Témaindító hozzászólás
|
2006.03.25. 15:21 - |
Nem csak az új típusoké a világ!!!! Sőt !!!
Nosztalgiázzunk!!! |
[2-1]
Néhány hete a Discovery Channelen egy Shelby Mustang stílusjegyeit felhasználva építettek egy choppert. Ennek tiszteletére a következő cikk a Mustangok e koronázatlan királynőjéről szól.
Mustang. Már a legtöbb kisiskolás fejből tudja, hogy 1964. áprilisában mutatta be a Ford ezt a sikeres típust. Hogyne tudnák, hiszen 2004-ben, a jubileum alkalmából szebbnél szebb új modelleket dobtak piacra, sok apuka és anyuka pedig hazavitte őket. 2005 a játékok tekintetében már csendesebben telt, ám ekkor vetítették az "Amcsi motorok" című sorozatnak azt az epizódját, amelyben egy klasszikus Shelby Mustang kétkerekű változatát készítették el. A szülők örömére kevés kisfiú fogott gyanút, hogy mindez egy újabb jubileum apropójából történt. Ugyan nem mondták ki, de valószínűleg így volt. Noha a Mustang a kezdetektől fogva nagyon jól fogyott, felmerült az ötlet, hogy lehet, hogy nem mindenkinek elég erős, ráadásul jó kis reklám lenne egy-két verhetetlen versenyparipa, amelyeknek közel azonos mása ott díszelegne a szalonokban. S ha már ez a gondolatmenet megszületett, nem kellett sokat filozni azon, hogy kit kérjenek fel a tervezésre. Természetesen Caroll Shelby-t szemelték ki, hisz híres autóversenyző volt, és már bizonyított a Cobrával. Szerencsére rábólintott a projectre, így '65-ben napvilágot látott az első Shelby Mustang GT350, amelyet jól csengő nevével ellentétben nem 5.7 literes motorral szereltek, hanem az utcai szériához hasonlóan 4.7-essel. Kicsivel később megjelent a mindent elsöprő 7 literes is, a kocsit gyárilag légkondival és szervokormánnyal szállították, a sebességmérőt pedig egészen 225 km/óráig rovátkázták. Nem is csoda, hogy olyan népszerűségnek örvendett, hogy aki nem engedhette meg magának, az nem ritkán elballagott a legközelebbi autókölcsönzőbe, s ha még akadt szabad példány, kivette a hétvégére. Mindezek ellenére nem számított túl jó biznisznek a bérautózás, mert a "kedves" bérlők nem igazán kímélték a gépeket. Sőt, egy olyan esetről is tudunk, hogy valaki kicserélte a nagy teljesítményű 4.7-est a nagynénje lépcsőshátújához kapott széria motorral, és így vitte vissza a kocsit. Ám népszerűség ide vagy oda, az együttműködésének nem egész 15 ezer eladott példány után, 1970-ben vége szakadt. A részletekről később… Besssy
|
Nem csak az új típusoké a világ!!!! Sőt !!!
Nosztalgiázzunk!!! |
[2-1]
|