Laza ujjgyakorlat: McLaren diadal Olaszországban
Bálint 2007.09.09. 19:22
A McLaren-Mercedes kettős győzelmet aratott a Ferrari hazai versenyének számító Olasz Nagydíjon. Fernando Alonso magabiztosan győzött csapattársa, Lewis Hamilton előtt, Kimi Räikkönen a harmadik helyével a maximumot hozta ki a mai napból. Massa már a futam elején kiesett.
A rajtot Fernando Alonso remekül kapta el, a spanyol megtartotta első helyét, mögötte viszont történ egy s más. Csapattársa, Lewis Hamilton kicsit elmélázott, a harmadik pozícióból induló Felipe Massa elment mellette. A listavezető brit becsületére legyen mondva, hogy az első kanyarban vissza is vette a második helyet, igaz jobb hátsó kereke összeért Massa bal első abroncsával.
A másik Ferrarival Kimi Räikkönen nem csak ideiglenesen lépett előre egy pozíciót, hanem már az első kanyarban az előle induló Heidfeld elé került. Az első kanyartól többen is tartottak, hiszen itt már nem egyszer történtek nagy balesetek, ám ezúttal a teljes mezőny galiba nélkül elfordult itt.
A második körben a célegyenes utáni balos íven azonban David Coulthard autójáról levált néhány légterelő elem, a skót Red Bullja így pedig elhagyta a pályát, és a reklámtáblával álcázott gumifalba csapódott. Mivel veszélyes helyen történt az eset, ezért pályára hajtott a biztonsági autó.
A megkülönböztető jelzést használó Mercedes 3 körrel később engedte el a mezőnyt. Az új rajt után Hamilton még benézett Alonso mellé a célegyenes végén, de nem lépett a tettek mezejére. Mögöttük a két Ferrari sorakozott fel, és innentől megkezdődött az, amit az idén már oly sokszor láttunk, biztos távolból egymást követve körözgetett az élmezőny.
|
A 9. körben váratlanul Felipe Massa hajtott be a bokszba, a Ferrarit megtankolták és új gumival szerelték fel, de a kiállás rosszat sejtetett. Két körrel később kiderültek az okok is, Massa újra kiállt, ám ekkor már be is kanyarodott a garázsba, és dühösen kiszállt autójából. A vb-pontverseny harmadik helyén álló brazil így igencsak nehéz helyzetbe került a végső győzelemért folytatott harcban.
A pályán továbbra sem történt igazán említésre méltó esemény, bár a 13. helyért Davidson és Fisichella öldöklő csatát vívott egymással.
Közben a McLarenek megkezdték a kerékcserét. A 18. körben Hamilton, a huszadikban Alonso érkezett, mindketten zökkenőmentesen átestek a szervizelésen, és folytathatták a száguldást.
Kimi Räikkönen viszont csak öt körrel később állt ki szerelői közé, akik alaposan megtankolták a még versenyben maradt Ferrarit, így valószínűsíthető volt, hogy a finn a McLarenekkel ellentétben egy kerékcserével oldja meg Olasz Nagydíjat.
Az élmezőnyben a kerékcserék sem okoztak különösebb felfordulást, Alonso, Hamilton és Räikkönen mögött a Heidfeld következett a BMW-vel. A német mögött csak azért nem csapattársa, Kubica következett, mert a lengyel kerékcseréjénél hibáztak a szerelők, emiatt Kovalainen bebújt a két BMW közé.
A 7. és 8. pozícióban Jenson Button és Nico Rosberg vívott egymással, a körökön át zajló csatából a fiatal német jött ki jobban.
Az ezüstnyilak egyre könnyebb autóikkal sorra futották a gyorsabbnál gyorsabb köröket, míg Räikkönen Ferrarija érthetően lomhább volt. 13 körrel a leintés előtt Hamilton tett villámlátogatást szerelőinél, a 6 másodpercbe belefért a kerékcsere és a tankolás is. A fiatal brit azonban csak a harmadik helyre tért vissza.
Az újonc azonban nem sokat időzött a 6 pontos pozícióban, két körrel visszatérése után a célegyenes végén egyszerűen kifékezte az előtte ténfergő Räikkönent.
|
Az első helyen autózó Alonso 10 körrel az 53 körös verseny vége előtt kerített sort második kerékcseréjére. A spanyol könnyedén visszatért első helyére, és ezzel ki is alakult a végeredmény.
A leintés pillanatában tehát Fernando Alonso volt az első, mögötte Hamilton érkezett a második helyen, tehát a McLaren-Mercedes a Ferrari hazájában kettős győzelmet aratott. Räikkönen harmadik helyéhez sem férhetett kétség, bár valószínűleg ez mind a finn, mind a csapat számára sovány vigasz, hiszen ahelyett, hogy csökkentették volna a hátrányukat riválisaikkal szemben, tovább nőtt a különbség.
Nick Heidfeld a számára már-már szokásos negyedik helyen fejezte be a monzai versenyt, a német mögött csapattársa, Robert Kubica ért célba ötödikként, így a BMW Sauber már a hatodik egymást követő futamon produkált dupla pontszerzést.
Pontszerző helyen végzett még Nico Rosberg a Williamsszel, Heikki Kovalainen a Renault-val és a maga illetve csapata idei második nyolcadik helyét begyűjtő Jenson Button.
Az Olasz Nagydíj végeredményének köszönhetően lassan végérvényesen kijelenthető lesz, hogy már csak a McLaren pilótái vannak versenyben az egyéni bajnoki címért. Még mindig Lewis Hamilton vezet, de előny már csak három pont a címvédő Alonso előtt.
A Ferrari pilótái közül Räikkönen van közelebb az éllovashoz, de már-már a finn helyzete is kilátástalan, 18 pontot kellene ledolgoznia a hátralévő 4 futamon. A másik Ferraris pilóta, Felipe Massa 23 pontos távolból figyeli az élen állók csatáját.
Az egy hét múlva esedékes Belga Nagydíj előtt a McLaren a konstruktőrök közt is magabiztos előnyt épített fel, már 23 pont Ron Dennisék előnye, bár itt még a kémügynek lehetnek különbségromboló következményei.
Tabella itt!
Olasz Nagydíj 2007. szeptember 9. vasárnap |
Végeredmény |
1. |
|
Fernando Alonso [McLaren-Mercedes] |
1ó18:37.806 |
10 pont |
2. |
|
Lewis Hamilton [McLaren-Mercedes] |
0:06.062 |
8 pont |
3. |
|
Kimi Räikkönen [Ferrari] |
0:27.325 |
6 pont |
4. |
|
Nick Heidfeld [BMW-Sauber] |
0:56.562 |
5 pont |
5. |
|
Robert Kubica [BMW-Sauber] |
1:00.558 |
4 pont |
6. |
|
Nico Rosberg [WilliamsF1] |
1:05.810 |
3 pont |
7. |
|
Heikki Kovalainen [Renault F1] |
1:06.751 |
2 pont |
8. |
|
Jenson Button [Honda Racing] |
1:12.168 |
1 pont |
9. |
|
Mark Webber [Red Bull Racing] |
1:15.879 |
|
10. |
|
Rubens Barrichello [Honda Racing] |
1:16.958 |
|
11. |
|
Jarno Trulli [Toyota] |
1:17.736 |
|
12. |
|
Giancarlo Fisichella [Renault F1] |
+ 1 kör |
|
13. |
|
Alexander Wurz [WilliamsF1] |
+ 1 kör |
|
14. |
|
Anthony Davidson [Super Aguri] |
+ 1 kör |
|
15. |
|
Ralf Schumacher [Toyota] |
+ 1 kör |
|
16. |
|
Takuma Szato [Super Aguri] |
+ 1 kör |
|
17. |
|
Vitantonio Liuzzi [Scuderia Toro Rosso] |
+ 1 kör |
|
18. |
|
Sebastian Vettel [Scuderia Toro Rosso] |
+ 1 kör |
|
19. |
|
Adrian Sutil [Spyker] |
+ 1 kör |
|
20. |
|
Szakon Jamamoto [Spyker] |
+ 1 kör |
|
Leggyorsabb kör |
|
|
Fernando Alonso [McLaren-Mercedes] |
1:22.871 |
|
Kiesők |
21. |
|
Felipe Massa [Ferrari] |
10. kör |
|
22. |
|
David Coulthard [Red Bull Racing] |
2. kör |
|
Már pénteken is a McLaren dominált
A Ferrari-szurkolók fiesztára készültek a hétvégén, hiszen a vörös alakulat az Isztambulban aratott kettős győzelemmel a háta mögött érkezett a hazai versenyének számító Olasz Nagydíjra. A McLaren eddig azonban beleköpött Räikkönenék levesébe.
A hétvégivel együtt már csak 5 futam van hátra az idei bajnokságból, és még mindig nyílt a vb-serlegért folytatott verseny, a pilóták és a konstruktőrök közt egyaránt.
Ennek megfelelően felfokozott a hangulat a Forma-1-ben, de a néhány hétnyi lappangás után az elmúlt napokban új fordulatot vevő kémbotrány is csak újabb indulatokat gerjesztett.
Kiderült ugyanis, hogy állítólag a McLaren versenyzője, Fernando Alonso és tesztpilótája, Pedro de la Rosa is tudott a Ferrari titkos adatait tartalmazó lopott dokumentumokról, és erről egy e-mailváltás is tanúskodik. Éppen emiatt a jövő hétre tervezett bírósági tárgyalás újabb világtanácsi meghallgatássá módosult, csütörtökön sok minden kiderülhet. Az ügy gyors lezárására persze ne számítsunk, de mindenképpen közelebb kerülhetünk az igazsághoz.
|
A kémügy látszólag a pályán nem zavarja a McLarent. A pénteki első szabadedzésen ugyan még a Ferrari volt előnyben, Kimi Räikkönen nagy fölénnyel nyert csapattársa, Felipe Massa előtt, ám a második gyakorláson már a múlt heti teszteredmények köszöntek vissza.
Péntek délután ugyanis kettős McLaren győzelem született - már ha egy szabadedzésen lehet győzelemről beszélni -, Alonso volt a leggyorsabb Hamilton előtt. Ekkor úgy tűnt, hogy a Ferrarik szenvednek, Massa csak hatodik, a technikai probléma miatt nagyon keveset autózó Räikkönen pedig csak nyolcadik lett.
A finn kálváriája szombat délelőtt folytatódott. A harmadik szabadedzésen a Ferrari klasszisa 300 feletti tempónál egyszer csak utassá vált autójában, amely feltehetően a hátsó kerékfelfüggesztés meghibásodása miatt irányíthatatlanná vált. Räikkönen előbb a pályát övező betonfalnak csapódott, majd a gumifalba csúszott. A pilótának nem esett baja, de autója elég cefetül nézett ki. Az edzést piros zászlóval meg is szakították 20 percre, majd mikor tovább folytatódott, az olaszoknak akkor sem volt részük sok sikerben, ismét a McLaren bizonyult a leggyorsabbnak.
Kimi Räikkönen szombati balesete
Ilyen előzmények után a tifosik már valószínűleg fel is hagytak minden reménnyel az időmérővel kapcsolatban, és ez esetben a pesszimistáknak nem is kellett csalódniuk. A McLaren, és különösen a remek formát mutató világbajnoki címvédő, Fernando Alonso ellenállhatatlan volt, még csapattársa, a listavezető Hamilton sem talált fogást a spanyolon, a Ferrarikról nem is beszélve. Massa rá sem tudott ijeszteni az ezüstös duóra, a tartalékautóval küzdő Räikkönennek pedig erre nem is volt igazán reális esélye, a hajrában még Heidfeld is beférkőzött elé.
A visszafogottabb teljesítmény ellenére a vörösök bizakodva várták a vasárnap délutánt, sőt a bokszutcában néhány már arról pusmogtak, hogy az eltérő taktika okozta a különbséget a két brigád közt. Erre a két órakor kezdődő futamon minden bizonnyal fény derül majd, persze ha minden illetékes sikerrel elfordul az első kanyarban...
A futam élő közvetítését itt olvashatja
|