Räikkönen Barcelonában behúzta idei 2. győzelmét
Bálint 2008.04.27. 16:12
A listavezető Kimi Räikkönen győzelmével zárult az idei első európai futam, a Spanyol Nagydíj. A Ferrari örömét a 2. helyen befutó Felipe Massa tette teljessé, a harmadik pezsgősüveget pedig Lewis Hamilton bonthatta ki. Fernando Alonso motorhiba miatt az 5. helyről esett ki.
Alonso már a rajt előtt talpra ugrasztotta drukkereit, hiszen a spanyol a felvezető körön mikor odalépett a Renault-nak és a gumimelegítés céljából rángatni kezdte a kormányt, majdnem a bokszutca falának szaladt.
A rajt viszont már nem a kétszeres világbajnokról szólt, bár az első métereken úgy tűnt, hogy tartani tudja a lépést Räikkönennel, ám az első kanyarban már a 3. rajtkockából induló Felipe Massa is előtte volt.
Lewis Hamilton is előrébb lépett egy pozíciót, vagyis megelőzte Robert Kubicát, így a brit üldözőbe vehette Alonsót, ez pedig pikáns csatát ígért.
A rajt a mezőny második felében azonban maradandó nyomokat hagyott. Sebastian Vettel már nem tudta kikerülni az előtte keresztbe álló Adrian Sutilt, és nekiment a Force Indiának, ezzel pedig mindkettőjük versenye véget ért. A két német a bukótérben, veszélyes helyen "parkolt le" autójával, emiatt beküldték a biztonsági autót. A megkülönböztető jelzést használó Mercedes 3 körön keresztül vezette a mezőnyt.
|
Az új rajt gond nélkül lezajlott, Kimi Räikkönen könnyedén maga mögött tartotta Massát, és a kissé elmélázó Alonsót. A spanyol mögött a két McLaren között Kubica autózott, a pontszerző helyeken pedig Heidfeld és Webber haladt.
Nelsinho Piquet a 10. helyen kocsikázott, ám szeretett volna előrébb lépni, de nagy igyekezetében Trulli mögött elfékezte magát, és visszaesett a mezőny végére, a két Super Aguri elé.
Nem sokkal később azonban végleg véget ért Piquet versenye, ugyanis a felzárkózás hevében pórul járt Sébastien Bourdais-val. A brazil egy balos kanyarban betette a Renault-t a Toro Rosso mellé, de a francia valószínűleg későn vette észre kollégáját, és ráhúzta autóját. Piquet a pálya mellett parkolt le, míg Bourdais a bokszba még behajtott, de ő is feladta.
A bokszkiállásokat, ahogyan várni lehetett, Fernando Alonso kezdte meg a 15. kör végén, így ezzel ő valójában ki is szállt az élmezőny küzdelmeiből, a 11. helyre jött vissza. Meglepetésre azonban Massa is érkezett a 19. körben, majd utána egyből Räikkönen is, de Hamilton és Kubica sem várt sokat az első szervizeléssel.
A vezetést így Kovalainen vette át, ám nem sokáig élvezhette ezt a pozíciót, mivel a 21. körben a 9-es kanyarban bal első durrdefektet kapott, és nagy sebességgel a gumifalba fúródott. Azonnal érkezett a safety car, a finn kimentése pedig hosszú perceket vett igénybe, a McLaren ugyanis nagyon belefúródott a gumibálák közé.
|
Közben természetesen a bokszutca bezárt, de ennek egy pilóta ismét megitta a levét. Nick Heidfeld, aki ideiglenesen vezette a versenyt Kovalainen kiesése után, a bokszba hajtott üzemanyagért (vélhetően különben kiürült volna a tankja), ez pedig stop&go büntetést vont maga után. A peches német esete talán előrébb hozhatja a pilóták által már régóta bírált safety car-szabály megváltoztatását.
Kovalainent hordágyon szállították el, de a finn szerencsére nemzetközi jelzéssel tette egyértelművé, hogy a körülményekhez képest jól van.
A biztonsági autó kiállása után a sorrend lényegében nem változott, de miután Heidfeld letöltötte büntetését, értelemszerűen az 5. helytől kezdve mindenki előrébb léphetett egy pozíciót. A nap vesztese ezzel a mezőny végére került.
A verseny felénél Alonso autójában a Renault motor megadta magát, így a spanyol is versenybe szállt a legpechesebb versenyző címért, hiszen a kétszeres világbajnok az 5. helyről esett ki hazai közönsége előtt... Ugyanebben a körben Rubens Barrichello is befejezte a Spanyol Nagydíjat, a brazil érdekes körülmények közt esett ki, egy kört például megtett úgy, hogy első légterelője a Honda alá volt szorulva.
A kiesők táborát Nico Rosberg népesítette tovább, a Williamsben duruzsuló Toyota motor ugyanis a 25 körben elnémult. A német a 7. helyen haladt, tehát ő is igencsak bosszús lehet.
Az élen a Ferrari zavartalanul haladt idei második kettősgyőzelme felé, Hamilton és Kubica csak messziről figyelte a vörösöket. A lengyel mögött kicsit leszakadva érkezett az üldözőboly, amelyben pontszerző helyen tűnt fel néhány meglepő név, hiszen Giancarlo Fisichella, Nakadzsima Kazuki, Jenson Button és David Coulthard is a legjobb nyolcban autózott körökön keresztül.
A bokszkiállása után a 11. helyre kerülő Fisichella leküzdhetetlen akadályt jelentett Heidfeldnek, a Force India rutinos pilótája meglepően jól tartotta magát. Az olasz ragaszkodása érthető volt, hiszen előttük többen is még hivatalosak voltak a bokszutcába, tehát a pontszerzés is elérhető közelségbe került.
Az eddig csendesen autózó David Coulthard ezúttal is egy koccanás miatt került képernyőre. DC-t Timo Glock támadta hátulról, de a német későn fékezett, és kicsit eltrafálta a skótot. A Toyota első szárnycserére szorult, Coulthard Red Bullja pedig bal hátsó defektet kapott, így a pontszerzésre egyiküknek sem maradt esélye.
Közben Heidfeld megelőzte Fisichellát, a német így célba vehette a 8., még pontszerző helyet, de már nem érte utol Trullit.
10 körrel a leintés előtt a két Ferrari elkezdett lassulni, ezzel párhuzamosan Hamilton és Kubica gyorsult, ebből adódóan a különbség csökkent az élen álló duó és az üldözők között. Komolyabb ütés-váltásra azonban nem került sor.
Kimi Räikkönen tehát elsőként száguldott be a célba, ezzel már idei 2. futamgyőzelmét könyvelhette el, aminek köszönhetően összetettben is megerősítette vezetői helyét. Felipe Massa és Lewis Hamilton állhatott még fel a dobogóra.
A 4. helyen Robert Kubicát intették le, a lengyel roppant értékes pontokat szerzett magának és a BMW Saubernek is. Az ötödik Mark Webber lett, aki így megduplázta eddigi pontjait, és már 8 egység áll a neve mellett.
A sok kiesőnek is köszönhető, hogy a 6. helyen Jenson Button ért célba, de ez semmit sem von le a Honda versenyzőjének érdemeiből. A pontszerzők sorát Nakadzsima Kazuki és Jarno Trulli zárta. A 8. helyről bő 3 másodperccel maradt csak le a peches Nick Heidfeld.
Kimi Räikkönen a győzelemnek köszönhetően már 9 ponttal vezet Lewis Hamilton előtt, de az 5. helyezett Heidfeld hátránya is csak 13 pont. A világbajnokság állása elérhető ITT.
Spanyol Nagydíj
2008. április 27. vasárnap |
Végeredmény |
1. |
|
Kimi Räikkönen
[Ferrari] |
1ó38:19.051 |
10 pont |
2. |
|
Felipe Massa
[Ferrari] |
+ 3.228 |
8 pont |
3. |
|
Lewis Hamilton
[McLaren-Mercedes] |
+ 4.187 |
6 pont |
4. |
|
Robert Kubica
[BMW Sauber] |
+ 5.694 |
5 pont |
5. |
|
Mark Webber
[Red Bull Racing] |
+ 35.938 |
4 pont |
6. |
|
Jenson Button
[Honda] |
+ 53.010 |
3 pont |
7. |
|
Nakadzsima Kazuki
[Williams] |
+ 58.244 |
2 pont |
8. |
|
Jarno Trulli
[Toyota] |
+ 59.435 |
1 pont |
9. |
|
Nick Heidfeld
[BMW Sauber] |
+ 1:03.073 |
|
10. |
|
Giancarlo Fisichella
[Force India] |
+ 1 kör |
|
11. |
|
Timo Glock
[Toyota] |
+ 1 kör |
|
12. |
|
David Coulthard
[Red Bull Racing] |
+ 1 kör |
|
13. |
|
Szato Takuma
[Super Aguri] |
+ 1 kör |
|
Leggyorsabb kör |
|
|
Kimi Räikkönen
[Ferrari] |
1:21.670 (46. kör) |
|
Kiesők |
14. |
|
Nico Rosberg
[Williams] |
42.kör |
|
15. |
|
Rubens Barrichello
[Honda] |
35.kör |
|
16. |
|
Fernando Alonso
[Renault] |
35.kör |
|
17. |
|
Heikki Kovalainen
[McLaren-Mercedes] |
22.kör |
|
18. |
|
Anthony Davidson
[Super Aguri] |
9.kör |
|
19. |
|
Sébastien Bourdais
[Toro Rosso] |
8.kör |
|
20. |
|
Nelsinho Piquet
[Renault] |
7.kör |
|
21. |
|
Adrian Sutil
[Force India] |
1.kör |
|
22. |
|
Sebastian Vettel
[Toro Rosso] |
1.kör |
|
További részletek és eredmények hamarosan!
Ferrari-fölény Alonso-fellángolással Barcelonában
A száguldó cirkusz megérkezett Európába, ami általában egy új korszak kezdetét is jelenti. Spanyolországban eddig igazából nem rendeződtek át az erőviszonyok, ám történt egy-két váratlan esemény, melyek élére egyértelműen a Renault látványos feltámadása kívánkozik.
Fernando Alonso ugyanis a második helyre kvalifikálta magát a Renault-val, ám mint az valószínűsíthető volt és utóbb be is bizonyosodott, a spanyol az elsők közt fog kiállni tankolni a délutáni futamon, ugyanis autójában meglehetősen kevés üzemanyag csorgadozik.
No, de fussuk át, mi is történt az elmúlt két napban Spanyolországban! Az idény negyedik futamának szabadedzéseit akár el is lehetett volna hagyni, hiszen a Circuit de Catalunya az összes csapatnak a zsebében van, tudniillik, az istállók itt tesztelnek a legtöbbet.
Ráadásul legutóbb éppen a múlt héten gyakoroltak Montmalóban, Barcelonától nem messze. Persze azért nem volt teljesen haszontalan a pénteki kétszer másfél óra sem, hiszen a legtöbb csapat most vetette be idei első fejlesztőcsomagját, amellyel minden méter megtételének különös jelentősége van, ráadásul a pilóták elmondása szerint azóta sokat változtak a körülmények.
A szakértők többsége az erőviszonyok átrendeződését várta az első európai versenytől, ám az biztos, hogy a Ferrari megtartotta előnyét. Az, hogy a forradalmian új, kettős nyílással ellátott orrkúp segítségével esetleg sikerült növelni is azt, az a délután kettőkor kezdődő futamon mindenképpen kiderül majd.
A legnagyobb javulást vitathatatlanul a Renault mutatta be, Fernando Alonso és Nelsinho Piquet egy csapásra a legjobbak közé került, pedig a Renault az előző három versenyen csak egy volt a sűrű középmezőny csapatai közül.
Meglepő módon a McLaren viszont nem tudta összekapni magát, és továbbra is a BMW Sauber mögött kullog. Legalábbis Robert Kubica mögött, a lengyel ugyanis Európára is átmentette parádés formáját.
A szabadedzések eredményei alapján nem lehetett eligazodni azon, hogy most ki hol is áll. Az időmérőtől mindenki azt várta, hogy végre tiszta víz kerül a pohárba, de a rajtrácsra sem lehet habozás nélkül rábökni, hogy na, ez a jelenlegi sorrend.
A kvalifikáción ugyanis kis híján Fernando Alonso megkaparintotta az első rajtkockát. A méterekkel utána érkező Räikkönen azonban egy leheletnyivel gyorsabb volt, így idén először a finn rajtolhat az élről. Az edzésspecialistának tartott Felipe Massa ezúttal is hibázott utolsó körében, csak 3. lett, így lassan ezt a jelzőt elfelejthetjük a brazillal kapcsolatban.
A már említett Kubica a 4. helyről vághat neki a 66 körös Spanyol Nagydíjnak. A lengyel mögött a két McLaren kapott helyet, így Hamiltonnak és Kovalainennek a győzelemről szinte biztosan le kell mondania, de a dobogós helyezésért is vért kell izzadnia.
A hazai közönségét a második rajtkockával feltüzelő Alonso igyekezett lehűteni a kedélyeket, és már a 6. hely megszerzését is kisebb csodaként értékelné, persze ezen kijelentésével lehet, hogy nem csak rajongóit szeretné leszerelni...
Kövesse nyomon a Spanyol Nagydíj eseményeit élő közvetítésünk segítségével!
|