Magyar összefogás, magyar igazság és egy nemzetben gondolkodás honlapja

Honlap menü

Irodalom és Trianon

Összetartozunk

Szent Korona eszme és tan

Aktuális és kiemelt fontosságú hírek

Egy nemzetben gondolkodás honlapja - Ajánljon minket !

Autonómiát a felvidéki magyarságnak is !

Testvéroldal

Rablóbéke (kattintson a képekre)

Látogatók

free counters

Történelem

Horthy Miklós

The Threaty Of Trianon In English

A magyar nyelv ősnyelv

Magyarellenesség

Hírek
Hírek : Schengen - „Boldog Újesztendőt és egy szabadabb létet!”

Schengen - „Boldog Újesztendőt és egy szabadabb létet!”

2007.12.21. 12:52

2007.12.21. Gondola - Mától Magyarország is a schengeni övezet tagja. Éjfélkor megszűnt az ellenőrzés a szlovák, az osztrák és a szlovén határon. Trianon átka oldódóban. A Felvidék visszatér, csak máshogy: újra lesz közös élet, újra lesznek közös hétköznapok a határ mindkét oldalán. Nem feledkezünk meg a túlparton maradottakról sem!

Éjféltől nincsenek sorompók - Sólyom László köztársasági elnök gondolatai a határok eltörlésekor

Magyarországnak ma különösen nagy szüksége van jó hírekre. Örülök, hogy egy ilyen jó hírt oszthatok meg Önökkel. Ma éjféltől nincsenek többé sorompók, határőrök, Magyarország és Európa nagy része között. Olyan szabadság áll helyre, amelyben száz éve nem volt részünk, és amelyre nagyon sokat vártunk. Éjféltől kezdve minden magyar állampolgár úgy mozoghat Európa Schengen által határolt részein, mintha csak otthon lenne. És otthon is van. Erről beszéltünk úgy hosszú ideig, hogy a határok majd légiessé válnak. Ez most megvalósul.

Azok a régiók, amelyek régtől fogva összetartoztak gazdaságilag, természetileg, ismét összenőhetnek. Nagyon nagy öröm ez a határ két felén élő magyar közösségeknek, de épp olyan óriási lehetőség azoknak a régióknak is, függetlenül a nemzetiségi lakosságtól. Közösen lehet tervezni a jövőt, közösen lehet fejleszteni, és ehhez az Európai Unió jelentős segítséget tud adni. Tudjuk, hogy ezeket az előnyöket nem tudja élvezni a teljes kárpát-medencei magyarság. Szeretném biztosítani a kárpátaljai és a délvidéki magyarságot, hogy mindent meg fogok tenni azért, hogy a lehető legkönnyebben lépjék át a magyar határt.

Azonban most örüljünk annak, hogy a schengeni határokon belül kerültünk, örüljünk annak, hogy a mindennapi életben mindenki úgy érezheti, hogy valóban Európa szívében vagyunk.

Megnyitjuk az összenövés korszakát – Orbán Viktor Esztergomban beszélt

Esztergom hajdanán Magyarország első városa volt, és egyúttal hűséges város is, mert soha nem felejtették el, hogy mivel tartozik a folyó túloldalán lévő magyaroknak - köszöntötte Orbán Viktor az esztergomiakat. Egy-egy történelmi esemény önmagától sohasem hozza meg a várt eredményt, hanem inkább új lehetőséget kínál arra, hogy sok munkával új korszak kezdődhessék.

"Ma valóban lezárunk egy korszakot, amely 87 évvel ezelőtt kezdődött. Azt a korszakot, amikor magyar embert a magyar embertől fizikai határok választottak el. Lezárjuk ezt a korszakot, és megnyitunk egy újat. Az elválasztottság és a megosztottság, a határokkal szétszabdaltság korszaka után most megnyitjuk az összenövés korszakát. Mert mostantól kezdve, amit látni fogunk - ha jól végezzük a munkánkat - az nem más, mint annak a régi politikai bölcsességnek a megvalósulása, hogy előbb-utóbb összenő az, ami összetartozik. Holnap reggeltől Magyarországot erősebb országnak, a magyar nemzetet erősebb nemzetnek érezhetjük, mint még ma este" - mondta Orbán Viktor.

1989-ben a nyugati határon történtek a fontos dolgok a magyarok számára, de ma 2007-et írunk, és nem Hegyeshalomnál, hanem Esztergomban történnek a lényeges dolgok, ez az ünnep a legfontosabb ünnep, "ez az a hely, ahol a leginkább megérezhetjük, hogy mi is történik velünk holnap reggeltől, amikor az a mintegy 700 kilométer magyart magyartól elválasztó határ megszűnik".

Akik a Mária Valéria híd ötödszöri újjáépítésekor ott voltak, megérezhették azt, hogy bármilyen balsors és pusztító időszak köszönjön is a magyarokra, végül mindig az élet kerekedik felül - mutatott rá Orbán Viktor, aki Karátsony Sándor szavait idézte: "Híd vagyunk, három népóceán összekötő hídja: latinság, germánság, szlávság rajtunk, sőt, bennünk találkozik, de általunk, de általunk és velünk különül is el egymástól. Híd vagyunk mi magyarok, saját határunk között is."

Orbán Viktor ezen gondolatok kapcsán hangsúlyozta: a kor parancs az volt, az ma, és az a jövőben is, hogy mi, magyarok ne engedjük, hogy a saját magyar civilizációnk eltűnjön, felolvadjon vagy elpárologjon a nagy népóceánok bennünket körülfogó ölelésében. "Nemzeteket valószínűleg azért teremtett a Jóisten a világra, mert minden nemzet másképp tudja berendezni, megszervezni az életet. A magyarok életét csak a magyarok tudják élni, megalkotni, megformázni" - mondta Orbán Viktor, majd leszögezte: azt, hogy most egész Európa kinyílik, s eltűnnek a határok nem úgy kell megélni, hogy feloldódunk az új, nagy közösségben, hanem úgy, hogy kötelességünk megőrizni saját magyar életünk minőségét.

Hiába tűnnek el a fizikai határok Szlovákia és Magyarország között, ha lélekben nem vagyunk készek arra, hogy egyesüljünk azokkal, akik szintén mi vagyunk, csak odaát, a folyó túlsó határán. December 5-ikére emlékeztetve Orbán Viktor úgy fogalmazott, hogy "akkor még nem bizonyultunk erősnek ahhoz, hogy összenövesszük azt, ami összetartozik". Nem elég eltávolítani a fizikai határokat, kultúrában, lélekben és emberségben is össze kell nőnie a korábban egymástól elválasztott magyar nemzetrészeknek.

Keserédessé teszi az ünneplést az, hogy a schengeni határokkal a délvidéki és a kárpátaljai magyarság felé magasabbá válnak ezek a határok, ha kapcsolatba akarnak kerülni a magyarországi magyarokkal. "Bár a politikai osztály évek óta tudja, hogy meg kellene oldani ezt a problémát, amire a legkézenfekvőbb a kettős állampolgárság lenne ezeknek a határon túli magyaroknak, de mégsem volt elegendő erő, elszánás és bátorság a vezetőikben, hogy felkészülve a mai napra, megsegítsék a délvidéki és kárpátaljai magyarokat. Itt még bizony sok teendője lesz a magyar közélet szereplőinek" – mondta.

A magyarság akkor lesz képes újra megteremteni az igazi magyar minőségű életet a Kárpát-medencében, ha ismét elkövetkezik Magyarországon a hídépítők korszaka, s ha visszaszerezzük a határon belüli, valamint a határon túli magyarok önbecsülését.

Az Esztergom túlpartján született Csáky Pál, a Magyar Koalíció Pártja elnöke családi példákon keresztül mesélte el a hallgatóságnak, hogy mit jelentett a szlovákiai magyarságnak az a 87 év, amely idő alatt határral voltak elválasztva Magyarországtól. Hosszú évtizedeken keresztül voltak olyan kérdések a magyarság kettészakításával kapcsolatban, amelyeket 2007. decemberéig nem lehetett feltenni Szlovákiában, de mostantól egy új korszak veszi kezdetét.

"Ünnep van, ünnepeljünk. Becsüljük meg azt, és éljünk vele. Mostantól kezdve azt nézzük meg, hogy tudjuk összébb varrni a lelkeket, az agyakat, a szíveket, az önkormányzatokat, a kis- és középvállalkozókat, a hidakat, az utakat, az infrastruktúrát, hogyan tudunk közös környezetvédelmi programokat megvalósítani. Nem vissza akarunk menni az időben, hanem új minőséget akarunk magunknak. Most megkaptuk ennek a lehetőségét, éljünk vele. Isten hozott Schengen, használjuk egészséggel! Mindannyiuknak Boldog Újesztendőt kívánok, és egy szabadabb létet" - mondta Csáky Pál az egybegyűlteknek.

Már nem rándul görcsbe a gyomrunk – a miniszterelnök gondolatai Hegyeshalomnál

A kormányfő a hegyeshalmi határátkelőnél rendezett ünnepségen azt mondta, hogy Magyarország most vált az Európai Unió egyenjogú tagjává. A schengeni övezethez való csatlakozással nemcsak az európai uniós határok bomlanak le, hanem megszűnnek a XX. századi, fájdalmas történelmi határok is.

Ez a mai éjszaka egy fontos állomás az európai egységesülés útján, de fontos állomás a történelmi magyar nemzet belső kohéziójának megerősítése és megteremtése útján is. Nagyon örülök annak, hogy a mi gyermekeink, és az én gyermekeim már nem fogják érezni azt a görcsöt, amit a mi szüleink éreztek, amikor egy határszakaszhoz közeledtek.

Forrás: gondola.hu

A honlap látogatottsága
Indulás: 2005-04-08

Jelenlegi látogatók száma

látotagó olvassa a lapot.

Magyar helységnévkereső

A Szent Korona misztériuma és tana

Segítse a Trianon Kutató Intézetet

Üzenet az MSZP szavazóknak

El kell ismertetnünk Trianon igazságtalanságát!

Vérző Magyarország

Csevegő - regisztráltaknak

Jobbik

A Jobbik nemzedék című dokumentumfilm letölthető:

Jobbik kiskáté:

Friss hozzászólások

Kérjük szavazzon !

Szavazás
Eva Maria Barki:"az autonómiánál többet kell követelni !"”

Igen
Nem
Nem tudom
Szavazás állása

Szavazás
Az agresszív magyarellenes tót politika ellen mit tehetünk?
A magyarság asszimilációját célzó tót törvényhozást csak úgy állíthatjuk meg,

ha népszavazással revíziót követelünk (nemzetközi ügyet csinálunk)
ha az autonómiát támogatjuk (mely belügynek minősül, kisebb az esély a megvalósításra)
ha petíciózgatunk az EU-nak,hogy helyettünk oldja meg a kérdést
Nemzetközi bíróság vizsgálja felül a Párizsi békeszerződést és döntsön a revízióról/autonómiáról
Szavazás állása

Az Erdély Ma honlap legfrissebb hírei

Amit az autonómiáról tudni érdemes

Példák Európában és világszerte:

Erdély, Délvidék, Felvidék, Kárpátalja:

Nyugat Európa:

Amit az állampolgárságról tudni érdemes

Érvek a kettős állampolgárság mellett tovább >>

Frissítések a témában:

Új mese a Mesetárban! Ha tudni akarod, mit keres egy tündér a kútban, gyere és nézz be hozzánk!    *****    Az utóbbi idõkben komolyan foglalkoztat a retro játékok árainak robbanása. Errõl írtam egy hosszabb cikket.    *****    Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség