Főoldal>>TUNING cikkek>>Zastava (kicsi a bors)
Hozzászólás a cikkhez
Zastava (kicsi a bors) 2006.03.12. 02:47
A szlalomversenyek rettegve tisztelt hőse és sokszoros bajnoka az Abarth motoros Zastava.
Nyolcvan lóerő? Nem semmi! Négy gang? Piha! 175-ös gumik? Ugyan már, ennél a bicajomon is szélesebb van, ugyan miféle tuningautó ez? Durva. Az adatok egy alig hatmázsás, három méternél kicsivel hosszabb kocsihoz tartoznak. De nézzük máshonnan az adatokat. Hány tuningautó tudja a gyári teljesítményének a két és félszeresét? 250 lovas II-es Golf GTI-ről, vagy az E30-as BMW 325i 400 lóerős változatáról már mindenki lelkendezve beszélne, ugye? Kubinyi Gábor Zastavája mindezt tudja, és szorgalmasan gyűjti be vele a serlegeket a szlalom- és raliversenyeken.
|
|
Dőlés semmi, de a kanyarban azonnal megindul a Zastava Abarth fara |
Saját sebesség- és vízhőfok-mérő. A fordulatszámmérő profi ’70-es évekbeli cucc, a kis órák a Lada ezeröcsiből jöttek |
A hozzávalók pedig egyszerűek. Zastava 750, a Fiat 600 licencváltozata az egykori Jugoszláviából, Abarth 850 TC blokk, spéci tarajos dugókkal, 296 fokos vezérműtengely, kéttorkú Weber karburátor, patikamérlegen kiegyensúlyozott motoralkatrészek, hangolt leömlő. Hátul 850-es Fiat tekercsrugók, elöl Fiat megamix keresztlaprugó-köteg, Lada teleszkópok és új keresztstabilizátorok adják a versenyautós stabilitást a kis kocsinak, amelyért csak az ellenfelek nem rajonganak. De az utcán akad, aki nem tud ellenállni bájának, oda lép hozzá és megsimogatja…
forrás:rtlklub |