyűjtött és hetedik lett. A két versenyző összesen 21
pontot gyűjtött és ezzel a Sauber a konstruktőri világbajnokság negyedik helyét biztosította be, ami a csapat történetének legjobb eredménye.

McLaren

2002

A 2001-es szezon során a média gyakran összefüggésbe hozta Räikkönen nevét a Ferrarival, ám végül mégsem a maranellói csapathoz szerződött,
hanem annak riválisához a McLaren-Mercedeshez, amelytől a 2001-es szezon végén éppen visszavonult a kétszeres világbajnok, Räikkönen
honfitársa, Mika Häkkinen. Räikkönen csapattársa a tapasztalt David Coulthard lett.

A finn versenyző első McLarennel futott versenyén, a 2002-es Ausztrál Nagydíjon rögtön felállhatott a dobogó harmadik fokára és megfutotta a
verseny leggyorsabb körét. A McLaren számos műszaki problémával küzdött a szezon során, Räikkönen pedig végül összesen 24 pontot szerzett és
a világbajnokság hatodik helyén végzett egy hellyel Coulthard mögött. A Melbourne-i futamon kívül Räikkönen még két alkalommal állhatott
dobogóra: a Nürburgringen harmadik, Magny-Cours-ban második lett.

2003

2003-ban a McLaren az előző évi autó módosított változatát, az MP4-17D-t használta és ez az autó nagyon konstans teljesítményt mutatott a
szezon során – Räikkönen úgyszintén. A finn versenyző az év második versenyén, a Malajziai Nagydíjon learatta pályafutása első futamgyőzelmét, s
a szezon végéig összesen tíz alkalommal állt dobogóra (egy első hely, hét második hely, két harmadik hely). Ez a kiegyensúlyozott
teljesítmény – és az új pontrendszer (melyben 10-8-6-5-4-3-2-1 arányban az első nyolc kapott pontokat) – azt eredményezte, hogy Räikkönennek az
évzáró Japán Nagydíjon még volt matematikai esélye a világbajnoki címre. Végül azonban a Ferrari pilótája, Michael Schumacher
diadalmaskodott. Räikkönen 91 pontjával mindössze két ponttal maradt el a világbajnoktól.

2004

2004-ben a McLaren ismét visszaesett – különösen a megbízhatóság terén. Raikkönent számos műszaki hiba sújtotta, így az első hét futamból
mindössze kettőt fejezett be. A szezon közepén a csapat az addig használt MP4-19 kódjelű autót lecserélte az MP4-19B-re és ez valamivel jobb
eredményeket hozott. Räikkönen Silverstone-ban pole pozíciót szerzett, a Belga Nagydíjon pedig megszerezte pályafutása második futamgyőzelmét. A
világbajnoki pontversenyben a hetedik helyen végzett 45 ponttal. Csapattársa, Coulthard tizedik lett 24 ponttal.

2005-ben

2005-ben újabb jelentős szabályváltozásokat hoztak a Forma–1-ben. A legfontosabb az a gumiszabály volt, melynek értelmében a versenyzőknek
egy garnitúra gumival kellett végigfutnia az időmérő edzéseket és a teljes versenytávot, valamint a motorszabály, amely szerint egy
hajtóműnek két versenyhétvégét kellett kibírnia. A rajtsorrendről az első hat futamon két „egykörös” időmérő edzés döntött (egy szombaton, egy vasárnap), ám a nürburgringi Európa Nagydíjtól kezdve a nézők és a média általános elégedetlensége miatt eltörölték a vasárnapi időmérőt.

A szezon elején a Renault és Fernando Alonso erősen kezdett és nagy előnyre tett szert a világbajnoki pontversenyben. A McLaren az első néhány futamon azzal a problémával küzdött, hogy autójuk túlságosan óvta a gumikat, így azok nem tudtak felmelegedni megfelelően az egykörös időmérő edzésen. Miután ezt kiküszöbölték, a csapat egyre jobb teljesítményt nyújtott, Räikkönen pedig megnyerte a Spanyol és a Monacói Nagydíjat.

A Nürburgringen is vezetett egészen az utolsó körig, amikor azonban egy defektes gumi miatt eltört az első kerékfelfüggesztése és a gumifalba ütközött. A versenyzőnek nem lett baja, de a futamot a nagy vetélytárs, Alonso nyerte meg.

A következő versenyen, Kanadában Räikkönen ismét nyert, majd a Michelin-gumikkal ellátott csapatok (a McLaren és a Renault is közéjük tartozott) által kihagyott Amerikai Nagydíj után Franciaországban harmadik lett, a Brit Nagydíjon pedig hatodik. Räikkönennek mindkét alkalommal motort cseréltek az autójában az időmérő edzés után és a szabályok értelmében ez tíz helyes büntetést vont maga után a versenyen, így a finn a mezőny közepéről rajtolhatott el.

A Német Nagydíjon Räikkönen ismét az élről esett ki műszaki hiba miatt, de aztán a Magyar és a Török Nagydíjon nyerni tudott. Az Olasz Nagydíjon megint motort cseréltek autójában, így a pole pozíció helyett csak a 11. helyről indult, s végül negyedik lett. Belgiumban nyert, de ekkor már a sok műszaki hiba miatt, ami a finnt sújtott a szezon során nem sok esélye volt a világbajnoki címre. A következő versenyen, a Brazil Nagydíjon Alonsónak a harmadik hely is elég volt arra, hogy bebiztosítsa a címet magának – és ezt meg is tette. A Japán Nagydíjon Räikkönen a 17. rajtkockából nyert az utolsó körben megelőzve az addig vezető Giancarlo Fisichellát, a szezon utolsó futamán, Kínában pedig második lett Alonso mögött.

A világbajnoki pontversenyben a finn összesen 112 pontot gyűjtött és a második helyen végzett a 133 pontos Alonso mögött. Szoros csata kettejük között a pályán vagy a világbajnoki pontversenyben nem alakult ki az év során. Räikkönen csapattársa, Juan Pablo Montoya – aki két futamot kihagyott – 60 ponttal a negyedik helyen végzett.

A Nürburgringen is vezetett egészen az utolsó körig, amikor azonban egy defektes gumi miatt eltört az első kerékfelfüggesztése és a gumifalba ütközött. A versenyzőnek nem lett baja, de a futamot a nagy vetélytárs, Alonso nyerte meg.

A következő versenyen, Kanadában Räikkönen ismét nyert, majd a Michelin-gumikkal ellátott csapatok (a McLaren és a Renault is közéjük tartozott) által kihagyott Amerikai Nagydíj után Franciaországban harmadik lett, a Brit Nagydíjon pedig hatodik. Räikkönennek mindkét alkalommal motort cseréltek az autójában az időmérő edzés után és a szabályok értelmében ez tíz helyes büntetést vont maga után a versenyen, így a finn a mezőny közepéről rajtolhatott el.

A Német Nagydíjon Räikkönen ismét az élről esett ki műszaki hiba miatt, de aztán a Magyar és a Török Nagydíjon nyerni tudott. Az Olasz Nagydíjon megint motort cseréltek autójában, így a pole pozíció helyett csak a 11. helyről indult, s végül negyedik lett. Belgiumban nyert, de ekkor már a sok műszaki hiba miatt, ami a finnt sújtott a szezon során nem sok esélye volt a világbajnoki címre. A következő versenyen, a Brazil Nagydíjon Alonsónak a harmadik hely is elég volt arra, hogy bebiztosítsa a címet magának – és ezt meg is tette. A Japán Nagydíjon Räikkönen a 17. rajtkockából nyert az utolsó körben megelőzve az addig vezető Giancarlo Fisichellát, a szezon utolsó futamán, Kínában pedig második lett Alonso mögött.

A világbajnoki pontversenyben a finn összesen 112 pontot gyűjtött és a második helyen végzett a 133 pontos Alonso mögött. Szoros csata kettejük között a pályán vagy a világbajnoki pontversenyben nem alakult ki az év során. Räikkönen csapattársa, Juan Pablo Montoya – aki két futamot kihagyott – 60 ponttal a negyedik helyen végzett.

2006-ban:

A McLaren szempontjából szinte a 2004-es szezon „tükörképét” láthattuk: az autó lassú és többször megbízhatatlan volt, így Räikkönen csak az edzéseken szólt bele a legjobbak küzdelmébe. Az idény második felében háromszor szerezte meg az első rajthelyet, de a futamokon már nem volt esélye a győzelemre, igaz, hatszor dobogóra állhatott.

Ferrari:

2007-ben:

2007 Kimi számára a váltás éve. Hiszen csapatot vált és Michael Scumacher helyére érkezik a Ferrariba.
Sokak szerint ez hozhatja meg Kimi számára az áttörést és végre világbajok lehet.

 

 

látogató olvassa a lapot:)

Hozzáadás a kedvencekhez!

 

                  Kimi                          

Pályája
Finn Himnusz

                       Massa                       

 Életrajz
Brazil Himnusz

               M. Schumacher              

Pályafutása
Rekordjai

                      Csapat                       

A csapatról
Ferrari Története

                  Formula1                      

Zászlók jelentései
Versenynaptár
Eddigi világbajnokok
Forma1 ABC
Szabályváltozások - 2007
Csapatok, pilóták

                 Hungaroring                 

 
Lélekszám:)
Indulás: 2007-03-04
 
Szavazás!
Milyen gyakran látogatod az oldalt?

Rendszeresen nagyon tetszik!
Néha amikor eszembe jut
Most vagyok itt először de ezentúl gyakran jövök!
Nem tetszik többet nem is jövök!
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 

A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!