Fejlesztő: EA Black Box Kiadó: Electronic Arts web: www.ea.com/nfs/carbon/us
Az EA 2002-ben vásárolta fel, és csapta hozzá kanadai kirendeltségéhez a vancouveri Black Box Games stúdiót. A 14.000.000.$-os árat azóta sokszorosan behozta a csapat: eleinte NHL és NASCAR játékokat készítettek, majd a Hot Pursuit 2 óta az övék az NFS széria ami azóta 7 milliónál gyengébb eladott példányszámot nemigen produkál... nembeszélve az illegális esetekről!
Az E3-on még csak egy hangulatos, ám annál inkább semmitmondó videóval (ami megtalálható volt a honlapon) volt jelen a Need for Speed sorozat jubileumi, tizedik része, és azóta találgatta mindenki, vajon hogyan folytatódik a világ legnépszerűbb autóverseny játéka - és egyáltalán mire utal az alcím, a Carbon? Az igazat megvallva én is a méregdrága elit sportautók karbon-, avagy szénszálas karosszériára tippeltem. (Gondolom úgy mint sokan mások is!) Mindjárt olvashatjátok mekkorát tévedtünk!
Carbon Canyon! A Carbon kanyon Kaliforniában található; egy nyaktörő szerpentinekkel teli 16 kilométeres út, közel a nyugati parthoz - és mint ilyen, ideális terepet nyújt a helyi, ill. környékbeli aranyfiak illegális és életveszélyes éjjeli autóversenyeihez. No, a játékban errefelé is fogunk randalírozni, hogy egészségtelen mértékben agyontuningolt járgányunkkal jól elverjük a többieket, miközben igyekszünk lelépni a rend éber őreinek sűrűn feltűnő képviselői elől. A kanyon mellett még két nagy terepet, ill. hét kerületre osztott várost kapunk. Lesz olyan is, ha sok versenyt nyerünk, sokszor lelépünk a zsaruk elől, akciós alkatrészeket, extra matricákat kapunk, különleges optikai tuning lehetőségekkel. Biztosan megmarad a város szabad bejárása. Figyeljünk a versenyeknél, ha túl könnyelműek leszünk, akár autónkat is elveszíthetjük.
Újra dübörög a banda! Az Underground-ok és a Most Wanted elemeit összekeverték, hozzátettek egy-két kanyont, és tökéletes játékot kapnánk. De az EA többet akart. A nagy újítás az, hogy ezúttal nem egy magányos sofőrzseni karrierjét egyengetjük, hanem egy egész banda szerveződik körénk. A csapatunkba különféle specialitásokat toborozhatunk. A csapat tagjai a játék közben nagy segítséget fognak okozni nekünk - és ki a bandavezér? Naná, hogy mi. Már a csapat összeválogatása is külön taktikai játékelem. Bandatagjaink különféle "kasztokba" tartozhatnak, és persze ezeken belül más-más hatékonysággal végezhetik a feladatunkat. Ilyen specialista lehet a Pathfinder, avagy az útkereső, aki segít a különféle titkos levágási helyek, átjárók felfedezésében; a Blocker, aki a versenyen végig mögöttünk halad és véd az ellenfél lökdösésétől és természetesen útakadályt is jelent a riválisok számára, vagy a Drafter, aki előttünk halad, és segít bennünket szélárnyékban tartani. A szerelőműhelyben is maradnak azért társaink, a tuningolás hatékonyságát javítja a Fabricator, a sérüléseink javításában segít a Mechanic, a legjobb és legérdekesebb pedig a Fixer, akinek áldásos közreműködése, hogy eltakarítja az utunkból a zsarukat! Ellenfeleinknek is lesz saját bandája, saját autókkal, festéssel.
Sebességmámor A csapatjáték teljesen új szint visz a már ismert játékmódokba, de a legizgalmasabbnak természetesen a kanyonban zajló versenyek ígérkeznek: egyik oldalunkon a többszázméter mély szakadék, a másikon a sziklafal, mögöttünk az ellenfél, aki meg akar előzni két éles kanyar között. Természetesen a játék mint minden verseny éjszaka játszódik. Ez szerintem elég izgalmasnak látszik, és plussz a zsaruk is támadnak. Fontos elem a korlát, ugyanis az némiképp megvéd a lezuhanástól. A szalagkorlát korrekt fizikai modellezés szerint működik, vagyis deformálódni fog. Mivel az autók törése továbbra sem csak látványelem, ezt ügyesen ki is használhatjuk, csúszhatunk a korlát segítségével enyhébb kanyarokban. Azért nem ajánlom, mert lassít és nagyobb ívben vesszük be a kanyart. Hamár a csúszásnál tartunk: lesz drift mód, és sokszor kell majd a kanyarokban és driftelni. A gyorsulási játékmód most sajnos kimarad. (Drag) A játék 50-nél is több vezethető és tuningolható autót vonultat fel - pontos autólistát a Carbon menüben olvashattok. Az autók három osztályba lesznek sorolva: tuningcégek gépei extrém fordulékonysággal, amerikai benzinfaló gyorsulásbajnok izomautók és Japánból importált széles kocsik. A városban lévő boltok pedig mind-mind az egyes típusokra specializálódnak. Így aztán az is befolyásolja majd az általunk választott "hódítási útvonalat", hogy melyik autónkat akarjuk először a maximumra fejleszteni. Az autónkat - illetve társaink kocsijait - egy autószobrászat nevű menüpontnál minden eddiginél jobban a saját szájízlésünk szerint alakíthatunk, csúszkák segítségével több száz jellemzőn állíthatunk. (Ezt láthatjátok a videók között a trailer tuning című videóban is.
Irány a Kanyon! A játék további jellemzőit akár már a szokásos Need For Speed sablon jelzővel is illethetnénk. A grafika a képek és videók alapján a hagyományoknak megfelelően földbe döngölő lesz, a zene szintén szokásos licencelt slágerválogatás.(A soundtrack-ot a Carbon menüben olvashatjátok) A vezetési modell továbbra is arcade, könnyen megtanulható, élvezetes, a tuningolás változatos, és az ígéretek szerint az online játékra is ráerősítenek... A fene tudja, mi valahogy mégsem bánkódunk, hogy ennyi "szokásosat" kapunk, legszívesebben már indulnánk is a Carbon Canyon felé!
Összegzés: - Csak éjszaka fog játszódni a játék - Carbon Canyon lesz a helyszín, nomeg egy hatalmas város, vagyis Palmont City - Nagy szerepet játszik a drift, a videókban láthatjátok, hogy hogy csúszkálnak a kanyarokban (egyes infók szerint lesz drift verseny mód) - 50-nél is több autó - Saját bandát alapíthatunk különböző segítőkkel
Megjelenés: 2006. nov. 2. Demó: 2006. szeptember vége
Exkluzív: A nő
Need for Speed-csajnak lenni lassan már olyan dolog, mint James Bond-lánnyá válni... A Carbon női főszereplőjét ezúttal a francia-kanadai Emmanuelle Vaugier alakítja. Az igencsak dekoratív hölgyet a Fűrész 2-ben láthattuk, és egy rakás sorozatban. Ezenkívűl megjárta a Maxim és Ella címlapját, a Femme Fatal magazin pedig a földkerekség 50 legszexisebb hölgye közé választotta. Aki nem hiszi járjon utána: www.emmanuellevaugier.com Gallery menüpont! |