F1-FC
Hányan vagyunk jelenleg
hit counters
 
Főmenü

Főoldal
F1-es hírek
F1-es videók
F1-es naptár
A versenyzőkről
A csapatokról
Fórum
Itt hirdess!!
Írj nekem!
Viccek
Forma1-es játék letöltések (ÚJ!!)
Támogasd az oldalt!
Honlaptérkép

 
F1-es képek

2005
2006
2007
2008
2009
2010

 
A versenypályákról egyenként

Idei futamok:

Ausztál GP
Maláj GP
Kínai GP
Bahrain-i GP
Spanyol GP
Monaco-i GP
Török GP
Brit GP
Német GP
Magyar GP
Európa GP
Belga GP
Olasz GP
Szingapúri GP
Japán GP
Brazil GP
Abu Dhabi GP


Nem idei futamok:

Amerika-i GP
Német GP
San Marino-i GP
Kanada-i GP
Francia GP

 
Link ajánló
 
Hányan voltunk:
Indulás: 2005-01-29
 
Ez legyen a kezdőlapom

Beállítás kezdőlapnak

 
Naptár
2024. Június
HKSCPSV
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
<<   >>
 
G-mail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Pont versenyek

Az Egyéni VB (katt a versenyzőkre):

Hely Név Pont
1.

Fernando Alonso

246p
2.

Mark Webber 

238p
3.

Sebastian Vettel 

231p

4.

Lewis Hamilton 

222p
5.

Jenson Button

199p
6.

Felipe Massa

143p
7.

Nico Rosberg 

130p
8.

Robert Kubica

126p
9.
Michael Schumacher 72p
10.

Rubens Barrichello

47p
11.

Adrian Sutil

47p
12.

Kamui Kobayashi

32p
13.

Nico Hülkemberg

22p
14.

Vitantonio Liuzzi

21p
15.
Vitalij Petrov 19p
16.

Sébastien Buemi

8p
17.
Pedro de la Rosa 6p
18.
Nick Heidfeld
6p
19.
Jaime Alguersuari 3p
20.
Heikki Kovalainen 0p
21.
Timo Glock 0p
22.
Bruno Senna 0p
23.

Jarno Trulli

0p
24.
Lucas di Grassi 0p

 

A Konstruktörői VB (katt a csapatokra):

 

Hely Név Pont
1.

Red Bull

469p
2. McLaren 421p
3.

Ferrari 

389p
4. Mercedes GP  202p
5.

Renault

145p
6.

Williams

69p
7.

Force India

68p
8.

BMW-Sauber

44p
9.

Toro Rosso

11p
10.

Virgin

0p
11. Lotus 0p
12. Hispánia GP 0p

A 2006-os év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2007-os év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2008-as év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2009-es év egyéni és konstruktőrői pontversenye

 
Szavazz!
Felmérés:
Milyen az oldal?

Király
Elmegy
Rossz
 
Speciális 3.
 
My stat

 
Látogatói adatok
 
Forma1-es Hírek (F1hírek.hu)
Forma1-es Hírek (F1hírek.hu) : Laza ujjgyakorlat: McLaren diadal Olaszországban

Laza ujjgyakorlat: McLaren diadal Olaszországban

Bálint  2007.09.09. 19:22

A McLaren-Mercedes kettős győzelmet aratott a Ferrari hazai versenyének számító Olasz Nagydíjon. Fernando Alonso magabiztosan győzött csapattársa, Lewis Hamilton előtt, Kimi Räikkönen a harmadik helyével a maximumot hozta ki a mai napból. Massa már a futam elején kiesett.

A rajtot Fernando Alonso remekül kapta el, a spanyol megtartotta első helyét, mögötte viszont történ egy s más. Csapattársa, Lewis Hamilton kicsit elmélázott, a harmadik pozícióból induló Felipe Massa elment mellette. A listavezető brit becsületére legyen mondva, hogy az első kanyarban vissza is vette a második helyet, igaz jobb hátsó kereke összeért Massa bal első abroncsával.

A másik Ferrarival Kimi Räikkönen nem csak ideiglenesen lépett előre egy pozíciót, hanem már az első kanyarban az előle induló Heidfeld elé került. Az első kanyartól többen is tartottak, hiszen itt már nem egyszer történtek nagy balesetek, ám ezúttal a teljes mezőny galiba nélkül elfordult itt.

A második körben a célegyenes utáni balos íven azonban David Coulthard autójáról levált néhány légterelő elem, a skót Red Bullja így pedig elhagyta a pályát, és a reklámtáblával álcázott gumifalba csapódott. Mivel veszélyes helyen történt az eset, ezért pályára hajtott a biztonsági autó.

A megkülönböztető jelzést használó Mercedes 3 körrel később engedte el a mezőnyt. Az új rajt után Hamilton még benézett Alonso mellé a célegyenes végén, de nem lépett a tettek mezejére. Mögöttük a két Ferrari sorakozott fel, és innentől megkezdődött az, amit az idén már oly sokszor láttunk, biztos távolból egymást követve körözgetett az élmezőny.



A 9. körben váratlanul Felipe Massa hajtott be a bokszba, a Ferrarit megtankolták és új gumival szerelték fel, de a kiállás rosszat sejtetett. Két körrel később kiderültek az okok is, Massa újra kiállt, ám ekkor már be is kanyarodott a garázsba, és dühösen kiszállt autójából. A vb-pontverseny harmadik helyén álló brazil így igencsak nehéz helyzetbe került a végső győzelemért folytatott harcban.

A pályán továbbra sem történt igazán említésre méltó esemény, bár a 13. helyért Davidson és Fisichella öldöklő csatát vívott egymással.

Közben a McLarenek megkezdték a kerékcserét. A 18. körben Hamilton, a huszadikban Alonso érkezett, mindketten zökkenőmentesen átestek a szervizelésen, és folytathatták a száguldást.

Kimi Räikkönen viszont csak öt körrel később állt ki szerelői közé, akik alaposan megtankolták a még versenyben maradt Ferrarit, így valószínűsíthető volt, hogy a finn a McLarenekkel ellentétben egy kerékcserével oldja meg Olasz Nagydíjat.

Az élmezőnyben a kerékcserék sem okoztak különösebb felfordulást, Alonso, Hamilton és Räikkönen mögött a Heidfeld következett a BMW-vel. A német mögött csak azért nem csapattársa, Kubica következett, mert a lengyel kerékcseréjénél hibáztak a szerelők, emiatt Kovalainen bebújt a két BMW közé.

A 7. és 8. pozícióban Jenson Button és Nico Rosberg vívott egymással, a körökön át zajló csatából a fiatal német jött ki jobban.

Az ezüstnyilak egyre könnyebb autóikkal sorra futották a gyorsabbnál gyorsabb köröket, míg Räikkönen Ferrarija érthetően lomhább volt. 13 körrel a leintés előtt Hamilton tett villámlátogatást szerelőinél, a 6 másodpercbe belefért a kerékcsere és a tankolás is. A fiatal brit azonban csak a harmadik helyre tért vissza.

Az újonc azonban nem sokat időzött a 6 pontos pozícióban, két körrel visszatérése után a célegyenes végén egyszerűen kifékezte az előtte ténfergő Räikkönent.

Az első helyen autózó Alonso 10 körrel az 53 körös verseny vége előtt kerített sort második kerékcseréjére. A spanyol könnyedén visszatért első helyére, és ezzel ki is alakult a végeredmény.

A leintés pillanatában tehát Fernando Alonso volt az első, mögötte Hamilton érkezett a második helyen, tehát a McLaren-Mercedes a Ferrari hazájában kettős győzelmet aratott. Räikkönen harmadik helyéhez sem férhetett kétség, bár valószínűleg ez mind a finn, mind a csapat számára sovány vigasz, hiszen ahelyett, hogy csökkentették volna a hátrányukat riválisaikkal szemben, tovább nőtt a különbség.

Nick Heidfeld a számára már-már szokásos negyedik helyen fejezte be a monzai versenyt, a német mögött csapattársa, Robert Kubica ért célba ötödikként, így a BMW Sauber már a hatodik egymást követő futamon produkált dupla pontszerzést.

Pontszerző helyen végzett még Nico Rosberg a Williamsszel, Heikki Kovalainen a Renault-val és a maga illetve csapata idei második nyolcadik helyét begyűjtő Jenson Button.

Az Olasz Nagydíj végeredményének köszönhetően lassan végérvényesen kijelenthető lesz, hogy már csak a McLaren pilótái vannak versenyben az egyéni bajnoki címért. Még mindig Lewis Hamilton vezet, de előny már csak három pont a címvédő Alonso előtt.

A Ferrari pilótái közül Räikkönen van közelebb az éllovashoz, de már-már a finn helyzete is kilátástalan, 18 pontot kellene ledolgoznia a hátralévő 4 futamon. A másik Ferraris pilóta, Felipe Massa 23 pontos távolból figyeli az élen állók csatáját.

Az egy hét múlva esedékes Belga Nagydíj előtt a McLaren a konstruktőrök közt is magabiztos előnyt épített fel, már 23 pont Ron Dennisék előnye, bár itt még a kémügynek lehetnek különbségromboló következményei.

Tabella itt!

Olasz Nagydíj
2007. szeptember 9. vasárnap
Végeredmény
1. Fernando Alonso
[McLaren-Mercedes]
1ó18:37.806 10 pont
2. Lewis Hamilton
[McLaren-Mercedes]
0:06.062 8 pont
3. Kimi Räikkönen
[Ferrari]
0:27.325 6 pont
4. Nick Heidfeld
[BMW-Sauber]
0:56.562 5 pont
5. Robert Kubica
[BMW-Sauber]
1:00.558 4 pont
6. Nico Rosberg
[WilliamsF1]
1:05.810 3 pont
7. Heikki Kovalainen
[Renault F1]
1:06.751 2 pont
8. Jenson Button
[Honda Racing]
1:12.168 1 pont
9. Mark Webber
[Red Bull Racing]
1:15.879  
10. Rubens Barrichello
[Honda Racing]
1:16.958  
11. Jarno Trulli
[Toyota]
1:17.736  
12. Giancarlo Fisichella
[Renault F1]
+ 1 kör  
13. Alexander Wurz
[WilliamsF1]
+ 1 kör  
14. Anthony Davidson
[Super Aguri]
+ 1 kör  
15. Ralf Schumacher
[Toyota]
+ 1 kör  
16. Takuma Szato
[Super Aguri]
+ 1 kör  
17. Vitantonio Liuzzi
[Scuderia Toro Rosso]
+ 1 kör  
18. Sebastian Vettel
[Scuderia Toro Rosso]
+ 1 kör  
19. Adrian Sutil
[Spyker]
+ 1 kör  
20. Szakon Jamamoto
[Spyker]
+ 1 kör  
Leggyorsabb kör
  Fernando Alonso
[McLaren-Mercedes]
1:22.871  
Kiesők
21. Felipe Massa
[Ferrari]
10. kör  
22. David Coulthard
[Red Bull Racing]
2. kör  

 

Már pénteken is a McLaren dominált

A Ferrari-szurkolók fiesztára készültek a hétvégén, hiszen a vörös alakulat az Isztambulban aratott kettős győzelemmel a háta mögött érkezett a hazai versenyének számító Olasz Nagydíjra. A McLaren eddig azonban beleköpött Räikkönenék levesébe.

A hétvégivel együtt már csak 5 futam van hátra az idei bajnokságból, és még mindig nyílt a vb-serlegért folytatott verseny, a pilóták és a konstruktőrök közt egyaránt.

Ennek megfelelően felfokozott a hangulat a Forma-1-ben, de a néhány hétnyi lappangás után az elmúlt napokban új fordulatot vevő kémbotrány is csak újabb indulatokat gerjesztett.

Kiderült ugyanis, hogy állítólag a McLaren versenyzője, Fernando Alonso és tesztpilótája, Pedro de la Rosa is tudott a Ferrari titkos adatait tartalmazó lopott dokumentumokról, és erről egy e-mailváltás is tanúskodik. Éppen emiatt a jövő hétre tervezett bírósági tárgyalás újabb világtanácsi meghallgatássá módosult, csütörtökön sok minden kiderülhet. Az ügy gyors lezárására persze ne számítsunk, de mindenképpen közelebb kerülhetünk az igazsághoz.



A kémügy látszólag a pályán nem zavarja a McLarent. A pénteki első szabadedzésen ugyan még a Ferrari volt előnyben, Kimi Räikkönen nagy fölénnyel nyert csapattársa, Felipe Massa előtt, ám a második gyakorláson már a múlt heti teszteredmények köszöntek vissza.

Péntek délután ugyanis kettős McLaren győzelem született - már ha egy szabadedzésen lehet győzelemről beszélni -, Alonso volt a leggyorsabb Hamilton előtt. Ekkor úgy tűnt, hogy a Ferrarik szenvednek, Massa csak hatodik, a technikai probléma miatt nagyon keveset autózó Räikkönen pedig csak nyolcadik lett.

A finn kálváriája szombat délelőtt folytatódott. A harmadik szabadedzésen a Ferrari klasszisa 300 feletti tempónál egyszer csak utassá vált autójában, amely feltehetően a hátsó kerékfelfüggesztés meghibásodása miatt irányíthatatlanná vált. Räikkönen előbb a pályát övező betonfalnak csapódott, majd a gumifalba csúszott. A pilótának nem esett baja, de autója elég cefetül nézett ki. Az edzést piros zászlóval meg is szakították 20 percre, majd mikor tovább folytatódott, az olaszoknak akkor sem volt részük sok sikerben, ismét a McLaren bizonyult a leggyorsabbnak.




 

Kimi Räikkönen szombati balesete



Ilyen előzmények után a tifosik már valószínűleg fel is hagytak minden reménnyel az időmérővel kapcsolatban, és ez esetben a pesszimistáknak nem is kellett csalódniuk. A McLaren, és különösen a remek formát mutató világbajnoki címvédő, Fernando Alonso ellenállhatatlan volt, még csapattársa, a listavezető Hamilton sem talált fogást a spanyolon, a Ferrarikról nem is beszélve. Massa rá sem tudott ijeszteni az ezüstös duóra, a tartalékautóval küzdő Räikkönennek pedig erre nem is volt igazán reális esélye, a hajrában még Heidfeld is beférkőzött elé.

A visszafogottabb teljesítmény ellenére a vörösök bizakodva várták a vasárnap délutánt, sőt a bokszutcában néhány már arról pusmogtak, hogy az eltérő taktika okozta a különbséget a két brigád közt. Erre a két órakor kezdődő futamon minden bizonnyal fény derül majd, persze ha minden illetékes sikerrel elfordul az első kanyarban...

A futam élő közvetítését itt olvashatja

 
Mindent a Forma1-ről

A Forma1-ről
Zászlók

Egy versenyhétvége
A világbajnokságok
Nagydíjak
Csapatok
Versenyzők
Hol közvetítik?
A Forma1 költségei
A Forma1 kisokos
A Forma1 szótár

 
Forma1 történelem

F1 történelem
(1950-2006)

Nagy köszönet az F1hírek.hu -nak

 
Tesztek 2010-2011
 
Bemutatók

Bemutatók 2010:

 
A honlap indulása ennyi ideje volt:
 
Visszaszámláló

The Widgipedia gallery
requires Adobe Flash
Player 7 or higher.

To view it, click here
to get the latest
Adobe Flash Player.
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
A pályák 2010-ben:

A 2010-es idény helyszínei:

 

/ Név Helyszín Időpont
1. Bahrein Bahreini GP
Manama Március 14.
2. Ausztrália Ausztrál GP
Melbourne Március 28.
3. Malajzia Maláj GP
Sepang Április 4.
4. Kína Kínai GP
Sanghai Április 18.
5. Spanyol Spanyol GP
Barcelona Május 9.
6. Monaco GP
Monaco Május 16.
7. Török Török GP
Istambul Május 30.
8. Kanadai GP
Montreal Június 13.
9. EU Európai GP
Valencia Június 27.
10. UK Brit GP
Silverstone Július 11.
11. Germany Német GP
Hockenheim Július 25.
12. Magyar Magyar GP
Mogyoród Augusztus 1.
13. Belgium Belga GP
Spa Augusztus 29.
14. Italy Olasz GP
Monza Szeptember 12.
15. Szingapúr Szingapúri GP
Szingapúr Szeptember 26.
16. Japán Japán GP
Suzuka Október 10.
17. Koreai GP
Jeonnam Október 24.
18. Brazil Brazil GP
Interlagos November 7.
19. UAE Abu-Dzabi GP Yas Land November 14.

 

 
Kereső
G-Portal kereső

 

Szoftverkereső

 
Szavazz!!
Felmérés!
Ki lesz a 2010-es világbajnok?

Jenson Button (28 / 31%)
Rubens Barrichello (1 / 1%)
Sebastian Vettel (18 / 20%)
Mark Webber (10 / 11%)
Kimi Räikkönen (3 / 3%)
Lewis Hamilton (6 / 7%)
Felipe Massa (6 / 7%)
Fernando Alonso (14 / 16%)
Nico Rosberg (2 / 2%)
Vagy valaki más (2 / 2%)

Szavazatok száma: 90

Létrehozás időpontja:
2009-10-23 13:04:09

Szavazás lezárva:
2022-08-15 15:36:58


Lezárt szavazások
 
Az utolsó módosítás ideje:
 
Üdvözöllek!
 
Az idő
 
Chat
 
Forma1-es versenyők honlapjai
 
Az F1-es csapatok honlapjai
 
A-stat számláló
 
Honnan jöttek a látogatók
 
Valuta váltó


=
 
Innen jöttek a látogatók
free counters
 

Az utóbbi idõkben komolyan foglalkoztat a retro játékok árainak robbanása. Errõl írtam egy hosszabb cikket.    *****    Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK