Témaindító hozzászólás
|
2006.03.17. 18:53 - |
A kiállításon egy világpremierre is sor kerül, méghozzá a Renault új, környezetbarát, kipufogórendszer utó-befecskendezéses részecskeszűrő technológiájának leleplezésére. Végezetül, a mértékadónak számító 2 literes dízelmotor piacra dobását követően a Renault bemutatja az új, nagy teljesítményű, rugalmas és csendes, 2 literes, 16 szelepes benzinmotorját.
A Genfi Autószalon alkalmával a Renault az Új Mégane és az Új Espace nyilvános bemutatásával folytatja modellkínálatának megújítását. A Renault lerántja a leplet az Új Clio Renault Sportról is, arról a különleges autóról, amely a teljesítményre, a szenvedélyre, és a vezetési élmény fokozására fektet komoly hangsúlyt. Mindeközben a sportos kombiként kiemelkedő Altica tanulmányautó az utóbbi praktikusságát a kupék sportos jellegével ötvözi. Az új autók mellett első alkalommal látható a kiállításon a Renault-Nissan Szövetség új, 2 literes, 16 szelepes, 140 lóerős (101,5 kW) benzinmotorja, valamint az 1,5 literes, 105 lóerős (76 kW) dCi dízelmotorja egy szabadalmazott újítással – a világ első kipufogórendszer utó-befecskendezéses önregeneráló részecskeszűrőjével. A Renault F1 Team új rakétája, az R26-os, a Formula-1-es konstruktőri és versenyzői világbajnoki címek megvédésében jelentheti a legnagyobb húzóerőt a Renault motorsport iránti szenvedélyének.
Altica: praktikumra koncentráló sportos kombi
A Genfi Autószalonon leplezi le a Renault új tanulmányautóját, az Alticát is, a hullámzó vonalakat tágas belső térrel kombináló sportos kombit. Dinamizmusának alappillérei a hosszú motorháztető és a lekerekített formák, míg moduláris belső tere kimagasló rakodási kapacitással büszkélkedhet. Az Altica a jövő kombijának dinamikus víziója, mely a kombik praktikumát, a kupék sportosságát és a magas fokú utazási kényelmet egyszerre testesíti meg. /Autósoldalak.hu/
|
[5-1]
A Cadillac új Escalade szabadidőautójából csak a „legkisebb” hajózik be hivatalosan Európába. A kisteherautó EXT és a hosszabb ESV nem lesz kapható. Az új típus orrában 6.2 literes, 409 lóerős benzinmotor tartózkodik. A hengerlekapcsolásos műszaki megoldásnak köszönhetően a maga módján takarékosan bánik az üzemanyaggal az Escalade. A minden földi jóval felszerelt luxus szabadidőautó amerikai stílusával, pazar kényelmével megpróbál borsot törni az európai és japán konkurensek orra alá. |
26 új Renault modell 2009-ig
február 9. 14:24 –
Carlos Goshn ma hozta nyilvánosságra a Renault cégfejlesztési programját, amely a hangzatos Renault Commitment 2009 nevet kapta. A francia autógyártó új vezérigazgatója, aki a Nissannál érdemelte ki a költséggyilkos becenevet, a várakozásoknak megfelelően a modellpaletta teljes felfrissítését és jelentős költségcsökkentéseket ígért.
Goshn a Európa legnagyobb nyereséggel működő tömeggyártójává szeretné tenni cégét, és úgy tűnik, határozott elképzelése van róla, hogy ezt hogyan érje el. A legfontosabb lépés a modellpaletta szinte teljes cseréje a következő három évben. 2009-ig leváltják a Laguna, a Mégane, a Twingo, a Kangoo és a Master típust, és az elképzelések szerint az utódmodellek tervezésénél az eddiginél is nagyobb hangsúlyt fektetnek a minőség javítására. Goshn külön kitért a jövőre bemutatkozó Lagunára, amelyet már az új elvek alapján terveznek és gyártanak; a vezérigazgató szerint ez a típus saját kategóriájában a három legjobb autó közé tartozik majd.
Emellett a Renault új piaci szegmensek meghódítására készül; terepjárókkal, szabadidő-autókkal és más rétegmodellekkel igyekeznek új vásárlókat szerezni. Emellett a luxuskategóriában is erősíteni szeretne a francia gyártó. Goshn egy öttagú luxusmodell-palettáról beszélt, amellyel meg szeretné duplázni a Renault eladásait ebben a szegmensben. Végül folytatják a Logan programot, azzal a céllal, hogy a jelenlegi 27-ről 37%-ra növeljék az Európán kívüli eladások részarányát. A tervek szerint a modellpaletta felújításával 2009-re 800 ezerrel nőhet az egy év alatt eladott autók száma. A Renault vezetése a paletta bővítésén kívül az autók károsanyag-kibocsátásának csökkentését is a kiemelt célok közé sorolja. Az ígéretek szerint három év múlva a benzinmotorok fele használható lesz benzin-alkohol keverékkel, és az összes dízelmotort úgy tervezik, hogy biodízel és gázolaj keverékével is használhatók legyenek.
Az új típusok mellett a Commitment 2009 a költségek drasztikus csökkentésére épül. Goshn az alkatrész- és alapanyag-költségeket 14, a gyártási költségeket 12, a szállítási költségeket 9, az adminisztrációs költségeket több mint 20, a forgalmazási költségeket 8%-kal szeretné csökkenteni a következő három év során. A megszorítások és az új termékstruktúra elméletben a nyereség növekedésével jár. A Goshn szerint 2009-re az üzemi nyereség elérheti a forgalom 6%-át, azaz a tavalyi eredményhez képest akár meg is duplázódhat, persze ha minden az elképzelések szerint alakul.
Igazság szerint Carlos Goshn színre lépésétől egy picit többet vártunk. A nagy bejelentések egyes gyárak bezárásáról, a nemzetközi – például Észak-Amerikai – terjeszkedésről, vagy egy komoly luxusautó-márka felvásárlásáról egyelőre elmaradtak. Úgy tűnik, a Renault helyzete nem olyan rossz, így a brazil sztármenedzser egyelőre megpróbál azon az úton maradni, amelyet az elődök már kitapostak, nagy, drasztikus változtatások nélkül. Hogy ezzel sikerül-e újra növekedési pályára állítani a Renault szekerét, az persze kérdéses, de ha nem, akkor egy-két éven belül úgy is jön az újabb akcióterv és az igazi |
A Porsche 911 Turbo mellett, a stuttgarti sportautó gyártó a Genfi Autókiállítás első sajtónapján mutatta be a 911-es GT3 változatát, amely májustól kerül az európai piacra.
A GT3 név már eddig is egybeforrt a tiszta, génkezeléstől mentes sportautó vezetési élményével, hiszen a GT3 az utcán és a versenypályán is egyaránt hódít. A 305 kW-os, azaz 415 LE , 3,6 literes, soros elrendezésű, hat hengeres motorú sportautó jelenleg ebben a motortérfogat méretben a legerősebb utcai autó. Az erőforrás tényleges teljesítményét 7600-as fordulatnál adja le, míg végteljesítménye 8400-as fordulatnál, azaz az elődmodellnél 200 fordulattal magasabban érhető el. Motorteljesítménye mellett az igen jó légellenállással rendelkező karosszéria még tovább növeli az autó teljesítményét.
Új megoldásként a hatfokozatú sebességváltó használatakor a fordulatszámlálóban külön jelzés segíti a vezetőt a legoptimálisabb sebességváltási ritmusra. Az új GT3-asnál alkalmaznak először aktív alaplemezt, melyen a Porsche Active Suspension Management, azaz a PASM rendszer kétfajta sportos felfüggesztési rendszer elérését teszi lehetővé. Az új Porsche 911 GT3 alapára Európában 93.000 euró. /Autósoldalak.hu/
|
A 76. Genfi Autószalon (2006, március 2-12.) alkalmával egy világpremierrel és számos termékújdonsággal kedveskedik a közönségnek az Opel.
Ezen érdekfeszítő kétüléses mellett, amelynek értékesítését 2007 tavaszától kezdve tervezik, két további modell áll a rivaldafénybe, teljessé téve a nyitott Opelek kínálatát: a háromrészes, összehajtható acéltetejű, dinamikus Astra TwinTop kupé-kabrió teljes értékű négyszemélyes autó, amely májusban, a nyitott autózás idényének kezdetén jelenik meg a márkakereskedőknél. Akárcsak kistestvére, a Tigra TwinTop, ez is okos tetőkonstrukciót kapott, amely bőséges helyet hagy az utasoknak és poggyászuknak, ugyanakkor harmonikus formájú karosszériát eredményez.
Átalakuló-művészként lép fel a sokféleképpen variálható mini-nagyterű, a Meriva, amely öntudatosan mutatja új arculatát. Felfrissített designja mellett érdekessé teszi új motorválasztéka és magas műszaki színvonalú felszereltsége is. Teljesen új a programban a 180 lóerős turbómotorral hajtott, 220 km/órás sebességre képes OPC-változat. A Meriva OPC kibővíti a sportosan exkluzív OPC-családot, amely immár öt tagot számlál (Astra OPC, Zafira OPC, Vectra OPC és Vectra Caravan OPC). Következetesen gazdaságosságra és környezetkíméletre állították be viszont a monovalens földgáz-üzemű Zafira 1.6 CNG (Compressed Natural Gas) új kiadását.
Genfben látható lesz ezeken kívül az aktuális Opel-modellpaletta keresztmetszete, amely minden korábbinál sokoldalúbb és attraktívabb. Az Opel Signum csúcsváltozatába a 184 kW/250 LE teljesítményű 2.8 V6 Turbo S ECOTEC motor került (eddig 169 kW/230 LE), amely még fölényesebb dinamikához segíti az autót. Az Opel-flottát megkoronázó Signum képességeire 18 colos, Y-küllős könnyűfémkerekek utalnak. A Signum másik új motorja a Zafirából már ismert, korszerű 1,8-as benzines, 103 kW/140 LE teljesítménnyel. Ez a négyhengeres, négyszelepes gép bevonul az Astra- és a Vectra-családba is. /Autósoldalak.hu/
|
A kiállításon egy világpremierre is sor kerül, méghozzá a Renault új, környezetbarát, kipufogórendszer utó-befecskendezéses részecskeszűrő technológiájának leleplezésére. Végezetül, a mértékadónak számító 2 literes dízelmotor piacra dobását követően a Renault bemutatja az új, nagy teljesítményű, rugalmas és csendes, 2 literes, 16 szelepes benzinmotorját.
A Genfi Autószalon alkalmával a Renault az Új Mégane és az Új Espace nyilvános bemutatásával folytatja modellkínálatának megújítását. A Renault lerántja a leplet az Új Clio Renault Sportról is, arról a különleges autóról, amely a teljesítményre, a szenvedélyre, és a vezetési élmény fokozására fektet komoly hangsúlyt. Mindeközben a sportos kombiként kiemelkedő Altica tanulmányautó az utóbbi praktikusságát a kupék sportos jellegével ötvözi. Az új autók mellett első alkalommal látható a kiállításon a Renault-Nissan Szövetség új, 2 literes, 16 szelepes, 140 lóerős (101,5 kW) benzinmotorja, valamint az 1,5 literes, 105 lóerős (76 kW) dCi dízelmotorja egy szabadalmazott újítással – a világ első kipufogórendszer utó-befecskendezéses önregeneráló részecskeszűrőjével. A Renault F1 Team új rakétája, az R26-os, a Formula-1-es konstruktőri és versenyzői világbajnoki címek megvédésében jelentheti a legnagyobb húzóerőt a Renault motorsport iránti szenvedélyének.
Altica: praktikumra koncentráló sportos kombi
A Genfi Autószalonon leplezi le a Renault új tanulmányautóját, az Alticát is, a hullámzó vonalakat tágas belső térrel kombináló sportos kombit. Dinamizmusának alappillérei a hosszú motorháztető és a lekerekített formák, míg moduláris belső tere kimagasló rakodási kapacitással büszkélkedhet. Az Altica a jövő kombijának dinamikus víziója, mely a kombik praktikumát, a kupék sportosságát és a magas fokú utazási kényelmet egyszerre testesíti meg. /Autósoldalak.hu/
|
[5-1]
|