Levelibéka 2006.03.26. 04:58
Tavasszal már megismerhettük a Rinspeed és EDAG által készített Chopster sportterepjárót.
A Showcar No. 8 névből egyből két tény is nyilvánvalóvá válik anélkül, hogy egy röpke pillantást is vetnénk az autóra. Az első, hogy ez a roadster már nyolcadik az EDAG márkanév alatt tervezett járművek sorában. A másik, hogy bevett szokás szerint, egyelőre csak koncepcióautóról van szó. Elkészítésével próbálták szemléltetni, hogy egy meglévő autó alapjaira egy teljesen márkafüggetlen cég is könnyűszerrel képes megnyerő autót építeni. Ám a kapcsolati háló nélkülözhetetlen volt, mivel a megfelelő mérnökök ismeretsége kellett az elképzelések megvalósításához.
Tervezői szerint a célközönsége azok lehetnek, akik nem titkolják egyéniségüket, és az autójukkal is ki akarják fejezni pozitív életfelfogásukat. Így tehát megkísérelték megalkotni a vezetés élményét legjobban szolgáló gépezetet. Hosszú, hegyes orrától meredek szögben emelkedő övvonala majdhogynem az aszfalt szintjéről indul, és a karosszéria minden vonala is erősen a talaj felé hajlik. A kasztni egyik meghatározó és meglepő eleme az ülések mögötti légbeömlő, ami szintén a dinamikus áramvonalazás jegyében született. Erősen lesüllyesztett, metszett motorháztetője két légkivezető nyílást is kapott, amely a kettős dupla fényszórókkal egyértelműen azt jelzi, hogy ez a gokartszerű roadster kiváló vezetési élményt nyújt. Ezért még a tetőt is teljesen elhagyták, és későbbi felszerelése sem lehetséges, hiszen a gépkocsi egyértelműen egyfunkciós.
Az EDAG autója így nem is a tömegek kocsija, inkább csak egy igen kicsi piaci szegmenst céloz meg. Kiindulási alapkánt a hasonló tulajdonságokkal rendelkező Smart Roadstert választották, így a sorozatgyártás elkezdése setén a termelés gördülékenysége és a magas műszaki színvonal már adott. A franciaországi Hambachban készült, félig önhordó padlólemezre modulszerűen felépített elemek könnyedén cserélhetők, amivel számtalan különböző megjelenési forma érhető el. A frankfurti kiállításra érkezett autó a száguldás élményének eléréséhez még nem segíthet hozzá senkit, ugyanis motortere egyelőre üresen maradt. A karosszéria kialakítása pedig nyitva hagyja a kérdést, hogy a motort előre vagy hátra építik-e. De ami késik, nem múlik: Genfben már egy motorral ellátott, működő prototípust állítanak ki.
forrás:autófórum |