F1-FC
Hányan vagyunk jelenleg
hit counters
 
Főmenü

Főoldal
F1-es hírek
F1-es videók
F1-es naptár
A versenyzőkről
A csapatokról
Fórum
Itt hirdess!!
Írj nekem!
Viccek
Forma1-es játék letöltések (ÚJ!!)
Támogasd az oldalt!
Honlaptérkép

 
F1-es képek

2005
2006
2007
2008
2009
2010

 
A versenypályákról egyenként

Idei futamok:

Ausztál GP
Maláj GP
Kínai GP
Bahrain-i GP
Spanyol GP
Monaco-i GP
Török GP
Brit GP
Német GP
Magyar GP
Európa GP
Belga GP
Olasz GP
Szingapúri GP
Japán GP
Brazil GP
Abu Dhabi GP


Nem idei futamok:

Amerika-i GP
Német GP
San Marino-i GP
Kanada-i GP
Francia GP

 
Link ajánló
 
Hányan voltunk:
Indulás: 2005-01-29
 
Ez legyen a kezdőlapom

Beállítás kezdőlapnak

 
Naptár
2024. Június
HKSCPSV
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
<<   >>
 
G-mail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Pont versenyek

Az Egyéni VB (katt a versenyzőkre):

Hely Név Pont
1.

Fernando Alonso

246p
2.

Mark Webber 

238p
3.

Sebastian Vettel 

231p

4.

Lewis Hamilton 

222p
5.

Jenson Button

199p
6.

Felipe Massa

143p
7.

Nico Rosberg 

130p
8.

Robert Kubica

126p
9.
Michael Schumacher 72p
10.

Rubens Barrichello

47p
11.

Adrian Sutil

47p
12.

Kamui Kobayashi

32p
13.

Nico Hülkemberg

22p
14.

Vitantonio Liuzzi

21p
15.
Vitalij Petrov 19p
16.

Sébastien Buemi

8p
17.
Pedro de la Rosa 6p
18.
Nick Heidfeld
6p
19.
Jaime Alguersuari 3p
20.
Heikki Kovalainen 0p
21.
Timo Glock 0p
22.
Bruno Senna 0p
23.

Jarno Trulli

0p
24.
Lucas di Grassi 0p

 

A Konstruktörői VB (katt a csapatokra):

 

Hely Név Pont
1.

Red Bull

469p
2. McLaren 421p
3.

Ferrari 

389p
4. Mercedes GP  202p
5.

Renault

145p
6.

Williams

69p
7.

Force India

68p
8.

BMW-Sauber

44p
9.

Toro Rosso

11p
10.

Virgin

0p
11. Lotus 0p
12. Hispánia GP 0p

A 2006-os év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2007-os év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2008-as év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2009-es év egyéni és konstruktőrői pontversenye

 
Szavazz!
Felmérés:
Milyen az oldal?

Király
Elmegy
Rossz
 
Speciális 3.
 
My stat

 
Látogatói adatok
 
Forma1-es Hírek (F1hírek.hu)
Forma1-es Hírek (F1hírek.hu) : Alonso rajt-cél győzelmet aratott Monacóban

Alonso rajt-cél győzelmet aratott Monacóban

Bálint  2006.05.28. 16:10

A Renault spanyol világbajnoka, Fernando Alonso egy pillanatra sem engedte ki a kezéből az első helyet, és megszerezte pályafutása első futamgyőzelmét Monacóban. A második, illetve a harmadik helyen Montoya, és nagy meglepetésre David Coulthard végzett.

Ideális körülmények között vette kezdetét a Monte-Carlói Nagydíj. A rajtnál nem volt különösebb probléma, a mezőny szépen vette az első kanyart. Alonso megtartotta első helyét, Webber egy kisebb csatát vívott a harmadik pozícióból rajtoló Raikkönennel, azonban sikeresen visszaverte a finn pilóta támadását.

A mezőny végén a boxból rajtoló Schumacher a kaszinó után megelőzte csapattársát, az utolsó pozícióból startoló Felipe Massát, majd a visszafordítóban újabb helyet lépett előre, mikor elment az egyik Super Aguri mellett.

A második körben a McLaren finn pilótája, Kimi Raikkönen az első kanyar utáni egyenesben megelőzte Mark Webbert, és beállt Fernando Alonso mögé a második helyre.

Az első tíz kör után a sorrend a következőképp nézett ki: Alonso autózott az élen, akit a McLaren finnje, Kimi Raikkönen centiméterekre követett a második helyen. Mögöttük az első sorból rajtoló Mark Webber sorakozott fel, akire egyre lendületesebben zárkózott fel a McLaren kolumbiai sztárja, Juan Pablo Montoya. Az ötödik pozícióban Rubens Barrichello tanyázott, akit Nico Rosberg, David Coulthard, és Giancarlo Fisichella követett a pontszerző helyeket. Időközben Schumacher feljött Jenson Button mögé a 16. helyre, ám a német versenyző egyszerűen nem tudott támadási pozícióba kerülni a brittel szemben.

A tizenötödik körig semmi nem változott, beálltak egymás mögé a versenyzők és vonatoztak. Alonsót egyre keményebben nyomta Raikkönen, ám a finn versenyző nem tudott támadást indítani a világbajnokkal szemben, pedig a lekörözések már javában tartottak. Webber, és Montoya már jócskán lemaradt az élen autózóktól, míg ők is elszakadtak a követőbolytól. Schumacher továbbra is Buttonnal bíbelődött, de a Ferrari versenyzője nem tudott előrébb kerülni.

A huszadik körben azonban Schumacher megfogta Buttont, és az alagút utáni sikánban betette autója orrát a Honda mellé, és sikeresen kifékezte a brit pilótát, így feljött Villeneuve mögé a tizenötödik helyre. Időközben Juan Pablo Montoya megérkezett a boxba, ahol új gumikat és üzemanyagot kapott. Egy körrel később Kimi Raikkönen is meglátogatta szerelőit, és a második helyről kiállt Alonso mögül, aki ezzel nyugodtabban folytathatta tovább a körözést az élen.

A két McLaren után a hetedik helyen futó Nico Rosberg állt ki a boxba, majd Michael Schumacher mögé a tizenhatodik helyre jött vissza. A 22. körben Alonso is elszánta magát a kiállásra, és meglátogatta szerelőit. A spanyol pilóta Raikkönen elé tért vissza, így minden maradt a régi sorrendben. Mark Webber időközben átvette a vezetést, ám nem örülhetett sokáig, hiszen egy körrel később ő is kiállt a boxba, ami után Raikkönen mögé, a harmadik helyre jött vissza.

A harmincadik körben a pontszerzők sora a következőképp nézett ki: Alonso továbbra is az élen autózott, ám Raikkönen és Webber teljesen a nyakán volt. A negyedik pozícióban a McLaren kolumbiai versenyzője, Juan Pablo Montoya futott, akit jócskán lemaradva Rubens Barrichello követett az ötödik helyen, ám a brazil még nem volt kint a boxban. A hatodik pozícióban Trulli futott, akit Klien és Heidfeld követett a pontszerző helyeken, ám még ők sem voltak kint tankolni. Schumacher a 13. helyen tanyázott, ám a német versenyző több mint egy teljes perccel volt elmaradva az élen álló Alonsótól.

A futam közepénél járva a világbajnoki cím birtokosa hirtelen lelassult, így Montoya is felzárkózott az első három mögé. A Renault versenyzője azonban figyelt arra, hogy a mögötte autózók ne találjanak fogást rajta a szűk utcai ringen.

A 36. körben az élmenők megérkeztek a lekörözendő boly mögé, miközben Schumacher kiállt a szerelők közé. Az olaszok valószínűleg változtattak a stratégián, hogy kivegyék a német versenyzőt a tömegből. A hétszeres világbajok remek helyre jött vissza, hiszen se előtte, se mögötte nem volt senki. Egy körrel később, miután kört kapott, Massa is kiállt a boxba, hogy üzemanyagot és új gumikat kapjon.

A 39. körben hatalmas tumultus alakult ki az élmenők előtt. Fisichella az alagút utáni sikánban kifékezte Coulthardot, ám Alonso és Raikkönen teljesen megérkezett a lekörözendő boly mögé. Fisichella egy körrel később Villeneuve mellett is elment, ezzel utat nyitva csapattársa, Alonso előtt, aki már egy körrel előrébb tartott. Nem sokkal később Fisichella kiállt csapattársa elől, azonban Raikkönen egy kissé beragadt az olasz pilóta mögé. Az élmezőny végül szépen áthámozta magát tömegen, így folytatódhatott tovább a körözést. A lekörözésekből a harmadik helyen futó Mark Webber jött ki a legrosszabbul, aki igencsak lemaradt Alonso és Raikkönen mögött.

A 48. körben Webber autója a célegyenesben megadta magát, majd a boxutca kijáratánál megállt a pályán. A szervezők azonnal beküldték a biztonsági autót, így mindenki megkezdte második kiállását. Elsőként Alonso és Raikkönen állt ki a boxba, ám a sorrend nem változott, így a Renault spanyolja továbbra is az élen maradt. A biztonsági autó mögött Raikkönen autója túlmelegedett és a Mercedes motor megadta magát. A finn versenyző még leparkírozott a füstölő autóval az alagút előtti "parkolóban", és a továbbiakban a pálya széléről, majd egy luxushajóról követte figyelemmel az eseményeket. Raikkönen kiesésével viszont Alonso zavartalanul autózhatott tovább.

Az 51. körben kiállt a biztonsági autó, így a mezőny folytathatta a száguldást. Alonso senkitől sem zavartatva vette be az első kanyart, aki mögött Michael Schumacher autózott, ám a német versenyző egy kör hátrányban volt a spanyol pilótával szemben. A második pozícióban Juan Pablo Montoya tanyázott, ám közte és Alonso között legalább öt lekörözendő autó vánszorgott.

Az első nyolc sora ekkor következőképp nézett ki: Alonso vezetett, aki mögött majd tíz másodperccel lemaradva Juan Pablo Montoya autózott, akit a Honda brazilja, Rubens Barrichello követett a harmadik pozícióban. A negyedik helyen Jarno Trulli volt, akit a Red Bull Racing pilótapárosa, Christian Klien és David Coulthard követett. A pontszerzők sorát a hetedik helyen autózó Michael Schumacher, és Giancarlo Fisichella zárta.

Nem sokkal később Rosberg a célegyenes ráfordítónál nekicsapta autóját a palánknak, így a Williams istálló már kezdhette is a pakolást, hiszen mindkét versenyzőjük kiesett. Az ötödik helyen autózó Klien az 58. körben szintén feladata a küzdelmet, miután autója vélhetően egy mechanikai probléma miatt lelassult a pályán, mellyel Schumacher a hatodik, Fisichella a hetedik, míg Heidfeld a nyolcadik helyet örökölte meg.

Időközben a BMW Sauber istálló kanadai versenyzője, Jacques Villeneuve egy keresztülhajtásos büntetést kapott, ugyanis előzött a biztonsági autós periódus alatt, melyet szigorúan tiltanak a szabályok.

Rubens Barrichello nem sokkal a futam vége előtt ismét kilátogatott a boxba, ami miatt a harmadik helyről visszacsúszott az ötödikre, így Trulli és Coulthard a dobogós helyért harcolhattak. Közben Schumacher és Fisichella visszavette körét Alonsótól, aki szemmel láthatóan elkezdett spórolni, hiszen a második helyen futó Montoya majd húsz perccel volt elmaradva tőle.

Az utolsó öt körre is maradt még meglepetés, ugyanis a harmadik helyen autózó Jarno Trulli versenygépe megadta magát, így az olasz pilóta feladata a futamot. Eközben Schumacher megfutotta a verseny leggyorsabb körét, és egyre közelebb került az előtte álló Barrichellóhoz. A Ferrari sztárja két körrel a vége előtt megérkezett egykori csapattársa nyakára, akit a tavalyi évben az utolsó körben előzött meg az alagút utáni sikánban. A hétszeres világbajnok ezúttal nem tudta áthámozni magát a Honda versenyzőjén, így meg kellett elégednie az ötödik hellyel.

Alonso megszerezte első futamgyőzelmét Monte-Carlóban, akit a McLaren kolumbiai versenyzője, Juan Pablo Montoya, és hatalmas meglepetésre a Red Bull Racing skótja, David Coulthard követett a második, illetve a harmadik helyen. A pontszerzők sorát Rubens Barrichello, a boxból rajtoló Michael Schumacher, Giancarlo Fisichella, Nick Heidfeld, és Ralf Schumacher zárta.

Monte-Carlói Nagydíj - Verseny:

01. - Alonso - Renault (M) 1h43:43.116
02. - Montoya - McLaren-Mercedes (M) + 14.567
03. - Coulthard - Red Bull-Ferrari (M) + 52.298
04. - Barrichello - Honda (M) + 53.337
05. - M.Schumacher- Ferrari (B) + 53.880
06. - Fisichella - Renault (M) + 1:02.072
07. - Heidfeld - BMW-Sauber (M) + 1 kör
08. - R.Schumacher - Toyota (B) + 1 kör
09. - Massa - Ferrari (B) + 1 kör
10. - Liuzzi - Toro Rosso-Cosworth (M) + 1 kör
11. - Button - Honda (M) + 1 kör
12. - Albers - MF1-Toyota (B) + 1 kör
13. - Speed - Toro Rosso-Cosworth (M) + 1 kör
14. - Villeneuve - BMW-Sauber (M) + 1 kör
15. - Monteiro - MF1-Toyota (B) + 2 kör
16. - Montagny - Super Aguri-Honda (B) + 3 kör
17. - Trulli - Toyota (B) + 6 kör

Leggyorsabb kör M.Schumacher, 1:15.143

Kiesettek:

Klien - Red Bull-Ferrari (M) 58.kör
Rosberg - Williams-Cosworth (B) 52.kör
Raikkonen - McLaren-Mercedes (M) 51.kör
Webber - Williams-Cosworth (B) 49.kör
Sato - Super Aguri-Honda (B) 47.kör

A tavalyi verseny végeredménye

A tavalyi időmérőedzés végeredménye

 
Mindent a Forma1-ről

A Forma1-ről
Zászlók

Egy versenyhétvége
A világbajnokságok
Nagydíjak
Csapatok
Versenyzők
Hol közvetítik?
A Forma1 költségei
A Forma1 kisokos
A Forma1 szótár

 
Forma1 történelem

F1 történelem
(1950-2006)

Nagy köszönet az F1hírek.hu -nak

 
Tesztek 2010-2011
 
Bemutatók

Bemutatók 2010:

 
A honlap indulása ennyi ideje volt:
 
Visszaszámláló

The Widgipedia gallery
requires Adobe Flash
Player 7 or higher.

To view it, click here
to get the latest
Adobe Flash Player.
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
A pályák 2010-ben:

A 2010-es idény helyszínei:

 

/ Név Helyszín Időpont
1. Bahrein Bahreini GP
Manama Március 14.
2. Ausztrália Ausztrál GP
Melbourne Március 28.
3. Malajzia Maláj GP
Sepang Április 4.
4. Kína Kínai GP
Sanghai Április 18.
5. Spanyol Spanyol GP
Barcelona Május 9.
6. Monaco GP
Monaco Május 16.
7. Török Török GP
Istambul Május 30.
8. Kanadai GP
Montreal Június 13.
9. EU Európai GP
Valencia Június 27.
10. UK Brit GP
Silverstone Július 11.
11. Germany Német GP
Hockenheim Július 25.
12. Magyar Magyar GP
Mogyoród Augusztus 1.
13. Belgium Belga GP
Spa Augusztus 29.
14. Italy Olasz GP
Monza Szeptember 12.
15. Szingapúr Szingapúri GP
Szingapúr Szeptember 26.
16. Japán Japán GP
Suzuka Október 10.
17. Koreai GP
Jeonnam Október 24.
18. Brazil Brazil GP
Interlagos November 7.
19. UAE Abu-Dzabi GP Yas Land November 14.

 

 
Kereső
G-Portal kereső

 

Szoftverkereső

 
Szavazz!!
Felmérés!
Ki lesz a 2010-es világbajnok?

Jenson Button (28 / 31%)
Rubens Barrichello (1 / 1%)
Sebastian Vettel (18 / 20%)
Mark Webber (10 / 11%)
Kimi Räikkönen (3 / 3%)
Lewis Hamilton (6 / 7%)
Felipe Massa (6 / 7%)
Fernando Alonso (14 / 16%)
Nico Rosberg (2 / 2%)
Vagy valaki más (2 / 2%)

Szavazatok száma: 90

Létrehozás időpontja:
2009-10-23 13:04:09

Szavazás lezárva:
2022-08-15 15:36:58


Lezárt szavazások
 
Az utolsó módosítás ideje:
 
Üdvözöllek!
 
Az idő
 
Chat
 
Forma1-es versenyők honlapjai
 
Az F1-es csapatok honlapjai
 
A-stat számláló
 
Honnan jöttek a látogatók
 
Valuta váltó


=
 
Innen jöttek a látogatók
free counters
 

Új mese a Mesetárban! Ha tudni akarod, mit keres egy tündér a kútban, gyere és nézz be hozzánk!    *****    Az utóbbi idõkben komolyan foglalkoztat a retro játékok árainak robbanása. Errõl írtam egy hosszabb cikket.    *****    Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség