F1-FC
Hányan vagyunk jelenleg
hit counters
 
Főmenü

Főoldal
F1-es hírek
F1-es videók
F1-es naptár
A versenyzőkről
A csapatokról
Fórum
Itt hirdess!!
Írj nekem!
Viccek
Forma1-es játék letöltések (ÚJ!!)
Támogasd az oldalt!
Honlaptérkép

 
F1-es képek

2005
2006
2007
2008
2009
2010

 
A versenypályákról egyenként

Idei futamok:

Ausztál GP
Maláj GP
Kínai GP
Bahrain-i GP
Spanyol GP
Monaco-i GP
Török GP
Brit GP
Német GP
Magyar GP
Európa GP
Belga GP
Olasz GP
Szingapúri GP
Japán GP
Brazil GP
Abu Dhabi GP


Nem idei futamok:

Amerika-i GP
Német GP
San Marino-i GP
Kanada-i GP
Francia GP

 
Link ajánló
 
Hányan voltunk:
Indulás: 2005-01-29
 
Ez legyen a kezdőlapom

Beállítás kezdőlapnak

 
Naptár
2024. Június
HKSCPSV
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
<<   >>
 
G-mail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Pont versenyek

Az Egyéni VB (katt a versenyzőkre):

Hely Név Pont
1.

Fernando Alonso

246p
2.

Mark Webber 

238p
3.

Sebastian Vettel 

231p

4.

Lewis Hamilton 

222p
5.

Jenson Button

199p
6.

Felipe Massa

143p
7.

Nico Rosberg 

130p
8.

Robert Kubica

126p
9.
Michael Schumacher 72p
10.

Rubens Barrichello

47p
11.

Adrian Sutil

47p
12.

Kamui Kobayashi

32p
13.

Nico Hülkemberg

22p
14.

Vitantonio Liuzzi

21p
15.
Vitalij Petrov 19p
16.

Sébastien Buemi

8p
17.
Pedro de la Rosa 6p
18.
Nick Heidfeld
6p
19.
Jaime Alguersuari 3p
20.
Heikki Kovalainen 0p
21.
Timo Glock 0p
22.
Bruno Senna 0p
23.

Jarno Trulli

0p
24.
Lucas di Grassi 0p

 

A Konstruktörői VB (katt a csapatokra):

 

Hely Név Pont
1.

Red Bull

469p
2. McLaren 421p
3.

Ferrari 

389p
4. Mercedes GP  202p
5.

Renault

145p
6.

Williams

69p
7.

Force India

68p
8.

BMW-Sauber

44p
9.

Toro Rosso

11p
10.

Virgin

0p
11. Lotus 0p
12. Hispánia GP 0p

A 2006-os év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2007-os év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2008-as év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2009-es év egyéni és konstruktőrői pontversenye

 
Szavazz!
Felmérés:
Milyen az oldal?

Király
Elmegy
Rossz
 
Speciális 3.
 
My stat

 
Látogatói adatok
 
Forma1-es Hírek (F1hírek.hu)
Forma1-es Hírek (F1hírek.hu) : Räikkönen Barcelonában behúzta idei 2. győzelmét

Räikkönen Barcelonában behúzta idei 2. győzelmét

Bálint  2008.04.27. 16:12

A listavezető Kimi Räikkönen győzelmével zárult az idei első európai futam, a Spanyol Nagydíj. A Ferrari örömét a 2. helyen befutó Felipe Massa tette teljessé, a harmadik pezsgősüveget pedig Lewis Hamilton bonthatta ki. Fernando Alonso motorhiba miatt az 5. helyről esett ki.

Alonso már a rajt előtt talpra ugrasztotta drukkereit, hiszen a spanyol a felvezető körön mikor odalépett a Renault-nak és a gumimelegítés céljából rángatni kezdte a kormányt, majdnem a bokszutca falának szaladt.

A rajt viszont már nem a kétszeres világbajnokról szólt, bár az első métereken úgy tűnt, hogy tartani tudja a lépést Räikkönennel, ám az első kanyarban már a 3. rajtkockából induló Felipe Massa is előtte volt.

Lewis Hamilton is előrébb lépett egy pozíciót, vagyis megelőzte Robert Kubicát, így a brit üldözőbe vehette Alonsót, ez pedig pikáns csatát ígért.

A rajt a mezőny második felében azonban maradandó nyomokat hagyott. Sebastian Vettel már nem tudta kikerülni az előtte keresztbe álló Adrian Sutilt, és nekiment a Force Indiának, ezzel pedig mindkettőjük versenye véget ért. A két német a bukótérben, veszélyes helyen "parkolt le" autójával, emiatt beküldték a biztonsági autót. A megkülönböztető jelzést használó Mercedes 3 körön keresztül vezette a mezőnyt.



Az új rajt gond nélkül lezajlott, Kimi Räikkönen könnyedén maga mögött tartotta Massát, és a kissé elmélázó Alonsót. A spanyol mögött a két McLaren között Kubica autózott, a pontszerző helyeken pedig Heidfeld és Webber haladt.

Nelsinho Piquet a 10. helyen kocsikázott, ám szeretett volna előrébb lépni, de nagy igyekezetében Trulli mögött elfékezte magát, és visszaesett a mezőny végére, a két Super Aguri elé.

Nem sokkal később azonban végleg véget ért Piquet versenye, ugyanis a felzárkózás hevében pórul járt Sébastien Bourdais-val. A brazil egy balos kanyarban betette a Renault-t a Toro Rosso mellé, de a francia valószínűleg későn vette észre kollégáját, és ráhúzta autóját. Piquet a pálya mellett parkolt le, míg Bourdais a bokszba még behajtott, de ő is feladta.

A bokszkiállásokat, ahogyan várni lehetett, Fernando Alonso kezdte meg a 15. kör végén, így ezzel ő valójában ki is szállt az élmezőny küzdelmeiből, a 11. helyre jött vissza. Meglepetésre azonban Massa is érkezett a 19. körben, majd utána egyből Räikkönen is, de Hamilton és Kubica sem várt sokat az első szervizeléssel.

A vezetést így Kovalainen vette át, ám nem sokáig élvezhette ezt a pozíciót, mivel a 21. körben a 9-es kanyarban bal első durrdefektet kapott, és nagy sebességgel a gumifalba fúródott. Azonnal érkezett a safety car, a finn kimentése pedig hosszú perceket vett igénybe, a McLaren ugyanis nagyon belefúródott a gumibálák közé.

Közben természetesen a bokszutca bezárt, de ennek egy pilóta ismét megitta a levét. Nick Heidfeld, aki ideiglenesen vezette a versenyt Kovalainen kiesése után, a bokszba hajtott üzemanyagért (vélhetően különben kiürült volna a tankja), ez pedig stop&go büntetést vont maga után. A peches német esete talán előrébb hozhatja a pilóták által már régóta bírált safety car-szabály megváltoztatását.

Kovalainent hordágyon szállították el, de a finn szerencsére nemzetközi jelzéssel tette egyértelművé, hogy a körülményekhez képest jól van.

A biztonsági autó kiállása után a sorrend lényegében nem változott, de miután Heidfeld letöltötte büntetését, értelemszerűen az 5. helytől kezdve mindenki előrébb léphetett egy pozíciót. A nap vesztese ezzel a mezőny végére került.

A verseny felénél Alonso autójában a Renault motor megadta magát, így a spanyol is versenybe szállt a legpechesebb versenyző címért, hiszen a kétszeres világbajnok az 5. helyről esett ki hazai közönsége előtt... Ugyanebben a körben Rubens Barrichello is befejezte a Spanyol Nagydíjat, a brazil érdekes körülmények közt esett ki, egy kört például megtett úgy, hogy első légterelője a Honda alá volt szorulva.

A kiesők táborát Nico Rosberg népesítette tovább, a Williamsben duruzsuló Toyota motor ugyanis a 25 körben elnémult. A német a 7. helyen haladt, tehát ő is igencsak bosszús lehet.

Az élen a Ferrari zavartalanul haladt idei második kettősgyőzelme felé, Hamilton és Kubica csak messziről figyelte a vörösöket. A lengyel mögött kicsit leszakadva érkezett az üldözőboly, amelyben pontszerző helyen tűnt fel néhány meglepő név, hiszen Giancarlo Fisichella, Nakadzsima Kazuki, Jenson Button és David Coulthard is a legjobb nyolcban autózott körökön keresztül.

A bokszkiállása után a 11. helyre kerülő Fisichella leküzdhetetlen akadályt jelentett Heidfeldnek, a Force India rutinos pilótája meglepően jól tartotta magát. Az olasz ragaszkodása érthető volt, hiszen előttük többen is még hivatalosak voltak a bokszutcába, tehát a pontszerzés is elérhető közelségbe került.

Az eddig csendesen autózó David Coulthard ezúttal is egy koccanás miatt került képernyőre. DC-t Timo Glock támadta hátulról, de a német későn fékezett, és kicsit eltrafálta a skótot. A Toyota első szárnycserére szorult, Coulthard Red Bullja pedig bal hátsó defektet kapott, így a pontszerzésre egyiküknek sem maradt esélye.

Közben Heidfeld megelőzte Fisichellát, a német így célba vehette a 8., még pontszerző helyet, de már nem érte utol Trullit.

10 körrel a leintés előtt a két Ferrari elkezdett lassulni, ezzel párhuzamosan Hamilton és Kubica gyorsult, ebből adódóan a különbség csökkent az élen álló duó és az üldözők között. Komolyabb ütés-váltásra azonban nem került sor.

Kimi Räikkönen tehát elsőként száguldott be a célba, ezzel már idei 2. futamgyőzelmét könyvelhette el, aminek köszönhetően összetettben is megerősítette vezetői helyét. Felipe Massa és Lewis Hamilton állhatott még fel a dobogóra.

A 4. helyen Robert Kubicát intették le, a lengyel roppant értékes pontokat szerzett magának és a BMW Saubernek is. Az ötödik Mark Webber lett, aki így megduplázta eddigi pontjait, és már 8 egység áll a neve mellett.

A sok kiesőnek is köszönhető, hogy a 6. helyen Jenson Button ért célba, de ez semmit sem von le a Honda versenyzőjének érdemeiből. A pontszerzők sorát Nakadzsima Kazuki és Jarno Trulli zárta. A 8. helyről bő 3 másodperccel maradt csak le a peches Nick Heidfeld.

Kimi Räikkönen a győzelemnek köszönhetően már 9 ponttal vezet Lewis Hamilton előtt, de az 5. helyezett Heidfeld hátránya is csak 13 pont. A világbajnokság állása elérhető
ITT.

Spanyol Nagydíj
2008. április 27. vasárnap
Végeredmény
1. Kimi Räikkönen
[Ferrari]
1ó38:19.051 10 pont
2. Felipe Massa
[Ferrari]
+ 3.228 8 pont
3. Lewis Hamilton
[McLaren-Mercedes]
+ 4.187 6 pont
4. Robert Kubica
[BMW Sauber]
+ 5.694 5 pont
5. Mark Webber
[Red Bull Racing]
+ 35.938 4 pont
6. Jenson Button
[Honda]
+ 53.010 3 pont
7. Nakadzsima Kazuki
[Williams]
+ 58.244 2 pont
8. Jarno Trulli
[Toyota]
+ 59.435 1 pont
9. Nick Heidfeld
[BMW Sauber]
+ 1:03.073  
10. Giancarlo Fisichella
[Force India]
+ 1 kör  
11. Timo Glock
[Toyota]
+ 1 kör  
12. David Coulthard
[Red Bull Racing]
+ 1 kör  
13. Szato Takuma
[Super Aguri]
+ 1 kör  
Leggyorsabb kör
  Kimi Räikkönen
[Ferrari]
1:21.670 (46. kör)  
Kiesők
14. Nico Rosberg
[Williams]
42.kör  
15. Rubens Barrichello
[Honda]
35.kör  
16. Fernando Alonso
[Renault]
35.kör  
17. Heikki Kovalainen
[McLaren-Mercedes]
22.kör  
18. Anthony Davidson
[Super Aguri]
9.kör  
19. Sébastien Bourdais
[Toro Rosso]
8.kör  
20. Nelsinho Piquet
[Renault]
7.kör  
21. Adrian Sutil
[Force India]
1.kör  
22. Sebastian Vettel
[Toro Rosso]
1.kör  


További részletek és eredmények hamarosan!

Ferrari-fölény Alonso-fellángolással Barcelonában

A száguldó cirkusz megérkezett Európába, ami általában egy új korszak kezdetét is jelenti. Spanyolországban eddig igazából nem rendeződtek át az erőviszonyok, ám történt egy-két váratlan esemény, melyek élére egyértelműen a Renault látványos feltámadása kívánkozik.

Fernando Alonso ugyanis a második helyre kvalifikálta magát a Renault-val, ám mint az valószínűsíthető volt és utóbb be is bizonyosodott, a spanyol az elsők közt fog kiállni tankolni a délutáni futamon, ugyanis autójában meglehetősen kevés üzemanyag csorgadozik.

No, de fussuk át, mi is történt az elmúlt két napban Spanyolországban! Az idény negyedik futamának szabadedzéseit akár el is lehetett volna hagyni, hiszen a Circuit de Catalunya az összes csapatnak a zsebében van, tudniillik, az istállók itt tesztelnek a legtöbbet.

Ráadásul legutóbb éppen a múlt héten gyakoroltak Montmalóban, Barcelonától nem messze. Persze azért nem volt teljesen haszontalan a pénteki kétszer másfél óra sem, hiszen a legtöbb csapat most vetette be idei első fejlesztőcsomagját, amellyel minden méter megtételének különös jelentősége van, ráadásul a pilóták elmondása szerint azóta sokat változtak a körülmények.

A szakértők többsége az erőviszonyok átrendeződését várta az első európai versenytől, ám az biztos, hogy a Ferrari megtartotta előnyét. Az, hogy a forradalmian új, kettős nyílással ellátott orrkúp segítségével esetleg sikerült növelni is azt, az a délután kettőkor kezdődő futamon mindenképpen kiderül majd.

A legnagyobb javulást vitathatatlanul a Renault mutatta be, Fernando Alonso és Nelsinho Piquet egy csapásra a legjobbak közé került, pedig a Renault az előző három versenyen csak egy volt a sűrű középmezőny csapatai közül.

Meglepő módon a McLaren viszont nem tudta összekapni magát, és továbbra is a BMW Sauber mögött kullog. Legalábbis Robert Kubica mögött, a lengyel ugyanis Európára is átmentette parádés formáját.

A szabadedzések eredményei alapján nem lehetett eligazodni azon, hogy most ki hol is áll. Az időmérőtől mindenki azt várta, hogy végre tiszta víz kerül a pohárba, de a rajtrácsra sem lehet habozás nélkül rábökni, hogy na, ez a jelenlegi sorrend.

A kvalifikáción ugyanis kis híján Fernando Alonso megkaparintotta az első rajtkockát. A méterekkel utána érkező Räikkönen azonban egy leheletnyivel gyorsabb volt, így idén először a finn rajtolhat az élről. Az edzésspecialistának tartott Felipe Massa ezúttal is hibázott utolsó körében, csak 3. lett, így lassan ezt a jelzőt elfelejthetjük a brazillal kapcsolatban.

A már említett Kubica a 4. helyről vághat neki a 66 körös Spanyol Nagydíjnak. A lengyel mögött a két McLaren kapott helyet, így Hamiltonnak és Kovalainennek a győzelemről szinte biztosan le kell mondania, de a dobogós helyezésért is vért kell izzadnia.

A hazai közönségét a második rajtkockával feltüzelő Alonso igyekezett lehűteni a kedélyeket, és már a 6. hely megszerzését is kisebb csodaként értékelné, persze ezen kijelentésével lehet, hogy nem csak rajongóit szeretné leszerelni...

Kövesse nyomon a Spanyol Nagydíj eseményeit
élő közvetítésünk segítségével!

 
Mindent a Forma1-ről

A Forma1-ről
Zászlók

Egy versenyhétvége
A világbajnokságok
Nagydíjak
Csapatok
Versenyzők
Hol közvetítik?
A Forma1 költségei
A Forma1 kisokos
A Forma1 szótár

 
Forma1 történelem

F1 történelem
(1950-2006)

Nagy köszönet az F1hírek.hu -nak

 
Tesztek 2010-2011
 
Bemutatók

Bemutatók 2010:

 
A honlap indulása ennyi ideje volt:
 
Visszaszámláló

The Widgipedia gallery
requires Adobe Flash
Player 7 or higher.

To view it, click here
to get the latest
Adobe Flash Player.
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
A pályák 2010-ben:

A 2010-es idény helyszínei:

 

/ Név Helyszín Időpont
1. Bahrein Bahreini GP
Manama Március 14.
2. Ausztrália Ausztrál GP
Melbourne Március 28.
3. Malajzia Maláj GP
Sepang Április 4.
4. Kína Kínai GP
Sanghai Április 18.
5. Spanyol Spanyol GP
Barcelona Május 9.
6. Monaco GP
Monaco Május 16.
7. Török Török GP
Istambul Május 30.
8. Kanadai GP
Montreal Június 13.
9. EU Európai GP
Valencia Június 27.
10. UK Brit GP
Silverstone Július 11.
11. Germany Német GP
Hockenheim Július 25.
12. Magyar Magyar GP
Mogyoród Augusztus 1.
13. Belgium Belga GP
Spa Augusztus 29.
14. Italy Olasz GP
Monza Szeptember 12.
15. Szingapúr Szingapúri GP
Szingapúr Szeptember 26.
16. Japán Japán GP
Suzuka Október 10.
17. Koreai GP
Jeonnam Október 24.
18. Brazil Brazil GP
Interlagos November 7.
19. UAE Abu-Dzabi GP Yas Land November 14.

 

 
Kereső
G-Portal kereső

 

Szoftverkereső

 
Szavazz!!
Felmérés!
Ki lesz a 2010-es világbajnok?

Jenson Button (28 / 31%)
Rubens Barrichello (1 / 1%)
Sebastian Vettel (18 / 20%)
Mark Webber (10 / 11%)
Kimi Räikkönen (3 / 3%)
Lewis Hamilton (6 / 7%)
Felipe Massa (6 / 7%)
Fernando Alonso (14 / 16%)
Nico Rosberg (2 / 2%)
Vagy valaki más (2 / 2%)

Szavazatok száma: 90

Létrehozás időpontja:
2009-10-23 13:04:09

Szavazás lezárva:
2022-08-15 15:36:58


Lezárt szavazások
 
Az utolsó módosítás ideje:
 
Üdvözöllek!
 
Az idő
 
Chat
 
Forma1-es versenyők honlapjai
 
Az F1-es csapatok honlapjai
 
A-stat számláló
 
Honnan jöttek a látogatók
 
Valuta váltó


=
 
Innen jöttek a látogatók
free counters
 

Új mese a Mesetárban! Ha tudni akarod, mit keres egy tündér a kútban, gyere és nézz be hozzánk!    *****    Az utóbbi idõkben komolyan foglalkoztat a retro játékok árainak robbanása. Errõl írtam egy hosszabb cikket.    *****    Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség