POLOSKA (a név megtévesztő lehet:)) AUTÓ, TUNING, KAMION, MEG SOK MÁS:)))
POLOSKA (a név megtévesztő lehet:)) AUTÓ, TUNING, KAMION, MEG SOK MÁS:)))
Beállítások
  Beállítás kezdőlapnak
 Kedvencekhez adás
 

 

Közvélemény
Mit szólsz a választások eredményéhez?

sajnos számítottam rá
nem gondoltam,
h ilyen hülyék
az emberek
1xűen szánalmas
örülök, h gyurtcsi
fog ezentúlis uralkodni
gőzöm sincs az eg-
ész politikához
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Weblap verseny
 
Weblap Verseny
Lezárt szavazások
 

Toyota Supra Beny modraMcLaren F1
Beach buggyLamborghini SUV

Közvélemény
Visszatérő vendégeknek
Meg szoktad nézni a "Frissítéseket"?

Igen
Nem
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Jelenleg
 
Népszerűség
Indulás: 2006-02-04
 
Blog(fórum)
Fórumok : Autók : Mi a jövő az autózásban???? Fórumok: 
Témaindító hozzászólás
bandita09

2006.03.18. 15:18 -

Az olaj alapú üzemanyagok .....sajna fogyóban :(

Ha Kína belép ilyen fejlődési aránnyal ...már csak pár évtizedig elegendőek a tartalékok..........az emelkedő árról ne is beszéljünk.

Mi a jövő?????

 

Bandita

[3-1]

bandita09 Előzmény | 2006.03.18. 15:27 - #3

A Citroën a 76. Genfi Autószalon bemutatta a C4 hibrid HDi kísérleti autót. A hibrid hajtásláncot HDi motorral ötvöző modell, a dízel rendkívüli hatásfokát (a benzinmotorénál 20%-kal alacsonyabb fogyasztás) és az elsősorban városi közlekedéshez kifejlesztett elektromos motor előnyös tulajdonságait egyesíti.

A C4 hibrid HDi modellen a hibrid meghajtáshoz HDi dízelmotor kapcsolódik, ami igazi áttörést jelent a fogyasztás és a CO2-kibocsátás csökkentése terén. A HDi dízelmotoros megoldással ellentétben a benzines hibrid kialakítás nem teszi lehetővé a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás hasonlóan látványos csökkentését. A C4 gépkocsit vegyes, városi, országúti és autópályán történő használatra tervezték. A hibrid meghajtás és a HDi dízelmotor társításával sikerült egyesíteni a HDi motor – legkedvezőbb működési tartományában jellemző – rendkívüli hatásfokát (a benzinmotorénál 20%-kal alacsonyabb fogyasztás) és az elsősorban városi közlekedéshez kifejlesztett elektromos motor előnyös tulajdonságait. 

 
A városi és országúti használat során a hibrid megoldás igazi előrelépést jelent a fogyasztás (3,4 l/100 km vegyes használatban) és a CO2-kibocsátás (90 g/km) csökkentése terén. Egy azonos kategóriájú benzines hibrid meghajtású gépkocsihoz képest 25%-kal, vagyis 100 km-enként 1 literrel kevesebb a fogyasztás vegyes használatban, ami egyben azt is jelenti, hogy egy tankolással sokkal nagyobb távot tehetünk meg.  
 
Autópályán kizárólag a HDi motor lép működésbe, melynek eredendően jó tulajdonságai az MCP-váltóval kiegészülve kiváló hatásfokot biztosítanak, ami szintén 25%-os üzemanyag-megtakarítást jelent. Ráadásul nem esik áldozatul a vezetési kényelem sem, amely továbbra is az autósok elvárásainak középpontjában áll. Sőt, hogy még inkább megfeleljen ezeknek ez elvárásoknak, a C4 hibrid HDi az alábbi két területen további kényelmi megoldásokat kínál: 
 
1; Egyrészt városi forgalomban, alacsony sebesség mellett lehetőséget nyújt a belsőégésű motor kiiktatására és a kizárólag elektromos üzemmód választására (ZEV: Zero Emission Vehicle), ami tovább növeli a gépkocsi akusztikai és rezgéskomfortját;
 
2; Kézi váltáskor, változatlan teljesítmény mellett jóval élénkebben gyorsul, mint a belsőégésű motorok. Ilyenkor az elektromos motornak köszönhetően a vezető akár 23 kW többletteljesítménnyel is számolhat.
A C4 hibrid HDi a nagyfeszültségű akkumulátorcsoport lemerülése esetén is elindítható és használható – például ha hosszabb ideig nem használtuk az autót –, ellentétben más hibrid megoldásokkal, melyek esetében a gépkocsi nem indul.
A C4 hibrid HDi dízelmotorhoz kapcsolódó Stop & Start berendezés lehetővé teszi a gépkocsi indítását a 12 voltos akkumulátorról, és a szükséges elektromos áram fejlesztését a generátor segítségével. Ebben az esetben a gépkocsi 100%-os belsőégésű, ún. „limitált” üzemmódban működik. Minimum 10 perces működés után, ami a nagyfeszültségű akkumulátorok újratöltésének inicializálásához szükséges, a gépkocsi maximális teljesítménnyel áll a vezető rendelkezésére.    
Ugyanígy, ha nagyobb (például az elektromos biztonságot fenyegető) hiba esetén a nagyfeszültségű akkumulátorok kikapcsolnak, a C4 hibrid HDi tovább folytathatja útját a belsőégésű motor kizárólagos használatával. Ez az ún. „vészüzemmód” lehetővé teszi a vezető számára, hogy teljes biztonságban eljusson egy szervizbe. /Autósoldalak.hu/

bandita09 Előzmény | 2006.03.18. 15:21 - #2

A Honda megkezdi a következő generációs FCX hidrogén üzemanyagcellás jármű gyártását.

Az innovatív, új, nagy hatásfokú és kompakt Függőleges Áramlású (V Flow) üzemanyagcella platformot felhasználva az FCX-é az üzemanyagcellás autók közül a legalacsonyabb padlószint. Az oxigén és a hidrogén az üzemanyagcella-egységben föntről lefelé áramlik, s az üzemanyagcellákat úgy helyezték el függőlegesen a kardánalagútban (gerinces elhelyezkedés), hogy a térergonómia, azaz a tér kihasználásának hatékonysága a lehető legjobb legyen.

A Honda V Flow üzemanyagcella-egysége elég kicsi ahhoz, hogy elférjen a kardánalagútban, ám teljesítménye eléri a 136 lóerőt, így egyaránt kielégíti a tér kihasználás és a hatékonyság követelményeit. Az üzemanyagcella teljesítményének kulcsa a víz kezelése: a Honda új rendszere felhasználja a gravitáció erejét is, hogy megszabaduljon az áramtermelés közben keletkező víztől. Ez javítja a teljesítményt fagypont alatti hőmérsékleten, s tovább enyhíti az üzemanyagcellás autók széles körű elterjedésének egyik legnagyobb akadályát, a hidegindítási képességet. A V Flow üzemanyagcella-egységgel a Honda olyan hidegindítási képességeket ért el, amelyek azonosak a benzinmotorokéval. Az FCX tanulmány hajtásláncában három hatékony motor dolgozik - egy 80 kW teljesítményű elöl, s egy-egy 25 kW-os a hátsó kerekekben -, így az utastér tágas maradhatott.
A nagy hatásfokú Függőleges Áramlású (V Flow) üzemanyagcella platformot felhasználva az FCX-é az üzemanyagcellás autók közül a legalacsonyabb padlószint. Az oxigén és a hidrogén az üzemanyagcella-egységben föntről lefelé áramlik (vertikális gázáramlás), s az üzemanyagcellákat úgy helyeztük el függőlegesen a kardánalagútban (gerinces elhelyezkedés), hogy a térergonómia, azaz a tér kihasználásának hatékonysága a lehető legjobb legyen.

Az üzemanyagcellás járművek széles körű forgalmazásának egyik nagy akadálya a nagy kapacitású, mégis könnyű és kicsi hidrogéntartály hiánya. A Honda új megközelítést alkalmaz a tárolókapacitás növelésére - az újonnan kifejlesztett hidrogén-elnyelő anyag a tankban megduplázza, azaz 5 kilogrammra emeli az 5000 PSI nyomáson tárolt hidrogén mennyiségét, s így az FCX hatótávolsága eléri az 560 kilométert, azaz egy átlagos benzinmotoros autóét.

Amikor a vezető közelít az autóhoz, a szenzorok és intelligens kamerák sora felismeri őt, s az ajtózárak automatikusan kinyílnak. Az FCX-ben a kormány, a műszerfal és a pedálok is automatikusan igazodnak a vezetőhöz. A műszerfal 45 fokban képes föl-, vagy lehajlani attól függően, hogy milyen a jármű sebessége. Egy, a műszerfalba épített rendszer képes követni a vezető tekintetét a kezelőszervek felé, s úgy működteti a kapcsolókat, hogy a vezető a keze használata nélkül is állíthasson az audiorendszeren, a klímaberendezésen és egyéb rendszereken.

Hogy a hidrogénalapú társadalom megvalósíthatóságát elősegítse, a Honda fejleszti az Otthoni Energia Állomást (HES), vagyis azt az átfogó rendszert, amellyel a lakóövezetekben biztosítható a villanyáram, a fűtés és az autók hidrogénnel való újratöltése is. A földgázból hidrogént előállító HES rendszer révén a fogyasztók otthon is föltankolhatják hidrogénnel működő üzemanyagcellás járműveiket. A rendszerben olyan üzemanyagcellák vannak, amelyek villanyárammal látják el az otthont, illetve az áramtermelés közben fölszabaduló hőt a melegvíz előállítására használják föl. Amellett, hogy így a lakások által kibocsátott széndioxid mennyisége 40 százalékkal mérsékelhető, a HES rendszer jóvoltából az otthonok villany- és gázszámlája, illetve az üzemanyagra fordított pénz 50 százalékkal csökkenthető. /Autosoldalak.hu/



bandita09 Előzmény | 2006.03.18. 15:18 - #1

Az olaj alapú üzemanyagok .....sajna fogyóban :(

Ha Kína belép ilyen fejlődési aránnyal ...már csak pár évtizedig elegendőek a tartalékok..........az emelkedő árról ne is beszéljünk.

Mi a jövő?????

 

Bandita


[3-1]

 
Társalgó
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Szerkesztők
 
Közvélemény
Hogy találtál rá a weblapunkra?

Utcán láttam hírdetést
Ismerősöm ajánlotta
Egy másik lapon hírdették
Portállistán láttam
Portálkeresőben találtam
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Lopj!

A mi oldalunkról szabad kopizni. Olyan idegesítő az amikor az embernek megtetszik valami egy oldalon, és nem lehet letölteni(pl.:egy kép)(amúgy mi tudunk kopizni tiltott oldalakról is, de nem szoktunk, mert belénk kötnének).Lopni meg szabad! Nem fogjuk energiánk nagy részét tolvajok keresésére fordítani, abban az időfölöslegben, inkább fejlesztünk. Ha akartok, lopjatok! Úgy se fogjátok tudni olyan jóra megcsinálni a honlapot mint mi. :))

 
Közvélemény
Szerinted miben rejlik az jövő energiaforrása a járművek számára?

Hidrogén
Villany
Napenergia
Biogáz
Alkohol
Más (írd meg emaiben, mi?!)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Interjú

 
Kedvenceink!!!


 

 

 

Az utóbbi idõkben komolyan foglalkoztat a retro játékok árainak robbanása. Errõl írtam egy hosszabb cikket.    *****    Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK