Karcsú SLK 2006.03.24. 07:19
Egy ázsiai befektető számára készült a könnyített, sportfutóműves SLK 55 AMG.
Közúton sajnos nem használható az AMG műhely legújabb alkotása, amelyet az AMG Ultimate Experience Asia rendezvénysorozatra készítettek. A nyitható fémtető helyett egyszerű karbon hardtopja van az autónak – ez egymaga 25 kg-mal csökkenti a tömeget –, amelyből kihagytak mindenféle zajszigetelő anyagot, és az utasterébe versenyülések kerültek. Minderre azért volt szükség, hogy a bukócső, a 80 literes versenytank és a nagy teljesítményű fékrendszer tömegét ellensúlyozzák, így a tömeget sikerült 1,5 tonna alatt tartani. A futóművet, a 19 colos könnyűfém keréktárcsa garnitúrát, és a 360 és 330 mm átmérőjű féktárcsákból álló fékrendszert a tavalyi Formula-1-es Safety Car SLK-ból vették át.
|
|
Kovácsoltalumínium keréktárcsa, ködlámpa helyett pedig hűtő |
Egyedül a V8-as motor nem változott, de a kiegészítő rendszerek mind újak |
A motorhoz nem nyúltak, de végülis érthető is: a 360 lóerős 5,4 literes V8-as benzinmotor minden körülmények közt elegendő tolóerőt biztosít a roadsternek. Sikerült csaknem semleges, 48-52 százalékos súlyelosztást elérni azáltal, hogy az akkumulátort a csomagtérbe költöztették. Ködlámpák helyett elöl kiegészítő motorolajhűtő és váltóolajhűtő kapott helyet, de a szervokormány olajának és a hátsó differenciálműnek is külön hűtője van. Az AMG a jövőben egy limitált széria piacra dobását tervezi, mert akkora az érdeklődés a közúton nem használható autó iránt.
forrás:rtlklub |