horseeeee
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Menü
 
Egészség
 
Extrák
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Hírek a lovasvilágból
 
Cikkek, történetek
 
Névjegyzék
 
Fajtaismertető
 
Lovaglás a tévében
 
Lovas PC játékok
 
Lovas Online játékok
 
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
Óra
 
Számláló
Indulás: 2006-03-26
 
I.L.H.E.

 
Zene
 
Military versenyszabályok

Itt van a military versenyszabályok azon része, ami minket érdekelhet.

Jó hosszú, de megéri elolvasni!

I. FEJEZET – ÁLTALÁNOS

 

 bevezetés

 

1. A Sportág Általános Meghatározása

 

A Lovastusa összetett versenysport, amely jelentős tapasztalatot és tudást igényel a lovastól

alapos ismereteket feltételez lova képességeiről, teljesítőképességéről, aktuális állapotáról és kiképzettségéről.

 

2. Felelősség

 

A versenyző teljes mértékben felelős jelen szabályzat ismeretéért és betartásáért. A Hivatalos személyek távolléte nem mentesíti a versenyzőt a szabályok betartása alól. A jelen kiadványban nem szabályozott kérdések tekintetében a Nemzetközi Lovastusa Szabályzat 21. kiadása (módosításaival együtt) az irányadó.

 

 

 meghatározások

 

1. Háromnapos Versenyek (Négy szakaszos terepterhelésű versenyek)

 

A Háromnapos Versenyek három, egymástól teljesen különálló részvizsgából állnak, amelyeket külön napokon bonyolítanak le, a lovasnak pedig mindhárom számot ugyanazzal a lóval kell teljesítenie. A három részfeladat a következő:

 

1.1. Díjlovaglás

 

A Díjlovagló vizsga az indulók számától függően egy vagy több egymást követő napon kerül lebonyolításra, amelyet a következő napon a terepverseny követ.

 

1.2.Terepverseny

 

A Terepverseny vizsgája négy részfeladatból (szakaszból) áll, amelyek:

            A&C szakaszok:          Utak és ösvények

            B szakasz:                    Steeplechase

            D szakasz:                   Terepakadályok

 

A fenti négy szakaszt másnap a díjugratás követi.

 

1.1  Díjugratás

 

Díjugrató vizsga

 

2.      Egynapos versenyek (kétszakaszos terepterhelésű versenyek) 

 

Az Egynapos versenyek a  Háromnapos (négyszakaszos terepterhelésű) versenyekkel megegyező 3 részfeladatból állnak, azzal a különbséggel, hogy a terepversenyen nincs B és C szakasz, az A szakasz pedig opcionális[1]. Az Egynapos versenyek megtarthatók 1, 2,  vagy 3 nap alatt azzal a feltétellel, hogy az első versenyszámnak, a díjlovaglásnak kell lennie. A verseny befejezhető a terepversennyel vagy a díjugratással.

 

 

Jelen szabálykönyv főként az egynapos versenyek szabályozását tartalmazza, a négyszakaszos versenyeket az FEI hatályos rendelkezései alapján kell szervezni és lebonyolítani.

 

II. FEJEZET – ÁLTALÁNOS SZABÁLYOK

 

Gyakorlás és bemelegítés

 

1. Azonosító szám

 

Nemzeti versenyeken kiadása nem kötelező. A Magyar Lovas Szövetség által kiadott hivatalos startszámok viselése – a terepverseny kivételével – kötelező.

 

2. Korlátozás a lovak idomítására

 

2.1. Versenyek alkalmával annak teljes időtartama alatt kizárást von maga után amennyiben adott lovat nem a versenyben vele induló lovas lovagolja.

 

2.2. Lovon ülő lóápoló csak lépésben illetve ügetésben egyik helyszíntől a másikig, illetve terepen lovagolhatja a versenyben lévő lovat, de semmiképpen nem idomíthatja azt. Ugyanakkor kézen és futószáron dolgozhat a lóval.

 

2.3. Steeplechase és terepakadályok körüli illetve versenyt megelőzően a díjlovagló négyszögben és a díjugrató pályán való lovaglás kizárást von maga után, kivéve ha a Bírói bizottság vagy a Technikai küldött másféleképpen nem rendelkezik.

 

3. Gyakorló pályák

 

Napfelkelte és napnyugta közötti időszakban a verseny teljes idejére a lovasok rendelkezésére kell állnia egy a lovak általános mozgatására alkalmas, kijelölt terület. A kijelölt területnek tereplovaglási és galoppozási lehetőségekkel kell rendelkeznie. A kijelölt terület helyéről Szervező Bizottságnak pontosan tájékoztatni kell a versenyzőket. Lovak mozgatása csak ezen kijelölt helyen és/vagy a gyakorló díjlovas négyszögben vagy díjugrató pályán lehetséges.

 

4. Gyakorló idomító négyszög

 

Amennyiben a szervező bizottság biztosít gyakorló négyszöget akkor az legalább 40 X 20 méteres legyen, négyszög talaja lehetőség szerint egyezzen a verseny során használt négyszög talajával.

 

5. Gyakorló akadályok

 

A lovasok által ugratás gyakorlására csak és kizárólag a Szervező Bizottság által kijelölt akadályok használhatók. A Szervező Bizottságnak legalább egy olyan fix (leverhetetlen) akadályt kell biztosítania, amelynek méretei nem haladják meg a terepverseny terepakadályainak maximális méretét. A terepverseny napján nem lehet az A, és D szakaszon gyakorlásra használható terepakadály.

 

A lovasok rendelkezésre kell bocsátani legalább két ebből egy meredek és egy széles díjugrató akadályt a díjugrató pálya közelében. Az akadályokat a szokásos módon fehér és piros zászlókkal kell ellátni. Az akadályokat tilos a versenyben kiírt magasságnál 10 cm-rel magasabbra helyezni. Az akadály szélessége legfeljebb a versenyben kiírt szélességű lehet. A gyakorló akadályokat kizárólag a Szervező Bizottság által meghatározott időpontokban lehet használni. Fentiekben a gyakorló akadályokkal kapcsolatban leírtak megszegése kizárást von maga után.

 

6. Felügyelők

 

A Szervező Bizottság egy vagy több felügyelőt kijelölhet annak érdekében, hogy a gyakorló és bemelegítő pályákon alkalmazandó szabályok be legyenek tartva, a gyakorlásra és/vagy melegítésre használt területeket véletlenszerűen kell a Felügyelőknek ellenőrizniük.

 

 

Belépés a pályákra és a négyszögbe

 

1. Idomító négyszög

 

A Versenybíróság engedélye nélkül a versenyző kizárólag a verseny során lovagolhatja lovát a versenyre kialakított díjlovagló négyszögben. A négyszög területére az idomítóvizsgát megelőzően és annak szüneteiben lehetséges belépni, de csak gyalogosan.

 

2. Terepverseny pályái

 

2.1 Tilos a terepszakaszok illetve akadályainak pályabemutatót megelőző megtekintése, amennyiben a hivatalos pályabemutató ki van írva. Ezzel ellentétesen tanúsított magatartás kizárást vonhat maga után.

 

2.2 A terepverseny pályájának bemutatása valamennyi versenyző részére, egyszerre történik.

 

1.1  A pályabemutatóra valamennyi akadálynak, zászlónak és egyéb jelölésnek végleges helyén kell lennie. Ezt követően az előbbiekben említettek versenyzők általi megváltoztatása illetve elmozdítása kizárást von maga után.

 

2.4 Pályabemutatót követően a lovasok napkeltétől napnyugtáig bármely napszakban újból – több alkalommal is – megtekinthetik a terepverseny szakaszait. A Bírói Testület külön engedélye nélkül az A és C szakaszok csak gyalog járhatók be.

 

 

3. Díjugrató pálya

 

3.1 A díjugrató verseny pályabemutatója nem kevesebb mint 30 perccel az első lovas indulását megelőzően történik.

 

3.2 A lovasok a versenyt megelőzően gyalogosan megtekinthetik a pályát. A pálya megnyitását a Zsűri jelzi amelyet ha lehet hangosbemondón keresztül is be kell jelenteni.

 

3.3 A Zsűri engedélye nélküli, verseny megkezdését követő gyalogos pályára lépés kizárást von maga után.

 

 

 

 

 

 

 

 

III. FEJEZET –DÍJLOVAGLÓ VIZSGA

 

 

Meghatározás és általános jellemzés

 

1. Az idomítás – díjlovaglás – célja, hogy folyamatával harmonikusan fejlesszük a ló fizikumát és képességét. Eredményeképpen a ló nyugodtabbá, elengedetté, átengedőbbé és hajlékonyabbá válik ezzel párhuzamosan nő bizalma és figyelmessége, készségesebb és tökéletesebb megértést kialakítva lovasával.

 

2. Az említett értékek a következőkben mutatkoznak meg:

 

2.1. A jármódok szabályossága és ütemessége

 

2.2. A mozgás harmóniájában, könnyedségében és puhaságában

 

2.3.A ló elejének könnyűségében és a hátsó lábak súlypont felé közeledésében, amely élénk lendületes mozgást eredményez

 

2.4. A szár (kéz) elfogadásában, folyamatos feszesség és ellenállás nélküli átengedőséggel.

 

A vizsga

 

A Díjlovagló Feladat az adott verseny szintjének megfelelő nehézséggel kell bírnia, amelyből kifolyólag az eredmény és a feladat megmutatja, hogy a ló és lovas párosok milyen felkészültséggel rendelkeznek az adott versenyre. A X. fejezet függelékeiből a verseny szintjének megfelelő Díjlovagló feladatok használata kötelező.

 

A díjlovagló vizsga szabályai

 

1. Bármely más esetben amelyet a jelen szabályzat nem szabályoz a „Díjlovagló versenyek szabályzata” alkalmazandó.

 

2. A Nemzeti versenyeken a díjlovagló feladatokat emlékezetből kell lovagolni, továbbá az egyes feladatokat az előírt sorrendben kell végrehajtani.

 

3. A Bírói Bizottság kizárja azt a versenyzőt, aki a belovaglásra adott jelet követő 60 másodpercen belül nem lovagol be a négyszögbe. Ugyanez vonatkozik arra a versenyzőre is aki a jel megadását megelőzően lovagol be a négyszögbe.

 

4. A díjlovagló feladat A-nál való belovaglással kezdődik és a feladat végi tisztelgéssel fejeződik be. Amint a ló abból tovább indul bármely esemény amely az előbbiekben leírtak előtt illetve azt követően történik nincs kihatással az eredményre. A lovasnak azonban a feladatban leírtaknak megfelelően kell a négyszöget elhagynia.

 

5. A versenyzőknek a tisztelgés során kötelező a szárakat egy kézben fognia.

 

6. Az előírt feladatokat mindig akkor kell végrehajtani, amikor a lovas teste a feladatban megadott ponton – illetve a felett – van.

 

7. Kifejezett – látható – sántaság esetén a Bírói testület Vezetője, a másik két bíróval történt egyeztetést követően a lovast a versenyzésből kizárja. Az ítélet ellen fellebbezésnek helye nincs!

 

8. Azon ló, amely a feladat megkezdésekor A-nál be-, illetve annak befejezésekor A-nál kilovaglás közötti időszakban bármikor mind a négy lábával egyszerre elhagyja a négyszöget, kizárásra kerül.

 

9. Bármely 20 másodpercnél tovább tartó feladat közbeni ellenszegülés kizárást von maga után.

 

10. Abban az esetben amikor a versenyző programot téveszt ( rossz felé fordul, kihagy feladatot vagy annak részét stb.) a Vezető Bíró csengő megszólaltatásával figyelmezteti erre. A Vezető Bíró megmutathatja neki, hogy honnan és milyen feladat résszel kell tovább folytatnia programját, majd magára kell hagynia a lovast. Viszont vannak olyan kivételes feladat tévesztési esetek, amikor a csengő megszólaltatása megtörné a program lovaglásának folyamatosságát, ilyen esetekben a Vezető bíró döntése, hogy megszólaltatja a csengőt vagy sem.

 

11. Amikor a lovas rosszul hajt végre egy feladatot, (pl.: könnyen üget tanügetés helyett, vagy tisztelgéskor nem veszi egy kézbe a szárakat) akkor programtévesztésért kell büntetni.

 

12. Program tévesztés esetén, anélkül nem ismételhető meg a program részlet, hogy azt a Vezető Bíró csengővel ne jelezze. Amennyiben a versenyző mégis – figyelmeztetés nélkül –újból lelovagol egy már lovagolt program részt akkor a bírók az először  bemutatott program részt pontozzák a további ismétlésért pedig megfelelő program tévesztési ponttal büntetik.

 

13. Amennyiben a három bíró nincsen egyetértésben egy adott tévesztéssel kapcsolatban úgy az elbírálás a versenyző javára történik.

 

14. Bármely a program lovaglása során hanggal, táblával stb. segítségszerűen a  versenyző számára történt jeladás nem engedélyezett segítségnek minősül. A nem engedélyezett segítségben részesülő versenyzőt a Bírói testület kizárja a további versenyből.

 

Négyszög

 

1. A díjlovagló négyszögnek vízszintes és sima talajúnak a kiírt programnak megfelelő méretűnek (20x60, illetve 20x40) kell lennie. A négyszögön belüli szintkülönbség az átló vagy a hosszú fal viszonylatában ne haladhatja meg az 50 centimétert. A rövid fal mentén ugyanez az érték nem lehet több mint 20 centiméter. A négyszög talaja lehet füves. A fenti méret követelmények a négyszögön belülre vonatkoznak, amely területet el kell határolni a közönségtől, a szélektől számított 10 - 15 méteres távolságban. A négyszög széleit egy alacsony kerítésnek kell határolnia, amelynek magassága kb. 30 centiméter. A-nál a négyszög egy részének könnyen kivehetőnek kell lennie, hogy a versenyzőket könnyedén lehessen ki- és beengedni a négyszögbe. A kerítés rácsozatának olyan sűrűségűnek kell lennie, hogy a ló patája ne férhessen be két elem közé. A díjlovagló négyszög talajának a verseny teljes ideje alatt kiegyenlített minőséget kell valamennyi ló számára biztosítania.

 

2. A négyszög betűit a szélektől számítva kb. 50 centiméter távolságba kell elhelyezni, és egyértelműen jelölni. Ajánlott a betűkkel egy vonalban a négyszögön belül egy jelet tenni, amely pontosítja a betű helyzetét a lovas számára.

 

3. A középvonalat – és, ha a programban lovagolandó, úgy D, L, X, I és G betűk helyét -  láthatóan ajánlott kijelölni, anélkül, hogy a jelölés ijesztő lenne a ló számára. (Ezért füves pályákon a középvonalat érdemes rövidebbre nyírni, homokos pályán pedig lehengerelni vagy kigereblyézni. D, L, X, I és G betűk pontjait  pedig az előbbi módszereket alkalmazva a közép vonalon 2 méteres hosszban keresztbe megjelölni.)

 

4. Az egynapos versenyek bírálatát egy bíró is végezheti, azzal a megkötéssel, hogy az azonos versenyszámban induló lovasok bírálatát egy bírónak (bírói bizottságnak) kell ellátnia.

 

 Pontozás

 

1. Pontozás menete

 

1.1. A bíró(k) 0-10-ig pontoznak valamennyi külön számozással rendelkező feladatot, beleértve  az összbenyomásra adandókat is.

 

1.2. Feladat tévesztése esetén az alábbi büntető pontokat kell a versenyzőnek adni:

 

            Első alkalom:                           2 pont

            Második alkalom:                    4 pont

            Harmadik alkalom:                   Kizárás

 

1.3. Ló és/vagy lovas bukása esetén a versenyző nem kerül kizárásra. Csak a feladat lovaglásának minősítésére kell a bukásnak vagy esésnek kihatnia, amelyet fel kell tüntetni az összbenyomás pontokban is.

 

1.4. Kizárást követően a versenyző befejezheti programját. A fennmaradó program részt a kizárás tényétől függetlenül kell pontoznia a bíró(k)-nak, de a lovas a versenyt csak kizárt lovasként fejezheti be.

 

2. Kizárás további okai

 

2.1. A következő esetekben a bírói testület hoz határozatot a kizárásban:

 

2.1.1A versenyző nem lovagol be a négyszögbe 45 másodpercen belül a csengő megszólalása után.

 

2.1.2. A versenyző azelőtt lovagol a négyszögbe, hogy erre jelzést kapott volna.

 

2.1.3. Engedély nélküli segítségnyújtásban részesül.

 

2.1.4. Program nem megfelelő öltözékben lovaglása (lásd általános szabályokat).

 

2.2. A kizárást automatikusan kötelező érvényesíteni az alábbi esetekben:

 

2.2.1A ló nem megfelelő felszereléssel van nyergelve, kantározva, pálcával vagy szabálytalan sarkantyúval lovagol a lovas a négyszögbe.

 

2.2.2. Kifejezetten, látható sántaság.

 

2.2.3. A négyszög program közbeni elhagyása esetén.

2.2.4. Ellenszegülés esetén.

2.2.5. A harmadik programtévesztés

 

3. Végeredmény kiszámítása

 

3.1. A feladatrészenként 0-10-ig adott jó pontokat bírónként összeadjuk beleértve az összbenyomás pontjait, egyben levonjuk a tévesztés pontjait.

 

3.2. Ezt követően kiszámításra kerül a bírónként szerezhető maximum jó pontok százaléka. (Bírónkénti százalék = (a 3.1 pont szerint kapott eredmény ÷ a programban maximálisan szerezhető jó pontszámmal) X 100. A végeredményt a legközelebbi két tizedes jegyig kell kerekíteni. A kapott érték egy bíró által adott egyéni pontszám.

 

3.3.  Az átlag százalékot úgy kapjuk meg, hogy a bírónként kiszámított százalékot összeadjuk, majd elosztjuk az adott számban bíráló bírók számával. Az így kapott végeredményt (százalékot) ismét két tizedes jegyig kerekítjük.

 

3.4. Annak érdekében, hogy a kapott százalékot hibapontokká alakítsuk a végeredmény százalékot le kell vonjuk százból, majd a kapott értéket be kell szorozni 1.5 – el. Az így kapott eredmény a díjlovagló szám utáni hibapontja egy adott versenyzőnek.

 

IV. FEJEZET – TEREP VIZSGA (CROSS COUNTRY TEST)

 

Meghatározás és általános jellemzés

 

1. A vizsga feladata, hogy felmérje a jól kiképzett, „csúcs” kondícióba hozott igazi lovastusa ló vágta-, álló- és ugró képességét. Ugyanakkor jelzést ad a lovas iram érzékéről és lova energiájának takarékos beosztásáról.

 

2. A vizsga kétszakaszos terepterhelésű versenyen két (esetleg opcionálisan egy) önálló szakaszból áll. Minden versenyző önállóan hajtja végre az egész versenyt.

 

3. A két szakasz a következő:

 

A szakasz: Utak és ösvények, végrehajtása általában ügetésben vagy rövid vágtában történik.

D szakasz: Terep verseny (Cross country), akadályokkal tarkított pályán vágtában végrehajtott feladat.

 

Az egyes szakaszok önállóságának kiemelése

 

1. Az A és D szakaszok időmérés szempontjából teljesen különállóak. Az egyik szakasz késéséért és azért kapott büntető pontokat nem lehet a következő szakaszokban behozni és jóvá íratni. 

 

2. Amennyiben a versenyző annyit késik az A szakaszon, hogy nem tudja elkezdeni a D szakaszt időben, úgy amikor beérkezik az A szakaszról azonnal, a hivatalos személy jelzésére indulnia kell a D szakaszon, amelynek ideje az indulás pillanatától kerül mérésre.

 

2.1. Azon versenyző, aki késve ér be az A szakaszról nem kell megpróbálja behozni késését a D szakaszon mivel, az időtúllépésért járó hibapontokat csak az A szakaszra kapja.

 

 

 

A terep vizsga szabályai

 

1. Indítás

 

1.1. A lovas indulására a jelet az A és D szakaszok elején egy indító bírónak kell adnia. A lovas lovával nem indulhat el addig, amíg arra start jelet nem kap az indító bírótól. A start jel elhangzása előtti elindulás a Bírói testület által megítélt kizárást vonja maga után. A lónak az indítás pillanatában nem kell álló helyzetben lennie, de előnyt sem szerezhet repülő start segítségével. A versenyző számára megfelelő időben előre kell jelezni indulási idejét, viszont az már a lovas felelősége, hogy el is induljon az indítás idejekor.

 

1.2. Az indítás megkönnyítése érdekében az indítás helyén a D szakaszok elején célszerű 5X5 méteres indító bokszot építeni amelynek egy vagy két oldala nyitott legyen, hogy a ló bejutása majd elindulása ne legyen akadályoztatva. Valamennyi versenyzőnek ebből az indító bokszból kell indulnia. A lovas lehetősége és joga, hogy a start előtt a bokszot körül lovagoljon, abba be és ki illetve azon áthaladjon. Egy segítő bevezetheti a lovat a start bokszba és az indítás pillanatáig, azt foghatja. Az indítás pillanatától a lovas hivatalosan a pályán van amikor is további segítség számára nem nyújtható.

 

1.3. Amennyiben a versenyző az indító jelnél hamarabb indul el az indulás ideje lejegyzésre kerül, tényleges lovaglási idejéhez pedig 5 másodpercet kell adni büntetésként.

 

1.4. Az indítás lekésése

 

1.4.1. Ha a versenyző késve érkezik be az A szakaszról, akkor az indítási ideje a beérkezéshez lesz igazítva.

 

1.4.2. Amennyiben a versenyző nem áll készen az indulásra a D szakaszokon úgy a starter az alábbi esetekben engedélyezheti a lovas indulását abban az időben amikor arra ő készen áll.:

 

-Késésben lévő versenyzőt sem a soron következő versenyző előtt, sem utána nem indítja el a starter amennyiben ezzel a következő versenyző lovaglását akadályozná vagy veszélyezteti.

 

-Amennyiben késői indításra kerül sor úgy a tényleges indítási időhöz képest kell a lovas idejét mérni. .

 

2. Időmérés

 

2.1. Alap idő

   A kiírt távolság kiírt irammal történő teljesítése adja meg a szakasz alap idejét. Bármely szakasz alap időnél hamarabb történő befejezése nem szolgáltat jó pontokat. Az alapidő túllépése esetén, egészen az időhatár eléréséig minden megkezdett másodpercért hibapontot kap a lovas.

 
Istálló
 
Póni Istálló
 
Csikó Istálló
 
Árvaház
 
Gondozás
 
Kiképzések
 
Mindennapi munkák
 
Versenyek
 
Fedeztetés
 
Tenyészvizsgák
 
Csikótanoda
 
Lovas Bolt
 
A hét lova

 Fire

Ez a gyönyörű ló szorgalmas munkájával és fejlődésével hívta fel magára a figyelmet!

 
Szavazás
A lovagláson belül melyik sportág tetszik neked a legjobban?
A lovagláson belül melyik sportág tetszik neked a legjobban?

díjugratás
díjlovaglás
military
voltizs
fogathajtás
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Hírek

Helo mindenkinek!

Elértük a százas látogatottságot!:)

Nagyon köszönöm mindenkinek aki látogatja az oldalt és lécci hirdessétek!

 

Légyszi regisztráljatok!

Napsugár légyszi te is regisztrálj!

Napsugár ha a lovad még csak 1 éves akkor légyszi válassz neki egy csikó képet, vagy legyen idősebb ezzel a képpel! Köszi! :)

Gondozzátok a lovaitokat!

Hirdessétek az oldalt! Aki be tudja mutatni, hogy hirdette az oldalt az kap 200 kp-t! :)

Jó lónevelést!

 
Ne lopj!

Kattints a képre a teljes mérethez!

 
Thanks!

Kössz mindenkinek aki segített az oldal létrejöttében!

 

Az utóbbi idõkben komolyan foglalkoztat a retro játékok árainak robbanása. Errõl írtam egy hosszabb cikket.    *****    Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK